...romantická zřícenina...

pátek, listopadu 04, 2022

Příjemný páteční večer vám všem!


Jsme stále v jižních Čechách, asi 5 kilometrů od Bavorova, na skalnatém vrchu Malošín stojí zřícenina hradu Helfenburk.


V roce 1355 podepsal Karel IV. dokument, kterým povolil bratrům Rožmberkům postavit hrad, respektive pevný zámek, jako odměnu za pomoc při potlačení povstání v italské Pise.
A díky tomu se mi můžeme kochat romantikou dávno zapomenutých časů.


Hrad byl silně opevněný, husité ho nikdy nedobyli (i když chtěli). 




A když už tu jsme, vylezeme i na věž. Copak nahoru, to není problém, ale dolů... Nakonec to nebylo tak hrozné. Za ty výhledy to stálo...




K zřícenině se dostanete od parkoviště lesem po slušné cestě (asi kilometr), v pokladně je k dispozici tištěný materiál o historii a občerstvení. Jak dokládají fotky, psi do areálu mohou. A zdarma :o) A ten náš si to náležitě užil - miluje zříceniny. Já fotím a on s manželem proleze vše, co může. Super průlezky jsou takové staleté zdi :o)




Poslední zapózování a jdeme za dalšími zážitky. Moc se nám tady líbilo.


Kdo by řekl, že to bylo před týdnem. Slunce, stačilo jen tričko. Dnes máme to prvé dušičkové počasí, ale i to k podzimu prostě patří.

Nenechte si počasím zkazit náladu a užijte si víkend.
Moc vás zdravím!

Vaše Helena

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Helenko,to je nádherná zřícenina.A máš pravdu nahoru také vylezu snadněji,ale dolů to už mám s problémy.Výhledy za to stály.Aaronek opět krásně pózuje.Krásný výlet.jste si udělali
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, je. Já jsem šla dolů ještě ve chvíli, kdy se děti kochaly, ale docela to šlo :o)
      A Aaron, ten pózuje až když je dostatečně vylítaný...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  2. Helo, tam jsme byli a dokonce jednou i s vnučkam, když byly menší a pobývali jsme na dovolené v Křepici u Vodňan. Moc pěkný a mohutný pozůstatek hradu a tobě se povedlo ho krásně nafotit. Bavorov je také pěkné městečko.
    Helo, díky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji za důkaz tvého tvrzení :o) Musím říct, že jsem to konzultovala s rodinou - na věž je teď udělaný jiný přístup, než máš na fotkách ty. Takový festovnější :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Heleno, to je krásná zřícenina - přesně takové miluju. Díky, že jsem ji mohla prostřednictvím tvých fotek "objevit".
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tam by se líbilo tobě i tvému manželovi. Hezká je i cesta lesem k hradu. prostě pohoda!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Vija
    Helenko, všichni spokojení, výhledy nádherné, odměna za výstup. Ano, náladu si zkazit nenechám, ale se sluníčkem je den veselejší. Uvaříme čaj a zalezeme ke krbu. Hezký víkend měj. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, opravdu ano! Skvělý výlet pro všechny!
      Kdo by řekl, že to bylo před týdnem...
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Tak toto místo je pro mne úplně neznámé. Zřícenina hradu je doslova pohledná a výhledy jsou krásné. Slunce se na vás smálo, takže jste si to všichni užili.
    Příjemnou sobotu, Helenko!


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pro mě taky. Hledala jsem vhodné cíle pro nás všechny a byla to trefa do černého.
      Byla to paráda!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  6. Ty borovice tomu dávají takový trochu středomořský ráz. Pěkné místo. Nevím jestli tedy Myšpulín by prolézal, nikdy jsme s ním takhle nebyli. Jo labík Bak byl pes výletový, díky dceři a jejímu tehdejšímu příteli který miloval výlety stejně jak ona, se dostal pesan na mnohem víc míst po republice než já.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, ty borovice se mi líbily! Když chceme jet všichni, tak musí pes s námi. Aaron je zvyklý a má to moc rád. Slovo "výlet" se před ním nesmí vyslovovat, je hned připravený :o) Už toho vidět taky celkem dost :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  7. Helenko, to je opravdu krásná zřícenina a udělali jste si nádherný výlet. Já znám Helfenburk u Úštěku, ale o tomto druhém vím také a tak moc děkuji za návštěvu tohoto krásného místa, které jsem si mohla důkladněji prohlédnout na Tvých krásných fotografiích. Děkuji za krásný příspěvek a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za milá slova. Měli jsme štěstí, bylo krásně a přiměřeně lidí, tak se hezky fotilo.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Helo, přestože zřícenina, je nádherná. Výhledy určitě stály za trochu námahy a když je štěstí na počasí, tak to byl parádní výlet. Aronek je model, focení mu evidentně nevadí. Hezký víkend, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc se nám tam líbilo!
      Aaron je zvyklý, všichni máme telefony plné jeho fotek :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. Helenko, krásná zřícenina :-) a to počasí jste měli nádherné. Morava závidí, neb je už 14 dní v mlze. Sem tam tedy nesmělé slunce vidíme, ale takhle azuro... ani omylem.
    Mějte krásný sobotní večer a pohodovou neděli. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ubytování jsme platili 7.7., je náročné najít termín, aby se hodil všem. A když se to blížilo, jen jsem se modlila. Asi to pomohlo, bylo to úžasné dny.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Helenko, moc se mi to líbí, ale nebyla jsem tam. Aaron je historik, dávám tlapku na to. Celkově to místo působí dojmem dobře udržované památky.
    Ráda jsem se podívala a přeji už výborně prožitou neděli. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty si mě pobavila! Jo, máme psa - turistu a historika. Byl už na mnohých zajímavých místech :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko, moc pěkné místo. Ovšem nejvíc se mi líbí ta poslední fotka, Aaronek je cestovatel. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji i za Aarona! Já vím, že v tobě má kamarádku :o)
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  12. To je tedy pořádná romantika! A výhled úžasný. Měli jste opravdu štěstí na počasí, bylo vidět opravdu daleko :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to moc hezké, vydařilo se to bez chybičky!
      Marie Veroniko, posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Ahoj Helenko,
    podle fotek je vidět, že jste si to tam náležitě všichni užili. Já jsem tam nikdy nebyla, ale dost jsem toho o Helfenburku četla. Zříceniny mají své kouzlo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, souhlasím, zříceniny dávají prostor fantazii, je to ideální místo na výlet se psem.
      Moc zdravím H.

      Vymazat
  14. Krásná zřícenina a ten výhled ♥ Helfenburk vůbec neznám, vypadá to jako super nápad na výlet. Asi si teda počkám do jara, ale děkuji za inspiraci a máte moc hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elo, taky jsem tam byli poprvé a velká spokojenost.
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Pekny vylet, hezke pocasi :-) Helenko, moc dik za navstevu! Byla jsem rada ze jsem mohla Remosku koupit tady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, moc tě zdravím a mávám za kanál!
      Přeji hezké podzimní dny. H.

      Vymazat
  16. Téda, nádherný výlet. A jak vám pózuje! Pejsek si výlet vyloženě užíval :) Také jsme na podzim navštívili jednu zříceninu a bylo to krásné. Hlavně ta příroda :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, Aaron je z výletů nadšený!
      Zříceniny mají své kouzlo!
      Míšo, měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Zříceninu neznám. Vypadá to na parádní výlet na krásné místo. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ani já jsem ji neznala, ale byla to dobrá trefa. krásné místo!
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  18. Helenko, vylet paradni, nadherne fotky i pocasi, k tomu ten model:-)!!! Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, všechno bylo parádní, prostě den jak korálek...
      Marcelko, přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Krásná zřícenina. Mám tyhle trosky minulosti moc ráda.

    OdpovědětVymazat