...máme doma mráz...

neděle, ledna 22, 2023



Příjemný večer, vážení!

Litovat mě opravdu nemusíte, normálně topíme, ale ke slovu přišla krabice s nápisem ZIMA. 


Vločky, šišky, pár drobností evokujících zimu, led, mráz. Prostě leden ve skleníku po babičce v předsíni.




Ke slovu přišly i zasněžené a třpytivé háčkované stromy z loňska.




Cibule v sametu koupená na začátku adventu bude mít ještě další, nejméně jeden květ. Už čtvrtý!


A světýlka, svíčky... Mám to prostě ráda.




Když jsem si hrála na zimu, venku bylo jako na jaře. Až v pátek... Dnešní zahrada. Řidiči se asi neradují, ale já a Aaron - my jsme fakt spokojení :o)


A jen tak mimochodem, milé dámy, už jste pekly buchty podle Jitčina receptu z blogu A jen tak mimochodem? Jestli ne, tak opravdu doporučuji. Já jsem ho použila na buchty, když jsme se všichni sešli v sobotu po prvním kole voleb. 


To těsto je skutečně vynikající. Všem moc chutnalo a dobře to dopadlo, tak budu příští sobotu asi péct znovu! Třeba nesou štěstí!


Užijte si zbytek neděle a mějte pohodový pracovní týden.

Vaše Helena

You Might Also Like

54 komentářů

  1. Helenko, máš krásné zimní dekorace. 👍👍 My včera odstrojili stromeček, tentokrát jsme porušili tradici a prodloužili jeho setrvání o dva týdny déle. Trochu k tomu přispěla i návštěva Rybovky u nás v kostele, která byla 8. ledna. Bylo hezké vrátit se k rozsvícenému stromku. Nebýt tohoto kulturního počinu, asi by stromek včetně výzdoby, byl "zlikvidován" 7. ledna, tak jako pokaždé. Teď už máme jen svíčky, které k zimnímu období neodmyslitelně patří.
    Hezké a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji. A naprosto chápu, že se té atmosféry neradi vzdáváš. Mám to podobně, proto to zimní zdobení.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  2. Helenko, krásný, zimně laděný příspěvek, moc jsem si tady užila. A ty buchty!
    Léta jsem stromek ( když byla dcera malá ) likvidovala až na její narozeniny 20.2.Jo, už je to pěkně dávno.
    Helenko, Aaron má ze sněhu očividně radost.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji!
      Když byly děti malé, měli jsme stromeček taky hodně dlouho. Aaron sníh miluje...
      Tvá dcera má narozky stejně jako moje mamka :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko,tvoje zimní krabice ukrývala samé poklady.Moc se mi líbí tvoje zimní výzdoba.
    Také jsem si opsala u Jitušky recept na buchty a když je vidím ještě i u tebe,tak se do nich asi také pustím.
    Sněhu je u vás hodně,u nás nic moc,ale už je všechno bílé,hlavně,aby to vydrželo.A pro pejsky je sníh velká radost.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, jsou to jen drobnosti a většinou letité... Moc děkuji.
      Buchty jsou výborné, budu je péct znovu.
      Sníh máme stále, i když v poledne to trochu tálo...
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Heleno, máš to moc pěkné (jako vždy). Já jen ve váze chvojí s ozdobami vyměnila růže, co jsem dostala od manžela. Ale možná už bych měla uklidit porcelánový stromeček a vyměnit ho třeba za šišky (a trochu jsi mne inspirovala dřevěnými vločkami). Buchty jsem ještě nezkoušela, chystám se na bílkovou roládu (dostala jsem od mámy bílky z vánoček). Ale doufám, že ty tvoje, co budeš péct příští sobotu přinesou stejné štěstí jako ty minulé ;-)
    Hezký už skoro začínající týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jsi moc milá, děkuji! Růže jsem nedostala docela dlouho...
      Bílková roláda je vynikající, tu mají u nás všichni rádi. No, ať už bude péct cokoli, věřím, že to dobře dopadne!
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  5. Zase jsi nás navnadila krásnými dekoracemi. Zima je zpět)))venku i u vás doma. A příští víkend napeč pořádně, budeme to potřebovat!!! Hezký týden Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, Evi! Děkuji!
      Napeču, ale snažit se musíme všichni! Pevně věřím, že to vyjde!
      Pa, H.

      Vymazat
  6. Helenko jů vy máte hodně sněhu ! A Aaron jak si to uživá... U nás nasněžilo mnohem méně. Zimní výzdoba se mi líbí, já jsem včera převlíkala vánoční polštářky a už jsem myslela, že snad povlíknu se zajícema, nemohla jsem najít zimní :o). Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, sněhu je dost a Aaron si to fakt užívá, miluje ho.
      No, nedivím se ti, počasí bylo jako na jaře.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  7. Helenka, krásna výzdoba...taká ozaj zimná...U nas tiež trocha nasnežilo, chvíľku to bolo pekné, ale teraz sa to začína roztápať...papa Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, moc děkuji. U nás sníh zatím drží...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Pěkný den Helenko, moc hezká vánoční výzdoba! Ráda jsem se pokochala. Měj se moc hezky, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  9. To je příjemný domácí mráz. Nezebe a je moc hezký na pohled.
    U nás jsou sem tam naaranžované vločky, šišky a světýlka.
    Recept od Jitky mám taky opsaný, určitě ho využiju.
    Měj příjemné dny, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji! Na jarní dekorace je přece jen čas...
      Buchty budou mít jistě úspěch i u vás!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  10. Helenko, máš to moc pěkné, designově čisté a nepřeplácané. Já už jsem baňky uklidila, ale u tebe se mně to líbí.
    Děkuji za zpětnou vazbu a jsem ráda, že buchty chutnaly. A jestli mají tuto kouzelnou moc, tak je taky upeču :o). Po včerejší debatě budeme potřebovat štěstí kamion.
    Pěkný předvolební týden :-), budeme potřebovat všichni pevné nervy. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za milou pochvalu. Stříbrná se mi k Vánocům nehodí, ale ty ozdoby se mi líbí - tak jsem to už před lety vyřešila takto :o)
      Pořád věřím, že to v sobotu dobře dopadne, snad většina z nás vidí, že to bahno asi nemá dno... Ale buchty určitě upeču!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Helenko Ty jsi obdivuhodná a máš nádherné dekorace. Jsi úžasná. Buchty také vypadají skvěle a Aaronek si evidentně sněhu užívá. Přeji vám všem krásné zimní dny .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Járo, moc děkuji, ale je to jen pár maličkostí...
      Buchty jsou opravdu vynikající. A ten náš lotr, ten na sněhu řádí jako malý :o)
      I tobě přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  12. Lezarts
    Za okny i doma krásně sladěno!
    Také přeji, aby byl w.e. ve znamení úlevy a lepšího nájemníka na Pražském Hradě, než doposud!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Renatko!
      Musíme se snažit všichni a pak to vyjde!
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Výzdoba krásná, buchty ještě lepší! Mňam, zrovna nad nimi přemýšlím. Mám tu kostku droždí, co potřebuje zdělat a nevím, co s ní :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, určitě ty buchty vyzkoušej, jsou vynikající!
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helo, u tebe je vždycky krásně nazdobeno. U nás doma se už jenom pálí svíčky, ty já mám ráda a ráda je pálím i v létě večer na chatě v altánu. Buchty jsou hodně lákavé, ale já a droždí, to nejde dohromady. Možná by těsto zadělal manžel, ten to zvládá celkem v pohodě. Měj se hezky, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji! Já taky pálím každý večer, v zimě i v létě :o)
      Já se kynutého těsta taky roky bála, až pekárna to u nás změnila. A když není, pomůže na začátku i ruční šlehač, mám to vyzkoušené - jde to.
      Ale síla manžela taky není k zahození :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  15. Krásně u vás nasněžilo, a ta ozdoba, nádhera ♥♥

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné! Všechno :-) A jsem rozhodně jeden z těch lidí, co jsou ze sněhu nadšení, silnice, nesilnice. To romantické kouzlo je prostě nenahraditelné :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, moc hezkou výzdobu jsi doma vytvořila. Já mám výzdobu skromnou, hlavně si zapálím svíčky.
    Hezké úterý přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, máš moc hezky nadekorováno. Měj pohodové úterý.

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, obdivuji tvůj vkus a schopnost tak nádherně vyzdobit domov. Vskutku nádhera! Děkuji za tip na buchty. Už dlouho mám na ně chuť, tak recept určitě vyzkouším. Krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, moc děkuji, jsi milá!
      Buchty vyzkoušej, jsou výborné!
      Přeji pohodový den. H.

      Vymazat
  20. Po nějaké době jsem zase u Helenky. Tvůj blog má vždycky tak pozitivní nádech :-) Děkuji za tvá slova i inspiraci. Krásný zbytek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janino, a já děkuji za tvá slova. Opravdu si jich vážím!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  21. Vija

    Helenko, máte doma útulno, mráz nebo jaro, pokaždé je tvé dekorování hezké. Tak v pátek … musí to vyjít. J

    OdpovědětVymazat
  22. U nás bílo, za oknem v teple se na to hezky kouká :-). Manžel hudrá, že musí jít odhazovat dvůr :-). Ale sníh dětem přeji, ať se vyřádí. A recept určitě vyzkouším, vypadá to báječně. Helenko, opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ten sníh k lednu prostě patří, i když úklid asi nebaví nikoho...
      Buchty upeč, jsou skvělé!
      Přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  23. Máš to doma krásné :) Já pořád držím vánoční výzdobu, je mi líto ji sklidit a vlastně mě ani nenapadlo mít zvlášť dekorace na zimu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, děkuji! Takhle to dělám už roky, do jara je daleko, tak tak...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  24. Helenko, teď se ty zimní dekorace krásně hodí, buchty by se taky šikly😊, ráda někdy zkusím. Hezký večer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji a buchty doporučuji, skvělé těsto!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  25. Helenko, vždy obdivuji, jakou máš decentní výzdobu - vkusnou, jemnou, upravenou - stříbrná zima mě ještě nenapadla .-) Děkuji za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji, to je tak milé! Je to jen pár letitých drobností...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  26. Ahoj Helenko,
    máš doma moc hezké dekorace, líbí se mi barevná kombinace, kterou jsi zvolila. Buchty jsem podle tohoto receptu ještě nepekla, ale mohla bych to zkusit.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat