...před rokem a dnes...

sobota, listopadu 25, 2023


Příjemný večer vám všem!


Sice i u nás probíhají přípravy na nadcházející advent, ale já se ještě vrátím o víc jak rok zpět. Hledala jsem něco v loňských fotkách a našla jsem. A u toho jsem si všimla, že jsem vám neukázala naši zastávku na cestě domů z loňského rodinného výletu. Tak tedy s víc jak ročním zpožděním - vítejte na podzimní Blatné!


Zámek jsem vybrala pro krásný park, který všichni známe z pohádky Šíleně smutná princezna. 







Předem jsem se informovala, zda do zahrady, která je vlastně oborou s daňky, můžou pejsci. Na vodítku to není problém. Ale i tak jsme tyhle fešáky pozorovali jen z povzdálí. Jsou skutečně zvyklí na provoz, z klidu je fakt nic nevyvedlo.


Dívala jsem se na web, zámek i obora jsou přístupné celoročně, tak pokud to nemáte daleko nebo plánujete nějaký zimní výlet - doporučuji.




Sama jsem dala na doporučení Marcelky a vyhlásila pauzu na kávu z zámecké kavárně. Byla vynikající a ty zákusky... Opravdu dobrá volba.


Tak ještě poslední pohled - tentokrát se vešel zámek i jeho odraz celý :o)


Konec vzpomínání. Dneska slaví Kateřiny svátek. Moje sousedka a kamarádka Katka dostává skoro vždycky nějakou uháčkovanou vločku.


Do interiéru se jí hodí stříbrná. Háčkovala jsem z bavlněné příze s lurexem.




Pro dnes se loučím a přeji příjemný večer a pohodovou poslední listopadovou neděli.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena
 

You Might Also Like

40 komentářů

  1. Helenko, vypadá to tam moc hezky. Kafíčko vypadá taky lákavě a tvoje háčkování je úžasné vždy)))
    Přeji hezké adventní přípravy.Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, já na Blatné byla tak před pětadvaceti lety a v parku jsme tenkrát nebyli - byla to zastávka cestou z Vysočiny na Plzeňsko, tak už nebyl po prohlídce zámku čas. Díky za tip, že je otevřeno i v zimě, to zámky moc nebývají a my v zimě po výletech jezdíme taky.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, včera jsem koukala - na nádvoří mají kluziště a o víkendech trh - tam to prostě žije i v zimě!
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  3. Zdravím, Helenko. Zámek je krásný a když vidím vodní plochu a zrcadlení zámku, jsem vždy nadšená. Ještě jsem tu nebyla a díky tvým fotkám jsem se se zámkem a parkem seznámila. Kateřina je i moje dcera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já to zrcadlení taky miluji! Nikdy se nemohu vynadívat...
      Tvé dceři přeji všechno nej a tebe moc zdravím, H.

      Vymazat
  4. Zámek s vodní hladinou je nádherný.Vím o něm akorát to znamená projet Prahou a tomu se pořád nějak bráním i když můj řidič s tím problém nemá.Tak třeba někdy.Dvojitá vločka je krásná,také háčkuji nějaké dárečky.Kateřina je moje dcera a dostala háčkované ponožky.Helenko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ta Praha, to je takový špunt - ani my nemáme průjezdy rádi, i když se tomu někdy nedá vyhnout...
      Tvé Katce přeji všechno nej a tobě příjemný den. H.

      Vymazat
  5. Helenko zdravím krásný zámecký park, moc se mi líbí i v pohádce. Třpytivá vločka pro Kateřinu jistě potěšila, taky je ráda dělám. Kdysi jsem jimi ozdobila celý stromek na výstavu. Hezkou neděli, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, mě taky :o)
      Vločka měla úspěch, sama mám malé vločky na stromečku taky... Takhle stříbrná bude dělat parádu u sousedů v zimní zahradě, už jich tam pár je :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  6. Krásná vzpomínka na vaše zastavení z rodinného výletu. Zámek se má proč vzhlížet na vodní hladině. Je fotogenický.
    Háčkovaná vločka se mi líbí moc. Já mám nachystaných několik nových popisů, ale nějak se na ně ještě nedostalo, stále mám v ruce něco jiného.
    Měj pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, loni se to nějak nevešlo a když jsem viděla tu krásu, bylo by mi líto vám ji neukázat...
      Taky každý rok najdu nějakou vločku, kterou jsem ještě nedělala :o) Jen toho času, kdybych měla víc...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  7. Kdyby jsi neřekla, že je to z loňska, ani bych to nepoznala. Roční období jsi trefila :D Na zámku jsem nikdy nebyla, ale pohádku mám moc ráda. Už se těším na Vánoce, že si ji pustím. Fotka s vodním odrazem se ti opravdu povedla.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, alespoň to období, že :o)
      My máme pohádku taky moc rádi...
      Míšo, měj hezký večer, H.

      Vymazat
  8. Zámek se ti povedl nádherně a vločky máš pěkně plastické. Procházka po zámeckém parku je příjemná a vydařené počasí zážitek umocňuje. Pěknou neděli přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  9. 'Lezarts
    Romantické zastavení, krásný Park, ale “hlavně” ta kavárna :-)))
    Krásná vločka stříbrná ze Tvých zlatých ručiček, určitě potěší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, kdyby si viděla ty zákusky... ach!
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  10. Vyklidněná zvěř je na podobných místech občas opravdu legrační. V Dánsku jsme byli v daňčí oboře, kde lidi vysokou krmí, a když jsem viděla, jak hotová stáda daňků nekompromisně pronásledují jedince s mrkví v ruce, až se tito dávají na útěk nebo mrkve odhazují... no, velká zábava :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tebou popsaná situace se tu a tam stane i u nás - v Častolovicích se jeleni chodí podívat, jestli něco neneseš a lama tam doslova juká na lidi. Jednou jsem se jí pěkně lekna :o)
      Marie Veroniko, měj hezký večer. H.

      Vymazat
  11. Helenko, tradičně jsi nafotila krásné snímky. Blatnou máme rádi, byli jsem tam vícekrát a naposledy s vnučkami, tak se převážně zajímaly o zvířátka. Ještě mám doma odtud paví brko. Kávu a zákusky jsme se dali nedaleko od zámku s pohledem na něj.
    Majitelka zámku byla mojí starší spolužačkou - ale to je dávno. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, bylo to jen zastavení na cestě domů, ale bylo moc krásné. je to romantické místo, líbilo se nám tam. Brala si vnučky na krásná místa.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  12. Helenko, park i zámek je půvabný, stejně jako v pohádce. Tu máme u nás moc rádi a každý rok se na ni znovu podíváme. Háčkované vločky mám taky ráda a často je používám v bílé na stůl.
    Měj pěkný před adventní týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já mám pohádku taky moc ráda, Jako malá holka jsem Václava Neckáře zbožňovala :o) Procházka parkem se nám moc líbila...
      Tvůj stůl s vločkami si pamatuji a moc se mi líbil.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  13. Helenko to jsou krásné fotografie a pro mě i vzpomínka na letošní dovolenou. V daňčí oboře jsme také byli. Vločka se ti moc povedla. Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já vím, na tvé úchvatné fotky si pamatuji!
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  14. Helenka, krásne fotky...ešte že si ich našla a podelila si sa s nami o ne...veľmi rada "cestujem" s tebou...vidím tie krásny Česka ale aj sveta...papa Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, tvoje slova mi dělají radost. Pak ty příspěvky mají smysl...
      Moc děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Helenko, člověk by měl vzpomínat častěji. Co víc nám zůstane než vzpomínky. Moje mamka vždycky říká, že litovat můžeme jen toho co jsme neudělali, což mám hlavně já spojené s výlety, cestováním, návštěvami. Hlavně nesedět doma, to nám neuteče...
    Hezký začátek týdne přeji

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, v Blatné se nám také moc libilo, dekuji za připomenutí, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, nám taky a díky tobě ještě o trochu víc :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  17. Kaleidoskop podle Hanky: I když přihlášená, nechce to naskočit... Blatnou naštěstí znám, navštívili jsme zámek i oboru v létě a na náměstí mě zastavili kluci, kteří tam byli na táboře: Paní, jste z Blatné? Ne, nejsem. Hmm, děkuji. Proč se ptáte? Máme táborovou hru a jeden z úkolů je vyfotit se s někým z Blatné. Chodíme, oslovujeme a nikdo se nechce vyfotit. Tak říkám - je na mě vidět, že nejsem z Blatné? Není. 💁 Tak se tady postavte, seřadila jsem je tam, postavila se doprostřed a přítel nás fotil. Kluci byli rádi a my dva jsem se ještě večer tomu chechtali. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, i mě se to stává na některých stránkách, nevím proč...
      Děkuji za trpělivost i příběh. Adam taky tahle posílá děti na táboře zjišťovat informace, občas vzniknou zajímavé situace...
      Přeji hezký den. H.

      Vymazat
  18. Helenko, další krásné místo. Díky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Helenko,
    Blatnou mám moc ráda, v létě jsme tam byly na takové dámské jízdě s mamkou, tetou a sestřenicí. Navštívily jsme zámek a byly jsme na představení Šíleně smutná princezna. Fakt se to povedlo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to sis Blatnou tedy užila opravdu parádně!
      My tam byli jen krátce, ale stálo to za to.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat