...bábovka...

sobota, února 12, 2022

Příjemný večer, vážení!

To byl ale krásný den, že! Doufám, že jste si ho užili jako my. Ale o tom někdy příště. Teď budeme péct. Konečně jsem vyzkoušela tu formu od Adama. Bábovku občas peču - nejvíc tvarohovou, někdy šlehačkovou. Teď jsem nasadila trochu větší kalibr. Tuhle pekla moje babička. Pak i mamka. Ta měla menší (rozuměj normální) formu, a tak si množství surovin přepočítala a upravila. V jejím sešitě byl tento recept.


Prezidentská bábovka

4 vejce, 150 g cukru, vanilkový cukr, 160 g másla, 160 ml smetany na šlehání, 200 g polohrubé mouky, 3/4 sáčku prášku do pečiva, špetka soli, kůra z jednoho citronu, 70 g hořké čokolády, 70 g ořechů, 3 lžíce rumu


Čokoládu a ořechy nastrouháme. Oddělíme žloutky od bílků. Ušleháme pevný sníh se špetkou soli, žloutky, cukr a změklé máslo našleháme ručním šlehačem do světlé pěny. Do ní vmícháme mouku s práškem, kůru, ořechy, čokoládu, rum a smetanu. Nakonec opatrně vmícháme pevný sníh. Těsto přelijeme do vymazané a vysypané formy a pečeme asi 50 minut v troubě vyhřáté na 160 stupňů.


Forma obstála na jedničku, bábovka jen vyklouzla. Je voňavá, vláčná, výborná. Dostala jsem pochvalu :o)



A ještě - v týdnu jsem si udělala radost. Bambusový otočný tác. Zabydlel se u nás fakt rychle. Dobře na něm vypadala jak bábovka, tak i slané občerstvení. Rozhodně dobrý nákup.




Mějte krásnou neděli!

Vaše Helena













 

You Might Also Like

52 komentářů

  1. Heleno, tak tuhle bábovku jsem ještě nepekla. Vypadá moc dobře, takže třeba někdy vyzkouším. Tento víkend to nebude - pozvali jsme na zítra mámu na oběd a ta vždycky dorazí s nějakým moučníkem ...
    Tác vypadá hezky a nad jeho oblohou se mi sbíhaly sliny. A líbí se mi ty bílé čajové šálky.
    Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, je to starý recept, žádná dietka, ale je vynikající!
      Děkuji za pochvalu, bílý porcelán mám moc ráda, jsou letité, některé i trochu cvaklé, ale mám je ráda.
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Oboje mi dělá chutě))) bábovka vypadá moc dobře; ale více by mě oslovil ten bambusový talíř. Talíř i to na něm)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, chápu!
      Já taky raději sahám po slaném, když je na výběr :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Helenka,
    bábovka vyzerá skvele, a aj tak chutí, poznám ju :-)
    A tanier je dokonalý a všestranne využiteľný, ako pozerám...
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tác se u nás okamžitě zabydlel...
      Adinko, měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Ta bábovka vypadá skvěle a ta hostina také :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Už jen od pohledu je vidět, že bábovka je určitě vynikající. Recept si uložím a určitě ho využiju. A myslím, že to dlouho trvat nebude. :-)
    Otočný tác mne taky zaujal a to zdobení na něm je tedy taky hodně jedlé :-).
    Pohodovu neděli, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, věřím, že tě nezklame. Babička pekla samé dobroty!
      Tác je super a jíme i očima, že :o)
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  6. Tahle bábovka, byla před, už hodně lety, cukrářským počinem dcery. Opravdu je to vynikající recept! Z obrázku mi zavoněla i u nás doma🙂

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, bábovka je určitě výborná, napíšu si recept. Moc se mi líbí i bambusový tác a ty dobroty na něm přímo lákají k ochutnání.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, to mě moc těší! Určitě si pochutnáte!
      Moc děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  8. Helo, nedávno byla na tento tác někde upoutávka, ale u nás by se neuplatnil, jsme jen dva a každý máme rád něco jiného, já bych ovšem brala tu bábovku, ta je i na dálku skvělá.A hrnek kávy nebo čaje a už jen knížka...
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já ho dlouho chtěla a pak na mě vykoukl v regálu v drogerii. A byl můj :o)
      Bábovka byla fakt dobrá!
      Pa, H.

      Vymazat
  9. Dívat se před obědem na jídlo... Miluju bábovky - máme doma i kuchařku bábovek a co se z ní upeklo, to bylo prostě neodolatelné.
    Helenko, hezkou neděli. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) Snad si to ve zdraví přežila, Nikolko!
      Tak to si hotová bábovková odbornice.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  10. Helenko ta bábovka vypadá úžasně. Já jsem tentokrát po dlouhé době pekla tvarohové kynuté buchty. Už jsou pryč...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Járo!
      Buchty jsem dlouho nepekla, děkuji za inspiraci :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  11. Helenko, zdravím. Bábovky peču často a nejvíce právě tvarohovou a tuhle s ořechy. Dala bych si ty dobroty z hezkého tácu a vínko k tomu... Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, vínko nebylo, návštěva přijela autem...
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  12. Helo, bábovky celkem peču, protože tam nefiguruje kvásek 😄 Minulý týden byla zrovna ořechová, ale tvůj recept také určitě vyzkouším, už na pohled je lákavá. Měj se hezky a přeji klidný pracovní týden 🌞😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dokud jsem neměla pekárnu, taky jsem se kvasnicím vyhýbala :o)
      Budu ráda, když tuhle bábovku vyzkoušíš, pochutnáte si.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  13. Tuhle bábovku znám,je vynikající.Já pekla teď navečer povidlové buchty a jednu jsem právě snědla,ale změním chutě.Máš to na novém tácu tak krásně naservírované,že se jdu podívat do lednice na něco podobného.
    Helenko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, teď jsem našla tvůj komentář ve spamu...
      Moc děkuji a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  14. Vypadá vážně skvěle! Hned bych si taky kousla :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko, no ještě, že právě snídám... Jinak bych to nedala, obojí skvostné. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  16. Helo, píšu si recept. Bábovka vypadá moc dobře. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, Maruško, je opravdu moc dobrá!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Bábovka vypadá luxusně. Tác se osvědčil a vypadá pěkně. Přírodní materiály jsou na stole vždy příjemné. My jsme si v sobotu zašli se synem do cukrárny, ale ne ve městě, nýbrž v sousední dědince, která je sice součástí města, ale je v rekonstruovaném domku, který léta hyzdil křižovatku před městem. Byla jsem velmi mile překvapená. Je to navíc vinotéka s opravdu vybranými víny v dárkových baleních. Hezký týden přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Maruško, je opravdu dobrá!
      Tác se u nás zabydlel okamžitě :o)
      Příjemný podnik člověka vždycky potěší, to dovedu pochopit.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  18. bábovku jsem dlouho nepekla, tvoje vypadá krásně,Sv.

    OdpovědětVymazat
  19. Ale že si dáváte dobroty! Jistě jste ve formě, tak to má být. To já jsem asi rok a půl žádnou bábovku ani buchtu nepekla, protože jsme potřebovali shodit a podařilo se. Doma mám "Bábovky stokrát jinak" a tato prezidentská je tam také.
    Vaše bábovka se moc povedla a nepochybuji, že všem chutnala. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, máme rádi dobré jídlo a tak se ho snažíme "kompenzovat" v tělocvičně i v lese :o)
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  20. Helenka zasmiala som sa - ja tiež najviac tvarohovú a potom šľahačkovú :D Ale aj tá prezidentská veru vyzerá lákavo!!! No a ten otočný babmbusový podnos sa mi veeeeľmi páči, to asi idem vypozerať na internete- kde, ako, za koľko :) Ďakujem za inšpiráciu ;) Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, my dvě se shodneme asi nejen u bábovek, že :o) Ta prezidentská je asi takový top.
      Tác je opravdu skvělý, je z drogerie Rossmann, cena myslím velmi slušná.
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  21. Ach to jsou krásné lukulské hody :-)
    Vše vypadá lákavě a (jak říká náš Ondra) chutně :-)
    Na bábovku se také chystám a recept si kopíruji. Mám jich už řadu a myslím, že bude brzy důvod nějaký vyzkoušet - no nechám se překvapit.
    Helenko, měj pěkný nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, váš Ondra mě baví, máme doma taky glosátora :o)
      Bábovka je pravdu skvělá.
      I tobě přeji jen příjemné dny, H.

      Vymazat
  22. Wow, it looks delicious. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpovědětVymazat
  23. Mňam, bábovka vypadá skvěle! Hned bych taky nějakou upekla. Na zítra už mám ale naplánované Míša řezy, tak se na ně těším :) podobný otočný tác mám taky doma, zatím ho ale využívám hlavně jako stojan pod mixér 😅

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, od tebe budou míša řezy jistě skvělé!
      Děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  24. Bábovka je moje nejoblíbenější "buchta" 😊 Zkoušela jsem spoustu verzí a musím se přiznat, že miluju úplně všechny. Ale tuhle ještě neznám. Takže děkuji za sdílení ingrediencí. Jednoho dne vyzkouším. Mám uloženo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristi, vítám tě tady a jestli se do téhle babičkovské a dokonalé bábovky pustíš, ať ti chutná jako nám.
      Hezký večer přeji, H.

      Vymazat
  25. Ahoj Helenko,
    prezidentskou bábovku vůbec neznám, ale vypadá moc dobře. Mamka teď pekla klasickou olejovou, ale dávala do ní kromě rozinek ještě marcipán. Řeknu ti, byl to luxus. Jinak otočný tác se mi moc líbí, také jsem nad ním přemýšlela.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, to kousky marcipánu, to musí být dobrota.
      Děkuji a přeji příjemný večer, H.

      Vymazat