...hvězdáři...

neděle, září 25, 2022

Příjemný večer, vážení!

Dnes začnu poděkováním - Evi , fakt moc děkuji za připomenutí. Ač jsem o téhle výstavě věděla vlastně od jara, zapomněla jsem na ni jako na smrt. Mluvím o výstavě v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze. Umělec sklář Martin Janecký tu vystavoval svá díla. 
Poděkování patří i mému muži, který mě prostě i v předdovolenkovém presu naložil a jeli jsme. Nelitoval ani on. Naopak.
Bleskové fotky úchvatného schodiště a už jsme ve fantastickém světě ze skla.



Martin Janecký (narozený v roce 1980) a jeho dílo...


Tvarování skla zevnitř je technika unikátní (umí ji jen několik lidí na světě) a po pravdě, i když jsem viděla video, hlava mi nebere, jakou prostorovou představivost musí pan Janecký mít. Když si uvědomím, že pracuje s žhavou skleněnou hmotou...



Následující fotku jsem si dala na svůj IG. Nesmírně mě potěšilo, když mi pan Janecký napsal, zda by si jí mohl "ukrást", že je moc krásná.




Skleněná domovní znamení a hra světla.




Výstavu jsem prošla několikrát, nemohla jsem se odtrhnout a přiznám se, měla jsem vekou chuť některou hlavu pohladit, dotknout se.
Užila jsem si i na schodišti novorenesanční budovy. Výzdoba je opravdu překrásná.
Návštěvu doporučuji, i když to bude na jinou výstavu.





U kávy na zahradě muzea jsme si všechno zažili. I tady jsme v dobré společnosti - za zdí je Pinkasova synagoga a Starý židovský hřbitov. A za pár dní nás čekala dovolená...



Loučím se, přeji příjemný nedělní večer a hodně podobně hezkých zážitků.

Vaše Helena


 

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Helo, to se ti opravdu velmi povedlo, byla jsem tam několikrát, na jiných výstavách a ta budova s její výzdobou je unikátní.A sousedství se Starým židovským hřbitovem také. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, nádhera. Jsem ráda, že můžu takto virtuálně s Tebou procházet výstavy. Ta budova a její výzdoba je nádherná. Krásný večer. Dana

    OdpovědětVymazat
  3. Pobývat v krásném prostředí člověka obohacuje a vidět tak krásná díla je za odměnu.
    Helenko, ráda jsem se podívala do míst, kam se těžko dostanu, ale od toho jsou blogy, aby to trochu nahradily.
    Děkuji a přeji úspěšný nový týden. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, máš pravdu, krásně si to napsala.
      Ráda jsem ti alespoň přes fotky tu krásu ukázala.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  4. Helenko, to je nádhera. Ta budova je překrásná a vystavená skleněná umělecká díla mě také zaujala. Děkuji za tuto úžasnou podívanou a přeji ti krásné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, rádo se stalo, byla jsem tam úplně bez dechu.
      I ty měj hezké podzimní dny, H.

      Vymazat
  5. Jsem ráda, že jsi to stihla. Já byla nadšená z výstavy i z prostorů. Hezký týden Heli. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, Evi. Byla to krása. manžela bavila i ta krajka :o)
      Měj pohodové dny a díky! H.

      Vymazat
  6. Nádherná budova i díla.
    Helenko,měj hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
  7. Naprosto věřím, že se Ti výstava i prostředí, kde byla umístěná, líbily. Taky bych byla nadšená.
    Díky za krásné fotky !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, byla to krása!
      Děkuji za návštěvu a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  8. Lezarts

    Opravdu “hvězdný” příspěvek” ! Ráda navštěvuji toto muzeum, mají atraktivnější uspořádané výstavy. Stejně tak ráda navštěvuji GASK v Kutné Hoře.
    Děkuji za estetický zážitek👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, souhlasím, ta instalace byla skutečně skvostná. Ano, ano, KH je i naše oblíbená...
      Rádo se stalo a děkuji! H.

      Vymazat
  9. Heleno, krásné fotky, jsem ráda, že jsem koukla aspoň tvým a předtím Eviným prostřednictvím. Protože já už výstavu nejspíš nestihnu, a to to mám z práce přes řeku.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, výstava už není, tak až budeš mít chuť, zajdi tam na něco jiného.
      Tohle byla velká krása.
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  10. Ta budova je dechberoucí! A opravdu obdivuju každého, kdo má prostorovou představivost. Já jí nemám, ani co by se za nehet vešlo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to opravdu je! A práce pana Janeckého - to mě fakt hlava nebere...
      Moc tě zdravím, Marie Veroniko! H.

      Vymazat
  11. Výstava i budova jsou nádherné. Určitě muzeum navštívím při některé z dalších výstav. Díky za upozorněná, ač jsem z Prahy v té budově jsem ještě nebyla. Měj se krásně, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, určitě si něco vyber a zajdi. Je to krásný zážitek!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  12. Helenko, já obdivovala už ty první fotografie schodiště. A práce pana Janeckého je neuvěřitelná, tak realistické. Nádherné fotografie. Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, byla jsem okouzlena - jak domem tak vystavovanými sochami.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  13. Helenko, nádherné fotografie a samozřejmě i výstava. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  14. Jako vždycky: krásné fotografie! Máš dobré oko! Výstavu jsem stejně jako iMuchu oželela, tak nějak jsem si za tu covidovou dobu zpohodlněla... ještě, že ty ne ;-) UPM se krásná budova a kurátoři jsou fakt šikovní... uvidíme, co nám zase nachystají...

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko, výstavu jsem si užila s Tebou, jinak bych se tam nepodívala. Krásná práce a je obdivuhodné, co se ze skla dá vytvořit. Nádhera.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, chvílemi jsem byla bez dechu, fantastická práce.
      Moc děkuji a přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  16. Helenko, další zajímavé místo a událost, krásné fotky. Hezký večer, M.

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, zdravím. Zajímavá výstava a ta budova muzea je překrásná! Hezký den preju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, musím jen souhlasit. Moc jsem si to užila.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  18. Vija
    Helenko, velká nádhera, krásné mistrovské dílo. Prostory jsou úchvatné, ráda jsem se u tebe podívala. Musím vzít kamarádku a vyrazit též. Teď nevím, jestli to nenecháme na jaro, protože káva v zahradě je kouzelná tečka na konec. Měj hezký den, já se jdu kouknout kde si dovolenkovala. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, určitě si to užijete. Kavárna má i vnitřní prostory, myslím, že z nich je hezký pohled na zahradu, hřbitov a FF.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  19. Moc hezké, ráda jsem se u tebe na výstavu podívala. 🙂

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Helenko,
    výstava vypadá parádně, ale ty prostory, ty teda jsou! Ani nevím, na co bych se měla dívat jako první...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, zajeď si tam na nějakou výstavu, dej si kávu a kochej se. Je to krása...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat