...Kréta - kapitola čtvrtá...

čtvrtek, října 07, 2021

 Příjemný večer, vážení!

 

Dnes vás zvu na procházku asi nejkrásnějším městem na Krétě. Pojďme se projít kouzelnou, starobylou Chaniou.

Procházka benátským přístavem je příjemná a výhledy na maják La Laterna vás opravdu neomrzí. Byl postaven na konci 16. století, je to jeden z nejstarších majáku v Řecku. Věž je vysoká 21 metrů. Staré domy z benátských časů, nespočet kaváren a taveren, krámky, lodě všech velikostí houpající se na vlnách třpytícího se moře. Prostě takový letní sen.



Tady si prosím všimněte rostlinné výzdoby - nad stolky olivovníky, pod stolky obří keře bazalky...

Z původních 23 benátských loděnic zbylo jen 7. Fascinující stavby. Jsou z 15 století, kdy benátská flotila kralovala Středomoří. 9 metrů široké, 50 dlouhé s dřevěnými vraty přímo u moře, aby nové či opravené lodě prostě jen sklouzly do moře. Teď je před nimi promenáda...

Mešita Hassan Pascha z 16. století. Vystavěna byla s jednou velkou a šesti malými kopulemi. Měla i jakýsi minaret, ten však už nestojí. Stavba nyní slouží jako výstavní síň.



Turistická atrakce patřící roky k městu. Ochránci zvířat asi šílí, i já jsem koně nejdřív litovala, ale když jsem je omrkla víc - nejsou to žádné zubožené herky. Vypadali opečovávaně a v pořádku.



Toulat se tu můžete dle libosti. Ulice jsou ve starém městě většinou jen pro pěší, některé tak uzoučké, že se tam nedá ani nic vyfotit.




Tohle mi opravdu chybí - olivy miluji. Foceno v kryté tržnici z roku 1913.



Na mnoha místech ve městě najdete zbytky opevnění.


Tuhle fotku jsem zcela původně fotila, protože mi připadalo vtipné, pod jakou značkou je kůň zaparkovaný.


Jenže když jsem si ho šla blíž - den před tím zemřel hudební skladatel Mikis Theodorakis, autor hudby k filmu Řek Zorba.


Pro dnes vše.
Mějte se krásně!

Vaše Helena



You Might Also Like

47 komentářů

  1. Helenko, prohlédla jsem si fotky a zažila pocit, že se procházím Chaniou. Opírají se do mně sluneční paprsky, vyhledávám stín v úzkých uličkách a zhluboka dýchám vzduch provoněný mořem.
    Jedním slovem - krása. 💓🍀🌞 Zejména v sychravém podzimním počasí.
    Měj hezké a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, k tvému krásnému komentáři nemám co dodat.
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  2. Helenka,
    opäť krása, nádherné zákutia... hneď by som tam letela :-)
    Pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, sama nadhera! Ja tam proste jednou musim:-). M.

    OdpovědětVymazat
  4. Helo, úzké uličky s malými kavárnami, to se mi na Krétě také moc líbilo. Třeba se tam ještě někdy podíváme. Díky za fotky a moc zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, jsou to místa, na která se nezapomíná...
      Moc ti přeji, aby sis takovou dovolenou zopakovala.
      Měj hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  5. Helenko, dnes mi procházka městem přišla vhod. Miluji úzké uličky a zákoutí. Tam by se mi moc líbilo.
    Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, Růženo! Já bych tam šla hned znova...
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  6. To je materiál, Helenko, palec nahoru (ten tady nemám). Hledám slova, protože napsat, že je tam krásně - nestačí. Těch koníků nelituji, myslím, že je tam mají pro turisty a tak je o ně pečováno, takový kůň musí nějak vypadat. Měli jste tam průvodce?
    Děkuji za nahlédnutí do kolébky evropské civilizace a přeji příjemný večer. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji za milá slova. Umíš potěšit. Průvodce jsme neměli, nemáme rádi hromadné akce, raději si všechno zjistím a načtu. Půjčíme si auto a jedeme. Příprava na dovolenou probíhá už doma, to těšení mám moc ráda.
      I ty měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  7. Helenko,to je nádhera.Trochu jsem se ohřála.Kdybych byla jenom trochu odvážnější.
    Synova tchýně 75letá odletěla se ohřát do Řecka.Doma ji byla zima,protože se porouchal kotel.
    Takové ženské obdivuji,co dokáži takto cestovat sami.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě by si to s cestovou zvládla. Delagátky jsou připravenou pomoci se vším, co je potřeba.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  8. Helenko, máš krásné fotky jako vždy. Připomněla jsi mi mojí červencovou návštěvu v Chanii. Smutně se mi z ní odjíždělo domů)))) je to nádherné město.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evi! Dobře víš, že tam se to fotí samo.
      Chania je opravdu moc krásná!
      Pa, H.

      Vymazat
  9. Helenko, zdravím. Na Krétu mám taky hezké vzpomínky. Móóóc se mi líbí ten maják ! A vůbec všechno je to romantika. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, Řecko je země, která v paměti a v srdci. Ráda věřím!
      Měj krásný narozeninový večer, H.

      Vymazat
  10. Helo, tam jsem byla jen díky tvým fotkám a moc jsem si návštěvu užila. A moře, to je nej.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji a odpočívej, máš za sebou velmi náročné dny, H.

      Vymazat
  11. Heleno, to jsou fotky s moc pěknou řeckou atmosférou. Hlavně ty uličky...
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  12. Krásná letní atmosféra v těchto chladnějších a vyfoukaných dnech.
    Super fotky.
    Přeju prima pátek.

    OdpovědětVymazat
  13. Obří bazalka pod každým stolem, to by se mělo zavést i v Čechách! Hned bych do takové restaurace šla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta bazalka byla fakt úžasná a byla skoro všude, na záhonech ve městě, v hotelu, v klášterech...
      Měj hezký večer, Marie Veroniko! H.

      Vymazat
  14. Helenko, Chania má své kouzlo. Uličky, přístav, taverny ... hned bych se zase rozjela.
    Moc kouzelně jsi to nafotila. Děkuji za procházku.
    Přeji ti krásné víkendové dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za milý komentář. Tam se krásně fotí, krásně prochází, prostě je tam krásně.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  15. Helenko znám, bylo tam krásně ...
    Hezký víkend, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, Jitu, máš taky moc krásné zážitky a vzpomínky.
      Užij si pohodovou neděli, H.

      Vymazat
  16. Helenko to je zase úžasné nahlédnutí do míst, kam se já nepodívám. Nádherné fotografie. Článek už jsem prošla několikrát. Moc se mi líbí ty zajímavé stavby, lodě i dobroty. Z fotografií na mě stále dýchá teploučko a pohoda. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti příjemné i když u nás už mrazivé, slunečné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za krásný komentář, vážím si tvých slov a pochval. Opravdu se to moc hezky čte.
      Děkuji a přeji krásný večer, H.

      Vymazat
  17. Helenko, díky za další krásnou reportáž. Tam já už se nepodívám, tak se kochám u tebe. Měj pohodový víkend a užij si s rodinou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji a děkuji - svíčková měla velký úspěch :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  18. Heli moc krásná místa a moc se mi líbila ta restaurace s olivovníky uprostřed stolu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já byla z těch stolů nadšená! Tam se taverny skutečně snaží upoutat a zaujmout hosty...
      Užij si večer, pa H.

      Vymazat
  19. Ahoj Helenko,
    už se na Krétu moc těším, doufám, že nám to další léto konečně vyjde. Chánie na tvých fotkách vypadá parádně, moc se mi líbí. Já jsem měla být tento víkend v Kroměříži, ale mám zánět vnějšího zvukovodu, takže jsem doma s antibiotikama a na výlet jel s mamkou táta...
    Měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jak už jsem psala, moc ti to přeju. Když zasáhne nemoc, je to opravdu smůla...
      Přeji rychlé uzdravení, H.

      Vymazat
  20. Prošla jsem se s Tebou moc ráda. Ale zatím jen poněkud rychleji. Ten synův nový malý psí přírůstek nás docela zaměstnává, takže blogy prolétnu poněkud zběžně a podrobnější prohlížení si nechám na později.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, štěňátko zabere opravdu hodně času. Určitě nás potěš nějakými fotkami, moc ráda se podívám!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat