... návrat po letech...

neděle, října 30, 2022

Příjemný nedělní večer, vážení!

Bylo to krásné dny, že! Doufám, že jste si je užili stejně jako my. 4 dny v jižních Čechách, před chvilkou jsme přijeli, vybaleno, pračka jede, prostě klasika. Fotek mám opravdu hromadu, zásoba na příspěvky snad do Vánoc.
Dnes vám ale ukážu fotky z jednoho malého zastavení na konci září. Po cestě z Prahy jsem se prošli po skanzenu, respektive Polabském národopisném muzeu v Přerově nad Labem.



Byla neděle, hodina před zavíračkou, každou chvíli pršelo. Když jsme parkovali, lilo. Ale nakonec se vyčasilo, skanzen jsem měli ještě s jednou dvojicí sami pro sebe a byla to moc krásný hodina.



Už jsme tam byli před několika lety s dětmi, zopakovali jsem si to moc rádi.
Skanzen je opečovávaný, upravený, seznámí nás se životem v polabských vesnicích.


Zaujali mě detaily, třeba z prádelny...



Tady jsem si připadala jako v dědově sadu...


Mnohé kousky z interiérů chalup jsou jak od mých babiček a prababičky.



Do pár modrých hrnců po manželově babičce vysazuji letničky. Tady bych si vybrala :o)



I tak "chlapská" věc jako kamna byla dřív skutečně designovým kouskem.






V chaloupkách atmosféru dotváří figuríny. Působí tak přirozeně, že jsem měla tendenci pozdravit...


Muzeum se myslím dneškem zavřelo, ale ne na dlouho. Od poloviny listopadu se tam můžete jet podívat na Lidové Vánoce v Polabí. 

Mějte krásný nedělní večer a pohodový pracovní týden.
Vaše Helena

You Might Also Like

54 komentářů

  1. Krásné místo kousek od nás. Jezdíme sem často. Já mám nejraději vánoční skanzen. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda věřím, Evi! Možná se tam taky pojedeme o adventu podívat.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  2. Helenko tak tento příspěvek je pro mě trochu jako návrat do dětství a mládí. Spoustu věcí si pamatuji a na valše jsem dokonce prala ještě první rok co jsem byla vdaná, než jsme si koupili první pračku Mini Romo. Největší dřina byla při praní povlečení a dek, Máchání ve studené vodě, ruční ždímání...a také jsme to zvládali. Maminka tak prala celý život. Pak už jsem rodičům prala prádlo já. To se vždycky musel vyčlenit na prádlo celý den...Ty dřevěné kolíčky jsme měli také, ale ještě s takovým drátkem, který se zapichoval do země a tím se uchytávalo prádlo na louce, když se bělilo. Jsou to pro mě vzpomínky na mládí. Skanzen je krásný. Díky za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ráda tomu věřím. I mamka ještě prala velké prádlo i babičce v prádelně, trvalo to celý den, musela to být hrozná dřina...
      Moc děkuji za tvé vzpomínky a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  3. Tady to mám moc ráda.Skanzeny na mě působí uklidňujícím dojmem.Tak až budeme zase někdy u sestry opět skanzen navštívíme.
    Helenko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, vůbec se nedivím, i nám je taková návštěva moc milá.
      Měj pohodový den. H.

      Vymazat
  4. Helenko zase veliká krása, jako vždycky u tebe a už se těším na fotky od nás z jihu :) my jsme prodloužený víkend strávili doma na zahradě, manžel držel pohotovost a tak jsme alespoň pohnuli s podzimními pracemi na zahradě. Přeji ti pohodový nedělní večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, děkuji! U vás na jihu bylo překrásně, fotek mám nepočítaně, pořád jsem těch dnů a pohody plná...
      Na zahradu bych taky potřebovala vyrazit, práce tam je ještě dost...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Heleno, krásné fotky. A nalákala jsi mne - v tomto skanzenu jsem ještě nebyla a podle fotek se mi moc líbí. A na fotky z jižních Čech se těším taky.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, máš to z Prahy kousek, skanzen určitě stojí za návštěvu.
      Fotek mám spoustu, určitě na několik příspěvků...
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  6. Máme rádi skanzen v Přerově, máme rádi tvé fotky a doprovodný text, takže jsme si dnes u tebe, Helo, na blogu smlsli.Naposledy jsme tam byli letos o prázdninách s vnučkami, ale máme to blízko, tak se tam často zastavíme.Jiřina z n.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, takový komentář, to je jako pohlazení!
      Moc děkuji a přeji klidný den. H.

      Vymazat
  7. Lezarts

    Děkuji Helo za připomenutí, že to mám za humny a už se tam dlouho chystám☀️

    OdpovědětVymazat
  8. A já zrovna chtěla napsat, že ty figuríny jsou pořádně děsivý, jak neživě vypadají :-D Jinak je ale všechno naprosto půvabné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, nemyslela jsem jejich výrazy v obličeji, to je jasné, ale spíš to rozložení po místnostech, to působí přirozeně.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  9. Helenko, hezké místo, díky za zprostředkování. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  10. To je výborný příspěvek! Ráda navštěvuji muzea všeho druhu a mně ani figuríny nevadí. Hodně mi to připomíná Kosárnu v Karlovicích, některé fotky jsou podobné. Taková místa mají své kouzlo a mnohým připomínají dávno prožitá léta v dětství, která jsou spjata s našimi předky. Přítel by určitě obdivoval ta kamna.
    Přeji úspěšný nový týden. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Hani! Taky máme taková místa rádi a manžel na kamnech mohl oči nechat :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Tak to jste měli krásné zastavení. Nebyla jsem v tomto skanzenu a jak vidím, tak by se mi tam moc líbilo. Mám taková místa ráda. Takže díky za Tvoje moc hezké fotečky !
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mohu doporučit, je to kouzelné místo.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Já dost často bývala návštěvníkem na Veselém Kopci. Přerovský skanzen ale neznám z vlastních návštěv, jen z těch blogově zprostředkovaných.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, i my rádi zajedeme na Veselý Kopec, určitě tak dvakrát do roka. Máme to tam moc rádi.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Helo, byli jsme tam s manželem na výletě a já byla nadšená. Také jsem obdivovala modré nádobí a při vstupu do místnosti jsem také měla tendenci pozdravit. Měj se hezky 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to moc hezké místo, že!
      A to zdravení - no holt jsme oběťmi výchovy :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Vypadá to tam krásně a klidně. Figury vypadají jak živé. Když byla prababička ještě naživu, ráda jsem k ní jezdila nasát právě tu atmosféru :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  15. Ach Helenka, mooooc krásne. Pousmiala som sa nad vetou: Působí tak přirozeně, že jsem měla tendenci pozdravit... :D:D hej tiež to mávam tak...Už sa teším na ďalší článok..papaaa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, moc děkuji! No jo, jsem ještě oběti výchovy :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  16. Vija
    Helenko, krásný skanzen. Znám, se školkou jsme byli před covidem. I s programem na výrobu vánočního svícnu. Měj hezký den. Dnes je u nás mlhy méně. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, ráda věřím, že se tam tobě i dětem líbilo!
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  17. Helo, měli jste to pěkný výlet. Taky tam rádi jezdíme. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc příjemně jsme si tu cestu vylepšili :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  18. Helenko, pěkně jsi nás provedla a to modré nádobí je parádní.
    Měj příjemný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, bylo příjemné, že jsme tam byli vlastně sami. Atmosféra se ještě posílí!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  19. Helenko, v úvodu píšeš o návratu z jižních Čech a na fotce vidím skanzen. Blesklo mi hlavou, kde že jste byli, že o něm nevím a vzápětí se dočítám a listuji skanzenem v Přerově. Tam jsme byli loni a já z něj byla úplně nadšená. Krásné fotky, ale pár se mi jich nenačetlo, třeba ta pod textem s modrými hrnci. Posílám pozdravy a těším se na zastavení od nás, z jihu. Pa D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já si to i pamatuji, vím, že máš skanzeny taky ráda...
      Příspěvků od vás z jihu budu mít snad do Vánoc, hned jak najdu chvilku, začnu!
      To špatné načítání je asi jen poklesem internetu, doufám, děvčata ty hrnce vidí :o)!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Krásny skanzen - z fotiek dýcha pohoda a pokoj, krásne sa pozerali... krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Helenko, skanzen v Přerově mám ráda. Jezdím tam docela často, protože nedaleko jezdíme na chalupu a pořád mě to tam baví. Moc se mě líbí doplnění chaloupky figurínami a stará vesnická škola. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Tam to znám, tam je to krásné :-). Mám ráda nahlédnutí, jak se kdysi žilo a uvědomuji si, že jsem již velmi zhýčkaní. Helenko, těším se na zdokumentované jižní Čechy a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatá pravda, Alenko! K životu toho stačí opravdu málo...
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  23. Ahoj Helenko,
    skanzen podle fotek vypadá moc hezky, tam bych si měla udělat nějaký výlet. Těším se na další avizované články:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, všichni tvrdí, že advent je v tomhle skanzenu moc krásný!
      Měj pohodový večer, H.

      Vymazat
  24. Helenko, máme to kousek, tak dekuji za pripomenuti, ze bychom tam mohli vyrazit s detmi pred svatky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak píšou dámy před tebou, advent je tam moc hezký...
      Marcelko, měj příjemné dny, H.

      Vymazat