...podzimní procházka...

sobota, října 22, 2022

Příjemné odpoledne, vážení!

Tyhle fotky vznikly skoro přesně před rokem. Vlastně ani nevím, proč jsem je sem nedala. Možná si pamatujete - jeli jsem na víkend na Konopiště a protože jezdíme se psem, vždycky hledám nějaké hozké místo tak v půli cesty, kde bychom se mohli projít.
Tento příspěvek je zároveň vzpomínkou na Růženku, která tu s námi už od zimy není. Právě ona mě inspirovala. Byla tu na výstavě panenek, které tak milovala.
Pojďte se tedy projít po zámeckém parku ve Zruči nad Sázavou.


V budově zámku je radnice, muzeum a jižní křídlo nabízí dva prohlídkové okruhy.


Park má překrásná zákoutí, výhledy na město a řeku. Prostě nádhera.

Novogotický zámek koupilo město od restituentů a prošel rozsáhlou rekonstrukcí. Je prostě krásný, skoro pohádkový...





K vidění jsou zbytky středověkého hradu, tohle je zdvojená jihovýchodní bašta.


Park je rozsáhlý a skutečně krásný. Berte to třeba jako tip na podzimní výlet. 




Musím říct, že nás uchvátil nejen zámecký park, ale i tzv. Zručský dvůr. Najdete ho v bezprostřední blízkosti zámeckého parku, dá se tu zaparkovat. Vypadá to tu jak v nějakém starém anglickém městečku. Dvůr je velmi citlivě zrekonstruovaný, najdete tam muzeum, kavárnu, stavebniny, dočetla jsem se, že se tu konají vánoční trhy, což musí být opravdu půvabné.





Nevím jak u vás, ale u nás dnes od rána prší. Stále ale doufám ve výlet podobný tomu loňskému...

Užijte si víkend!

Vaše Helena

You Might Also Like

50 komentářů

  1. Helo, ve Zruči jsem nebyla, ale výlet by to byl určitě krásný. Zámek se mi líbí a spojit výlet s vánočními trhy, tak to by bylo fakt skvělé. U nás dopoledne také pěkně pršelo, ale odpoledne svítí sluníčko a je docela teplo. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, i mě ta informace o adventním trhnu nadchla, musí tam být moc krásný.
      U nás promrholila nebo propršela celá sobota, neděle byla lepší...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  2. Helenka,
    krásne miesto, musel to byt super výlet.
    Pekný víkend, pa
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to moc příjemné zpestření cesty, Adinko.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  3. Moc hezké místo, ještě jsem tam nebyla, ale určitě se tam jednou podívám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, vítám tě tady a Zruč doporučuji, je to hezké místo.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helenko, to jsou překrásné fotografie a moc pěkná vzpomínka. Je to nádherný zámek a docela ráda bych se tam také podívala. Jen je to od nás daleko a na ubytování. Děkuji za krásnou podívanou a přeji Ti příjemný sobotní večer a pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ač to jsou staré fotky, nešlo je sem nedat. Čekala jsem jen, až to bude podobný čas.
      Už z úcty k Růžence...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Helenko, to je moc hezky zachycené místo, kde jsem nikdy nebyla a Zruč je nejen daleko, ale poněkud bokem našich obvyklých tras. Proto se ráda podívám a jsem ráda, že tam mají i prohlídkové okruhy. Je to výborný tip na výlet, ale beru to jako inspiraci, každý ve svém okolí máme místo, které stojí za návštěvu, tak si můžeme zvolit svou trasu a nevymlouvat se, proč ne...
    Moc hezky nafoceno, děkuji za představení místa a přeji příjemnou neděli. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tohle je na našem společenství hezké, že se mrkneme nekomerčními obrázky i tam, kam se třeba jen tak nedostaneme.
      Moc děkuji za pochvalu a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Helenko, my jsme tam sice byli, už je to pár let a tvůj příspěvek mi vnukl myšlenku to zopakovat a hlavně by se mi líbil ten Advent. Parádní nápad.
    Líbí se mi všechny snímky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, taky bych si to o adventu ráda zopakovala, ty trhy musí být kouzelné...
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  7. Heleno, na zámku jsme kdysi byli a líbilo se mi tam. Ale o Zručském dvoře slyším poprvé. Třeba mne ještě někdy cesty do Zruče zavedou a podívám se tam.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, když pojedete tímto směrem, zastavte se. Zručský dvůr je v bezprostřední blízkosti zámeckého parku.
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Vija
    Helenko, kdysi dávno jako malá s mamkou jsem tam byla, ovšem tuhle nádheru si nepamatuji. Vánoční trhy v těchto prostorách budou nádherné. Stálo by to za výlet. Hezkou neděli měj. J.

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherný zámek a o to více mě mrzí,že když jedeme s vnučkou na Vysočinu,že na něj ještě nedošlo.Moc času už na to nemáme,vnučka na jaře maturuje.
    Helenko,díky za seznámení a přeji ti hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě to ještě zvládnete, než bude z vnučky maturantka!
      Děkuji a moc zdravím, H.

      Vymazat
  10. To je ale opravdu krásný zámek. Podle Tvých fotek to musí být moc pěkné místo- zámek, park, Zručský dvůr . Jestli se tam někdy podívám,nevím. Takže jsem moc ráda za Tvoje fotky.
    Měj klidnou pohodovou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji! Třeba tě tam cesty někdy zavedou...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. U nás taky prší! :-) Ze Zruči pochází jedna z mých nejmilovanějších kamarádek, ale jelikož už dlouho bydlí v Praze, nikdy jsem tam nebyla. Ale jak to tak vidím, měla bych s ní někdy do její domoviny vyrazit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, věděla jsem o parku jen z fotek, ale v reálu jsem byla fakt nadšená. Super zastávka.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  12. Lezarts

    Zaručí nad Sázavou, jsem proběhla směr restaurace a jen očkem zaznamenala za vodou zámek. Po tvé reportáži příště zajedu do Zruče, nejen uspokojit gastronomické zážitky, ale i ty historicky-estetické🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, za procházku to určitě stojí! A je tam asi dost listí :o)
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  13. Helenka to bola krásna prechádzka ... ďakujem ♥ Krásne jesenné dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné foto jsi pro nás přichystala. Díky za slunečnou procházku. U nás mlha, zataženo a déšť. Přeji krásný týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji a doufám, že nás teď čeká pár krásných dní!
      Užij si je, pa H.

      Vymazat
  15. Krásné fotky, Helenko.
    Ráda jsem se prošla aspoň virtuálně.
    Přeju pohodové podzimní dny 🎃🍂🍁🧡

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, krásné fotky. U nás taky prší. Na Růženku vzpomínám každou chvíli. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti. I já na Růženku vzpomínám, chybí nám tu.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenko, hezké místo i procházka s Tebou. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Odpovědi
    1. Alenko, byla to opravdu skvělá zastávka. Moc se nám tam líbilo!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Helenko, místo je kouzelné a má štěstí, že se město domluvilo s majiteli. U mamky už od revoluce chátrá středověká tvrz, restituenti se nechtějí domluvit a tak to asi nechají spadnout.
    Jen nerozumím těm střešním oknům, víc by se mně u takové stavby líbily vikýře.
    Měj pěkný nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, byla jsem okouzlená, je to rok a stále na Zruč myslím a doufám, že se jednou vrátím.
      Zámek měl štěstí. To není pravidlem. Já se dívala spíš na zem, jestli Aaron nešlape, kam nemá, ale Adam si těch oken taky všiml...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  20. Děkuji za hezkou procházku. 🙂
    U nás je dneska chladno, ale zatím bez deště, kterého jsme si v sobotu užili vydatně.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Nikolko!
      Teď nás čekají krásné dny, tak si je užij!
      Pa, H.

      Vymazat
  21. U nás teď dlouho nepršelo, tak také vymetáme podzimní výlety :) Krásný výletík jste loni podnikli. Prostředí zámku je moc krásné a na podzimní procházku jak dělané.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, děkuji. Doufám, že nás budeš o svých výletech informovat :o)
      Taky nás ještě něco čeká...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  22. Helo, krásný výlet. Do Zruče to nemáme tak daleko, tak snad někdy. M.

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj Helenko,
    Zruč vůbec neznám, ale z tvých fotek se mi moc líbí, tam budu muset někdy jet. Máš pravdu, hodně to připomíná nějaké anglické městečko.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, udělej si výlet. Třeba advent, to musí být paráda...
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  24. Helenka, krásne fotky...hneď by som tam išla pozrieť :), pekné jesenné dni ti prajem, Zuzana

    OdpovědětVymazat
  25. Helenko, to je taková nádhera!!! Na ten dvůr musím někdy zavítat. Děkuji za tip. Hezký den. Marcela

    OdpovědětVymazat