...srpnový pel mel...

sobota, září 17, 2022

Příjemné odpoledne, vážení!

Září už je sice za svou polovinou, ale já se ještě vrátím k srpnu. 

Dokončila jsem další šál. Tentokrát pro sebe. Klubíčko Kokonki jsem dostala od Adama, je to bavlna s arylem, dokonalý materiál na letní šál.


Dlouho mi to trvalo, několikrát jsem práci odložila a párala. Pořád to nějak nebylo ono. Nakonec jsem odmotala první nejtmavší část. Byla bordó a prostě se mi přechod zdál hodně násilný. Teď jsem spokojená, barvy jsou jemné a jakoby zapudrované.


Premiéru měl mít na dovolené, ze které jsme se právě vrátili, s bílými šaty vypadal dobře. Nedošlo na ni, teplo mi bylo dost i jen v těch šatech :o)



Jitce moc děkuji za nakopnutí. Konečně jsem po snad stovce upečených italských chlebů i já vyzkoušela foccaciu art. Fotku upečené jsem nestihla :o)


Dostala jsem recept na jednoduchou Makovou bábovku, tak jsem ji hned vyzkoušela.

Potřebujeme: 
1/2 hrnku oleje, 1 hrnek krupicového cukru, 2 vejce, 2 1/2 hrnku hladké mouky, 1 kypřící prášek, 3/4 hrnku vlažného mléka, 3/4 hrnku sekaných vlašských ořechů, 1 hrnek nemletého máku


Toho máku se nebojte. Pokud ho máte rádi, pochutnáte si. 
Troubu předehřejeme na 150 stupňů, formu vymažeme a vysypeme. Pak už to je jednoduché, prostě všechno zamícháme a nalijeme do formy. Peče se kolem 3/4 hodiny. Necháme vychladnout ve formě, vyklopíme a pocukrujeme.



Taky si myslíte, že celý srpen nepršelo. Omyl. V pátek 26. byly šílené bouřky. Předpověď a posun fronty jsme sledovali s velkým napětím a obavami. Divadelní představení na letní scéně Kampa se hraje i v dešti.
To, čím jsem projížděli po dálnici do Prahy bylo neskutečné, v duchu jsem divadlo vzdávala, to se snad nedalo ani vystoupit z auta.
Nebe se nad námi smilovalo. Sice v pláštěnkách, ale v pohodě a bez deště jsem si užili představení Werich. Líbilo se nám moc.


Takhle žluté a hrozivé nebe bylo o přestávce...


Večerům u bazénu se sklenkou sektu už je pro letošek asi odzvoněno, ale věřím, že i na podzim zažijeme něco hezkého.


Užijte si víkend. Hned jak se prokoušu hromadami prádla, džunglí na zahradě a spoustou fotek, budu vás informovat o naší dovolené!

Vaše Helena

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Heleno, ta foccacia vypadá nádherně. Počasi ještě mohlo chvíli vydržet na bazénové teplotě - máme před sebou dovolenou a jak to vypadá, budu balit rukavice...
    Těším se na "dovolenkové zpravodajství" :)
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji! Počasí vám tedy úplně nepřeje, snad už konečně přestane pršet...
      Užij si volné dny, H.

      Vymazat
  2. Ahoj Helenko, moc Tě zdravím. Šátek se Ti povedl ! Moc se mi líbí, je v mých oblíbených barvách. Foccaciu jsem v létě taky často dělala, květinové chleby mě moc baví. Jsem zvědavá na info z dovolené, mě čeká ještě jedna v říjnu. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Krásne obzretie sa za augustom ... no na to šampíčko to už veru vonku nevyzerá, už len dnu ;) Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, teď to je spíš na grog! Doufám, že babí léto přece jen bude...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helo, ten šál je moc pěkný, barvičky nádherné a k bílým šatům by to bylo fakt skvělé. Teď už budeme pravděpodobně oblékat jen teplejší věci i boty. Chladno přišlo dost rychle, na babí léto to zatím moc nevypadá. Bábovku bych si dala, mák mám ráda a takové rychlé pečení je mi sympatické. Měj se hezky, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Momentálně jsou rána spíš na vlněnou šálu...
      Bábovka je rychlá a milovníku máku zajásá!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Helo, šál je nádherný. Snad se ještě letos užije. Recept na bábovku vyzkouším. Zdravím do Pardubic. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Maruško, sice jsem ho ještě úplně neuklidila, ale ty šaty na ramínka už ano :o)
      I já tě moc zdravím, H.

      Vymazat
  6. Krásný, něžný, pastelový.....ty to prostě umíš))))) Já tušila, že jsi někde na cestách. Těším se na fotoreportáže.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, ten šátek je nádherný! Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, šál je moc pěkný, líbí se mně ta jemná barevnost. Focaccia se ti povedla, já myslím, že už vždycky budu dělat jen nějakou zdobenou :-). Bábovky u nás úspěch mají, ale nic s mákem, ten je u nás tabu :-)
    Snad si ještě užijeme nějaké příjemné teploty. Těším se na zprávy od moře. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, i já jsem s ním teď spokojená.
      No neboj, Adam si taky nedal, ale manžel má mák rád...
      Ta focaccia mě moc bavila.
      Přeji příjemný den! H.

      Vymazat
  9. Velmi, velmi půvabné! Jak šál, tak chlebové umění. Škoda, že se nedochovala žádná fotka po upečení, zajímalo by mě, jak se výsledek v porovnání s původním stavem proměnil :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Marie Veroniko! Po upečení se focaccia moc nezměnila, použité droždí zrovna moc nekynulo :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  10. Šátek nemá chybu. Kvalitní provedení a moc příjemné barevné ladění.
    Bábovku zkusím.
    A těším se na fotky z dovolené.
    Měj klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Haničko|!
      Bábovka byla rychlopečení, ale dobrá byla.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Helenko, jsi úžasná. moc šikovná- klobouk dolů, máš můj veliký obdiv. Přeji Ti krásný nový týden i když počasí už je opravdu podzimní.

    OdpovědětVymazat
  12. Nevím,co se to pořád děje,vůbec jsem se nemohla na tvůj blog dostat.Občas se nedostanu ani na svůj.Krásný pel-mel.Ten šál už na pohled musí být velmi příjemný,ten se už hodí.Je zima venku i doma.A ty dobroty,teď budeme více doma i když věřím,že snad budou i hezké dny a bude se více péct.A je dobře,že vám představení vyšlo.
    Helenko,měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ani já nevím, bylo pár dní, kdy to šlo nebo spíš nešlo...
      Moc děkuji za milou návštěvu a přeji hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  13. Letní šál se ti teda moc povedl, waw! Já mám teda pocit, že u nás celý srpen až do teď hlavně prší... :D minimálně o víkendech vždycky pršelo. Bábovka vypadá skvěle, já mám ráda mák už od mala :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Míšo! U nás tedy nepršelo, až na ten večer :o)
      V tom případě si tedy bábovku udělej, užiješ si.
      Přeji hezké podzimní dny, H.

      Vymazat
  14. Vija
    Helenko, jemná nádhera vznikla díky tvým šikovným rukám. Těším se na příští příspěvek.
    Hezký večer. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji a u fotek z Turecka už se můžeš ohřát :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  15. Moja milá Helenka,
    šatka je nádherná. A tá foccacia je hotové dielo, bolo škoda ho zjesť :-)
    Bábovka vyzerá skvele, i keď priznám sa, osobne nemusím nemletý mak... ale to je len moja preferencia.
    Pozdravujem Ťa a teším sa na fotky zo Side.
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, díky moc!
      No, přesně tak to bylo, nikdo ji nechtěl nakrojit, ještě udělám fotku a nakonec k tomu nedošlo...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  16. Šál je krásný. Já pletu hlavně doplňky a dekorace do bytu, ale mohla bych taky někdy vyzkoušet něco na sebe :) Foccacia je nádherná, moc se ti povedla :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Lindo! Tvé drobnosti se mi moc líbí!
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  17. Helenko, chtěla jsem ti příspěvek komentovat hned po přečtení na telefonu, ale nějak se mi nedařilo se prolomit ke komentářům. Wericha upřímně závidím, letos nám to nějak s divadlem na Kampě nevyšlo... šátek je moc pěkný a teď bude jistě i využitý, to počasí se zlomilo moc rychle... bábovku jistě vyzkouším a na fotky se moc těším, budou jistě krásné... Hezké dny a lepší počasí, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my jsme se moc těšili a pak jsem měla skutečně strach, lilo od odpoledne, na dálnici nebylo vidět ani přes kapotu, ale nakonec to dobře dopadlo a moc se nám to líbilo.
      Děkuji a i tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Moc hezké ohlédnutí se za srpnem. Ten šál se ti moc povedl. 🙂
    Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  19. Krasna satka a babovka vyzera chutne, a trn sekt na zahrade tisko zavidim :) ja si mozem dat tak na balkone :) Krasne dni, Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Nellie! Dnes jsme na zahradě trochu pracovali a opět jsme to na sluníčku zakončili skleničkou. Ale na balkoně to jistě jde taky!
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko,
    šál se ti moc povedl, ale nepřekvapuje mě, že jsi neměla v Turecko moc šanci ho vynosit:-D Představení Werich jsem ještě neviděla, ale dost jsem nad ním váhala...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji, šál skutečně nebyl potřeba :o)
      Werich se nám hodně líbil, Vojtěch Kotek i další byli skvělý.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat