...co týden dal...

pondělí, února 05, 2018


Hezký večer všem!
Nesnáším sliby jen tak do větru a tak, máte - li chuť, tady je můj týden.

Pondělí - ráno jsem se neprobudila s pocitem, jestli mám opravdu všechno nachystáno na další týden, ale s hrůzou, že bych měla ten svůj týden popsat. Pokud možno vtipně, pregnantně a originálně. To půjde skvěle, zvlášť, když se nic originálního nestane :o)
Jestli pondělí nestojí za nic, spolehlivě ho vylepší Dejvické divadlo. Dabing street prostě nezklame, i když pan Preiss nechce říkat sprostá slova.

Úterý - náš pes rozumí tomu, když odcházíme se slovy "čekej, jdeme do práce". Ale když to za den uděláme 3x, a pak jdeme pryč ještě večer, hlava mu to nebere. A mě taky ne, je teprve úterý a já už mám dost...

Středa - den experimentů a chuti objevovat. Neobjevila jsem ani novou hvězdu ani nový živočišný druh. Jde o recept na hodně rychlou večeři. Inspiroval mě Pinterest, vše jsem si dovolila pozměnit a upravit, výsledek manžel chválil, tak ho předkládám i vám. Hlavně proto, aby jste si krom vědomí, že tyhle deníky stejně umí nejlíp Henriet, něco odnesli.

Pečené tvarohové placičky

Do mísy dáme 1 tvaroh, 1 vejce a 4 lžíce hrubé mouky nebo krupičky, osolíme, opepříme a prošleháme.
Předehřejeme troubu na 210 stupňů.
Nakrájíme asi 100 g rajčat, jarní cibulku, posekáme hrst oliv a sýry. Třeba goudu a mozzarelu.
Vše vmícháme do tvarohového těsta a okořeníme bazalkou. Pro lepší chuť jsem přidala ještě trochu sušených rajčat.




Na pečící papír navršíme lžící hromádky a ty roztáhneme na placky. Vložíme do trouby a za 15 minut večeříme.


Opravdu dobré, hned jsem viděla bezpočet dalších variant. Pro Adama špenát a kukuřice, každá změna sýra přinese jinou chuť. Tak vyzkoušejte!


Čtvrtek - jestli jsem u některých dní tápala, co napsat alespoň maličko zajímavého, o čtvrtku jsem to věděla předem. Do Pardubic přijelo divadlo Ungelt. Ne celé, vlastně vyslalo jen dva pány. Richarda Krajča a Davida Švehlíka. Stačilo to bohatě, vrchovatě. Oni dva jsou ve hře Deštivé dny úžasní, vynikající. Vysloužili velmi rychle aplaus ve stoje. Ač jsem ten den vstávala před 5, nemohla jsem usnout a vytěsnit hru a jejich výkony z hlavy.


Pátek - po práci legrace :o) U nás v podobě dolaďování mamčina bytu. Já v roli asistenta a vedoucího pomocných prací, můj muž jako hrdina s vrtačkou. No, v sobotu bude pokračování...

Sobota - stárnutí se projevuje různě. Po celkem pracovní sobotě jsem se těšila na večer. Začnu háčkovat polštář, bude to dárek, vzor chevron, barevnost (aby se obdarované hodil na gauč)  bílo-černo- šedá. Šlo to hezky, bavilo mě to, příjemný relax. Jaké bylo mé zděšení v neděli, když jsem v denním světle uviděla ty barvy. Ta šedá není šedá, ale světle olivová... To teď už to vidím i na fotce!


Neděle - odpoledne konečně les. Už jsem tu mockrát psala, procházka ztichlým lesem jsou takové duševní lázně, a když k tomu přidám i běh za velmi zdatným psem, i tělo si přijde na své.




Aaronovu fotku z lesa tentokrát nemám. Prostě se nezastavil! Zato doma... prostě nedělní pohoda.


Tak, to byl můj týden.
Musím moc poděkovat vtipné a milé Henriet http://abych-nezapomnela.blogspot.cz za tu výzvu! Že je skvělá mistryně slova a zkratky zvlášť, to jsem věděla už dřív, ale teprve, když jsem si to sama vyzkoušela, vím jak moc!

Všem vám přeji hezký týden!
Vaše Helena

You Might Also Like

50 komentářů

  1. Já si myslím, že jsi se s tím vypořádala taky velmi dobře. Ráda jsem si to přečetla.
    Hezký večer a pěkné další dny tohoto týdne.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, ano, bylo to velká výzva, vím to sama také moc dobře :o). A ty jsi svůj týdenní přehled krásně doplnila receptem! A výborným. A kulturou, a procházkou lesem, a háčkováním - no prostě pestrý byl.
    pa Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji! Je to jen zlomek toho, co se událo. Nejtěžší bylo ty zlomky vybrat...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko, pět písmen=7 dní ... a tolik zážitků, hezky jsi pro nás holky zvědavé ten svůj popsala, díky za nakouknutí "pod pokličku" :-)
    Pěkný týden, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za pochvalu, snažila jsem se :o)
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Máme chuť, Helenko si tvůj týden přečíst, máme:-). A musím říct, že jsi mě překvapila. Ty bláho...vždyť je to dobrý! Pobavila jsem se hned v pondělí s Aronkem a tvůj foto recept týdeník skvěle oživil. Moc ti děkuji za slova chvály, rdím se...Ale jak vidím, je vás daleko víc, kteří umí zachytit kouzlo dne v pár větách. A ti, co se rozepsali snad trochu více, tomu ale vůbec na kráse neubrali.
    Mám velkou radost z tvé účasti, snad i tobě psaní dělalo radost. Těším se na další tvé příspěvky.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, a teď se tedy rdím zase já! Henrietko, moc děkuji! Na tebe nemám, ale jsem moc ráda, že jsem se dokopala a vyzkoušela si to.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Přeji krásný večer !
    Díky výzvě jsem si nejen moc pěkně početla, ale musím říct, že tento týdeník je úžasný díky tomu skvělému receptu, zážitkům a já se fakt skvěle bavila.
    Takže...obavy zbytečné, ba naopak já tleskám !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, chvíli jsem si četla u tebe a musím říct, že si tvé pochvaly opravdu nesmírně vážím a děkuji!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Helenko, týden plný krásných zážitků. Výlety za kulturou i do přírody, báječný recept, který určitě vyzkouším a nádherný relax v podobě háčkování. A chápu, že ty "odchody do práce" Aaronek nechápe. Z nedělní procházky je pěkně utahanej. :o)
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši,moc děkuji za milá slova. Ano, Aarona jsem si tak naučili, nejraději by denně lítal po lese, ale bohužel...
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  7. Helenko, ty kulturní zážitky závidím, moc. U nás začaly prázdniny a 2/3 rodiny má chřipku včetně mě, hned bych s Tebou měnila. hezký týden. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc děkuji a doufám, že jste už všichni zdraví!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Pěkně nabitý týden jsi měla, Helenko. A skvěle, vtipně jsi ho glosovala.
    Přeji, ať je i tento týden bohatý na příjemné chvíle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, moc děkuji, až se červenám!
      Hezké přání, tak tedy nápodobně! H.

      Vymazat
  9. Helenka moja,
    napísala si to vtipne i milo zároveň, aj som sa pobavila a ďakujem za skvelú inšpiráciu na večeru :-) A Aaronkova fotka na záver je ako čerešnička na torte...
    Prajem Ti pekný večer i celý týždeň, pá A.

    P.s.: Vankúšik bude krásny, poznám tú zámenu farieb, keď vyšívam po nociach a zistím to až na druhý deň :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, ty jsi na mě vždycky tak hodná! Moc děkuji!
      Přeji rychlé uzdravení a zdravím! H.

      Vymazat
  10. I do tvého týdeníku jsem ráda nakoukla. Henrieta měla dobrý či spíš skvělý nápad...

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko super čtení! I já již publikovala ještě nyní večer můj týden. A díky za recept, určitě vyzkouším! Jsem moc zvědavá na všechny týdeníky, až je teda všechny najdu. Byla to skvělá výzva, jsem ráda, že jsem Henrietin blog našla a mohla se tak zúčastnit. Moc zdravím a pohlazení Aronkovi! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc děkuji, i já si u tebe početla. Byl to skvělý nápad, jsem ráda za tu zkušenost.
      Aaronkovi ráda vyřídím!
      Pa, H.

      Vymazat
  12. Další zajímavý týden, fakt je co číst, ta fakta a nadsázku. Recept je super, miluji rychlá jídla. Krásný den s i tento týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, moc tě tady vítám a děkuji za milý komentář!
      Příjemné dny i tobě, H.

      Vymazat
  13. Musím se usmívat, když pročítám články těch, které se zapojily....moc hezké. Můj článek ještě čeká na sepsání.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vzedmula se vlna deníků :o) Michaelo, moc tě tady vítám a těším se na ten tvůj!
      Přeji hezké dn\, H.

      Vymazat
  14. Helo, máš zajímavě zaznamenaný týden. Se zájmem jsem si vše přečetla. Ale chybí mi trpělivost a důslednost se do něčeho podobného pustit. I když ??? Posílám pozdrav. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji a někdy to zkus. Rozhodně jsem si nic nepoznamenávala v průběhu týdne, jen jsem na konci vzala diář a zpětně si představila každý uplynulý den.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  15. Milá Helenko tvůj týdeník je parádní.Moc krásný týden jste měli.Moc děkuji za recept, ráda vyzkouším. Posílám pohlazení Šikulkovi a Vám domů mnoho pozdravů.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, a já děkuji za milá slova a moc se těším, až se uvidíme. Pa, H.

      Vymazat
  16. Helenko, krásný deník uplynulého týdne :) O "Deštivkách" už jsem slyšela jen samá superlativa, budu si je muset taky tady u nás ohlídat.
    A k háčkování: Ty barvy jsou naprosto skvělé! Ta světle olivová nemá chybu, já bych to naopak viděla jako výbornou, i když nechtěnou, záměnu :)

    Krásné dny ti přeji!
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, Deštivé dny jsou opravdu skvělé představení. Klidně bych šla znovu.
      A ten polštář si možná udělám pro sebe, teď potřebuji dárek a ta šedá tam musí být.
      Pa, H.

      Vymazat
  17. Helenko, to byl přímo týdenní kvapík.Stihla jsi toho tedy vrchovatě a pak že se nic neděje.;-).Tak ať se i další dny povedou.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, my už to ani jinak neumíme :o) Tohle jsou jen zlomečky...
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  18. Helenko, s pejsky to znám. Ten jejich pohled mě pronásleduje v hlavě ještě dlouho poté co odejdu z domova.
    Moc hezky jsi svůj týden popsala.
    A dvakrát v týdnu do divadla, to bych si nechala líbit :-)
    Měj se prima!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, napsala jsem to tak nešikovně a uvedla tě v omyl - to úterý se nešlo do divadla, ale i večer pracovat :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Helenko ráda jsem se začetla.Krásný zbytek týdne přeji a moc zdravím:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, hezky jsem si u tebe početla. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  21. Moc pěkně popsaný týden :-)) A recept, to je prostě přidaná hodnota :-) A ještě ho můžu využít, těžko hledám recepty pro tu moji vegetariánku :-) Přeji další krásné dny :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, díky! Myslím, že na těch placičkách si pochutná nejen vegetariánka :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Hmmm, ty placičky vypadají moc lákavě! Díky za inspiraci. :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko,jsme to,ale holky šikovné, jak jsme se s Henrietinou výzvou popraly!Myslim,ze jsi přesně vystihla sama sebe,jak te znám já☺Práce,vaření, háčkovaní,kultura,Aronek,...tak at i ty další tydny plynou v podobném duchu. A těším se na brzkou viděnou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji a i já se těším na naše setkání!
      Měj příjemné pondělí, H.

      Vymazat
  24. :D Tá vlna je šedozelená, áno, mám z nej doma na nejaký pulóvrik a veeeľmi sa mi páči :) Ako to dopadlo, bude z nej vankúšik či si párala? Ale inak celkom zaujímavý a zmysluplný týždeň! Pozdravujem! Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, i mě se ta barva i celá kombinace moc líbí, možná to bude polštář pro mě. Teď ale potřebuji dárek a tam musí být šedá!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat