...v barvách podzimu...

neděle, října 17, 2021


Příjemný podvečer, vážení!

Uf, zdá se, že jsem to stihla. Myslím tím třetí díl Jarčiny výzvy. Jde o barvy podzimu. 
Pracovní týden byl dost zběsilý a já doufala, že fotky do výzvy nafotím o víkendu - shodou náhod jsem ho totiž prožila na Konopišti. Ještě se o tom určitě rozepíšu, ale teď pojďte na procházku.


Fotky vznikly ve dvou podvečerech, zámek i růžová zahrada byly v té době už hermeticky uzavřené, ale nevadí, prostoru k procházení tu je opravdu hodně. 

V pátek naprosté minimum lidí, v sobotu daleko víc. Hlavně v těsné blízkosti zámku a u medvěda Jiřího.

Některé stromy se tváří, jako by se jich podzim ani netýkal, jiné se předvádí a prostě září...




Kroužili jsme kolem zámku po celkem těsných, ale i značně vzdálených cestách. Krajinářský park je velmi ceněný, budoval se 15 let a procházky tu jsou skutečně krásné. Možná právě na podzim jsou nejkrásnější...


Tyto fotky jsou pořízené ze "stezky Františka Ferdinanda d' Este". Před svou smrtí nechal všechny všechny neveřejné cesty a celý park otevřít veřejnosti. Poslední volný čas na Konopišti trávil lovem holubů za 10 dní byl zastřelen i s chotí Žofií v Sarajevu (28.6.1914).


Velmi fotogenický je i rybník. 

Náš parťák na cestách - on má  na sobě přece taky podzimní barvy :o)


Nedávno jsem slyšela říkat pana Vaculíka v seriálu Ochránce, že západ slunce je kýč, teprve když ho vyfotíme. Tak posílám jeden kýč a přeji příjemný večer a nadcházející pracovní týden.


Vaše Helena

You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenko, krásné fotky z Konopiště. 👍👍👍 Báječně jsi se s výzvou popasovala. Aaron s podzimními barvami úžasně ladí a ten "kýč" na závěr, je úžasný.
    Měj hezké podzimní dny.🍁🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji! Měla jsem štěstí, že to tak vyšlo, jinak nevím, co bych fotila...
      Aaron a já tě moc zdravíme, H.

      Vymazat
  2. Helenko,moc krásné podzimní fotky.Já ty kýče mám ráda.To je prostě příroda a je to jediný kýč,který obdivuji.
    Měj hezký nedělní večer

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky. Přeji poklidnější pracovní týden.

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, prožili jste určitě krásný víkend. Soudím podle nádherných fotek. Aaronovi to moc sluší.
    Západy slunce mám ráda, pro mně to kýč není.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, měli. Sjeli jsme se tam s dětmi, počasí bylo krásné, prostě pohoda...
      Děkuji za sebe i Aarona a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  5. Helenko, to jsou překrásné fotografie a to jak cituješ " že západy slunce jsou kýč až když se nafotí." Tak já ty "kýče" fotím ráda a líbí se mi. Není to jednoduché nafotit a tak to kýčem asi nazývají ti, kteří ho nafotit neumí. Fotky jsi pořídila perfektní a já ti moc děkuji za účast i v této části a opravdu jsi mě moc potěšila.Konopiště je nádherné a park také. Měj se moc hezky a doufám že se zúčastníš i poslední části má volné téma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji. To se tak krásně čte!
      Ani já se focení západů rozhodně nevzdám, slova byla pronesena trochu s nadsázkou tak to i beru. Měla jsem štěstí, že jsme mohla fotit v takovém prostředí!
      Poslední téma už mám i vymyšlené, moc ráda se zúčastním!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. moc hezky jsi to nafotila,měj pohodový týden,Sv.

    OdpovědětVymazat
  7. Koukám, byli jste téměř za rohem od nás🙂
    Hezky jsi využila pracovní výjezd!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle byl čistě odpočinkový rodinný výjezd!
      Renatko, měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  8. Helenko, moc pěkně a jinak jsi to pojala. Touto dobou jsou procházky velmi pěkné a podzim kouzlí ze všech sil.
    Děkuji za procházku a přeji ti již klidnější nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tenhle víkend se fakt povedl!
      Moc děkuji a i tobě přeji klidné dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko, užili jste si krásný pobyt na Konopišti, v podzimních barvičkách má krásnou atmosféru. Líbí se mi jak fotky zámku, tak i u rybníka. No a model Aaronek je úžasný, také hezky ladí do podzimních barev. Posílám mu pohlazení a Tobě pozdravy. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já i Aaron ti moc děkuji za milá slova!
      Měj příjemné odpoledne, H.

      Vymazat
  10. Podzim je teď překrásně barevný, onehdy jsem si z procházky přinesla hromadu červeného listí :-) Díky za tohle nakouknutí a krásný nový týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, to chápu. Taky ho domů nosím.
      I ty měj pohodový týden, H.

      Vymazat
  11. Heleno, hezké podzimní fotky. Podzimní slunce má takové měkké světlo a všechno v něm vypadá jakoby zlaté. A okolí Konopiště je velmi fotogenické asi v každé době, ale na podzim zvlášť - vybrala sis pro focení moc hezké místo.
    A pobavilo mne, že titulní fotku výzvy jsi pojala hodně podobně jako já :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, i já mám to světlo ráda. Byla to shoda náhod, krásný víkend.
      A ta fotka - podobnou měla myslím i Alenka, přišla jsem na to až později, hodně jsem spěchala abych příspěvek stihla...
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  12. Helenko, na krásném místě se fotí v každém ročním období a podzim má své kouzlo. Aaron je fotogenický a se svými barvami do výzvy patří ☺. Kýč nekýč, ať si kdo říká, co chce ... hezké. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, je to tak, měla jsem ideální podmínky!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Helenko, parťák je nejhezčí - on i podzim mají své kouzlo a oba dva hrají barvami.
    Měj krásný podzim. Iva

    OdpovědětVymazat
  14. Podzim prostě umí dát svými barvami svoje kouzlo každému místu. A když se ta místa tak krásně nafotí, jako jsi nafotila Ty, tak to nemá chybu. A parťák je k tomu taková třešnička na dortu.
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji za pochvalu. Aaron chvíli nepostojí, někdy to je fuška :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  15. To už je let co jsem byla na Konopišti! Párkrát jsme jeli kolem, když na naší trase do Prahy byla objížďka a muž měl dálniční známku. Ale proč jsme zrovna tam tudy jezdili už úplně nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I my tam byli naposled před mnoha lety, taky na podzim, tenkrát nebylo tak krásně jako o víkendu.
      Vendy, park stojí za zastávku a procházku...
      Zdravím, H.

      Vymazat
  16. Podzim na Konopišti, to je, pane, místečko. Helenko, párkrát jsme tam byli, ale na podzim zatím ne až teď s tebou. Krásný den Jiřina z N.
    S vnučkami jednou, když byly malé a to jsme z parkoviště jeli k zámku kočárem, neb mladší vnučka chtěla koukat koním na zadek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já tam byla naposledy před roky taky na podzim, ale bylo mlhavo, sychravo. Tento víkend, to byl jako reklama na krásný podzim. A tím kočárem jsme vlastně taky jeli, to je sna 25 let zpět!
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  17. Helenko, zdravím. Hezká procházka s Tebou na Konopišti. Ale nejoriginálnější je Aaron v podzimních barvách ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, i já tě zdravím a děkuji!
      Jj, Aaronovi to v listí sluší :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  18. Heli, moc krásně nafocený podzim. To já takhle krásně přírodu nafotit neumím. Přeju pěkný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji! Tam se to fotilo samo, věř mi!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Máte u vás krásný barevný podzim. Já si nemyslím, že západ slunce je kýčovitý :D Moc hezké!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, to není u nás, na Konopišti jsme prožili víkend, bylo to moc hezké!
      Zdravím, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko,
    já jsem nic nafotit nestihla, ale líbí se mi tvoje fotky. Konopiště je opravdu krásné, líbí se mi příroda okolo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, moc krásné fotky. A souhlasím, že nejen západ i východ slunce bývá pěkný kýč. Hladím krásného parťáka a přeji pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  22. Krásne farby jesene v tvojom podaní ♥ Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  23. Podzim je krásný svými barvami a fotkám podle mě moc přeje.
    Hezký den, Helenko. 🙂

    OdpovědětVymazat
  24. Podzimní barvy mám fakt ráda. Oranžová, hněda, tyrkysová, červená. Všechno to tak nějak zahoří. :) Vloni na podzim jsem od manžela k výročí našeho vztahu dostala tyrkysový náramek. Možná proto mám teď v podzimních barvách zařazený ten tyrkys, který vlastně není typicky podzimní. Na druhou stranu ale s třeba s fialovou se páruje fakt moc pěkně. :)

    OdpovědětVymazat