...kratochvíle na Kratochvíli...

sobota, listopadu 12, 2022

Příjemný večer, vážení!

Nevím jak u vás, ale my byli celý den zahaleni do inverzní mlhy. O to raději se v duchu vrátím k našim dnům na jihu.
Zvu vás na procházku kolem zámku Kratochvíle.

Musím říct, že tady mě daleko víc než zámek fascinuje zahrada. Nebo spíš to, jak je do ní vila zakomponována. Místo mi učarovalo už před mnoha roky a moc ráda jsem se vrátila.

Na místě bažin a močálů vznikla díky dřevěným roštům a pilotům (podobně jako Benátky) renesanční vila a zahrada kolem ní v dokonalé harmonii. Pro italského stavitele asi jako vzpomínka na prosluněnou domovinu.


Celý prostor je vybudován s přísnou matematikou, koncepce přiblížení božskému principu, vyvážená symetrie a kompozice, umělecká výzdoba. Prostě unikátní ukázka renesanční zahrady.

Celou tu parádu dokrášlí odvodňovací kanály.




A já, člověk milující měkké linie a spíš oblé tvary, jsem fascinována. 





Dnes žádná data, žádná jména, jen procházka krásným místem. Jen kratochvíle. Tedy pardon - Kratochvíle!




Užijte si podzimní neděli.

Vaše Helena

You Might Also Like

46 komentářů

  1. Helenko, krásné, díky za zprostředkování prostřednictvím úžasných fotek. I u nás je téměř každý den mlha. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ráno se stalo. Slunce u nás dnes svítilo, stihla jsem i teď pohrabat...
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Taky jsme včera měli den plný mlhy. Dnes to vypadá lépe - nebe nabírá barvu do modrá.
    Tvoje fotky jsou moc krásné. Na zámku Kratochvíle jsem nebyla, takže si fotky prohlížím několikrát.
    Příjemnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mohu doporučit. Je to kouzelné místo, ta zahrada, to je skvost.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Několikrát jsme jeli okolo odbočky když jsme jely s dcerou ke kamarádovi na chatu. A vždycky jsme si říkaly, že tam při zpáteční cestě zajedeme se podívat. Co myslíš, jak to asi dopadlo.... ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Lezarts

    Také bych si krátila chvíle s radostí na Kratochvíli! S těmi liniemi v zahradě a dojmu z nich jsi to hezky vystihla, mám na to stejný náhled👍☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, fakt jsme si to tam užili. Všichni. Je to úžasná zahrada.
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  5. Úžasný názov pre zámoček :) A ešte aj úžasné prostredie ... ♥♥♥ Krásnu nedeľu, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že, Marti! Přesně vystihuje to, jak to tam na člověka působí.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  6. Helenko, ráda jsem se sem vrátila. Byli jsme tady v prvním covidovém roce místo Řecka :-)
    Líbil se mně i zámeček, ale ta geometrická dokonalost prostě bere dech.
    Díky za procházku a měj klidný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já se vrátila asi po 7 letech a moc ráda. Geometrie a přitom italská lehkost a hravost - prostě krása, že...
      Měj příjemný podvečer, H.

      Vymazat
  7. Děkuji za hezkou procházku. 🙂
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  8. Půvabné! Ale co se mlhy týče, tak jsem velký fanoušek :-) Mlha je milosrdná, skrývá všechny ostré hrany, a když do ní zasvítí slunce, rozzáří se jako stříbro. Veliká krása!

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko to je nádherné místo a moc krásné fotografie. Zámek se nádherné zrcadlí ve vodní hladině. To by bylo něco pro mě. Tam by se mi určitě moc líbilo. Miluji takovéto parky francouzského stylu. Děkuji za úžasnou podívanou. Fotky jsem si musela projít hned několikrát. Je to opravdu krásný zámek i ty symetrické zahrady kolem něj. Prostě nádhera. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti příjemné dny.
    .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji! Tvá milá slova, taková pochvala, to mě skutečně velice těší!
      Vážim si toho!
      Přeji příjemný podzimní den. H.

      Vymazat
  10. Nádherné.Tak bych se tam chtěla podívat.Kdo ví.
    Helenko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě by se ti tam líbilo. je to krásné místo!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Helenko, moc ráda jsem se vrátila na Kratochvíli s tebou, tvé fotky jsou na podzimní focení moc krásné, my jsme tam byli vícekrát, ale buď na jaře nebo v létě s vnučkami, a také loni, ale v zámečku jsme nikdy nebyli, já raději tu zahradu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, my tu byli po letech, tenkrát to byl myslím konec května. To jsem prošli i vilu. Říkala jsem si, jestli teď nebude zahrada smutná, ale ne, ta podzimní nostalgie byla nádherná.
      Měj se krásně, pa H.

      Vymazat
  12. Helenko, moc krásné místo. Líbí se mi nejvíc ty fotky s odrazem ve vodě. Měj se :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Heleno, krásná kratochvíle na Kratochvíli. Moc ráda jsem se prošla s vámi - o to víc, že tohle místo jsem ještě nenavštívila.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  14. Vija
    Helenko, mlha u nás furt. Kratochvíle je kouzelné místo. Hezké fotky. Prima pondělí měj. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky moc. Mlha k podzimu patří, ale čeho je moc...
      I tobě přeji hezký den. H.

      Vymazat
  15. Ahoj Helenko, na Kratochvíli jsem byla, už je to pěkně dávno. Raději mám procházky zahradami a parky, většinou do zámků ani nejdu, mám radši to vše kolem... A tady je zahrada nádherná. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, my už v zámku pře roky byli a nikdo si to zopakovat nechtěl - zahrada je moc krásná a bylo krásně...
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  16. Helo, o tomto zámku jsem v televizi viděla reportáž a byla hodně zajímavá. Na vlastní oko jsem neviděla zámek ani zahradu, tak za tvoje fotky moc děkuji. Ještě k té mlze. Je až překvapivé, že Praha většinou bývá pod poklicí s nízkou oblačností, ale teď u nás svítí sluníčko skoro každý den, Dopoledne mlha je, ale pak se většinou vyjasní. Zvláštní, ale paráda. Měj se hezky 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Kratochvíle určitě stojí za návštěvu, je to tak poetické místo.
      Praha si většinou smog a mlhu užívá, tak ti přeji, že to tak nebylo...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  17. Vypadá to tam opravdu skvěle! Určitě jste si užili krásný výlet. To jste tam byli sami? Fascinuje mě, že máš fotky naprosto bez lidí. Zahrady mají moc krásné. V těch se mi většinou líbí ještě víc, než na zámcích. Na jaře to tam musí mít teprve kouzlo.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, bylo tam krásně. V zahradě jsem byli skoro sami, měli jsme štěstí, že právě začala prohlídka a všichni byli uvnitř zámku...
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  18. Krásné místo, zajímavé fotografie. Krásná chvíle na Kratochvíli, Helenko. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, byli jsme tam v létě. Přítel léta jezdil kolem a nic, až se mnou, tak se šlo i dovnitř a byli jsme spokojeni. Koupila jsem tam i pohlednici, protože kamarádka byla za svobodna Kratochvílová, tak dostali samozřejmě pohled z Kratochvíle, aby věděli ☺.
    Ráda jsem si to připomněla a přeji pěknou středu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, i já jsem měla kamarádku, která se jmenovala Kratochvílová :o)
      Děkuji a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  20. Tady se mi moc líbilo a jsem ráda, že mám srovnání, jak vypadá zámek v pozdním podzimu. Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každé období má něco do sebe.
      Moc děkuji, Maruško a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  21. Ahoj Helenko,
    tak na Kratochvíli budu muset zajet, to vypadá fakt zajímavě. Díky za tip na výlet!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to moc krásné místo! Určitě zajeď!
      Měj pohodový den. H.

      Vymazat