...Roudnice podruhé...

středa, srpna 16, 2023

Příjemný večer vám všem!


Fotky jsou posbírané během tří dnů. Klidný nedělní večer, i ruch všedního dne, prostě jak jsem to stíhala a co mě zaujalo.
Dominantou je pochopitelně Lobkowiczký zámek a románský hrad. Kroužila jsem kolem, jak jen to šlo - otevřeno bylo jen o víkendu, takže tady jsem měla smůlu...



Hrad už toho hodně pamatuje...


A ještě pohled z Karlova náměstí - bez lidí jsem vteřinku našla, ono se na to slunce nikomu moc nechtělo, ale auta jsou prostě všude.


Kousek od zámku je trojpodlažní barokní špejchar se sochou svatého Jana Nepomucného. Když Antonio Porta dokončil přestavbu zámku, navrhl i několik hospodářských budov. Sýpka se dochovala jen s minimálními změnami.


Roh Karlova a Husova náměstí a krásná budova České pošty.


V Roudnici je vůbec plno krásný domů více či méně opravených a i některé obchůdky mě zaujaly. Tady jsem fakt litovala, že nemám pro koho nakupovat...




Dochovaná část roudnického opevnění - věž Hláska.


Časně ráno jsem vyrazila i k židovskému hřbitovu. Brána byla zamčená a otvírací doba na ní nebyla, tak jen přes plot...



Roudnice nad Labem - tak tady je to Labe :o)


V Roudnici jsem pochopitelně i jedli. Caffe & Grill Ztracená II.


a Club Restaurant Ztracená - různé koncepty, jeden majitel. Penzion nad restaurací se nám stal zázemím. Jedli i bydleli jsme na doporučení a obě místa mohu s klidným srdcem doporučit i já. Jí se tu opravdu dobře.



 Byly to velmi horké dny, rádi jsme využili venkovní vířivku. Nesmírně příjemný relax to byl...







Přeji klidné letní dny!

Vaše Helena

You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helo, báječná reportáž, Roudnici docela dobře znám, ale takové jídlo jsme si tam nikdy nedali, jen na náměstí kávu, čaj, dortíky ... kupodivu je to město hezké i v zimě, pocukrované sněhem.Jsem moc ráda, že jsem to nyní viděla tvýma očima.
    Párkrát jsem za mlada šla z Rounice na Říp pěšky.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji! Já obědvala na náměstí zmrzlinu - bylo horko jako tyto dny :o)
      Na ten Říp prostě vylezeme jindy...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  2. Heleno, ráda jsem s tebou pobyla v Roudnici, prohlédla pěkné fotky a udělala si chutě (mlsné nad těmi s jídlem a výletní nad těmi z města ;-)).
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je v pořádku, Stáňo! Tak by to mělo být :o)
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  3. Další pro mě lákavé zjištění,že je v Roudnici hodně krásných a zajímavých památek.Zámek znám zatím jenom z fotografií na internetu.A ty dobroty Helenko,po ránu mám prázdný žaludek a snídám až později,tak mě ho trochu pošimraly.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě Roudnici brzo prozkoumáš. Vždyť i já jsem od tebe dostala dost tipů, kde se zastavit.
      A ty fotky jídla, to tak bývá...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Helenko, ještě jednou díky. Zámek už jsem si taky fotila. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, v Roudnici se nám také líbilo. Chodili jsme tam do jedné prodejny na náměstí, kde manžel tvrdil, že dělají nejlepší obložené chlebíčky na světě. Hezká je i Kratochvílova rozhledna, která je kousek od náměstí. Přeji ti pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tak chlebíček jsem tedy neměla, ale spoustu zmrzliny (i k obědu), byla moc dobrá!
      Přesně vím, kudy se na rozhlednu jde, snad příště...
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  6. Helenka, mňamky to sú ale dobrotky...maj krásne dni Z.

    OdpovědětVymazat
  7. Ano, Roudnice je krásné město a velice mile jsem byla překvapená. Domy jsem také fotila, jsou úžasný a hodně památek. Pěkné zakončení reportáže s martini. Měj se krásně a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, i mě se v Roudnici moc líbilo. A proč si po práci trochu neužít, že...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  8. Budova pošty je tedy opravdu krásná. Třeba se mi někdy poštěstí tímto městem projít.
    Vidím, že by se mi tam líbilo. Díky za moc krásné fotky!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Moc krásné město. Ještě jsme tam nebyli a tvoje úžasné fotky jsou skvělou pozvánkou. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Lezarts
    Dost lákavá pozvánka do Roudnice!-:))
    Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopitelně jsou tam i místa méně fotogenická. Jako všude!
      Renatko, děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  11. V Roudnici jsme byli vloni o prázdninách. Překvapuje mě, že je nyní zámek otevřen pouze o víkendu. My jsme to měli i s degustací vína.
    Krásné dny, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, byl červen a to byl zámek otevřený jen o víkendech. O prázdninách to je asi jinak...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  12. Helenko, je to moc hezké město, neznám to tam, od nás je to dost daleko, tak jsem se ráda podívala prostřednictvím fotografií...
    Dnes jsem tady jako gratulant, je pár minut po půlnoci, tak doufám, že jsem první. K svátku přeji všechno nejlepší, štěstí, zdraví a spokojenost.
    Ať se daří, Helenko! ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem byla v Roudnici poprvé a dlouho jsem to plánovali...
      Moc děkuji za gratulaci, je to od tebe milé!
      Přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  13. Helo, díky za seznámení s Roudnicí, je tam toho k obdivování opravdu dost. Moc pěkné fotky, které mě docela nalákaly alespoň na krátký výlet. Měj se hezky, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, moc děkuji. Roudnice za výlet určitě stojí!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Ještě jsem chtěla popřát k dnešnímu svátku všechno jen to nej, pá 🥂

    OdpovědětVymazat
  15. Vypada to, ze vami vybrane lokace nemaely chybu. Vez i sypka nadhera, stejne tak restaurace:). Hezky vikend, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ještě jsem byli v jedné továrně, ale to se sem nehodí :o)
      Souhlasím, hezká místa v R. jsou.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  16. Židovský hřbitov jsme minuli! To je škody. Vypadá úžasně romanticky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, romantický opravdu je, jen nevím, jak se dostat dovnitř...
      Přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  17. Fredy Kruger

    " Dneska jsem v Roudnici PODRUHÉ !

    ...... ( ? ) tu říkám si : ,,Nejsi ty potrhlej ???
    vždyť ještě níkdy jsi v Roudnici nebyl !
    Hluboce přemýšlím, zjistím :
    Jsem debil !
    To je tím horkem, jak hlava mi třeští.....
    .... jáááá.... místo toho byl v Budapešti !

    Tak přece jsem v Roudnici ?
    ..... nevím to jistě" ....

    " Kam jdete ?" křičejí policisté :
    " Právě jste přišel, či jdete dom ??"
    Džonn Pšouch řve rozrušen : "Nemtudom!"

    .... než ,,poliš,, jej pendrekem ,,natáhnul",
    Tak okamžitě muž vysmahnul !

    OdpovědětVymazat
  18. http://es-ideas.blogspot.com/
    Zdravím Helenko z dalšího toulání po světě )))
    Díky za roudnické tipy.
    Přeji hezké letní dny. Eva

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko děkuju za seznámení s Roudnicí, nikdy jsem tam nebyla. Měj se hezky, posílám pozdrav. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Tak to jste se měli krásně. No a ta vířivka? To vám jen všichni můžeme závidět :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli, Míšo! A ta vířivka byla skutečně super...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  21. Vija
    Helenko, v Roudnici jsem byla kdysi ještě s mamkou, po povodních. Ráda jsem se prošla i teď. Měj hezký den. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že to bylo hezké vzpomínání, Jani!
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  22. Ahoj Helenko,
    Roudnice vypadá parádně, ale nejvíc bych byla nadšená z té vířivky:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, bylo horko, dny byly náročné, tak to byl opravdu parádní relax.
      Klidně bych si to zopakovala...
      Pa, H.

      Vymazat