...příjemný konec týdne...

pondělí, února 12, 2018


Poklidný pondělní večer všem!

Večeře s přáteli, to je přece příjemný konec neděle, že. A když se slaví kulatiny, o to víc. Nerada chodím s prázdnou, a tak jsem krom narozeninového dárku připravila i něco na zub.
Ráno jsem upekla

Kořenový chleba

Do pekárny jsem postupně dala následující suroviny:
300 ml vlažné vody, 2 lžíce olivového oleje, lžičku mořské soli, 350 g celozrnné pšeničné mouky, 100 g mouky chlebové, semínka a ořechy (já jsem dala len, dýňová semínka a hrst sekaných mandlí), 1 lžíce usekaných sušených rajčat a 1/2 kostky droždí
Zadělat můžete pochopitelně i klasicky.
Po vykynutí jsem těsto rozdělila na 6 kousků, poválela na hady a ty stočila a pokroutila (jako kořeny stromů) a necháme ještě chvíli kynout.
Troubu předehřejeme na 170 stupňů, chleba potřeme vodou a pečeme cca 20 minut.



V týdnu jsem připravila

Paštiku z kuřecích jater

Myslím, že recept na ni jsem tu před lety zveřejnila, tak jen velmi stručně.
Asi 500 g očištěných a pokrájených kuřecích jater opékáme pár minut na lžíci másla spolu s nasekaným česnekem, tymiánem a šalotkou. Játra přesuneme do mixéru, přidáme 60 g másla, 4 lžíce smetany na šlehání, 4 lžíce portského vína nebo koňaku, osolíme, opepříme a rozmixujeme dohladka. Já jsem přidala ještě loupané mandle a brusinky naložené v portském.
Paštiku přesuneme do skleniček, povrch uhladíme a zalijeme rozpuštěným máslem.
Je opravdu výborná a hlavně - víte, co jste si do ní dali!


Pak už stačilo jen zabalit balíčky a jít slavit.



Pochopitelně jsem šli i s květinou. Tu hlavní, oslavenkyni, jsem zapomněla vyfotit, tak alespoň zimně přizdobený růžový hyacint.


Byl to moc hezký večer!
Tak nám všem přeji, abychom měli i hezký celý týden.

Vaše Helena

You Might Also Like

49 komentářů

  1. Helenko, oslavenkyně dostala úžasné domácí dárky, věřím, že měla radost. Já bych hned ochutnala jak paštiku tak domácí kořenový chléb. Dárek krásně zabalen, i hyacint je hezky dozdoben. Jsi šikulka.
    Přeji krásný týden. D.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Helenko, já bych takové dárky, připravené osobně, brala hned a s radostí nevídanou. Moc šikovně jsi vše připravila, jsi prostě holka šikovná!!!
    Přemýšlím, kdo bude mít brzy svátek - a ano, náš nejstarší syn a pojedeme k nim na návštěvu, dárek již mám koupený, ale přemýšlela jsem co ještě k tomu. A teď díky tobě mám inspiraci. Co je ženatý, je na něm vidět jak dobře se žena o něj stará. Já mu říkám, že začal nosit batoh vepředu místo vzadu :o))).
    Hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já taky moc ráda ochutnávám! Moc děkuji za milá slova!
      Zdá se, že syn má rád dobré jídlo, tak ho taková pozornost jistě potěší!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  3. Jedlé dárky, navíc doma vyrobené, jsou NEJ!
    Krásně jsi to nachystala, super nápad.
    Krásný začátek týdne!
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  4. Ručně vyrobené dárky jsou nejlepší. Obdarovaná měla určitě velkou radost, já bych tedy měla:-). Skvělý nápad Helenko! Na paštiku se taky už pěkně dlouho chystám, je to taková moje osobní nesplněná výzva:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Henrietko! Jedlé dárky dávám celkem často, zatím s úspěchem :o)
      A jestli máš chuť vyrobit paštiku, začni touto, je hodně jednoduchá a chuť skvělá! Upřimně, nejvíc práce ti dá čištění jater.
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Helinko, i tobě krásný týden. Dárečky v tvém podání vždy skvostné. Pa M.

    OdpovědětVymazat
  6. A to by mne tedy velice zajímalo, jak mám mít klidný pondělní večer,když tu u monitoru slintám jako buldoček ??? Copak se to hodí sem vyšvihnout takové dobroty a dělat, jako že nic?
    Styď se!
    Jediné, že ještě z toho monitoru nejde vůně, ach jo....přesto, chtěla bych být takto nádherně obdarovaná!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, stydím se :o) Ale moc děkuji za milý komentář, je vidět, že ti šel rovnou od srdce, tedy spíš od úst!
      Měj příjemný den! H.

      Vymazat
  7. Tak takovéhle dárky by mne opravdu nadchly. Povedly se ti.

    OdpovědětVymazat
  8. Heli, dárky skvělé- takové jsou prostě nejlepší!!! Krásně zabalené, dozdobené, určitě jste se měli fajn...Tak ať je fajn i celý nový týden!!!
    Měj se hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, moc děkuji za krásnou pochvalu, až se tu červenám!
      Přeji příjemné dny a moc zdravím, H.

      Vymazat
  9. Helo, jako vždy perfektní domácí dárky. Zajímavé recepty určitě vyzkouším. M.

    OdpovědětVymazat
  10. Bezva dárečky.Vypadají moc lákavě. Paštiku jsem ještě nikdy nedělala.Musím ji zkusit.
    Hezké dny, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, vyzkoušej, tahle je velice jednoduchá a opravdu skvělá!
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  11. Jedlé darčeky sú podľa mňa tie najlepšie. Potešia aj zasýtia zároveň.Skvelý nápad a ešte aj originálne zabalené. Skúmam na fotke, čo je to zač tá čierna nálepka, na ktorú sa dá písať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc děkuji za milou pochvalu. Samolepka je myslím z Ikea a jak vidíš, psát na ní fixem není žádná sláva, moc to nechytalo...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  12. Helenko,
    možná mi to ani nebudeš věřit, ale v neděli jsme měli skoro stejnou večeři ;-)
    Já pekla paštiku s brusinkami, tentokrát jinak než tradičně do skleniček, dle receptu u Andrejky a byla vynikající!
    A k tomu v neděli ráno tradičně žitný chléb.
    Oblizovali jsme se s mužem až za ušima ;-)
    Jsme to, ale my domácí kuchařinky !
    Krásný celý týden a těším se na setkání :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, my jsme sice večeřeli skvělé mexické jídlo, ale jinak - skutečně vzácná shoda!
      I tobě přeji hezké dny a těším se! H.

      Vymazat
  13. Helenka,
    pripravila si super jedlé darčeky a to balenie a prezentácia to už len vyzdvihli, verím, že potešili. Aj ja mám rada takéto darčeky (keď už doma máme všetko :-))...
    Kvietok je krásny, hyacinty s´mám veľmi rada.
    Maj sa krásne, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji. Ano, přišly ještě moc hezké zprávy, když doma ochutnali :o)
      I já mám hyacinty moc ráda, nejraději ještě nerozkvetlé...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  14. Helenko, tvé kulinářské umění potěší každého.
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko, teda to vypadá tak lákavě! Takové dárky určitě uvítá každý oslavenec :) Paštiku jsem ještě nedělala a koukám, že to není nic složitého. Díky za receptík!
    Pěkný den!
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paeti, určitě paštiku vyzkoušej! Určitě se povede!
      Moc děkuji a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  16. Helenko jedlé dárky jsou ty nej.A od Tebe dvakrát..
    Vypadají úžasně a určitě i byly mňamozní.😉
    Paštiku nejsem ještě nezkoušela, asi bych měla zkusit 😉.. Posílám pozdravy a přání krásných dnů. Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Červenám se a moc děkuji, Zdeničko! Jestli máte paštiku rádi, pochutnáte si!
      Moc tě zdravím a těším se na tebe, H.

      Vymazat
  17. Tedy Helenko, moc pekny darek a krasne zabaleny. Chlebik mozna nekdy zkusim. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, máš to dotažené do posledního puntíku :)))).... Jako vždy ;)Eva

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, ty mi děláš hutě! Všechno vypadá úžasně a určitě to i tak chutnalo. Krásný dárek! Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
  20. Helenka, také darčeky to je radosť byť obdarovaná. Paštétu tiež robím domácu a presne ako hovoríš, vieme čo v nej jeme. Pekný deň. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, moc děkuji! musím vyzkoušet tu tvou, pečenou!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  21. Helenka no keby mne niekto takýto domáci chlebík a paštétu doniesol, a ešte tak nádherne zabalené, žiadne ďalšie darčeky fakt netreba!!! Úžas, obdivujem a závidím :) !!! Pozdravujem! Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsi moc hodná, děkuji!!!
      Třeba někdy bude příležitost, abych tě obdarovala!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  22. Heli, čo by som dala za takéto darčeky! Chlieb určite vyskúšam. Krásny deň (nielen dnešný...). Jana

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko, příjemná návštěva a s jakým chutným dárkem. Dárky dělané s láskou jsou nejmilejší. Hezký víkend Iva

    OdpovědětVymazat
  24. Heleno, musím říct, že i mně se sbíhají sliny. Kupovanou paštiku nejím, ale tahle vypadá náramně! Jdu si uložit recept a na chlebík samozřejmě také ;-). Je vidět, že dárky byly dělané s láskou :-). Krásný večer. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ZaZo, moc děkuji za milou návštěvu! Paštika je hodně jednoduchá, ale na chuti jí to neubírá.
      Ještě jednou díky, posílám pozdravy, H.

      Vymazat