…radosti…

pondělí, září 05, 2022

Příjemný večer, vážení!

Dnešní příspěvek rozdělím na dvě části. V té první vám ukážu háčkování, dárek, který jsem už předala. Ke kulatinám přítelkyně Blanky jsem umotala pléd. 

Vzor už jste tady viděli, materiál se osvědčil (turecký akryl upravený proti žmolkování), jen barva je jiná. Tentokrát jsem volila stříbřitě šedou a byla jsem spokojená a kamarádka taky. Pléd se jí líbil a snad bude dobře sloužit. Vypadá to, že léto pomalu končí a něco hřejivého se bude hodit.

Fotky si sem ukládám, už občas tápu, co jsem které mé kamarádce dělala... :o)


Ve druhé části dokončím fotodokumentaci poslední návštěvy Litomyšle. 

Zámek netradičně od Sýrárny ve Smetanově ulici, ještě s ranní oblačností.


Ulicí vzhůru k Piaristickému chrámu Nalezení sv. Kříže. Vlevo zeď podpírající francouzskou zahradu.


Jsme na náměstí Václava Havla.


K chrámu přiléhá piaristické kolej s úžasným portálem, dnes vchodem do fakulty restaurování.


Můj oblíbený dvorek hotelu v zámeckém pivovaru.



Stačí pár kroku a jsem v klášterních zahradách. Už jsem to psala mockrát a asi to není naposledy - milované, úchvatné místo. A je celkem jedno, jestli svítí slunce nebo prší či sněží.




Na druhém konci zahrad je Kostel Povýšení sv. Kříže.


Ještě zastávka u mého oblíbeného bazénku...

Seběhla jsem na náměstí a stihla i kávu v Chocco caffé...


Jezdíte nebo chodíte někam, kde to máte moc rádi? Určitě ano. Ráda si o vašich srdcovkách přečtu.
Mějte krásné dny!

Vaše Helena

You Might Also Like

47 komentářů

  1. Helenko, ten pléd je nádherný. A i další reportáž z Litomyšle. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Helenko, pléd je hezký i vzorek na něm, teď se bude hodit. Taky jsem je už vytáhla. Míst kam jezdím ráda je plno, to by bylo na dlouhé povídání... Litomyšl je jedním z nich, i s Chocco caffé. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, dělala jsem jich několik, ten vzor se mi na plédu líbí. No, jejich čas přišel...
      Ráda věřím, že máš Litomyšl ráda a na kávu si řáda zajdeš, já taky :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Helenka,
    pléd je nádherný, vybrala si krásnu farbu, to muselo byť radosti. Z Tvojich rúk je to vždy skvost :-)
    A zámok i okolie nádherné a tá záhrada a fontánka je nádherná.
    Maj sa krásne, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, kamarádku jsem asi opravdu potěšila a moc ráda. Moc děkuji za milá slova.
      Máš pravdu, Litomyšl je místo, které učaruje spoustě lidí...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helenko, moc krásný pléd, povedl se ti.
    A Litomyšl nikdy nezklame 😉
    Krásné babí léto 🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Lezarts

    I za tepla jsi nenechala háček u ledu 😁, jak vidno úspěšně!!!
    Mít Litomyšl blíže, také tam jsem často.
    Těch oblíbených míst mám více, ale kapánek z ruky😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedala, Renatko, je to relax a ráda si ho dopřeji.
      Věřím, Litomyšl je velmi inspirativní a kulturní město, tobě byl tam bylo krásně...
      Pa, H.

      Vymazat
  6. Helenko, pléd je výborným dárkem, navíc barva jedna z nejlepších.
    Na Tvoji otázku: Když se zamyslím, je tolik míst, která se mi líbí a přibývá jich. Všude, kam člověk přijede, je aspoň jedno místo pozoruhodné. U mne to Litomyšl být nemůže, tam jsem nebyla, ale jen namátkou - Dřevěné městečko v Rožnově p. R., Rokytnice v O. h., Neratov, poutní chrám ve Frýdku, Telč ... Jen člověk se musí umět dívat a vnímat to. A to, že se někde neprodávají na každém rohu hamburgery neznamená, že tam "nic není". 😉
    Přeji další výlety, které dělají radost a povznášejí i duši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji za pochvalu a výčet tvých "nej" míst. Mnohé znám a mám je taky moc ráda.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Půvabně něžný dárek! Na fotkách se mi zdá skoro do modra :-) V nadcházející zimě se jistě bude hodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marie Veroniko! Taky ho vidím do modra, asi to je focením na letním slunci, ale je fakt stříbrný :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Helo, v Litomyšli jsem nebyla, nemáme to zrovna za rohem, ale díky tvým fotkám jsem se opravdu pokochala. Pléd se mi líbí a kamarádce radost určitě udělal. Já ho vidím také v modré barvě, ale stříbrošedá je skvělá volba, hodí se skoro ke všemu. Měj se krásně, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ráda jsem ti Litomyšl ukázala.
      Děkuji za pochvalu a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  9. Heleno, ráda jsem se pokochala i dalšími fotkami z Litomyšle. Já se vracím do Stříbra (když máme kousek chatu ;-)), ale jsou i další místa, kde se mi líbilo - Telč, Loket, Mariánky... A hodně mne oslovily Krušné hory
    Pléd je moc pěkný - vzor i barva. Letos to vypadá, že něco teplého se bude hodit i doma k televizi :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji za pochvalu, máš pravdu, něco kolem ramen se asi bude hodit.
      A tvá milovaná místa, s mnohými se ztotožňuji...
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  10. Šál je moc krásný.Vždy,když ho u tebe vidím říkám si,že si také uháčkuji.Teď by na něj mohlo dojít.
    Litomyšl musí být nádherná.
    Já mám asi nejraději pár míst v Českém ráji.Spíše bez lidí i když lidem se nevyhýbám,ale protože jsem mezi nimi často,tak v přírodě jsem ráda sama.
    Helenko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji a ty šál zvládneš úplně lehce.
      I my vyhledáváme spíš klidná místa, všechny krásy pak víc vyniknou.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helo, jsi pilná včelka a dárky ručně dělané jsou fajn. Pléd se ti moc povedl a jistě udělal radost.
    Moje oblíbená místa jsou na mém blogu a už jsi jich viděla hodně. Bude-li to možné, ještě jich přibude.
    Helo, krásný zářijový čas ti přeji.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc nejsem, Jiřinko, ale tohle mi dělalo radost!
      Moc ti přeji, aby seznam tvých oblíbených míst stále utěšeně rostl!
      Měj pohodový den. H.

      Vymazat
  12. Litomyšl je fakt krásná. Ráda bych se tam taky vypravila. Pléd musel udělat velkou radost. Vybrala jsi krásnou barvu i vzor. Hezké dny Helenko)))Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, doporučuji, líbilo by se ti tam.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký víkend, H.

      Vymazat
  13. Helenko pléd je nádherný a vzor sei moc líbí. Jsi šikovná. Oblíbených míst mám víc, ale teď jsem se cítila opravdu nejlépe v Telči, mém rodném městě. Nemohla jsem se nabažit a chodila jsem do míst, kudy chodili moji rodiče do práce, kde jsme v Markovým humně bydleli,(říká se tomu místu tak dodnes), Mám z pobytu hodně fotek a na blog dám postupně. Litomyšl je nádherné město a moc ráda bych se tam podívala. Možná i na to ještě někdy dojde... Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za pochvalu a za tvé reportáže z rodné Telče. Moc si je užívám!
      Tu Litomyšl ti moc přeji.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Helenka, krásne fotky nádherneho prostredia, posielam pozdrav papa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  15. Že pléd udělal velkou radost o tom vůbec nepochybuji.Je moc pěkný.
    Když vidím Tvoje fotky, tak mi je hodně líto, že jsem Litomyšlí kdysi jen tak projela a doteď se tím krásným městem neprošla.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, měla jsem radost, že se kamarádce líbil!
      Přibrzdit v Litomyšli opravdu doporučuji, je to půvabné město.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  16. Helenko, tiše závidím. Zručnost i výlet. A posílám pozdrav. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty si milá, Jituško! Já závidím tvé zahradnické umění!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Šál určitě potěšil. Také už ráno nosím háčkovaný šátek. Ten tvůj má moc hezkou barvu a určitě je moc příjemný. Krásná místa jsi nafotila. Já to mám ráda na Vyšehradě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, i já je mám ráda, krk a ramena si raději držím v teple...
      Vyšehrad je magické místo, nedostanu se tam moc často, ale vždycky ráda.
      Hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  18. Helo, Tvé háčkované dárky vždy potěší. A kde to mám ráda ? Vedle mé milované Litomyšle je to Českomoravská vrchovina. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za pochvalu i vyznání. Moc mě tvé lásky nepřekvapují!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  19. Ručně vytvořený dárek nikdy, myslím, nezklame a ocení ho hlavně ty a ti, kteří podobnou činnost neumějí :-). Někdy si říkám, že bychom měli nyní cestovat po naší vlasti mnohem více, ale není tomu tak, což mne mnohdy mrzí. Z našeho severu máme všude nějak daleko :-), ale do té naší přírody zase hodně blízko (teda nesmí nám kus shořet!!).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to máš stoprocentní pravdu.
      Ono se třeba rozjedete, i když od vás to do Litomyšle skutečně není na jeden den. Ohně jste si tedy užili dost a dost, i u nás jsme to cítili... Tragedie.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  20. Pléd se ti moc povedl. Určitě potěší a zahřeje. 🙂
    Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, dárek určitě potěšil 😉😊, mě zase fotky, Litomyšl osobně neznám 😊, srdcovka je mé to rodné město, kam se ráda vracím. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, doporučuji, je to krásné město.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký víkend. H.

      Vymazat
  22. Téda, ty jsi šikovná! Já bych si letos chtěla uplést ponožky, ale zatím jsem na to nešáhla, tak snad se mi to podaří... :D :D Litomyšl je srdcovka a taky tam rádi jezdíme :) Jinak jsem si úplně zamilovala lázeňská města. Naposledy jsem byla ve Varech v březnu.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, moc děkuji! Těším se na tvé ponožky!!!
      Ráda věřím, mám to stejně.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  23. Ach, prekrásne miesta ... Moje srdcovky? Po mnohých potulkách som prišla na to, že sa mi páči všade, kde som práve v dobrej nálade, s priateľmi, s rodinou ... Proste všade je krásne, len treba na to pozerať správnymi očami ♥ Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, k tvým moudrým slovům není co dodat!
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat