...zimní výlet...

středa, února 09, 2022

Příjemné odpoledne všem!

Sobotní výlet. Vybrala jsem Sychrov. Jeden z několika památek otevřených i v zimě. Už jsem tam párkrát byla, na prohlídce nikdy. Manžel ano, před spousto let s naší Terkou. Já jezdila s Adamem v kočárku kolem zámku...




My jdem, my jdem, vojenským pochodem... To mi hned zaznělo v hlavě a uviděla jsem pana Beka a jeho vojáky cvičící právě na tomhle nádvoří ve filmové Zlatovlásce. Na vše dohlíží Bretaňská věž.

Pohádek, filmů a seriálů se tu točilo nespočet.

Nemáme to zrovna za rohem, a i když jsem si myslela, že na prohlídce budeme skoro sami, vstupenky jsem si rezervovala mailem. Dost jsem se spletla, dobře jsem udělala. Návštěvníků bylo tolik, že někteří museli čekat na další prohlídku. 

Tato skvostná novogotická památka prostě láká. Zámek spojený s bretaňským rodem Rohanů.

Téměř 40 let pracoval na zámku řezbář Josef Bušek a vtiskl této nemovitosti nezaměnitelnou podobu. Schodiště, obklady zdí, parkety, nábytek...
Uvnitř se může fotit až v poslední třetině prohlídky a jako vždycky na takových místech - přes hlavy ostatních účastníků. Na druhou stran - ty štuky jsou nádherné!



Celkem volno jsem měla na focení v přípravně jídla. Ta se mi líbila moc a ostatní zase tolik nezajímala. Asi mi rozumíte :o)



Krásným schodištěm sejdeme do přízemí, čeká nás poslední místnost.


Ta je plná osobních věcí posledních majitelů, rodiny Alaina Rohana. Dost zajímavá postava - ve 30. letech 20. století přijal německé občanství, na druhou stranu hostil důstojníky, kteří plánovali atentát na Hitlera. Majetek mu byl na základě Benešových dekretů zabaven a v roce 1950 byl Sychrov zpřístupněn veřejnosti.


Poslední ohlédnutí do krásné chodby 


a na charakteristickou fasádu zámku. 


Hezké to bylo. A to sobota nebyla ani zdaleka u konce. Ale o tom zase příště.
A ještě otázka - byli jste na nějaké prohlídce zámku nebo hradu v zimě? Budu ráda za vaše zkušenosti.

Mějte pohodové a zdravé dny.
Vaše Helena





 

You Might Also Like

56 komentářů

  1. V zimě jsem na prohlídce nikdy nebyla a na Sychrově ani jindy)) Zajímavá prohlídka to musela být. Zámek vypadá moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  2. Hekenko, děkuji za krásný zimní výlet. Nikdy jsem ram nebyla, až díky tobě. Zámky mám ráda, ale spíš zvenčí, takže pár i v zimě už jsem zkoukla taky. Měj se moc fajn i další dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my vlastně taky. Architektura nás hodně zajímá a tady je fakt na co koukat.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  3. Sychrov je překrásný! Být filmař, taky bych tam hned šla něco natočit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že, Marie Veroniko!
      Ten seznam filmů, seriálů a reklam je fakt dlouhý...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  4. Sychrov je nádherný.Mám ho skoro u nosu a občas sem zavítáme,ale na prohlídce jsem už dlouho nebyla.Musím to napravit,protože interiéry jsou překrásné.Ani mě nepřekvapilo,že bylo tolik návštěvníků,protože kdykoliv jedeme okolo je parkoviště dost plné.
    Helenko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ono i tak to bylo asi méně lidí, než mohlo na prohlídku před covidem. A máš pravdu, množství aut nás překvapilo...
      Je to krásné místo.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  5. Helo, díky za parádní fotky a seznámení se zámkem. Nikdy jsem tam nebyla, ale musí tam být krásně. V zimě na prohlídky hradů ani zámků nejezdíme, necháváme si to na léto. I když minulý rok jsme nenavštívili skoro nic. Snad to bude letos lepší. Zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my se snažíme vyhýbat hlavní turistické sezóně, už nejsme limitovaní školními prázdninami.
      Moc ti přeji nějaké hezké letní zážitky.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  6. Wau, tak to je nádhera. Helenko, tuto zimní prohlídku jsem si mimořádně užila. Sychrov znám jen podle názvu, takže jsem velice mile překvapena. Koncem roku jsme navštívili vánočně nazdobený zámek v Třeboni a kdysi i Hlubokou nad Vltavou.
    Krásné fotky, kochám se celým zámkem.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, od vás to fakt není na jednodenní výlet... Třeba se jednou zatouláte na Liberecko, je tam hodně míst k vidění.
      Na vánoční Třeboň si pamatuji, krásná atmosféra...
      Děkuji a přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  7. V zimě jsem na prohlídce nikdy nebyla, ale pamatuji si, že jednou jsme navštívili Bouzov. Bylo to moc hezké 🙂
    Hezký večer, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, Bouzov je úchvatný! byla jsem tam asi 2x, ráda si to kdykoli zopakuji.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Helo, pěkný výlet, v zimě jsme na Sychrově zatím nebyla, ale jindy mockrát a především jsme tam jezdívali na Skotské hry, ty byly léta naší oblíbenou aktivitou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc mě mrzí, že na skotských hrách jsme nikdy nebyli - v tom termínu jsme jezdili s dětmi na Slovensko. Muselo to být moc krásné...
      Pa, H.

      Vymazat
  9. Moc hezké fotografie Helenko. Sychrov znám a také jsem tam několikrát byla. Prostřední syn se tam ženil a nejstarší pro zámek občas pracuje jako fotograf a pořizuje snímky pro výrobu propagačních materiálů, tak že se to dostane i do míst, veřejnosti nepřístupných. Krásné je i okolí a park s bývalou oranžerií ve které je teď cukrárna. Hezký výlet jste měli. Přeji ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ráda věřím, to je pro tebe místo hodně známé, spojené s hezkými vzpomínkami.
      Synovi mohu trochu závidět, má hezkou práci.
      Park je teď zavřený, v oranžerii jsme byli před pár roky, místo, jako by se člověk vrátil v čase...
      Pa, H.

      Vymazat
  10. Helenko, budu se opakovat, ale opravdu si umíš vybrat výlety....ach to je krása:-) jen užívej. Mě zítra přijede po roce kamarádka se synem až do soboty, tak taky někam vyrazíme, když náš táta je přes zimu jak medvěd:-D měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, týden byl pracovně náročný, chtělo to relax a tenhle se fakt povedl.
      Užij si kamarádku, těším se na váš výlet. Jsem zvědavá, kam vyrazíte!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
    2. Nakonec nám výlet zhatilo počasí, pršelo a pak kroupy....viděly jsme se po víc jak půl roce a čas jsme strávili u nás, ale bylo fajn. Jako malé holky jsme hrály na PSP:-D a když nám něco nešlo, tak to vyřešil můj syn Leon:-) už se těším na léto k nim na Baťův kanál:-)

      Vymazat
    3. Hani, nepochybuji o tom, že by se dvě kamarádky nezabavily :o)
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  11. Heleno, díky za prohlídku. Já myslím na Sychrově nikdy nebyla (a jestli jo, tak jsem to už úspěšně zapomněla) a podle tvých fotek by určitě stál za návštěvu. Manžel tedy zámecké interiéry moc nemusí, ale možná bych ho někdy mohla "ukecat".
    A s tou přípravnou jídla ti rozumím - ta by se mi líbila moc...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani můj muž nemusí zámecké interiéry, mě jeden za čas stačí. Máme tyhle objekty moc rádi z venku - architektura, parky, to je paráda. Výlet si naplánujte na teplé dny, zahrada je tu krásná a oranžerie proměněná v kouzelnou kavárnu...
      Měj hezký víkend, H.

      Vymazat
  12. V zimě jsem na žádném zámku nebyla. Na tomto zámku jsem nebyla ani v létě :-)
    To, co jsi nafotila se mi moc líbí.
    Měj hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  13. Tuším, že s tvým jménem je to přímo povinnost ten zámek navštěvovat :D :D Jeden čas jsem měla chuť na dobu kdy jsou na Sychrově Skotské hry tam svolat slet dandíků, jakožto skotsko - anglického plemene. Jenže to všechno podělal kokotvir a tak zatím na to nedošlo. Ale v hlavě to mám pořád....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já taky, ale nikdy jsem se na ně nedostala. Lákali mě jak auta, tak pejsci :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  14. Helenko, na Sychrově jsem nebyla a moc ráda jsem se tam díky Tobě podívala. Zámek je krásný a vidím, že stojí za návštěvu v každé ročné době. Jestli jsem byla v zimě na nějakém zámku nebo hradě? Zatím ne, ale zrovna hledám na internetu, jestli není poblíž nás něco otevřené. Za oknem svítí sluníčko a mně to táhne ven. Uvidíme, jestli přemluvím muže a někam vyrazíme. Sleduje totiž OH.
    Měj krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moc jsem si Sychrov užili.
      Vy máte v dosahu Žďár nad Sázavou, co mě jen tak rychle napadá, tam je určitě zimní provoz. Třeba si manžel bude chtít od sportování odpočinout :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  15. Helo, na Sychrově jsem byli v létě. Je tam fakt nádherně. V zimním období jsem zatím žádný hrad ani zámek nenavštívila. M.

    OdpovědětVymazat
  16. Nebyla jsem tam v zimě, ale v létě.Tenkrát probíhala rekonstrukce, tak prohlídka byla trochu skromnější . K tomuto zámku mám zvláštní vztah, ale to by bylo na delší psaní☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, máš důvod si tu návštěvu zopakovat...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Odpovědi
    1. Ale to je hezké a muselo to být moc hezké!
      Evi, měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  18. Helenko, Sychrov je krásný, ale je to daleko a těžko se tam dostanu. Nevadí, zajdeme na jiné zámky. A v zimě? Co si pamatuji, tak ne, jednak přes zimu je většina těchto památek mimo provoz a pak, nemám zimu ráda a podle toho vypadá můj zimní provoz. Takže na zámek bych šla spíše na jaře, vždyť mnozí nechodí na taková místa jak je rok dlouhý ☺. Brzy však na blogu zveřejním zámek, který je v provozu celý rok a možná bude někdo překvapen.
    Děkuji za Sychrov a přeji ne sychravý, ale slunečný den. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, potřebovali jsem relax, trochu jiné vjemy a moc se to povedlo.
      Snažíme se vyhnout hlavní turistické sezóně, proto někam zajedeme i v zimě.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Na Sychrově jsem nikdy nebyla (bohužel pro mě moc daleko), ale vypadá to tam opravdu pěkně. Mám ráda takovéto výlety po zámcích a hradech, v zimě i v létě, kdy je možnost (a kdy mají otevřeno, spousta bohužel přes zimu nefunguje). Máte moc pěkné fotky, pokud někdy pojedu do Libereckého kraje, určitě navštívím :)

    Lucy Villain

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucy, vítám tě tady a děkuji za komentář. Ty vzdálenosti jsou na výlet někdy prostě moc velké. Sychrov rozhodně doporučuji, pokud tě tam cesta zavede...
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  20. Navštívit Sychrov se nám povedlo před dvěma lety, stihli jsme první ranní prohlídku a bylo nás jen pět, což bylo příjemné. V zimě jsme byli na Karlštejně, opět první prohlídka, kdy nás šlo osm, ale vřele doporučuji teplé oblečení a obutí, v lednu tam bylo jako v lednici. Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, vždycky je příjemnější, když člověk nejde s davem.
      I na Sychrov doporučuji zimní výbavu. Uvnitř byla větší zima než venku.
      Přeji hezký víkend, H.

      Vymazat
  21. Na Sychrov jsem byla, ale ne v zimě. Ta přípravna jídel se mi taky moc líbí... Měj se hezky, Helenko. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, tam přípravna byla opravdu kouzelná!
      I ty měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  22. Helenko, byla jsem tam kdysi dávno. Děkuji za připomenutí. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko, Sychrov mame v podstate nedaleko, byli jsme tam parkrat, ale ja take nikdy uvnitr, takze dekuji za fotky interieru. Pekny vikend. M.

    OdpovědětVymazat
  24. Helenko na vánoční prohlídce jsem byla na zámku Loučeň a prohlídka byla krásná. Sychrov jsem nikdy nenavštívila a vidím, že to musím napravit. Je tam opravdu krásně.
    Měj se moc hezky Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, doporučuji, Sychrov je nádherné místo.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  25. Ahoj Helenko,
    v zimě jsem na žádném zámku nikdy nebyla, nebo si to aspoň nevybavuji. Sychrov vypadá fakt dobře, znám ho jen z televize nebo z nějakých časopisů. Líbí se mi ty štuky na stropě, fakt nádhera.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat