...mandlové briošky...

úterý, října 25, 2022

Příjemný večer vám všem!

Tuhle dobrotu jsem pekla už před časem, náhodou jsem na recept narazila na Pinterestu, potažmo na jednom anglickém foodblogu. Briošky jsou naprosto dokonalé, určitě to nebylo poslední pečení.
Ochutnat vám dát nemohu, proto nabízím alespoň recept k vyzkoušení a posouzení.


Těsto jsem připravila v pekárně. Vložila jsem do ní:
180 ml vlažného mléka, 50 g rozpuštěného másla, 400 g hladké mouky, 30 g droždí (v receptu bylo 9 g sušeného), 60 g krupicového cukru, špetku soli a 1 vejce a jeden žloutek

Než těsto vykyne, připravila jsem mandlovou náplň:
120 g másla, 100 g cukru, 100 g mletých neloupaných mandlí, 2 prošlehaná vejce, 1 lžíci hladké mouky spojíme v krém

Těsto vyválíme do obdélníku, 2/3 potřeme náplní, nenatřenou část položíme na prostřední třetinu těsta a na ni pak třetinu natřenou. Připravený plát ještě lehce rozválíme. Máme obdélník těsta o velikosti 1/3.


Ideálně kráječem na pizzu nebo ostrým nožem rozkrojíme těsto na 4 proužky a ty pak ještě každý na polovinu. Z každého z osmi proužků stočíme šneky a ty položíme na plech s pečícím papírem a necháme ještě chvíli kynout.


Troubu předehřeje na 180 stupňů, briošky potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme plátky mandlí.
Pečeme 15 - 20 minut podle trouby.




Domem se line neskutečná vůně. Donesla jsem ochutnat manželovi do pracovny, za chvilku přišel se slovy, že tohle prostě už nesmím péct!!!  Jeden kousek prostě nestačí :o)


Sama musím uznat, že jsem dlouho nic tak skvělého nejedla. Dobré těsto a vynikající náplň, prostě nebe v hubě, jak se říká...


Vyzkoušejte. Pochutnáte si!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

 

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Hmmm...to vypadá dost dobře)))) Díky za další recept. Hezký večer. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Helenko,
    já vlastně mandle moc nemusím, ale tento recept vypadá tak lákavě, že ho budu muset taky vyzkoušet:-) Díky za něj!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, myslím, že můžeš použít jakékoli ořechy, pokud je máš raději. Určitě si pochutnáš!
      Hezký večer přeji, H.

      Vymazat
  3. Heleno, vypadá to víc než lákavě a mandlová náplň je něco, co by mi určitě chutnalo. Ale nevím, jestli bych se do toho měla pouštět - váha se na mne dost mračí ;-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, tak ty vypadají skvostně. Musím si jít udělat snídani :-) Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, to je krásná dobrota. Sice kynutá těsta nedělám často, ototoze6 nemám pekárnu s mísím ručně. Ale recept si pro jistotu kopíruji s děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, máš můj obdiv, já bych to ručně asi neumíchala...
      Je to dobrota, vyzkoušej!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Vypadají lákavě 👍 manželovi se nedivím 😉
    Krásný den 🍂🌿🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, no je to švanda, ale kdo by jedl něco, co není dobře, že :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  7. Helenko,to neodolám a recept opisuji a myslím,že budeme mít zítra ráno k snídani.Dělám asi něco podobného,ale náplň je se skořicí.Mám ráda k snídani něco malého,sladkého.Vypadají opravdu velmi lákavě.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji a jestli si pekla tak doufám, že sis pochutnala!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Tak ty vypadají hodně dobře :-) někdy určitě zkusím.

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, zrovna minulý týden jsem manželovi říkala, že bych upekla briošku. Peču ji ve formě, ale toto by mohla být dobrá změna. Náplň asi udělám ořechovou, je jejich čas a máme jich hodně.
    Díky za recept a posílám pozdrav z Moravy. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tu tvou jsem už taky s úspěchem pekla :o) S ořechy budou briošky jistě ještě voňavější!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  10. Helo, super recept. Dík. A vyzkouším letošní vlašáky. Jak píše Jitka, letos úroda dobrá. Zdravím do Pardubic. M.

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, pekárna je dobrý pomocník a fotky jsou krásně návodné, že to vypadá, že to na přípravu není "těžké". Ale dostala jsem vlašské ořechy, zkusila bych to dát místo mandlí. A přibližně kolik je kusů z té dávky?
    Děkuji za nápad a inspiraci a přeji pěkný večer. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, pekárna je velkým pomocníkem, nedám na ni dopustit!
      Ořechy budou určitě super, pokud budeš postupovat podle návodu, budeš mít 8 poctivých briošek.
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  12. Helenko rto je určitě dobrota, ale už mám s těmi oříšky a mandlemi problém...I na fotkách je to fakt dobrota...hmmm... škoda, že už na to nemám zoubky. Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, Járo! Tak snad příště to bude bez ořechů a tudíž něco i pro tebe!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  13. Helo, tak to musí být dobrota, manželovi se vůbec nedivím. Já bych u jednoho kousku určitě nezůstala. Mám ještě dotaz, píšeš, že záleží na troubě. Znamená to, že když jsem na pečení celkem velká trouba, peču o to déle? Měj se hezky a manžela dobrůtkama raději nedráždi 😀😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, tvůj komentář mě moc pobavil! Tohle není žádná věda, není potřeba se podceňovat, určitě se povedou!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Ahoj Helenko, taky jsem je už několikrát pekla, měly úspěch. Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za potvrzení, Leni. Musím to co nejdřív zopakovat :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  15. Upeču!
    Měj se hezky a díky za receptík!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. To, že je recept takhle rizikový, se hodí vědět. Jak pravila u jednoho svého výtvoru Florentýna z Kuchařky pro dceru: "Dejte si pozor. Dejte si sakra velký pozor!" :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, je , co naděláme :o) Ale já raději kousek super dobroty než hromadu něčeho průměrného...
      Marie Veroniko, moc zdravím! H.

      Vymazat
  17. Vypadají krásně. 🙂
    Hezkou neděli, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  18. Vypadá to úžasně, Helenko, přesně ten typ dezertů, co miluju, i když já miluju skoro každý:-). M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji! Já tyhle sladkosti taky miluji... Ach jo!:o)
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  19. Mňam, vypadají výborně!! Já teď pekla něco dost podobného - skořicové šneky. Četla jsem knížku Kavárna v Kodani a prostě jsem neodolala a musela si je upéct, dostala jsem na ně hroznou chuť :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, jsou moc dobré! A tuhle inspiraci naprosto chápu :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Teda to je nádhera Helenko, věřím, že jsou stejně tak lahodné jak vypadají :-)

    OdpovědětVymazat