...babka s pestem...

sobota, července 10, 2021

Příjemný večer všem!

Než se vrátím na Rhodos, nabídnu něco k snědku :o) Hned po našem příletu se u nás totiž konala pánská oslava narozenin našeho Adama. Kdo sem chodí už roky, ví. Adam a jeho spolužáci z gymlu se u nás scházejí každý rok na konci června. Maturitu mají dávno za sebou, vysoké školy už skoro dostudované, ale přátelství a touha se vidět prostě trvá. První oslava byla na konci primy.  Letos to bylo po čtrnácté!!! 
Sama kluky moc ráda vidím, raduji se z jejich úspěchů, vzpomínáme a pochopitelně se jí. Už nejsou v takové "formě", jako když jim bylo 16, 17 let - to manžel griloval pro 12 mladíků asi 8 kg masa :o)

Než se všichni sejdou, je na stole vždycky malý předkrm. Snažím se pokaždé vymyslet něco nového. Někdy to jsou slané muffiny, někdy hummus s tyčinkami a podobně. 
Letos jsem zamotala 
Babku s pestem



S těstem mi pomohla pekárna. Vložila jsem do ní:
200 ml mléka, 1 vejce, 50 g rozpuštěného másla a 3 lžíce olivového oleje, 450 g hladké mouky, 1 lžičku cukru, 1 lžičku soli a 2,5 lžičky sušeného droždí.

Než se těsto zamíchá a vykyne, připravila jsem pesto. To skutečně nemusí být jen bazalkové.
Do vyšší nádoby jsem dala 50 g strouhaného parmazánu, pěkný svazek zeleného (na zahradě jsem měla rukolu, pažitku a bazalku), 50 g kešu oříšků a zhruba lžíci olivového oleje. Tyčový mixér vše během chvilky proměnil ve vynikající pesto. Pokud je potřeba, přidejte trochu mořské soli.


Vykynuté těsto jsem rozdělila na dva kusy, vyválela, potřela pestem, pokladla kousky mozzarelly a zavinula jako roládu.


Tu jsem potom rozkrojila ostrým nožem a stočila do copu.



Povrch jsem posypala sezamem a upekla v troubě na 175 stupňů.


Určitě jsem ji nepekla naposledy. Je to jednoduché a efektní pohoštění, chutnalo všem.


Jako hlavní chod byly burgry. Jak vidíte, mám jen fotku čerstvě upečených bulek, pak už jsem měla v rukou jiné věci, než foťák :o) 


A nesní chybět dort, je to přece jen oslava narozenin :o) Adam tvrdí, že nejlepší ovoce je čokoláda, tak byl v tom duchu :o)


Pevně věřím, že se za rok sejdou kluci zase u nás a v plné sestavě. Studující v Anglii se bohužel domů nedostali...

Moc vás zdravím!
Vaše Helena



You Might Also Like

46 komentářů

  1. Heleno, to vypadá skvěle, jen se sliny sbíhají - jak na babku (odkud je ten název?), tak na dortík i bulky.
    A synovi dodatečně všechno nej k narozeninám
    Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji. Babka je původně židovská snídaňová kynutá buchta s čokoládou, vonící skořicí. Rozšířila se po celém světě, variant je asi nepočítaně...
      Děkuji za přání a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  2. Helenko, to je velmi pěkný článek, jste fajn rodina, když takové setkávání organizujete. Jídlo báječné a originální, nejlepší na tom je to přátelství a zájem jeden o druhého. Díky moc. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, kluci jsou úžasní, moc rádi je alespoň jednou ročně všechny vidíme.
      Tohle už je přátelství na celý život.
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  3. Moc pěkné a v dnešní době ojedinělé setkání. Helo, jsi vynikající hostitelka. S pusou plnou slin Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och, Jiřinko, děkuji! Snažím se a jsem ráda, když návštěvám u nás chutná!
      Na tuhle "akci" se skutečně těšíme, i když práce to je dost.
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Helenko, to všechno vypadá velmi chutně, musím si jít udělat něco k snídani... A to je moc hezká tradice setkávání. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, že tě fotky postrčily k snídani, Marti!
      My si to taky považujeme a hýčkáme...
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  5. Helenko, takové milé hýčkání, je hezké, že kluci stále drží svou tradici. Teď mám v troubě sladkou buchtu s malinami, ale tvoje inspirace je velmi, velmi lákavá. Nesmím zapomenout na příští grilování.
    Měj hezkou neděli. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc ráda jsem tě inspirovala.
      Na tenhle den se těšíme myslím všichni, je to opravdu hezká tradice.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Helenko, je prima, že se kluci stále setkávají. Ať jim to dlouho vydrží.
    Věřím, že si pochutnali, vypadá to báječně. Já bych si dala hlavně kousek dortu.
    Měj krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, vzhledem k tomu, že už teď jsou rozprchlí po Evropě a někdy i dál a čas si skoro všichni najdou, myslím, že to je na celý život.
      Dort byl prý dobrý, neochutnala jsem :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  7. Pohoštění vypadá moc dobře.A trochu vím, jak je takové setkání pěkné. Taky jsem měla, kdy nejstarší vnučka byla na gympolu, takové občasné návštěvy. Měla jsem tu partičku jejích spolužaček a spolužáků moc ráda a vždycky jim moc chutnalo, však jsem si taky dávala záležet :-).
    Byvaly to s nimi veselé chvíle. Jenže po maturitě se rozprchli a já už mám jen vzpomínku.
    Pěknou neděli, Heli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, tak víš, o čem píšu. Tady to vydrželo, rádi se u nás sejdou. A veselo je, to je pravda :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Ahoj Helenko,
    ta Adamova tradice se mi moc líbí, to je skvělé, že se pořád scházejí. Babka s pestem mě hodně zaujala, musím ji doma vyzkoušet, ta by se mi totiž mohla hodit do školy na nějaké narozeniny nebo na dny, kdy tam nesu nějaké občerstvení (občas to dělám, ať to máme taky v té práci veselejší). Čokoládové ovoce mě hodně pobavilo a hned jsem si vzpomněla na kolegu Milana, podle kterého je nejlepším dezertem řízek:-D
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, oni si skutečně tak sedli, to je vzácné a o to cennější.
      Babka se bude dobře převážet, což je tedy plus.
      Adama jsem asi jako malého tak cpala ovocem, že má na dlouho dost :o)
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  9. Helenko, jsi úžasná hostitelka a všichni si určitě pochutnali. Taková setkání už se tak často nevidí, ale je fajn, že jsou i tací, kteří na své kamarády nezapomínají. Určitě to bylo moc prima setkání. Zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Snažím se a jsem ráda, když návštěvám chutná!
      Na kluky se vždycky moc těšíme.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  10. Heli; ty jsi fakt výborná hostitelka )))) vždycky připravíš něco spešl)))
    Těším se na řecké příspěvky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, i tobě moc děkuji, bylo to moc fajn!
      A Řecko - co ti budu povídat...
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  11. Helenko, babka s pestem vypadá hodně lákavě. Je krásné, jak se kluci setkávají a už je z toho vlastně tradice. Připravila jsi jim výborné pohoštění, i dort je moc povedený.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, je to tradice a jsem za ni moc ráda.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Helenko, babku mám už nějaký čas v plánu, ale ještě se na ni nedostalo. Tato slaná varianta je velmi lákavá, tu musím taky vyzkoušet. Nápadů na dobré pohoštění není nikdy dost. Taky se u nás spolužáci dětí schází na oslavy narozenin, ale 8 kg masa jsme ještě negrilovali :-)
    Měj krásný nedělní večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já jsem ji taky dlouho plánovala, nakonec první byla právě tahle - slaná. Rozhodně jsem ji nepekla naposledy.
      8 kg masa - no byly to asi dva silné roky, teď už tolik nejedí :o)
      Měj hezké letní dny, H.

      Vymazat
  13. vše na jedničku,setkání,oslava, dobroty..Sv.

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko,jsi skvělá.U nás byly také vždy otevřené dveře pro kamarády dětí i vnoučat.
    Babka s pestem je lákavá,láká k vyzkoušení.
    Jsi vynalézavá.
    Měj hezký celý nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji! Já to chápu, my bydlíme kousek od gymlu...
      Babka stojí za vyzkoušení!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  15. Taky se mi na gymplu povedlo ukout podobně pevná přátelství a je to radost. I když nám k tomu nikdo takhle luxusně nevyváří :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, to přátelství je přece jen důležitější, než ten žvanec. Ale je to příjemné...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  16. Helenka,
    neverím, že by k vám nechodil niekto nerád... si skvelá kuchárka a chalanom určite chutilo :-)
    Receptík vyzerá fajn, niekedy pripravím pre návštevu. A torta na záver je čerešnička, milujem čokoládu :-))) ale aj ovocie.
    Prajem im krásne a dlhé priateľstvo na celý život.
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chutná jim, to je tedy pravda :o) Babka zmizela velmi rychle, a nejen ona :o)
      Jo, čokoláda, když ho chci potěšit, vím jak na to :o)
      Moc děkuji za milá slova a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Nadherna tradice, Helenko, takova pratelstvi jsou nej, ale musi se samozrejme utuzovat:-). Vse nej oslavenci a diky za dalsi zajimavy recept. M.

    OdpovědětVymazat
  18. Tééda takové dobroty, to se kluci k vám jistě pokaždé těší:-) je pěkné, že se takhle potkávají.A recept vypadá skvěle, takže určitě vyzkouším;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to je fakt jen zlomek. vyfotit třeba gril plný burgrů se mi fakt nepovedlo...
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  19. Helenko, zdravím. Oslava určitě super... Já mám tyhle slané záviny ráda, víc než sladké. A domácí pesto je vždycky nej ! Adam má obětavou maminku,to je jasná věc.Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je to sice den práce, ale dělám to ráda.
      Domácí pesto je vynikající vždycky, mám moc ráda to z medvědího česneku, ale letos jsem se na něj nedostala.
      Přeji krásné letní dny, H.

      Vymazat
  20. Helenko jsi prostě úžasná a šikovná a pohoštění jsi udělala perfektní. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  21. Helo dík za recept v pátek ho vyzkouším, ten slaný cop😁
    Přeji poklidné dny mezi bouřkami☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, to mě opravdu těší, tak ať chutná!
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  22. Sladkou babku taky rádi pečeme. Slanou jsme ještě nezkoušeli. Děkuji za tip, Helenko.
    Hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko, nádhera! Přátelství, oslava, mňamky...
    Přeji krásné léto!
    Ivana

    OdpovědětVymazat