...i podzim kvete...

neděle, října 10, 2021


...aneb druhá část výzvy Járy s názvem "květy podzimu"

Příjemné nedělní dopoledne!

Uplynulý týden byl hodně pracovní, na lov zajímavých fotek na fotogenických místech nebylo ani pomyšlení, a tak vás zvu k nám domů, respektive na dvorek a zahradu.

Pojďte dál. 


Ač mám podzimní truhlíky připravené, jako každý rok jsou muškáty před okny v říjnu v plné síle a kvetou jako kdyby neměly kalendář...


Když rozkvetou tyhle půdokryjné chryzantémky není pochyb o tom, že je tu podzim. Mám je moc ráda, nic po mě nechtějí, dokonce se velmi dobře množí. Letos jsem v létě pár expandujících kousků dala i do truhlíků a kvetou i tam.


Sousedovic zahradní domek na konci zahrady je po domluvě z naší strany porostlý přísavníkem - tohle je podzimní bonus. Vidím na něj z kuchyňského okna. 


Asi poslední letošní aperol s ním krásně ladí...


Podzim se vkradl i pod pergolu. Tady se zátiší dost mění - momentálně tak je i koš s jablky od sousedky a líska s ořechy.


Stolek na terase - za pár dní se uklidí, ale do té doby je i tady podzim.


Vím, že to není květ, ale dýně všech druhů a velkostí k podzimu patří. Moc ráda je používám k dekorování i vaření. Kamarádka mě minulý týden vzala na farmu, kde dýně pěstují. Byl krásný slunečný den, všechny ty druhy, tvary, barvy jen zářily. Úžasná hodinka. 


Tuhle parádu najdete v obci Dvakačovice nedaleko Chrudimi, kdyby jste měli cestu kolem...




Jarušce děkuji za organizaci a všem přeji krásnou slunečnou neděli.

Vaše Helena


 

You Might Also Like

50 komentářů

  1. Helenko, máš to na terase moc krásné, ty muškáty jsou neuvěřitelné. I u nás kvetou lépe než v létě. :o) Líbí se mi ty bílé chryzantémy, ty neznám. A těch dýní, to je teda podívaná. Jak u tebe, tak na farmě.
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, krásná zátiší. Určitě tě těší ten pohled na podzimní výzdoby. Spousta dýní - to je úžasné. Přeji ti příjemné podzimní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, moc děkuji. Těší, zatím jsou celkem hezké dny, venku nemám ani zdaleka hotovo...
      I tobě přeji hezké podzimní dny, H.

      Vymazat
  3. Helenko moc krásné fotografie jsi pořídila a úžasně sis poradila s výzvou. Moc se mi líbí ty rozkvetlé chryzantémy a máš krásně upravené i truhlíky. Děkuji Ti a těším se na další fotografie. příští týden na téma: "Barevný podzim ", a pak následující poslední pak bude v dalším týdnu " volné téma", kde je možné vytvořit příspěvek ze všeho, co se ti na tomto podzimu líbilo nejvíc. Ještě jednou moc děkuji a přeji Ti krásnou slunečnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc si tvých slov vážím, výzva mě skutečně baví, i když občas bojuji s nedostatkem času. Těším se na další kolo.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  4. Přesně podle mého gusta a ty dýničky jsou boží. Máš to, Helo, parádní. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji. Byl to hotový dýňový ráj!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Helenko, muškáty u nás na chatě kvetou snad lépe než v létě. Pokud vím, je to letní kytka, ale už několik let po sobě zjišťuji, že se jim na podzim daří lépe, a to jak květům, tak i listům. Fotky jsou parádní, moc se mi líbí dýně. Není to sice květ, ale k podzimu rozhodně patří. Měj se krásně a užij si zbytek neděle 😊😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, i já mám v říjnu muškáty nejhezčí :o) Pořád ještě s jejich úklidem vyčkávám, snad se má i trochu oteplit.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Helenko,krásné fotky)))Zrovna dneska se Loli ptala, kdy už budeme dlabat dýně:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji moc. Loli se brzo dočká, těším se na vaše dýňové strašidlo :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Helenko!!!! Samozrejme. Omlouvam se za spatne osloveni, zahledla jsem v prvnim komentari Dasu a pisu "DASO", ma chyba. Pardon!!! M.

      Vymazat
    2. Vzhledem k tomu, jak krásné fotky dává Dáša na blog, tahle záměna mě spíš potěšila :o) A určitě se mi to už taky stalo.
      V každém případě děkuji, Marcelko. H.

      Vymazat
  8. Helenko, parádně zpracováno, to je podzim pohodový. ☺

    OdpovědětVymazat
  9. Helenka,
    u Teba je tak krásne...verím, že si to užívaš. A aj mojim muškátom sa na jeseň darí lepšie ako v lete, asi preferujú chladnejšie počasie :-)
    A tie dyne sú úžasné!
    Krásne dni a pozdravujem,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji za milá slova. Snažím se, ale rezervy mám, to je jasné!
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  10. Helenko, krásné květiny se najdu i u vás na zahradě. A moc se mi líbí dýně, ty také k podzimu patří.
    Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, to je dobrý tip - taky mám ty nízké chryzantémky, je to jak píšeš. Rostou samy a už jsme jich spoustu rozdala. Do truhlíků mě ale nenapadlo.
    A ty dýně, nádhera.
    Krásný večer ti přeji. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, myslím, že to byl momentální nápad, ale příští rok je dám i do misek, opravdu bez problémů kvetou.
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  12. Helenko,krásné květy podzimu.Máš je v nádherných zátiších.Líbí se mi i ty dýně,také jsou to vlastně květy podzimu.Moc krásně jsi vše nafotila
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
  13. Heleno, pěkné fotky, A ty dýně ... ty tedy jsou :)
    Hezký týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, díky! Na tom dýňovém dvoře jsem si to fakt užila :o)
      Zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helenko, u nás taky muškáty kvetou jako blázen. Tedy kvetly, když jsem odjízděla, až se za měsíc vrátím, bude to jinak...A s nimi teď sousedí v nádobách vřesy, drátovce, chryzantémy, dýně... Máš hezká podzimní zátiší. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Leni, taky mám takového kočkopsa - muškáty s vřesy a dýněmi :o) Určitě budeš mít vše OK, teď už nechtějí ani zalévat...
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  15. Helenko, krásné fotky. Mně taky kvetou ještě muškáty. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  16. Předvedla jsi nám Helo, překrásný podzimní koktejl barev. Ať slunce dlouho září a užíváte si tu venkovní pohodu!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Rodičům taky muškáty ještě kvetou jako splašené a vůbec je nezajímá, že už v noci někdy mrzne :-) A dýně jsou neskutečně rozmanité. Od doby, kdy jsem poprvé jedla zelenomodrou odrůdu blue ballet, už mě jen tak něčím nepřekvapí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, dýně jsou skutečně úžasné, ani mě už asi žádná barva ani tvar nepřekvapí :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  18. Helenko, krásné fotky jsi vybrala do podzimní výzvy. 👍👍👍
    Mně také kvetou muškáty jako splašené, i další květena má poupata. O to to bude smutnější, až to všechno budu likvidovat.
    Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji! Ano, na tu likvidaci se opravdu netěším...
      Ale co naděláme.
      I ty měj hezké podzimní dny, H.

      Vymazat
  19. Moc se mi líbí, jak jsi přispěla do výzvy od Járy. Moc se mi líbí Tvoje fotky. Ta se sklínkou nemá chybu, ale i ostatní jsou takové krásně podzimně pohodové. Moje letošní muškáty mi tedy radost nedělaly, nevím proč. Každý předchozí rok kvetly k mé spokojenosti. Tento víkend jsem poslední zlikvidovala a mám nasazené oplégry pro příští rok.
    Příjemné dny, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc milý komentář, opravdu děkuji!
      Muškáty dokupuji v jednom zahradnictví už několik let a jsem hodně spokojená.
      Letos jsem taky zkoušela řízky, uvidíme, jak to dopadne.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  20. Helenka u teba to naozaj krásne kvitne aj v jeseni ... no a tie tekvice sú TOP!!! Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  21. Helenko, krásné fotky. Mne zaujaly ty okrasné dýně. Na zahradě jsem je kdysi zasela, ale nedařilo se jim.

    OdpovědětVymazat
  22. Helo, jako vždy máš elegantně nazdobeno. Posílám pozdrav. M.

    OdpovědětVymazat
  23. Moc krásná výzdoba. Jestli vám to nevadí, tak se trochu inspiruji a udělám to letos na motivy té vaší. Máme nový jídelní stůl, na který se určitě vejde mísa s dýněmi. A pak bych ráda něco na ven. Ale tam ještě nejsem rozhodnutá. Ale zítra to spáchám. Jak je ten státní svátek a jsme doma, tak je na to ideální příležitost. :)

    OdpovědětVymazat