...opět Praha...

pátek, ledna 06, 2023


Příjemný večer, vážení!

Dovolím si pokračovat v reportu o našich dnech v Praze, i když budu nosit trochu sovy do Athén. Krásnou reportáž jste mohli vidět u Jitky  a  Jitky . Praha prostě láká a o vánočním čase snad ještě víc než jindy. 
Ač jsme tohle neplánovali, nakonec jsme poslední den našeho pobytu zašli na místo milované. Do Strahovského kláštera.


Křížová chodba nás přivede do kapitulní síně.


Tohle všechno jsme viděli při minulé návštěvě. My jsme sem přišli za Popelkou. Nezapomenutelná, milovaná a oplakávaná Miluška Šafránková. 
Tolik usmívajících se lidí pohromadě jsem dlouho neviděla, i když mnohé dámy zatlačily slzu.





Jitka nás výstavou krásně provedla, proto jsem se snažila vybrat fotky jiných míst výstavy, ale bez téhle instalace by to prostě nešlo. Sice autorům nikdy neodpustím, že má Popelka na plese neobroubený a roztřepený závoj, ale jinak - Tři oříšky jsou prostě naše stříbro.


Výstava je prodloužena do 15. ledna, máte ještě šanci ji vidět. Vstupenka se vztahuje i na obrazárnu. I tuhle návštěvu jsem si rádi zopakovali.
Najdete tam nepočítaně skvostů - za všechny alespoň Madonu strahovskou...


V budově konventu nešlo minout letní refektář s úžasně malovaným stropem a krásným nasvícením.


Nahlédla jsem i do Baziliky Nanebevzetí Panny Marie...





A milovaný pohled na Prahu. Tady prostě vždycky jen tiše stojím...



Cesta dolů Velkou strahovskou zahradou. I když spí (myslím ten sad), mám tu cestu moc ráda. Ty výhledy...


A to už je Hrad přes zeď Nemocnice Milosrdných sester. Tyhle pohledy se prostě neomrzí...


Pro dnes končím, do Prahy se ještě určitě vrátíme. Viděli jsme toho ještě mnohem víc.

Užijte si víkend!
Vaše Helena

 

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Helenko snad se na výstavu ještě podívám. Libuška byla jen jedna a je vidět, že výstava je udělána s citem a láskou k Libušce. Přeji ti hezký večer. Ivana

    OdpovědětVymazat
  2. Helenka len ticho právidím ... o výstave som čítala a keby bola Praha bližšie, už som tam... Vaša Libuška bola jediná ... Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  3. Heleno, ráda jsem se koukla, kam jste v Praze zavítali (ve Strahovském klášteře už jsem nebyla hezkých pár let) a jsem zvědavá, kam vedly vaše kroky dál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nachodili jsme každý den kolem 15 km, to už něco uvidíš :o)
      Moc se krásně, H.

      Vymazat
  4. Helenko, jen jsem se s tebou tiše procházela těmi známými místy.Díky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně si u toho mohla i povídat, Jiřinko :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Helenko, měli jste fajn výlet. Na výstavu se taky chystám. Doufám, že to ještě stihnu. Krásný víkend přeji. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Výstava byla jako pohlazení...
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  6. Libuška je nezapomenutelná.Měla jsem ji hodně ráda.
    Děkuji za zprostředkování výstavy.
    Helenko,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, pro tyto a podobné výlety mám také slabost. Bývaly doby, kdy jsem do Prahy jezdila často a tady od nás je to tedy "dost daleko". Kolikrát jen na otočku, třeba na nějakou výstavu. Nevím, jestli by naopak "Pražák" někam takovou štreku jel. Ale spojení je dobré, tak obětovat čas a "pár peněz" stálo za to. Také jsem hodně lidí do Prahy přivedla a ukázala jim toho dost, teď se asi soustředím spíše na Brno. Takže jsem ráda za taková nahlédnutí do současné Prahy.
    Děkuji, ráda jsem se podívala a přeji příjemný víkend. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, máte to opravdu daleko... Brno teprve objevujeme a tam je opravdu co objevovat!
      Hani, měj příjemný den. H.

      Vymazat
  8. Vůbec mi nevadí, že jsem viděla fotky z výstavy u JItky a teď u Tebe. V reálu ji neuvidím, takže každá fotečka Ok. Ale i ty další, které jsi sem z vaší návštěvy dala, se mi moc líbí . Takže díky za ně.
    Měj pěkný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, Haničko! Určitě bude ještě pokračování, a ne jedno, pochopili jsme toho opravdu hodně :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. Ahoj Helenko,
    já jsem na Strahově nikdy nebyla, tak jsem si dnešní článek opravdu užila. Moc se mi líbí stropy, to nasvícení je skvělé, ale ty malby, ty jsou přímo dechberoucí. Jinak máš pravdu ohledně pohledu na Prahu, to se nikdy neomrzí. Myslím si, že jsem viděla hodně evropských hlavních měst, ale Praha je určitě nejhezčí.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě doporučuji, i když už tam nebude Popelka. Knihovna (tam jsem byly před asi dvěma roky) je skvost...
      Nerada dělám žebříčky, ale je pravda, že na Prahu se jezdí podívat celý svět.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  10. Neomrzí, jen co je pravda :-) Moc krásná místa!

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Helenko, já jsem byla ve Strahovském klášteře za Popelkou dnes a večer mě čeká Louskáček v Národním divadle. Tak màm celý den pohádkový, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to si měla ale nádherný pohádkový den!
      Doufám, že nás budeš informovat :o)
      Pa, H.

      Vymazat

  12. Lezarts

    Tak jdu z pohádky do pohádky, díky Tobě a Jitce. Děkuji za tu pohádkovou procházku Prahou!

    OdpovědětVymazat
  13. Helenka, krásne...rada sa s tebou túlam po Česku a obdivujem jej krásu!

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné fotky. Praha se asi neomrzí nikomu a když se tam někdo ocitne, je vždy dojatý, pokud není vláčen davem. Já bych se ještě chtěla podívat do Tróje
    Výstava Popelky musela být také krásná
    Jistě jsi byla plná dojmů. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc hezky si to napsala. Trója je dobré místo - zámek, ZOO, botanická, vinice... Moc ti to přeji!
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  15. Helenko, my jsme tedy tentokrát Strahovským klášterem jen prolétli, ale psala mně kamarádka ve čtvrtek, že byla na výstavě a byla až dojatá. Moc se jí u Libušky líbilo. Fotodokumentaci jsi udělala moc pěknou a lákavou. Škoda, že už se do Prahy teď nedostanu.
    Přeji ti pěkný večer a pohodový nový týden. Posílám pozdrav. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ani se nedivím, I mě některé fotky dojaly...
      Moc děkuji a přeji ti pokud možno hezké dny, H.

      Vymazat
  16. Jedním slovem - krása. Praha je opravdu skvost. A když to ještě někdo umí tak pěkně nafotit a napsat, radost si na tvém blogu prohlédnout. M.

    OdpovědětVymazat
  17. Já ty tvoje výlety prostě miluju! Jak já bych si přála akčního muže, kterého by bavily výlety...snad ho někdy donutím...:o). Měj se krásně a těším se na další tvoji cestu..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, díky moc! Lásku k historii a touhu něco vidět máme společnou a uvědomuji si, jaký to je dar.
      Moc děkuji a zdravím tě! H.

      Vymazat
  18. O výstavě jsem spoustu četla, ale bohužel je pro nás Praha 2,5 h cesty vlakem. Ani tak jsem ve Strahovském klášteře ještě nikdy nebyla. S výstavou to musí mít ale krásné kouzlo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, i bez Popelky stojí Strahov za to. Jednou se tam určitě podívej...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  19. Výstava by mě lákala, ale Praha je od nás dost daleko. Jsem ráda, že jsem díky tobě mohla nahlédnout. 🙂
    Měj hezký večer, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  20. Krasny vylet jste si, Helenko, udelali. A co si budem, Libuska byla jedinecna. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat