...podzimní návštěva...

čtvrtek, října 13, 2022

Příjemný podvečer, vážení!

Do Turecka se ještě naposledy vrátím, ale teď něco od nás. Po našem příletu jsem vítali milou návštěvu. Tentokrát se mi podařilo alespoň něco zdokumentovat, tam můžete nahlédnout.

Skoro hotový stůl. Mé saláty už znáte, o maso se staral manžel. Na prkénka přišla na grilu dělaná kuřecí roláda - vykostěné kuře naplněné jakýmsi domácím pestem (bylinky s česnekem, solí a olivovým olejem utřené v hmoždíři na pastu).

Focacciu jsem zase trochu nazdobila, protože na stůl šla pokrájená na porce, vyrobila jsem jakési večky.

A byl i dezert - bezé roláda. Recept najdete tady . Podle receptu můžete upéct dort nebo právě tuhle roládu. Květy lichořeřišnice jsou jedné a navíc mi barevně ladí s podzimem.




Většinou se pokouším připravit i nějakou novinku. Inspiraci jsem našla na Pinterestu. Našla jsem tam recept na  Slané cupcaky

Hodí se jako předkrm nebo slané pohoštění, rozhodně jsem je nedělala naposledy.

Potřebujeme:
4 vejce, 160 g hladké mouky, 1 lžičku prášku do pečiva, 120 ml mléka, 80 ml olivového oleje, 100 g ementálu, 100 g fety a 80 g drobně usekaných sušených rajčat, sůl, čerstvě mletý pepř

Postup je vám asi jasný. Smíchat zvlášť suché a zvlášť mokré složky, vše prošlehat, naplnit do košíčků (já použila silikonové bábovičky Tchibo) a upéct na 180 stupňů.


Než bábovičky vychladnou, připravíme krém. Základ tvoří 100 g mascarpone našlehané s 100 ml šlehačky. Za tu zvláštní barvu může tapenáda z černých oliv (olivy, lžíce olivového oleje, bazalka, vše rozmixovat) lehce vmíchaná do krému.
Tento slaný krém jsem ještě nikdy nedělala, ale je opravdu moc dobrý.


Dozdobila jsem kaparami. No, já vím, capcake vypadá trochu jinak, ale já šla na jistotu, věděla jsem, že z těchto báboviček jde jakékoli těsto bez problémů a bez újmy dobře vyklopit.


 Mějte se moc krásně! Užívejte tu podzimní krásu!

Vaše Helena

You Might Also Like

46 komentářů

  1. Helenko jsi moc šikovná. takových dobrot. Mňam. Máš moc pěkně prostřeno. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
  2. Tolik dobrot - už od pohledu lákavých. 🙂
    Hezký večer, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  3. Líbí se mi, že se k přípravě jídla staví i manžel. To je velká pomoc. Jste oba určitě skvělí kuchaři a hostitelé. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, můj muž rád připravuje maso a dělá to opravdu skvěle. Já to pak už jen doladím :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. 'Lezarts

    To je Helo, přímo umělecká gastronomie! Děkuji, že jsi stihla vše nafotit, než ty krásné dobroty z tvého kuchyňského umění zmizely v lačných žaludcích konzumentů umění😁 a i já se mohla alespoň, pokochat očima👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Renatko! Byl to trochu malý zázrak, většinou nemám ani fotku...
      Přeji pohodovou sobotu, H.

      Vymazat
  5. Jé, mne by bavilo u vás dělat ochutnavače a uždibovat od každého něco. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, Jiřinko! Ochutnávače néé, ty mnohdy špatně dopadli :o) Byla by si čestným hostem u stolu!
      Měj se krásně, pa H.

      Vymazat
  6. Helenko, nemám slov))))) dokonalé...se vším všudy. Tohle já nikdy neumím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Dokonalé to nebylo, ale dobré myslím ano :o)
      Užij si sobotu, H.

      Vymazat
  7. Helenko, je to skvěle připraveno a kde ses inspirovala? Je to i krásně nafoceno, byla by škoda, tohle nezdokumentovat. To je prostřeno na úrovni. ☺
    Přeji příjemný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji a vlastně nevím! U neprostřeného stolu by mi nechutnalo, prostírám pro rodinu i jen pro nás dva.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Heleno, to je dobrot... a navíc krásně naservírovaných a nafocených. Recept na slané cupcakes vypadá zajímavě, to budu muset někdy vyzkoušet.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáňo! Capcakes jsou jednoduché a hodně jedlé!
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  9. Tedy, po takových fotkách hlavně nezveřejňuj nikde svoji adresu, nebo se k vám domů co nevidět nahrne hromada slintajících blogerů! :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Heleno, tak to byla opravdu super hostina. Nejen chutě, ale pohled na takovou tabuli musel být úžasný. Jsi šikovná. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, vítám tě tady a děkuji za milá slova.
      Přeji krásnou neděli, H.

      Vymazat
  11. No tak to tedy je něco ! Návštěva zcela určitě ocenila všechny dobroty u krásně prostřeného stolu.
    Už jen dívat se na fotky stojí za to.
    Měj se Helenko, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, moc pěkná inspirace. Bábovičky i krém budu muset vyzkoušet, vypadají lákavě. A i ostatní občerstvení se ti povedlo náramně.
    Jídelnu jsi připravila moc pěkně - podzimně. Radost zasednout :-)
    Měj pěkný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, myslím, že to máme stejně - u neprostřeného stolu by nám nechutnalo :o)
      Bábovičky se fakt povedly, i u nás budou znovu.
      Měj krásnou neděli, H.

      Vymazat
  13. Vija
    Helenko, radost být u vás hostem, šťastné oko i žaludek. Měj hezký víkend. J

    OdpovědětVymazat
  14. Helo, já bych se teda klidně nechala pohostit. Přeji pěkný víkend 😀

    OdpovědětVymazat
  15. Tak na tohle clovek dostane hned chuť...

    OdpovědětVymazat
  16. Musí být radost být u Tebe na návštěvě ! Měj se hezky, mávám Ti ze Slovinska. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko,k tobě bych chodila hned na návštěvu.Takových dobrot.Jsi skvělá hostitelka.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já bych tě ráda uvítala, Jituško!
      Děkuji a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  18. Helenko, tolik nádherných dobrot, které jsou velmi fotogenické a jistě i dobré. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji moc. Sama mám radost, že jsem zvládla alespoň něco vyfotit...
      Užij si neděli, H.

      Vymazat
  19. Páni, krásně sis pohrála s pohoštěním. To musela být radost ochutnat :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, mám to tak ráda! Přátele moc ráda pohostím...
      Děkuji a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  20. Cupcaky jsou krásné, vypadají jako malé dynicky... Boží! Mimochodem opravdu hezky prostřený stůl

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kouzlo nechtěného, Janino!
      Moc děkuji a přeji hezké podzimní dny, H.

      Vymazat
  21. Ahoj Helenko,
    vypadá to fakt dobře, hodně mě zaujaly ty slané košíčky, ráda je vyzkouším. Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat