...barvy podzimu...

čtvrtek, listopadu 02, 2023

Příjemný podvečer vám všem!

Na poslední chvíli, ale povedlo se, a tak i já přináším svůj příspěvek do výzvy Járy . Barvy podzimu se letos nehledají úplně snadno. Uvidíte fotky, které jsem pořídila předposlední říjnový víkend při našem rodinném pobytu v Jizerských horách.


Sobotu jsme začali ve Frýdlantu. Nešli jsme na prohlídku, užili jsem si nádvoří a zámecký park. Stromů tam mají opravdu dost, ale skoro všechny se tvářili, že podzim letos nebude :o)







Až v parku se to přece jen trochu zlatilo...




Malá zastávka v Lázních Libverda. Byla jsem tu s rodiči snad před sto lety. Malé, ale půvabné...


Lázeňský park i tady zlátl...

Následovala procházka k jedné z několika vyhlídek. My jsme šli k té Hejnické madony.


Tráva zelená, stromy taky, tak snad jen ten čtyřnohý účastník výpravy. Ale on je v podzimních barvách celoročně :o)

Podzimně byl krásně vyzdobený hotel i jeho okolí.

A barvy a výhledy byli i na procházkách, ale tomu se budu věnovat někdy příště...


Přeji všem povedený listopad.

Vaše Helena

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Heleno, letos počasí focení barev podzimu trochu sabotovalo :). Všechno se ještě zelenalo, až teď to trochu žloutne a červená. Já focení pořád odkládala, že budou barvy hezčí, až to možná nestihnu - minulý týden neschopenka a teď díky posunu času v týdnu chodím domů už za šera. Uvidíme, jestli něco stihnu o víkendu.
    Jinak Jizerky mám moc ráda, tak se těším na příště ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, stihla si má krásné fotky!
      Jizerky byly úžasné, ještě něco uvidíte...
      Hezkou neděli přeji, H.

      Vymazat
  2. Helenko, to jsou moc hezké fotografie. Hrad a zámek Frýdlant je uvnitř naprosto skvostný. Byla jsem na prohlídce několikrát, ale fotky z vnitřku nemám. Nevím, zda se tam vůbec mohlo fotit, ale na poslední prohlídce měl průvodce tak zajímavý výklad, že by byla škoda jej rušit cvakáním fotoaparátu a já zrovna nepatřím k lidem, kteří musí mít z interiérů zámků fotky za každou cenu. Raději se věnuji výkladu.Jako poslední vlastnila zámek rodina Clam-Gallasů ( vlastnili také blízký zímek Lemberk) a dokonce jejich potomci tato místa navštěvují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za účast ve výzvě a odkaz přidávám na můj druhý blog: https://duchjara1.blogspot.com/2023/10/vyzva-odkazy.html

      Vymazat
    2. Járo, uvnitř jsme taky byli, před lety, teď jsem se jen zastavili pokochat se tou krásou alespoň z venku. Občas se mi taky stane, že jsem tak pohlcená, že na focení ani nepomyslím!
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
    3. Bože, zapomněla jsem ti poděkovat za skvělý nápad. Fotky jsou krásné.
      Díky moc! Pa, H.

      Vymazat
  3. Pěkný výlet jste si udělali a ta vymetená obloha, park je pěkný. Byli jsme tam, ale manželovi již nesloužilo zdraví a byl to jeden z posledních výletu a přesto ráda vzpomínám. Těším se na další záběry. Pohodové dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, ta sobota byla jako korálek!
      Snad jsem tě nerozesmutnila, píšeš, že vzpomínáš ráda...
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  4. Helenko, každý pěkný podzimní den je třeba si užít. Využili jste toho s rodinou moc pěkně. My myli okna :o), ale je to hotové a advent bude o to klidnější.
    Krásné fotky z míst, které jsem ještě neměla čas vidět.
    Měj pěkný večer a užij si víkend. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, naplánováno to bylo od června a podzimní počasí může být všelijaké. Ale vyšlo to skvěle. No, ta okna mohu jen závidět, já byla v pátek umýt alespoň ty u mamky...
      Nějaké fotky ještě budou, bylo tam moc krásně!
      Užij si neděli, H.

      Vymazat
  5. Helo, jako vždy jsi pěkne nafotila svoji dovolenou.
    V Hejnicích jsem byla poprvé asi v sedmé třídě ( v minulém století ) a od té doby mockrát, stejně vždy jukneme na Obří sud a Frýdlant a okolí...máme k Liberecku vztah.
    Už se těším na další foto. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, byl to jen víkend, ale super. Obří sud jsem omrkla, byla jsem tam s rodiči jako asi pětiletá :o), v Raspenavě měla mamka strýčka... Hejnice jsme si s mužem užili pro covidu, na prohlídce jsme byli myslím úplně sami...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenko,to jsou nádherné fotografie známých míst našeho kraje.Moc se mi líbí fotografie zámku,zajímavě jsi ho nafotila.Do lázní jezdil hodně tchán,kolikrát jsme teď jeli okolo,ale vevnitř nebyli.Měli jste úžasný pobyt,Jizerské hory jsou krásné.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji! Na zámku bylo pár lidí, tak šlo focení celkem dobře.
      Lázeňský park je moc hezké místo na procházku...
      Byly to moc hezké dny.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  7. Helenko, krásné fotky z míst, které moc dobře znám. Frýdlant i lázně jsme navštívili několikrát a moc se nám tam líbilo.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já vím, že tam tím směrem jezdíte často a nedivím se. Je tam krásně!
      Užij si neděli, H.

      Vymazat
  8. Lezarts
    Jejda Helo, Frýdlant byl první hrad, který jsem coby dítko navštívila a byla to láska na první pohled!!! Trávila jsem několik let dovolené s rodiči v Hejnicích. Místa, která jste navštívili mi ten hezký čas a krásná místa připomenul, díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, tak to máš stejně jako náš Adam (když nepočítám, kam sem ho tahala v kočárku). Tenkrát ještě nebyly okruhy, byla jen jedna prohlídka a jak jsme se dozvěděli, nejdelší u nás. Byly mu dva a dal to!
      Je tam moc krásně.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  9. Helenka, krásne fotky..mám rada jesenné farby...je to také upokojujúce...papa Z.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky z výletu, je pravda, že podzim letos s barvami dost otálel, u nás je to tak 14 dní, řekla bych, co chodím s prckem na procházku a teprve se začal barvičkami projevovat. :)
    Máma z Kolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Luci! Věřím, že bude pár dní a užijeme si ty krásné barvy...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Určitě jsi téma výzvy od Járy D. splnila na jedničku. Krásné fotky z vašeho rodinného víkendu.
    Však taky jste navštívili místa, která za vyfocení stojí.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ano, Hani! Výlet jsme plánovali hodně dlouho dopředu a povedl se.
      Bylo tam krásně!
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  12. Ty dýně jsou úplně gigantické! A souhlasím - letos se stromy opravdu hodně dlouho tvářily, že podzim vůbec nebude. A on přece přišel :-) Díky za krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy! Je zářily! Hotel byl moc hezky podzimně naladěný!
      Děkuji a zdravím, Marie Veroniko! H.

      Vymazat
  13. Helo, výzvu jsi stihla a fotky podzimní rozhodně jsou, i když pravda, něčím přispěl i Aron. Počasí vašemu rodinnému výletování rozhodně přálo. Přeji pěkný víkend, i když pravděpodobně bude hodně dušičkově uplakaný. U nás teda leje docela dost. Zdravím, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Aaron často přispěje, to je tedy pravda :o) Měli jsme se moc hezky, Jizerky jsou nádherné..
      Teď se musíme radovat z každé hezké chvilky...
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Moc pěkné místo, které znám teoreticky, ale hodně daleko, takže spíše znám Frýdlant ... nad Ostravicí. ☺ To, jak píšeš, že stromy dlouho nechtěly zlátnout, mohu potvrdit. Ale to pěkný výlet nemůže pokazit. Rodinný víkend, to mnozí znát nebudeme. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi to jasné, Hani. Já jsem v tom vašem Frýdlantu byla jako malá a pak po mnoha letech před covidem. Na konci října, v záplavě zlatého listí a podzimního slunce... ráda na to vzpomínám.
      Snažíme se alespoň jednou za rok takový víkend s našimi dospělými dětmi zažít. Všichni jsme vytížení, plánujeme to snad půl roku dopředu. Ale vždycky to je super!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  15. Já teda musím říct, že u nás je podzim krásně barevný. Už dlouho jsem neviděla takhle zbarvené listí. Ty slunečné paprsky tomu ale přidávají kouzlo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, v posledních dnech jsou barvy opravdu krásné!
      Užívej si podzim! H.

      Vymazat
  16. Helenko, krasne jsi zachytila letosni podzim, ty barvy nemaji chybu. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marcelko, Kochala jsem se, byli to krásné dny.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  17. Helenko, to jste měli hezký podzimní víkend s rodinou. My ho měli tento víkend u nás doma, při oslavě. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, byly to parádní dny. Všichni jsou vytížení, toho společného času si vážím!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  18. Ahoj Helenko,
    ty barvy podzimu jsou nádherné. Frýdlant se mi na fotkách moc líbí, ale hlavně mě zaujaly ty lázně, tam bych se měla někdy podívat.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, lázně jsou malé a v podzimním slunci vypadaly kouzelně.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat