...na jih od Budějovic...

středa, listopadu 16, 2022

Příjemný podvečer vám všem!

Další ráno na jihu nebylo tak jasné, ale nakonec se vyčasilo. Opět jsme začali zříceninou. Za stromy se už rýsuje Dívčí Kámen.
Auto jsem nechali na parkovišti v Třísově a vyrazili na příjemnou, asi 3 km dlouhou cestu k hradu. V lese jsme narazili na lovce, připravující výřad, což Aarona velmi zaujalo :o)


Podzimní příroda, ticho, vzduch, voda - moc příjemná cesta.


Přešli jsem Kremžský potok


a už vidíme hrad. Nebo spíš to, co z něj zbylo. Samotnou prohlídku jsem tentokrát vzdala. Těsně před námi tam z druhé strany vstupovala velká výprava, nejméně autobus turistů. Na první pohled bylo vidět a hlavně slyšet, že s nimi bychom si prohlídku neužili... 


Rodina mě sice přemlouvala, abych šla alespoň sama (prý mě to to bude mrzet), že oni se psem zůstanou před branami, ale ráda jsem ten dav vyměnila za klidnou lesní cestu... Procházka to byla nádherná!



A stačilo popojet pár kilometrů - chtěla jsem vidět alespoň exteriéry Kláštera Zlatá Koruna.


Cisterciácký klášter založil Přemysl Otakar II.. Původně se jmenoval Svaté Koruny, podle relikvie trnu z koruny Krista, kterou Přemysl Otakar vlastnil.


Tady byl opravdu klid. Při procházce opatskou cestou jsme si vychutnávali barvy na protějších stráních...



Zlatá Koruna je známá množství slunečních hodin. A to nejen v klášteře. Tak tady alespoň jedny...



Živáčka jsme nepotkali ani za branami kláštera, ale to jen umocnilo tu atmosféru.



I když jeden narušitel nostalgického klidu by tu byl. ... "tak poteče ta voda nebo nééé" :o)


Zítra si užijte sváteční den. I když není vše zalité sluncem, velmi silně si uvědomuji, jak ráda jsem, že patříme do té západní části Evropy.

Moc vás zdravím! 
Vaše Helena

You Might Also Like

43 komentářů

  1. Helenko,nádherná místa,líbí se mi,jak zřícenina tak i klášter.Nikdy jsem tady v těch místech nebyla a tak jsem se ráda podívala.Procházka lesem byla určitě příjemná a jak je vidět Aarankovi nějak vyschlo.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, byli jsme na jihu moc spokojení, všichni!
      A ten náš rarach, no co dodat...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  2. Lezarts

    Co naplat barvy podzimu za sluníčka, jsou jedinečnou kulisu pro krásné fotografie z krásných míst👍 I když jen z fotografií, jsem si ten Váš výlet užila!

    OdpovědětVymazat
  3. Heleno, na Dívčím Kameni jsme byli před víc skoro před třemi lety, tak jsem si náš výlet ráda připomněla. Byl začátek jara, takže tam turistů bylo velmi pomálu a tak jsme dali i prohlídku. Jestli se chceš podívat, jak to vypadá uvnitř, tak mám pár fotek tady https://veverkoviny.blogspot.com/2020/04/divci-kamen.html
    Naopak ve Zlaté Koruně jsme nebyli a fotky mne dost navnadily. Tak někdy příště, až se zas vypravíme na úplný jih Čech.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji! Ráda jsem si tvůj příspěvek připomněla, děkuji. No, prostě tam musíme ještě jednou, protože i procházka od parkoviště se nám moc líbila.
      Zlatá Koruna určitě za návštěvu stojí, jednou bych chtěla i dovnitř.
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Helenko, zdravím. Zaujal mě klášter, podzim tu krásu ještě násobí. I Aaron jak ladí ! Hezký sváteční den přeju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, do kláštera se jednou doufám vrátíme!
      Moc děkuji a přeji krásnou neděli, H.

      Vymazat
  5. Místa, kde jsem nebyla, takže prohlédnout si Tvůj příspěvek mne moc bavilo. Krásné podzimní fotky ! A Aaronek je prostě fešák !
    Měj pěkné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko to byl moc krásný výlet. Také mi dost vadí, když lidi v přírodě řvou jak na trhu. Mám raději klidné procházky s tím, že se ponořím do vnímání zvuků přírody a jejích krás.. Na výletech, zvláště do přírody, není potřeba moc mluvit, stačí jen vnímat krásu kolem sebe. Povídat si můžeme jinde. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti krásný sváteční den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, asi jsme byli namlsaní atmosférou Helfenburku, tam byl takový klid. Ale nelituji, i ta procházka byla moc příjemná.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  7. Zlatá Koruna byl takový truc Přemysla Otakara v jeho neustálém boji s Vítkovci. Prostě na jejich državách postavil z moci královské klášter, čímž vrazil klín do jejich majetků. Samozřejmě že mu to nezapomněli a klášter několikrát vypálili a zboží k němu přináležející plenili. Jak nešťastné tohle soupeření bylo se později ukázalo v bitvě na Moravském poli. Já bych ráda do jiného kláštera, do Vyššího Brodu. Bohužel ale do místa kam bych se chtěla podívat je to nemožné, protože už je v části kam mohou jen mniši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, děkuji za historický exkurz. Vyšší Brod bychom taky moc rádi viděli, ale to musí být cesta bez psa, takhle jsme se pokochali jen exteriéry. Ale nelituji, byly to moc hezké dny.
      Měj pohodovou neděli, H.

      Vymazat
  8. Helo, zájezd rozjásaných turistů bych také nemusela a určitě bych volila stejně. Místo neznám, tak moc děkuji za krásné fotky. Aronovi to moc sluší, fotka je skvělá, pá 🐶

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Souhlasím, ta fotka se fakt povedla :o)
      Měj příjemnou neděli, H.

      Vymazat
  9. Helenko, ve Zlaté Koruně jsme byli vícekrát, ale nikdy v tak pěkně pozdním podzimu a na hrad jsme koukali asi před dvěma lety z kopce naproti, neb manžel odmítl jít dolů k řece a pak nahoru ke hradu.Znám od Dášenky, která tam chodívá s manželem a přáteli ( cestou necestou ). S tebou jsem to nyní prošla stejně dychtivě i a pěkné fotky mi to umožnily. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, když můžeme, jedeme mimo sezónu. Tohle fakt vyšlo, bylo nádherně. Máš pravdu, kolem Dáši jsem tam kroužili (na kafe jsem tedy nezajeli .o)), dokonce mě k jednomu výletu inspirovala. Budu vás ještě informovat :o)
      Moc děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Na jihu od ČB jsme byli několikrát, přítel se tam rád vrací do míst svého dětství, ale jezdíme dál k Prachaticím. Tady jsem nebyla, ale moc hezky jsi to představila a Aaron je historik, toho asi jen tak něco nevyvede z míry. ☺
    Helenko, děkuji za představení krásného místa a přeji příjemný pátek. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji za milá slova i vzpomínky.
      Aaron je parťák do kanceláře, lesa i na cesty.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  11. Helenko, my jsme tedy na Dívčí kámen vylezli a když se o tom doma zmíním, tak děcka ještě dnes bolí nohy :-) Prohlídka tam je taky zajímavá a moc pěkné výhlídky po okolí.
    Zlatou Korunu jsme nestihli, ale vidím, že by to stálo za návštěvu. Fotky mají krásnou podzimní atmosféru.
    Měj pěkný pátek. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to snad doma ani nebudu říkat, nebo tam se mnou už nikdy nezajedou :o)
      Zlatá Koruna by mě zajímala i zevnitř, což teď nešlo...
      Moc děkuji a přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Helenka,
    krásne miesto si nám ukázala a určite ste si užili ten pokoj a samotu...
    A Aaron je šikovný, pohladkaj ho za mňa.
    Maj sa krásne, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, užili. Byly to moc krásné dny.
      Hlazení vyřízeno :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  13. Krásné fotky, vypadá to na parádní výlet :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  14. Tady jsme byli se zájezdem i na prohlídce kláštera a kostela, ale to ještě nebyl v tak krásném barevném kabátku. Pěkné fotky. Měj hezký víkend, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, Maruško, že podzim dal všemu krásné kulisy.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  15. Moc hezké. A vypadá to i na docela pěkné počasí (ne jako dneska...) :-) Je fajn vidět, že i takhle to to naše počasí umí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, byli jsem tam 4 dny a 4 dny bylo nádherně, chvílemi skoro letně, i když to byl závěr října...
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  16. To je nádhera, taky bych dav lidí vyměnila za božský klid.
    Měj hezký víkend, Helenko. 🙂

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, to je krása. Moc povedené fotky, přímo výstavní. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  18. Na juh od Budejovíc je teda sakra krásne ...♥ Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, líbila se mi vaše procházka podzimní přírodou, hezké fotky a ta poslední je všeříkající, posílám podrbáníčko. Hezké dny měj. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji! Podrbáníčko vyřízeno :o)
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  20. Taky se poslední dobou lidí straním. Klid je nade vše))) krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Helenko,
    články s Aaronem mám moc ráda, je to tak hezký pejsek. Já jsem veliká ostuda. Sice jsem studovala v Budějovicích, ale za těch pět let jsem vlastně byla jen jednou v Třeboni a v Krumlově, jinak mám v jižních Čechách velké mezery. Fotky přírody se mi moc líbí, působí neuvěřitelně uklidňujícím dojmem. Hodně mě zaujal ten klášter, to si rovnou píšu na seznam. Tento školní rok mám výjimečně extrémní množství hodin (jedna kolegyně nečekaně skončila a s dvěma dalšími kolegyněmi jsme si musely rozdělit její úvazek mezi sebe) a úplně nově učím dějepis (konečně!), na který nemám vůbec žádné přípravy. V práci jsem každý den dlouho a vlastně jsem neustále s dětmi, tak doma jsem ráda za klid a ticho. Ani tolik nesleduji filmy a seriály, opravdu si užívám, že nemusím nic poslouchat:-D
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší, Hani!
      Vždycky říkáme, že jižní Čechy, respektive některá místa, ještě poskytnou klid a nejsou přelidněné. jezdíme tam moc rádi, i když ne často.
      Budeš mít opravdu perní školní rok, někdy se to tak sešupí...
      Opatruj se, pa H.

      Vymazat