...po cestě domů...

pátek, května 05, 2023

Příjemný večer, vážení!

S příspěvky jsem v mírném skluzu - dnes vám ukážu místo, kde jsem se zastavili po cestě z velikonoční Olomouce. 
Poutní areál Hora kalvárie v Jaroměřicích u Jevíčka - ukázka úžasné barokní architektury z počátku 18. století.


Nikde nebylo ani živáčka, brána uzavřená, tak jsem celý komplex alespoň obešla a přes mříže (opět :o)) vyfotila kostel Povýšení sv. kříže vysvěcený v roce 1713 olomouckým kapitulním děkanem Kolowratem, ambit, Hrob Panny Marie, Betlémskou kapli a Boží hrob - inspirace Jeruzalémem je tu víc než zjevná.



Dlouho se autorství připisovalo Santinimu, ale stavitel byl tímto géniem jen inspirován.



Uprostřed vstupní brány je sousoší Ecce homo - motiv znázorňující bičovaného Ježíše Krista s trnovou korunou.



Nově opravená je i kněžská rezidence - fara. Prostě esence baroka.




A protože jsem se vrátila k Velikonocům, ještě si sem odložím obrázky háčkovaných tulipánů a kraslic, které jsem připravila pro kamarádky. Osud tomu chtěl, dostaly je až tento týden... 




Loučím se a přeji krásný prodloužený víkend!

Vaše Helena



 

You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenka,
    opäť si nám ukázala krásne miesto.
    A háčkované dečky i vajíčka sú nádherné,majú krásny motív i veselé farby. Určite veľmi obdarované potešili.
    Prajem krásny víkend a pozdravujem,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, ano, místo to je opravdu moc krásné.
      Děkuji za pochvalu a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  2. Heleno, i přes plot krásné fotky. Objekt se mi moc líbí, škoda, že nebyl otevřený. Díky za tip na zajímavé místo.
    Krásný prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jak se areál otevírá jsem nikde nenašla, místo působilo liduprázdně. Nedaleko je domov pro seniory, tak předpokládám, že se tam bohoslužby konají.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  3. Helenko,to je nádherný poutní areál.Ten bych ráda viděla na vlastní oči.Koukla jsem do mapy a je to kousek od Olomouce,kam se chceme podívat.Jenže,kdy to bude,nevím.
    Krásné háčkované dárky pro kamarádky.Jsi zlatá.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc ti přeji, aby ses tam mohla podívat.
      Děkuji za milá slova, zlatá jsi ty!
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Helenko, to je nádherné místo, kde jsem nikdy nebyla, takže děkuji za tvoje přiblížení. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  5. Místo, které neznám a ráda jsem si ho s tebou prošla. Měli jste štěstí na počasí a také bez lidí. Krásné záběry. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, máš pravdu - bylo krásně a bez lidí mají tahle místa nádhernou atmosféru.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Zastavil jste na krásném místě pro mne neznámém. Takže jsem se moc ráda na fotky podívala.
    No a Tvoje háčkované dárky nemají prostě chybu - prostě jako vždy. Ty kraslice se mi líbí hodně.
    Měj příjemný prodloužený víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, Kalvarii jsem znala jen z fotek, byla jsem ráda, že jsme se zastavili.
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Helenko, tak tohle jsem už dávno toužila vidět, a když jsme jeli na dovolenou do Kroměříže, byli jsme blízko, jenže samé objížďky nám nedovolily se sem podívat a tak jsme vzali zavděk zámkem v Moravské Třebové a Konicích - moc děkuji za tvé fotky a doprovodné slovo. Pořád věřím, že se tam vrátím. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, bylo mi jasné, že ty o Kalvárii víš. Moc ti přeji, aby ses tam podívala. Ale náhradu jste měli víc než důstojnou.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Helenko, děkuji za představení místa, které neznám a které je navíc docela daleko.
    Je to krásné místo.👍👍👍 A pokud nás cesty zavedou tímto směrem, ráda se tam podívám.
    Háčkované dárky se ti moc povedly, věřím, že udělaly obdarovaným radost.
    Měj hezké májové dny 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, snažím se alespoň zastavit po cestě na místech, kam jen tak nezajedeme. Tahle zastávka se fakt povedla.
      Děkuji za milá slova a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  9. Helenko, snad i me tve krasne fotky namotivuji trochu na blogu zapracovat, nejak nestiham a jsem tez ve skluzu:-). Hackovani jako vzdy skvele, moc pekne barvy. Hezky prodlouzeny vikend. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děláme co, jde, že. Někdy líp, někdy zase...
      Moc děkuji a přeji ti klidné dny, H.

      Vymazat
  10. Kaleidoskop podle Hanky:
    Moc pěkné místo, které neznám. Jsme teď na dovolené v Olomouci, město si po pár letech znovu prohlížím. Líbí se mi háčkované výrobky.
    Přeji příjemné květnové dny. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za milý komentář a věřím, že máte parádní dovolenou!
      Užívej si! Pa, H.

      Vymazat
  11. Lezarts
    Monumentální brána a krásně udržovaná památka!
    Zase ti to hezky Helo, rozkvetlo pod háčkem👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, rekonstrukce se povedla.
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, Renatko! H.

      Vymazat
  12. Tulipány i kraslice mají opravdu krásné barvy! Jemné, ale veselé a jarní. Velmi půvabné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, Marie Veroniko. Chtěla jsem něco jemného, pastelového :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Krásná Kalvárie, přemýšlím, jestli jsme tam někdy byli.
    Háčkování tématické, moc se ti to povedlo.
    Krásný sváteční den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, vy jste velcí turisté, je to určitě možné :o)
      Děkuji za pochvalu a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  14. To, že u nás máme nádherná místa si uvědomuji čím dál víc, ale to, když někdo dokáže vlastníma rukama vytvořit krásné ( např.) kraslice, to mi rozum nebere :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, máme zem plnou krásných míst a šikovných lidí!
      Děkuji za návštěvu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  15. To je škoda, že byl areál zavřený! Snad příště vám to už vyjde :) Háčkované tulipány i kraslice se ti moc povedly! Já už bych si měla sednout k těm pleteným ponožkám, abych si to už letos splnila :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, škoda, ale otevřený by byl asi plný lidí...
      Děkuji za pochvalu a těším se na tvé ponožky!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  16. Tady jsem nikdy nebyla, takže díky za inspiraci. Háčkování krásné jako vždy.
    Zdravím ze Šumavy. Eva

    OdpovědětVymazat
  17. Krásné místo, vůbec neznám. Děkuju za rozšíření obzorů. Krásný zkrácený týden, Helenko!

    OdpovědětVymazat
  18. Helenka, krásne foto...posielam pozdrav a objatie...pa Z.

    OdpovědětVymazat
  19. Helo, Jaroměřice jsou krásné. Nedaleko bydlí manželův bratranec, tak už jsme též nakoukli na tu nádheru.
    A Tvé skvělé háčkování nemá chybu. Zdravím do Pardubic. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, vypadá to, že si jediná, kdo tohle místo zná...
      Moc děkuji za milá slova a zdravím, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko,
    toto místo vůbec neznám, ale barokní stavby mají své kouzlo. Hodně mě zaujala ta fara.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jak vidíš, nejsi sama... Ale jsem ráda, že jsme tam byli. Fara je opravdu velmi působivá, asi tak 3x větší, než vesnické fary bývají...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  21. Helenko, to jste měli hezký výlet ! Háčkované tulipánové dečky se mi moc líbí, ty se povedly. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Ráda jsem se podívala na místo, které neznám a obdivuji i tvoje krásné háčkování. 🙂

    OdpovědětVymazat