...Úštěk...

pátek, srpna 25, 2023

Příjemný večer, vážení!

Od nás celodenní výlet, z Roudnice v pohodě na podvečerní procházku. A splnění mého letitého přání.


Městská památková rezervace s naprostou kouzelnou, maloměstskou atmosférou. Jako většina českým měst a zajímavých náměstí, i tady se špatně fotí. Dlouhé náměstí je mírně do oblouku, lidí tam moc nebylo, ale auta jsou opravdu všude.
Dominantou náměstí je pozdně barokní Kostel sv. Petra a Pavla.


Alespoň malá ukázka - štítové domy. Tady si můžeme udělat představu o vzhledu středověkého města.


Tenhle dům se mi moc líbil, i když je výrazně mladší...


Velkou raritou Úštěku jsou ptačí domky.


Není úplně jasné, kde se tam vzaly a proč. Traduje se, že to byli italští dělníci, kteří zde v polovině 19. století stavěli železniční trať. Jenže se ukázalo, že tomu tak není. Jsou ještě starší. Stavení přilepená na skalách jako vlaštovčí hnízda zůstala dodnes v téměř původním stavu. A ta která nejsou, dávají dělníci do pořádku. A ač bylo vedro, ochotně i na fotku udělali místo.



Tohle vstup do hradu - panského dvora. Jádro je ze 14. století, na nádvoří se můžete občerstvit ve velmi příjemné kavárně. Káva i zmrzlina byla vynikající, paní majitelka velmi milá. 


Nemáte pocit, že je vám tenhle kostel i celé město povědomé? Nedivím se. Sama ho znám celkem důvěrně, i když jsem tu byla poprvé. Je to oblíbené město našich i zahraničních filmařů. Rebelové,  Zdivčelá země, Zámek v Čechách, Kolja, Páni kluci a mnoho dalších.


Při toulání městem můžete jít po stopách filmařů - filmová stezka je velmi zajímavá... Takže to chce obejít vše dvakrát - jednou obdivujete domy a pak si čteme chodník.




A tím končím malé nahlédnutí do kouzelného městečka. Bylo velké horko, byli jsme tam jen na chvilku, přesto se mi splnilo přání. Stojí za důkladnější prozkoumání - je to židovský hřbitov a synagoga, nedaleko v Ostré poutní místo a kalvárie. Prostě musíme se vrátit :o)

Užijte si krásný víkend!

Vaše Helena




 

You Might Also Like

40 komentářů

  1. Coby dítě školou povinné jsem jezdila k Úštěku každé léto na tábor. Ptačí domky jsme vždy obdivovali. Díky za krásné foto a přeji poklidný víkend. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já tu byla poprvé a vyčekala jsem si to. Kouzelné městečko! Děkuji!
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  2. V Úštěku jsme byli několikrát, z toho dvakrát na dovolené u jezera Chmelař. Krásné jsou ještě Kostelíčky a Kalvárie u obce Ostré, odkud je krásný výhled na město a hrad Helfenburk, 6 km pěšky z Úštěku .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ke Kalvarii jsme zajeli, uvažovali jsem o ubytování v penzionu pod ní, kdyby s námi musel pes, ale nahoru jsem nešli, bylo víc jak 30 stupňů... Chceme se vrátit.
      Pa, H.

      Vymazat
  3. V Úštěku jsem nebyla, ale dovedu si představit, jak všude překáží auta. Ptačí domky jsou opravdu rarita.. Helenko děkuji za seznámení s městem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Maruško, ty to máme veliký kus cesty...
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  4. Helo, naprosto tě chápu, jak ti bylo, kdyžs to viděla poprvé. A jistojistě si někdy uděláš čas na to ostatní v okolí, doporučuji podzim - když je barevné listí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, už jsem si to psaly - moc rádi, uvidíme, jak to vyjde.
      Byla jsem okouzlená...
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  5. V Úštěku jsme byli několikrát naposledy loni v létě.
    Je to moc krásné městečko a ptačí domky jsem vždy obdivovala.Také mám problém s focením měst,kde jsou lidé a hlavně všude stojí auta.Helenko,moc krásně jsi vše nafotila.Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za pochvalu, je to opravdu složité. Ta auta se na naše krásná náměstí prostě nehodí...
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  6. Úštěk znám pouze z vyprávění mého muže jak tam jezdil na tábory, ale nikdy mě tam nevzal na výlet. S tebou jsem si to prošla a je opravdu krásný. Tak třeba někdy se návštěvy podaří. Krásný víkend přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, tenhle výlet, být tebou, bych si hodně přála :o)
      Malebné, milé!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  7. Kdysi jsme Úštěkem jen projížděli, takže v paměti mám v podstatě nulu. Takže ráda jsem se na fotky podívala.
    Měj pěkný víkend, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě by se ti tam líbilo. Je to moc malebné městečko.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Lezarts

    Místo které stojí za návštěvu! Hezky jsi ho Helo představila.

    OdpovědětVymazat
  9. Ptačí domky mi připomínají spíš Lhasu a Tibet. Úštěk je koukám velmi pohledné město, to jsem ani netušila. problémy s auty na krásných náměstích jsou v Čechách všude. Když jsme s kamarádem procházeli Litomyšl, tak pořád frflal jak krásné by to bylo město bez těch zatracených aut. A divil se že když to jde v zahraničí proč to nejde prostě u nás. No asi proto, že je u nás .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, máš pravdu, ptačí domky jsou podobně nalepené na skále.
      Litomyšl je myslím tím pravým příkladem. jezdím tam často, miluji to město, fotek mám nepočítaně, ale z náměstí skoro žádnou...
      Měj příjemné odpoledne, H.

      Vymazat
  10. Helenko v Roudnici jsem letos byla poprvé, ale snad ne naposled. Tolik bych toho chtěla ještě prozkoumat a vidět. Ale Úštěk a Kalvárie, tak ta snad ještě jeden rok na mne počká. Těším se. Máme krásnou zemičku s tolika zajímavostmi. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, já tam byla taky poprvé a slíbili jsme si, že se budeme vracet a nejen za prací. Tak snad... Budu to přát tobě i sobě! Souhlasím, je se u nás na co dívat.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  11. Heleno, moc hezké fotky. V Úštěku jsme byli před lety na prodlouženém víkendu - přes den jsme si vyšlápli do okolí, v podvečer courali městem. Moc se nám tam líbilo. A kalvárie a kostel na Ostrém určitě stojí za návštěvu, stejně jako zřícenina hradu Helfenburk.
    Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nepochybuji o tom, že vy jste toho pochodili daleko víc. Já jsem vděčná i za ty podvečery, snad se ještě vrátíme. Nikam jsme se nedrápali, v 18 hod bylo stále lehce přes 30 stupňů...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  12. Helenko, děkuji za moc zajímavou reportáž. Město vůbec neznám. A máš pravdu, všude překáží auta, ale i tak se ti povedlo nafotit moc pěkně. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji za milá slova. Nemáš to do Úštěku daleko a jsou tam prý krásné trhy...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Helenko, tak v Usteku je toho hodne k videni, krasa. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
  14. O ptačích domech jsem slyšela, myslím, že jsem něco četla i na blogu, ale na vlastní oko jsem tahle místa neviděla. Líbí se mi i štítové domy, určitě super výlet. Helo, zdravím, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc jsem si to tam užila, i když to bylo jen na chvilku...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  15. Ahoj Helenko,
    vypadá to moc hezky, nikdy jsem tam nebyla...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dlouho jsem tam chtěla a bylo to moc příjemné, milé...
      I tobě přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  16. Helenko to je hezké městečko a ptačí domky jsou opravdu rarita. Tak se Ti to splnilo... Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, opravdu to je místo s atmosférou, nedivím se, že tam jsou tak často filmaři.
      Jsem moc ráda, že jsem se mohla mrknout...
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  17. Vija
    Helenko, tam se musím podívat. Děkuji za procházku s tebou. Měj hezký den. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, doporučuji! kouzelné náměstí a prý i hezké trhy!
      Užij si večer, H.

      Vymazat
  18. Městečko vůbec neznám, ale zaujaly mě ptačí domky. Naposledy se mi moc líbilo náměstí v Telči, které jsme letos viděli poprvé. A ze začátku jara tam nebylo ani moc lidí.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, určitě si ho viděla v mnoha filmech. V Telči jsem byla před týdnem, po x té a pokaždé si to užiju. Krása, že!
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  19. Králíček Jojo! To je naprosto skvělý film, lámala jsem se u něj smíchy. A ani jsem netušila, že tady máme takhle profláklou filmovou lokalitu. A ještě takhle na první pohled nenápadnou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, taky se mi moc líbil! Máme, divím se, že jsme tam žádný štáb nepotkali :o)
      Marie Veroniko, měj příjemný den. H.

      Vymazat