...tady to mám ráda...

neděle, září 11, 2022

Krásný den vám všem!

Odpoledne na tomhle místě je neklamnou známkou, že prázdniny končí.

Každý rok je Adam vedoucím na táboře v Jedlové v Orlických horách. Napeču něco dobrého vedoucím na nervy (není to potřeba, pan Karel vaří úžasně a děti jsou hodné) a jedeme. Předáme prezent a jdeme...

Cesta nahoru vede lesem kolem několika kouzelných chaloupek.

Trochu funíme, ale jsme nahoře. U Kostela sv. Matouše. Kouzelné, magické místo. Po těch letech už vím, že ani nespadne, jak jsem měla strach, když jsem tam byla poprvé, ani nedojde k zapomnění. Naopak. Každý rok vidím pokrok na jeho opravách.

Kostel byl vyrabován už před mnoha lety. Je tu jen prostý dřevěný kříž. Ale ta jednoduchost a strohost je velmi působivá.




I hřbitov je velmi poničený, ale to, co zůstalo je teď opečovávané.


Těch výhledů se nemůžeme nabažit. Bylo to nádherné odpoledne.



Aaron to tam miluje stejně jako my. Běh ze sjezdovky a z kopce do kopce, to je něco :o)


 Prázdniny už sice nejsou, ale hezké dny nás jistě ještě čekají.

Mějte se moc hezky!

Vaše Helena

You Might Also Like

45 komentářů

  1. Ten kostel je super! Zvenku vypadá hlavně zchátrale, ale zevnitř ta atmosféra mocně vane i takhle z fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. Kostel s nádhernou atmosférou))) Taky doufám, že nějaké slunečné dny ještě budou. Hezkou neděli Helenko. Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, opravdu ano.
      Počasí je děsivé, snad se to zlepší...
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  3. Nedivím se,i na mě to místo působí nějak zvláštně magicky.Do Orlických hor jsme se chtěli na pár dnů podívat,ale do cesty přišel covid.A manželovi se už nikam na noc moc nechce.Uvidíme.Roky jsme na podzim jezdívali vždy do hor.
    Helenko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, covid nám všem vstoupil hodně tvrdě do života, snad se nám časem všechny plány podaří uskutečnit. Třeba budou hezké počasí a manžel dostane chuť.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  4. Ten kostel je něco podobného jako ve Vrchní Orlici u Neratova. To jsou zase moje nej místa v Orlických horách. Oba ty kostely mají úžasnou energii. Ten neratovský mi po roce pomohl vyrovnat se s tím, že umřela maminka. Až teprve tam jsem konečně dokázala její smrt oplakat, do té doby mi slzy chyběly....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, ano, je hodně podobný, kostel ve Vrchní Orlici je větší.
      Ráda ti to věřím, já v Neratově byla uvnitř sama, skoro jsem ani nedýchala, všude sníh. Na své pocity v tu chvíli nikdy nezapomenu.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Heleno, krásná procházka, nádherné výhledy a zajimavý kostel - bezvadná kombinace :). Já Orlické hory moc neznám, byla jsem tam kdysi jako holka, v dospělém věku mne tam zatím cesty nezavedly. U nás je tolik krásných míst, že by člověk potřeboval tři životy, aby se na všechna podíval.
    Předpověď počasí věští zatím spíš to, že se ochladí a bude přeprchat (sledují pečlivě, protože nás za týden čeká dovolená).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já ti rozumím. Každou chvíli říkáme - tam jsme ještě nebyli, tam se musíme podívat...
      Moc ti přeji, aby dovolená vyšla.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  6. Helenko, moc pěkný výlet jste si udělali. My jsme takto jeli jednou pro děti taky až k hranicím - Travná v Rychlebských horách. I kostelík tam byl, ale na rozdíl od tohoto moc pěkný.
    Doufám, že ten v OH najde svůj nový život brzy. Měj pěknou neděli. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, máme to tam moc rádi. Kostelíček a celé to místo ožívá, jde to pomalu, ale pokroky jsou každý rok vidět.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  7. Takováto zákoutí a liduprosté krajinky mám taky ráda, Helo. V Orlických Horách jsme byli na různých místech, ovšem toto neznám a díky tobě jsem se zase něco naučila. Od Náchoda až k Pastvinám je toho tolik, že by jeden mohl jezdit jen tam. Ale ty to máš přeci jen blíž. Krásná krajina a měli jste hezky. Děkuji ti za tuto reportáž...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, my taky. Nakonec jsme konstatovali, že u kostelíka bylo víc lidí než v Deštném.
      Máš pravdu, OH jsou skutečně dobrým cílem.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Helo, Orlické hory neznám, ale místa, která jsi ukázala mají opravdu své kouzlo. Roubené chalupy, to je moje srdeční záležitost, na ty se vždycky ráda podívám. Měj se hezky, zdravím 😊😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my máme OH rádi, není tam tolik lidí jako v Krkonoších, kopečky jsou takové kulaté a ty výhledy...
      I já tě moc zdravím, H.

      Vymazat
  9. Lezarts

    Orlické hory jsem poznala nedávno… a byla to láska na první pohled!

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko, krásné místo. Taky jsem tam byla několikrát, má to tam zvláštní kouzlo. Přeju hezký nový týden, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, díky, taková místa mám ráda. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  12. Hanka/kaleidoskop-podle-hanky.blogspot.com
    Helenko, vy to máte do Orlických hor blízko, ale i my, ač zdaleka, jsme tam několikrát byli, vždy ubytováni v Rokytnici v O. h. Líbí se mi tam a hlavně, že tam nejsou davy, to už nevyhledávám. Neratov a Vrchní Orlici znám také.
    Ráda jsem si pobyt připomněla a přeji úspěšný týden. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu, dají se tam najít klidná a někdy dokonce i liduprázdná místa.
      Neratov a Vrchní Orlice jsou hodně známá místa.
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  13. Byť Orlické hory jakž-takž znám, tak toto místo ne. Kostel má svoji atmosféru a je dobře,že nezanikne.
    Hezký den, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko to jsou moc hezké fotografie. ten kostel by si zasloužil pozornost a opravu. Má svoji tajemnou atmosféru a o tom to je. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti hezké dny. Také děkuji komentáře na mém blogu.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné místo. Argo by to určitě taky ocenil stejně jako Aaron. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, určitě! Aaron letí z kopce jako šílený, zadní mu předbíhají ty přední :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  16. Páni, kostel musí mít určitě svoji atmosféru, když je takhle opuštěný. Vůbec nechápu, kam se to léto podělo. Uteklo zase hrozně rychle :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, lidé ho objevují a kochají se tou prostou krásou a výhledy.
      A ano, i já se ptám - léto, kde jsi...
      Měj hezké pondělí, H.

      Vymazat
  17. Výhledy jsi zachytila nádherně. A vždy obdivuji, když nějaká stará významná budova je opravovaná. Tenhle týden jsme s dcerou objevily jeden starý hotel ze začátku 20. stol, který bohužel chátrá a je určen k demolici. Tak je nám ho s dcerou líto, že se žádný nadšenec nenajde, aby ho zachránil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji! Tady se o to stará občanské sdružení, moc peněz asi neseženou, ale snaží se.
      To je smutné, co píšeš... Bohužel, rekonstrukce stojí výrazně víc než stavba nového.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  18. Krásné místo a výhledy, ty chaloupky!!! Tuto část země neznám vůbec. Hezký večer, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
  19. Krásny kostolík, také miesta mám rada, s dušou ♥ Objímam, Marta

    OdpovědětVymazat
  20. Prázdniny už nejsou, ale doufám, že ještě přijdou teplé podzimní dny :) Místa krásná a hlavně moc pěkně nafocená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám, Lindo! Nástup podzimu byl skutečně hodně rychlý!
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  21. Ahoj Helenko,
    když vidím fotky, naprosto tě chápu!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat