...Rhodos naposledy (pro tentokrát)...

středa, července 21, 2021

Příjemný večer, vážení!

To bych nebyla asi já, abych v Řecku nenavštívila nějaký klášter. A tak vás v posledním příspěvku z ostrova Rhodos do jednoho zavedu. 
Najdete ho pár kilometrů do vnitrozemí od města Rhodos na vrcholu hory. Už široké schodiště cypřišovou alejí je velkým příslibem.


Udržovaný, přesto opuštěný klášter, byzantský kostel, kaple, ruiny antického chrámu, prázdné kaple, stinné ambity. Vše obestřeno posvátným tichem. 
Opuštěná je klášterní budova,


kostel




i cely mnichů. Zdi ambitu zdobí mozaikové obrazy svatých. Slyšíte jen vítr a možná i tiché šeptání modliteb. Kolik jich tyhle zdi asi za ta staletí slyšely...







S nástupem křesťanství přišel mnich z Jeruzaléma se vzácnou ikonou Panny Marie, raně křesťanský trojlodní kostel se stal cílem poutníků a ti tu založili klášter. Později Johanité klášter přistavěli a opevnili. Jako většina klášterů jej zničili Turci a ani snaha Italů obnovit chod kláštera nezabrala.


Hned vedle kostela jsou ruiny dórkého chrámu Athény Polias (4. století před Kristem).

Nenapsala jsem úplně pravdu - ticho tam přece jen něco ruší - snad stovka pávů. Ty první potkáte už na parkovišti a pak úplně všude. 
A mimochodem - Filerimos znamená přítel samoty. Tu si tady pravděpodobně užijete.


Když vyjdete z areálu, můžete se ještě vydat křížovou cestou Via Dolorosa k obrovskému betonovému kříži 18 metrů). Vybudovali ji Italové ve 20. století. Prostor kolem něj slouží jako rozhledna. 

Mějte krásný letní večer.
Vaše Helena

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Opět Helenko, krásný příspěvek s kouskem řecké historie. Hezké dny přeji.

    OdpovědětVymazat
  2. Heli, opět krásný cestovatelský zážitek...a jen tak mimochodem, pávy jsme měli doma tři, tak vím, jaký dělali rámus a kvůli sousedovi, kterému každé ráno vyřváváli pod oknem museli z domu. Jinak jsou to krásní vznešení ptáci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hani. Ti pávi byli celkem v klidu, bylo tam dost "matek" s hejny dětí, ale pak jsem viděli jeden boj a to byl fakt rachot :o)
      Jsou zobrazovaní už na antických vázách z tohoto místa, tak tam žijí asi od nepaměti.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Tak trošku se zpožděním..ale přeci.
    Moc děkuji Helenko za kouzelné cestování s tebou.Moc jsem si to s tebou užila. Posíláme mnoho pozdravů a krásné dny přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, vždyť si mě na tu cestu tak krásně vyprovodila...
      Moc děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  4. Heleno, to je krásná stavba, moc se mi líbí, kochala jsem se... :). Hezký výlet sis vymyslela.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, byla to skutečně nádhera. Byly jsme tam samy, neskutečné, i když v plném slunci, trochu tajemné.
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Helenko, opět krása ke kochání. Díky a měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, krásné místo a ticho přímo posvátné. Cestování po Řecku se mi moc líbilo.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moc děkuji za milá slova.
      Udělala si mi radost.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  7. Docela lituji, že už tento seriál končí, taková místa mám moc ráda. Hezky se Ti povedlo to nafotit a líbí se mi i popisy. Ten páv na závěr je "kus" ☺.
    Děkuji, že jsem Rhodos mohla tímto způsobem poznat. Přeji další pěkné výlety. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, ani nevíš, jak jsou tvá slova potěšující. Vždycky zvažuji, kolik toho předvést, přece jen - co je zajímavé pro mě, nemusí být pro druhé.
      Ten páv je z parkoviště, jeli jsme krokem, on se odmítl hnout, byl se napít v tom korýtku. Dají se tam krmit z ruky...
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  8. Pávi dovedou dělat neskutečný randál, takže jestli jich tam bylo sto, jéje! :-D Ale zase jsou opravdu krásní. To se jim musí nechat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, když jsme tam byly samy, byl celkem klid, ale pak přijel polský autobus - to nastal rachot.
      Některým lidem bych jednu střihla, honili je aby měli tu nej fotku!
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  9. Helenko, zdravím. V Řecku mě okouzlily kláštery Meteora na vrcholech skal u Kalambaky, vyzdobené nádhernými ikonami. Tak mě fascinovaly, že jsem se na ně při dalším pobytu v Řecku jela podívat zase...Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, na pevnině v Řecku jsem ještě nebyla, věřím že kláštery Meteora jsou něco fantastického.
      Přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  10. Helo, je to nádherné místo a moc děkuji za jeho představení. I z fotek dýchá klid a energie. Překvapuje mne, že nevidím nikde žádného turistu. Měj se moc fajn 🌻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, v areálu kláštera jsme byly celkem dlouho samy. Skutečně jsme si to parádně užily, to ticho bylo skutečně bohorovné.
      Pak přijel autobus polských turistů, děti, které to nezajímalo... naštěstí jsme je potkaly až na křížové cestě, tam už jsem fakt nefotila.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko to je krásné místo a přímo dýchá tajemnou historií. Zrovna tam odjíždějí naši příbuzní na dovolenou. Nafotit asi tato místa bez lidí je docela kumšt, ale pak to stojí za to. děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti příjemné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji. Doufám, že příbuzní budou stejně spokojení, jako my.
      Fotit bez lidí nebyl problém, jak už jsem psala, byly jsem tam samy...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  12. Nádherné místo,tam bych si to užila.Klidně bych se Helenko těšila na další pokračování.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, jsi moc milá! Bylo tam krásně, to ticho bylo neuvěřitelné!
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  13. Z fotek jde krásná atmosféra, nikdy jsem tam nebyla, ale dýchá na mě pozitivní energii

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotky, zaujaly mě ty ruiny, na Rhodosu musí být opravdu nádherně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, v Řecku najdeš ruiny snad za každou vesnicí. Přece jen - historie tudy prostě kráčela...
      Zdravím, H.

      Vymazat
  15. Mé dobrodružn, staré srdce plesá, Helenko. Díky Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko to je krása :o) My letos klasika jako vždy...opět budou Slapy..ale já to tam miluju a odmítám jezdit jinam :O))))

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, krásné, ač opuštěné místo jste navštívili. Tam bych se také kochala, ... místem, klidem i atmosférou. Hezký výlet jsi naplánovala.
    Přeji pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, mělo to naprosto neskutečnou atmosféru. Úžasné místo!
      Moc děkuji a i ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Ahoj Helenko,
    areál kláštera působí opravdu malebně a nádherně. To místo má úžasnou atmosféru. Škoda, že je opuštěný.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, byla to krása a jen pár kilometrů od hotelu.
      Dočetla jsem se, že se tam dělají romantické svatby, to asi ožije...
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat