...lázně Kalithea...

středa, července 14, 2021

Příjemný den vám všem!

A jsem zpátky na Rhodu a jedeme na výlet. Ač jsem na přípravu neměla skoro žádný čas, přece jen jsem si doma vytipovala pár míst, kam bych se moc ráda podívala.
Lázně Kalithea - ukázala jsem Terce pár fotek, líbily se i jí, a tak jsme jely. Byly jsme nadšené.




O léčebných účincích místních sirných pramenů se vědělo už ve starověku. Kožní onemocnění, ledviny, žaludek a další nemoci tu léčil už Hippokratos, odpočíval tu i římský císař Augustus.

Na počátku 20. století byla voda důkladně prozkoumána a v roce 1928 se začalo budovat léčebné zařízení. Zakázku získal italský architekt Pietro Lombard a musím říct, že se mu práce skutečně povedla. Lázně hodně poničilo bombardování za války, ale nyní jsou čerstvě rekonstruované a je fakt krása.


Za 3 eura se ocitnete v pohádce Tisíce a jedné noci. Kopule, oblázkové mozaiky, palmy, vitráže tvoří dokonalou orientální atmosféru.



Tady se stékala voda ze šesti místních pramenů.



Jako by nestačily léčivé prameny, je ta všechna paráda situována v úžasné mořské zátoce s křišťálovou vodou.

Zahradou dojdeme k velké rotundě. Prostě pohádka. nedivím se, že se tady celkem často natáčelo - třeba i díl seriálu Hercule Poirot.




Ty oblázkové mozaiky jsou naprosto úchvatné!





Ve skále je zbudován bar, příjemných míst k sezení je to skutečně dost - stačí si vybrat.





Dá se tu strávit báječný den. Pronájem dvou lehátek se slunečníkem na den vyjde na 15 eur. K tomu dostanete dva drinky dle vlastního výběru. 

Koupání bylo skutečně skvostné, dokonalý relax. Užívali jsme si tu nádheru až do večera...


Pokud vás prázdninové cesty zavedou na tento kouzelný ostrov, nenechte si lázně ujít.

Mějte krásné dny a ty bouřky, ty ať jen zalévají a neškodí!
Moc vás zdravím!

Vaše Helena



You Might Also Like

48 komentářů

  1. Helenko, to je dokonalý ráj.
    Lázně u móřřeeee- co víc si přát.
    Těším se na další reportáž.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, už jen pohled na nádherné fotky uzdravuje !
    Krásnou středu!

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, navštívily jste kouzelné místo. V lázních by se mi také moc líbilo.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  4. To byl opravdu pěkný výlet, fotky jsou nádherné :)

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko to je nááádhera .. sousedé odlétali do Řecka dnes , no už aby se vše dalo do normálu a z cestování nebyly noční můry a strach . Budu muset kouknout na archivní fota mé dovolené na ostrově Zakynthos. ♥Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, taky se ráda dívám na starší fotky.
      Co se cestování týče, trochu se bojím, že některé procedury jen tak nezmizí, stejně, jako ty po útocích na letištích. Zvykli jsme si a teď nám to ani nepřijde.
      Moc zdravím a děkuji, H.

      Vymazat
  6. Mozaiky jsou úchvatné snad v každé podobě! Je to opravdu krásné místo a nepochybuju, že v reálu bude ještě krásnější. Při výběru jste měly skutečně šťastnou ruku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, moc jsem si to tam užily. To prostředí je kouzelné, a to moře...
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  7. Rhodos je moc dobrá volba a tyto lázně jsi krásně představila, líbí se mi nejen fotky, ale i popis. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Haničko! Máme krásné vzpomínky!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Helo, nejen léčba těla, ale i balzám na duši, moře mi chybí...v Řecku jsem dosud nebyla a ráda bych to ještě někdy napravila, tvé vyprávění s fotkami mi mé tužby jen posilují. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, mám zkušenost jen s ostrovy, byla by si nadšená. Kolébka evropské civilizace, úžasná, divoká příroda a neskutečně milí a skromní lidé!
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  9. Tak to je nádhera, Helenko!
    Úžasný zážitek!
    Když jsme jeli naposledy do Řecka, vyhrálo Korfu, ale lákal mě i Rhodos.
    Tak někdy příště ;)
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, na Rhodu jsem byla podruhé, i když ostrov není velký, je na něm co vidět...
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  10. Helenko, tak to jste si holky vážně užily. Je to nádherné prostředí, určitě by se mi tam líbilo. Byli jsme s manželem v Řecku několikrát a vždycky jsem byla nadšená. Teď žádnou zahraniční cestu neplánujeme, ale jsem ráda, že jsem měla možnost Řecko poznat. Třeba ještě někdy .... 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, fakt jo :o)
      I já to tam miluji, moc ráda se budu pokaždé vracet.
      Jistě ti to ještě vyjde.
      Pa, H.

      Vymazat
  11. Helenko to je krásné místo. Jsem ráda, že jsem se s tebou mohla podívat. Mějte krásnou dovolenou a užívejte místní klima.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, dovolená dávno skončila, ale vzpomínky jsou opravdu krásné!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  12. Nedá se napsat nic jiného než nádhera.Moře,krásné stavby a úžasná mozaika.Velmi působivé a lákavé.
    Helenko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Helenko,
    krásný výlet. Budu si to pamatovat, protože jsme se doma shodli, že na Rhodos se musíme vrátit. Tentokrát jsme tam byly jen na pár dnů a žádné výlety jsme pořádně nestihli.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, chápu a rozumím! Je tam prostě krásně!
      I když jen pár dní, stihla ses zamilovat.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  14. Parádní místo k regeneraci, snění a listováním v detektivce od A. Christie…😉☀️

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko, díky za krásnou reportáž. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, to je velká nádhera a dýchá z fotek pohoda. Měj se hezky. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, pohoda tam skutečně byla. Je to místo, kde se nekřičí a všichni mluví tak nějak šeptem...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, to je taková krása, navíc ještě Hercule, no to je top vizitka:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, co ti mám povídat - naprosto snové místo!
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  18. To je fakt krása ! Ta oblázková mozaika...áááááááááách !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  19. Helno, jedním slovem "paráda". krásné místo, krásné fotky...
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, ahoj. Ty lázně jsou kouzelné. Jezdím každý rok se svou nemocí do Jeseníků do lázní, miluju je a jsou krásné, ale kdyby mě to VZP prostřídala s těmito, nezlobila bych se vůbec...Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy Leni, ty si trefila hřebík na hlavičku! To by byla paráda, že!
      No, raději zůstaneme nohama na zemi...
      Pa, H.

      Vymazat
  21. Waw, no to ste našli naozaj skvostné miesto Helenka, úchvatné ... Ďakujem, že si nás tam vzala so sebou ♥ Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  22. Helenko, děkuji za úžasnou podívanou z míst, kam se já nepodívám. Udivuje mě ta nádherná dlažba i lázeňské stavby samotné. Je tam krásně. Díky za krásnou podívanou a užívejte si dovolené a krásných letních dní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já jsem z té kamínkové mozaiky byla úplně paf. Je dokonalá!
      Už jsem zase doma, ale hezky je i tady...
      Pa, H.

      Vymazat