...přes plot...

čtvrtek, dubna 18, 2024

Příjemné odpoledne vám všem!

Ještě se vrátíme do Luhačovic a to na místo, které jsem chtěla moc vidět. Poprvé, alespoň co si pamatuji, jsem tuhle nádheru zaznamenala ve třetí sérii četnických humoresek. Pak jsem asi před pěti roky viděla fotky - naprosto zoufalý stav, zničené a vybydlené místo. A asi před třemi lety se tu a tam objevily reportáže o obnově, rekonstrukci a cestě k oživení... Já vlastně stále neřekla, o čem to mluvím. Některým z vás napovídat nemusím, jsou doma hned u první fotky. Řeč je o Slunečních a říčních lázních architekta Dušana Jurkoviče.


Největší slávu zažilo tohle místo v době první republiky. Pak už jen postupně chátralo... Teď je rekonstrukce u konce, slavnostní otevření bude za pár dní. 


Bude tady muzeum lázeňství, svou expozici tu bude mít Dušan Jurkovič a Leoš Janáček. Unikátní bazén napájení místní říčkou Šťavnicí se změní v biotop. Koupat se v něm nebude, ale bude součástí relaxační zóny.


Bylo tady velmi lehké zasnít se a uvidět pány v pruhovaných plavkách s kšandami a dámy v modelech "bikin" po kotníky :o) Společenský život tu skutečně pulsoval, často se jezdil už zmiňovaný Janáček nebo třeba Vlasta Burian.



Byla jsem moc ráda, že jsem mohla alespoň takhle nahlédnout a doufám, že jsem tu právě vzešlou trávu moc nepošlapala. Snad se mi podaří jednou se vrátit a omrknout to i uvnitř. Viděla jsem pár fotek - moc hezké to je...



A teď něco aktuálního. Z jehlic vypadl svetřík pro malého synka paní doktorky našeho Aaronka. Po dvou holčičkách kluk, takže spíš malý princ :o) Miminko jsem si už pochovala, je to prostě brouček...



Pletla jsem z miminkovského akrylu, k focení jsem využila rozkvetlou jablůňku. 



Střih je už prověřený, dobře se miminkům obléká.


Pletené dárky na děti ráda doplňuji malým ramínkem. Používám k tomu plastová ramínka která zkrátím podle potřeby, obalím vatelínem, oháčkuji a dozdobím.


Mějte se moc hezky a nezmrzněte!

Vaše Helena

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Helenko, krásné fotky z Luhačovic. Je dobře, že se Jurkovičovy lázně dočkaly opravy a bude jim vdechnut nový život.
    Svetřík pro malého prince je moc hezký. 👍👍 Já pletla a háčkovala hlavně na své potomky. Pak ještě na Sáru jsem upletla z bavlněné příze několik svetříků. A pletla bych dál, kdyby byl zájem. Takže pletu hlavně pro sebe, abych zaměstnala ruce a občas nějakou tu čepici pro nejmladší vnučku.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já z toho mám velkou radost. Ty budovy jsou překrásné...
      Taky jsem měla děti opletené, teď občas, když se někde narodí nějaké miminko :o)
      Měj příjemný podvečer, H.

      Vymazat
  2. Heleno, svetřík je moc pěkný a má hodně praktické zapínání, to se mi líbí.
    Jurkovičovy stavby jsou zajímavé a k Luhačovicím patří, takže je fajn, že i tato se dočkala nakonec záchrany a využití.
    Pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je to ozkoušené, svetřík se dobře obléká.
      Ty lázně se fakt povedly, když jsem viděla tu devastaci, nevěřila jsem...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  3. Helo, je dobře, že se lázně dočkaly rekonstrukce. Muzeum lázeňství bude budově slušet. Svetřík se moc povedl, zapínání je pohodlné jak pro miminko, tak i pro maminku. Měj se se hezky 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já z toho mám velkou radost.
      Zapínání je opravdu praktické, není to první svetřík, který jsem takhle pletla a spokojenost.
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Helenko ty lázně jsou skvost a je dobře, že se vzpamatovávají. Nás takto upoutaly lázně Sedmihorky v Českém ráji, ale ty byly v době našeho výletu také zavřené a opuštěné. Jak vypadají v současné době ani netuším...Měj se moc hezky. P.S. Světřík je moc hezký a určitě potěšil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám z toho velkou radost, Járo. Pokud vím, Sedmihorky jsou stále opuštěné, taková škoda...
      Děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  5. Teda Helo, ten svetřík se ti povedl a ještě k tomu háčkované ramínko, skvělý set. Určitě se líbil. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko ahoj, zdravím. Luhačovice mám ráda, jsou tak krásné. A svetříček šuňuňu, miluju tvoření pro mimi. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Je skvělé, že je opraveno)))) Svetříček je nádherný. Malý princ bude fešák. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si to myslím, Evi!
      Fešák to je už teď, i bez svetru :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  8. Helenko, o těchto lázních jsem vůbec nevěděla. Pěkně je opravili, bylo by škoda je nechat zchátrat, takových zařízení na Moravě moc nemáme.
    Svetýrek je k poňuchání a to ramínko je úžasné. Mimčo bude švihák lázeňský :o)
    Měj klidný konec týdne a užijte si víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, jsou přes silnici směrem k přehradě. Roky to byl oplocený zanedbaný areál, nikdo neměl chuť tam jít. Proč taky...
      Děkuji za pochvalu, je milé dělat něco tak maličkého :o)
      Měj příjemný nedělní večer, H.

      Vymazat
  9. Helenko, moc se ti reportáž z Luhačovic o opravě povedla, budí to moji pozornost se tam zase po čase pak vrátit a shlédnout, jak se jim to povedlo. Fotky jako vždy krásné Svetýrek má pro mne neobvyklé zapínání a to jsem na různá mimina hodně kdysi pletla, tohle vidím prvně. Šikulka jsi.
    A abys nešla jen se svetříkem, hnedle přidáš ramínko. Klučík bude frajírek. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, musí to být krása, byla jsem nadšená.
      Ani moje děti takový svetřík neměly, a že jsem je oplétala :o) Tenhle střih jsem objevila před pár roky, je myslím z Anglie.
      Moc děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Helenko, díky za krásnou reportáž. A moc pěkný svetřík. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
  11. Lázně budou opravdu krásné a je to dobře.Svetřík je kouzelný a moc chytře jsi to vymyslela u krku.
    Mrňatům se moc nelíbí,když se jim navléká něco přes hlavičku.
    Helenko,měj hezký den i víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za milý komentář. Máš pravdu, miminkům se svetřík přes hlavu nelíbí, tohle je myslím OK.
      Přeji hezký podvečer, H.

      Vymazat
  12. Zaslouženě parádně opravené lázně. Svetřík už jsem viděla na IG. Je hezoučký, zajímavé zapínání. A k tomu originální ramínko. Prostě dárek pro malého prince :-).
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, mám z té opravy radost.
      Moc ti děkuji za slova chvály a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  13. Lezarts
    Nádherná stavba! Koupaliště krásná vzpomínka na minulost! Opravdu se Luhačovice vylepšují a lákají.
    Svetřík je jak obláček a určitě nadělá parádu! Krásně jsi ho nafotila👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, lákají, hned bych se tam vrátila...
      Moc děkuji za milá slova a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Helenko, děkuji za článek. Do Luhačovic to nemáme příliš daleko, na Sluneční kázně se tedy můžeme jet podívat. Děkuji za typ na výlet. Svetřík pro miminko je pěkný, jsi šikovná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, budu se moc těšit na tvou reportáž, to se už dostaneš i dovnitř a nebudeš muset mrkat přes plot.
      Moc děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  15. Helenko, moc pěkný článek :) A ten svetýrek ... moc ráda jsem pletla tyhle miminkovské věcičky na děti. Snad bych to ještě svedla. To ramínko je taky moc hezké :) Příjemný, i když deštivý víkend přeji ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Šárko! Určitě by si to svedla, tenhle je jednoduchý a je to jako jízda na kole, to se nezapomíná...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  16. Helenko, chtěla jsem napsat, že jsem moc ráda za tyto tvoje ukázky architektury. Vždy obdivuji, kolik toho víš, a ukážeš místa, která já vůbec neznám. A nad tím svetříkem - wau, hned jsem si všimla těch knoflíků, že je to dobrý nápad, a ramínka - tak to je krása. Moc se mi oboje líbí a děkuji za inspiraci .-) Krásný zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to jsou tam milá slova, moc si mě potěšila. Děkuji! Architektura a historie jsou mé radosti, mám štěstí, že to baví i manžela. A taky že při pracovních cestách občas najdeme čas a někde se zastavíme.
      Svetřík je úplně jednoduchý, ale moc se mi líbil, odpovídá i současným trendům :o)
      Měj se moc hezky a děkuji! H.

      Vymazat
  17. Helenko, Luhačovice mě hodně zajímají, nemáme to tam příliš daleko a stopy Dušana Jurkoviče jsou i na jiných místech např. na Pustevnách nebo na Hostýně. Svetřík z akrylu je dobře volený materiál, třeba přivolá další mimčo.
    Přeji příjemnou neděli, když už to počasí nevyšlo. 🍀 🌷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, na Pustevny se snad taky jednou znovu podívám...
      Miminko je v téhle rodině asi poslední, tři dětičky myslím stačí :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  18. Vůbec si nedokážu představit, že o takovou krásu někdo nepečoval... Teď to tam vypadá jak vystřižené z filmu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, to si nepřej vidět tu zkázu... Naštěstí to dobře dopadlo.
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  19. To je skutečně krásně zrekonstruováno! A co se svetříku týče, to je roztomilost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla radost se na lázně dívat, Marie Veroniko!
      Moc děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko,
    podle fotek je vidět, že se rekonstrukce povedla, za což jsem ráda. Mně se líbí styl Dušana jurkoviče, je to vždy jedinečné.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jeho "rukopis" je patrný na první pohled.
      Hani, jsem ráda, že to s lázněmi takhle dopadlo, ne všechny památky mají takové štěstí!
      Užij si den, H.

      Vymazat
  21. Tak tohle misto jsem neznala, ale rada poznala alespon z fotek. Zdravim, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc krásné místo, Marcelko!
      Snad se jednou podívám i dovnitř.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat