...dárek a večeře...

čtvrtek, února 22, 2018


Hezký večer, vážení!

Tento týden jsem konečně předala dárek Ilonce k svátku. Původně jsem jí chtěla uháčkovat šátek, ale ona se do háčkování pustila sama a s velkou vervou, tak jsem oprášila jehlice.


Pletla jsem ze směsových klubek (v záchvatu pořádkumilovnosti jsem vyhodila etikety), hlavní složkou byl mohér, trochu alpaky, trochu akrylu. Jehlice č.4 (hodně utahuji).


 Daleko těžší, než tu šálu uplést mi přišlo vyfotit jí na sněhu, ale i to se nakonec povedlo...


Tyrkysová je Ilonky oblíbená barva, tak snad bude šálu ráda nosit.



A pro vás ostatní tu mám typ na bleskovou večeři. Příprava vám zabere přibližně tolik času, kolik by jste potřebovali na namazaní chlebů pro rodinu, a přece jen to bude teplá večeře.

Zapečená zelenina


Co potřebujeme:
2 stroužky česneku, 1/2 cibule, 1 cuketu, baby špenát, pár plátků slaniny nebo sušené šunky
2 lžíce olivového oleje, 6 vajec, 250 ml mléka, 125 ml smetany, sůl, pepř, 100 g sýra (parmazán, gorgonzola), jednu starší bagetku nebo jakékoli pečivo

Na olivovém olej opečeme kolečka cukety, přidáme plátky česneku, cibuli a nudličky slaniny.


Přesuneme do zapékací mísy, přidáme špenát. Troubu předehřejeme na 170 stupňů.
Vejce, mléko a smetanu rozšleháme, osolíme, opepříme a přidáme sýr.


Vaječnou směsí zalejeme zeleninu a povrch poklademe plátky pečiva. Šup do trouby.


Za cca 20 minut vytáhneme voňavou dobrotu.
Určitě nemusí zůstat u této varianty. Už jsem zkoušela brokolici a bylo to taky moc dobré! Nemusíme přece stát hodiny v kuchyni, aby se rodina najedla, že!


Přeji vám všem klidný večer a hezké dny!

Vaše Helena

You Might Also Like

40 komentářů

  1. Helenko, máš můj obdiv! Tvoje háčkování a pletení je tak krásné! Ty jsi snad pletařka profík :)
    A rychlovky recepty mám ráda, rodina většinou stejně neocení hodiny u plotny a leckdy se oblíznou nad jednodušším a rychlejším pokrmem víc. A tohle vypadá báječně!
    Krásný večer, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, moc děkuji, ale nezasloužím si ho. Když mě maminka učila plést, měla strach, že si vypíchnu oko, tak šikovná jsem byla :o)
      Díky moc, hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Krásný šátek, Helenko! Ilča musela mít radost ;)
    A fotky se taky povedly.
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  3. Helo, šál je tůůůůze nádherný. Ta barva, super. A rychlá večeře, mňam, mňam. M.

    OdpovědětVymazat
  4. No Heli, to opravdu nemusíme...myslím tím stát ty hodiny u sporáku ☺ Děkuji za tip, vyzkoušíme s radostí. pa pa M.

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, tak šála je moc povedená, určitě se bude líbit. A rychlovka večeře vypadá skvěle, mám ráda takovéto recepty. Občas, co dům dá a z toho vymyslet nějakou dobrotu.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji a s tím jídlem musím souhlasit. Musíme být prostě holky kreativní, že!
      měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenko,mám tu čest, že tento šátek muže zdobit můj dekolt:-)Je přenadherný!Ještě jednou velikánské díky!A tipů na teplé rychlé večeře neni nikdy dost!Krasný nadcházející víkend:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě opravdu moc těší, Ilonko!
      Mám velkou radost, že se ti líbí!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  7. Šála určitě udělala radost. A rychlá večeře vypadá taky dobře.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenka,
    šatka je nádherná, Ty si sa musela s háčikom a ihlicami v ruke už narodiť :-)proste si šikovnica veľká.
    Rýchlych receptov nie je nikdy dosť, ďakujem za tip.
    A dnes mi tu chýba Aaronko...
    Maj sa krásne, pozdravujem, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji! Kdyby si slyšela mou mamku, když jsem se to učila...:o)
      Aaron je teď nově na Instagramu, tak se mrkni :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  9. Nejsem motač, moje ruce se pro tento sport nenarodily, tudíž vždy a všude zatleskám, když se dílo podaří. Z tvého dílka cítím lehkost, mohla bych se do tvého šátku halit, aniž bych měla okousané naprosto všechno.
    A večeře, mlaskačka, rychlovka, ideál. Mám všeobecně tato jídla ráda, já bych si tuto pochoutku jen šoupla k obídku a dovedu si to v létě představit ve stínu, v klidu a pohodě.
    Ty jsi dneska potěšila mé smysly pocitové, tak moc děkuji.
    A krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, moc děkuji za milý komentář. Klubka jsem přikládala k vlastnímu krku a kontrolovala, aby nekousala, taky to nemám ráda...
      A s tím letním obědem - úplně jsem se zasnila... Však se taky dočkáme.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  10. Nádherný šál, krásna tyrkysová farba. Ale vzorka asi dosť náročná. Tip na rýchlu večeru sa určite zíde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc děkuji! Ono to tak těžké nebylo, i když chvilku trvalo, než jsem se do toho vpravila...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Šála je moc hezká. Stále si říkám, že si sobě podobnou upletu, ale skutek utek. :-) Obdobné rychlovky taky občas dělám a nejen k večeři. Ale dát zapéci současně i chléb, tak to jsem ještě nedělala, takže zkusím. Díky za tip.
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji, však na ni jednou dojde!
      A ten chléb vyzkoušej, dá se oživit i ten, který bychom jinak usušili králíkům...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Krásná ruční práce. Obdarovaná se bude mít čím pyšnit :)))
    Díky za recept.
    Hezké dny přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji za pochvalu a zítra přeji klidné poprázdninové pondělí! H.

      Vymazat
  13. Helenko, Ilonka se má :-)). Šátek je moc krásný, lehounký a i ta barva se mi líbí. A na tvé recepty snad už přestanu koukat :-D. Vždycky se mi sbíhají sliny a nemůžu si to udělat, protože nemám k dispozici všechny ingredience :-)) Krásný víkend přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazo, to doufám :o) Moc děkuji, i když mě mrzí, že tě tím jídlem trochu "dráždím"!
      Mávám do dálky, H.

      Vymazat
  14. Helenko, šátek je nádherný a krásná barva. Hezký víkend přeji.

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherný šátek, na pohled tak lehounký, jsi vskutku šikovná a praktická :-) Děkuji za príma TIP k večeři, je podle mého gusta :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Krásna šatka Helenka, a vďaka mohéru bude jemnučká. Dobrých šatiek nikdy nie je dosť ;) Večera ani nehovorím, utieram slinku :) Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, pochvala od tebe, to je opravdu veliké vyznamenání!
      Moc a moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko parádní šátek!Moc moc zdravím:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, nádherný šátek! A pokochala jsem se i u Tvých předchozích příspěvků - máš hezký zimní věneček i výzdobu! A ty tvarohové placičky musím někdy vyzkoušet, vypadají fakt báječně :) Pěkné zimní dny, M.

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Helenko opět nádherný šál, ta barva je přímo úžasná.. Dokonalé sladění barvy a příze.
    A dobrůtka.. mňam to já můžu. Ráda vyzkouším, snad doma nepoznají že tam je špenát 😉
    Krásnou neděli,pa Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeničko, moc a moc děkuji!
      A co se jídla týče, s maličkou úpravou si pochutnáš i ty i pánové u vás - zkus brokolici, pokud to je lepší varianta :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  20. Barva šátku je mi velmi blízká, obdarované se určitě bude také líbit. A ta večeře - prostě skvělá, pestrá rychlovka.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat