...Valašsko...

pondělí, května 06, 2024

Příjemný den, vážení.

Ještě několikrát se v příspěvku vrátím na Moravu. Luhačovice byly jen základnou, cesty nás zavedly na mnohá jiná místa. Tohle zastavení po práci jsem si moc přála a doufala, že vyjde. Vyšlo. Mnozí z vás jistě už podle první fotky vědí. Konečně jsem se podívala do Valašského muzea v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm.


Těšila jsem se moc, podrobně jsem si prostudovala web, věděla jsem, že si koupíme hromadnou vstupenku na všechny okruhy.
Jenže...
Naše návštěva je, no jak to nazvat, poněkud s rozpačitými dojmy. 
Paní v pokladně byla sice moc milá, ale požadovanou vstupenku mi prostě neprodala se slovy, že to prostě nestihnu. Mé argumenty a protesty nebyly nic platné... No dobrá, užijeme si tedy podle její rady Dřevěné městečko. A máme tu hned další problém - náš Aaron. Psi mají do skanzenu vstup povolen (za vstupenku), musí být na vodítku a nesmí do objektů. To je jasné, takový požadavek naprosto respektuji. Jenže v Rožnově musí mít i náhubek! A pokud ho mít nebudou, případ bude řešen Policií ČR. To jsem se dočetla na všudepřítomných cedulkách, častějších než směrovky k toaletám.
Náš Aaron náhubek nikdy neměl a nemá. Nepotřebujeme ho ani u veterinářky, nikdy ho ani nenapadlo na někoho cenit zuby, natož kousat. Chápu, tohle mi paní může věřit, ale taky nemusí. 
Krčení ramen, úsměvy, je to nařízení a za depozit náhubek zapůjčí... No, budiž.
Nasazování taky zabralo nějaký čas a na čenichu mu vydržel přes tak, aby prošel turniketem. Nechápal, my taky ne.


Jsme konečně uvnitř. Městečko je maličké, přiznám se, že ani z otevřených chalup jsem nepadla údivem. V Čechách jsme byli téměř ve všech skanzenech, srovnání opravdu mám.
Ale bylo hezky, proč se neprojít. I když ta procházka bez nakouknutí do chalup byla tak na 20 minut i s focením.





A dřív, než budete obdivovat fotky bez lidí vám prozradím, že jsme byli jediní návštěvníci. Bezpečnost byla zaručena! Tedy určitě těch pánů, na které jsme s obdivem hleděli, jak obnovují šindelovou střechu a taky toho řidiče bagru, která se se svým strojem proháněl po chodnících pro návštěvníky. Na naši bezpečnost se tady moc nehledělo. 



Abych nebyla jen kritická, moc se mi líbil kostelík sv. Anny. 



Překvapilo mě vnitřní ladění do modré barvy. To myslím není úplně běžné ani na Valašsku.





Tady už celkem uklidněný pes. Myslím, že se mu o tom náhubku ještě zdálo...


A nesmělé slunce na cestě do Luhačovic. Krása! Skanzen rozhodně nezatracujeme, jednou se chceme vrátit a projít si Valašskou dědinu i Mlýnskou dolinu.


Mějte hezké dny!

Vaše Helena

You Might Also Like

48 komentářů

  1. Moc nerozumím tomu, proč vám tu vstupenku paní prostě neprodala... Vždyť jí to může být jedno, jestli to stihnete nebo ne.. :D No a mě zajímá, stihli byste to? :D Škoda té rekonstrukce, dokáže to zkazit celkový dojem.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, my taky ne, Míšo. Nevím, nikdy jsem tam nebyla, chtěli jsme se projít se psem kolem valašských chaloupek. Bylo by fuk, jestli bychom došli až na konec...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  2. Helo, v Rožnově jsme byli už hodně dávno a bylo tam krásně. Ty předpisy ohledně psů nějak moc nechápu, teda hlavně ten náhubek, když je pes na vodítku. Luhačovice jsou moc hezké, byla jsem tam kdysi v lázních a vzpomínám na procházky kolem přehrady i když byl tenkrát listopad, nebylo to až tak hrozné. Měj se hezky, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dojem asi zkazily ty příkazy a nesmyslná pravidla ve chvíli, kdy jsem tam byli sami...
      Luhačovice se mi moc líbily, tam se chci vrátit.
      Moc tě uzdravím, H.

      Vymazat
    2. Jen zdravím a doufám, že si zdravá :o) Pa, H.

      Vymazat
  3. Helo, zdravím tě a musím uznat, že ač se vám tam stalo cokoli, vytěžila jsi svým fotoaparátem maximum - krásné jarní snímky a ten kostelík nemá chybu. Práce na areálu v době návštěvy turistů - to znám z Černé Hory, kdy se probudili na začátku sezony a předváděli úsilí! Pa a pozdravuj Aaronka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, Jiřinko, když koukám na ty fotky, taky se mi to líbí.
      Kontrola bezpečnosti práce by si tam tedy smlsla, to zase jo :o)
      Aaron i já děkujeme a taky moc zdravíme, H.

      Vymazat
  4. V Rožnově pod Radhoštěm jsme byli před lety při naši podzimní dovolené.Bylo to tam už takové opuštěné,pár fotek mám i na blogu.Ten kostelík je moc hezký a vůbec uvnitř.Ani se nepamatuji,zda jsme vevnitř byli.S tím náhubkem to byla akorát buzerace.Chápu ve veřejné dopravě,ale tady.Umím si představit Aaronka,když není na něj zvyklý,jak mu bylo.Vidím to u našich psů.
    Měj se Helenko hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, vůbec nechápal, co po něm chceme a dost protestoval. A on je trpělivý, nechá si ode mne líbit kde co :o) A to vyhrožování policií... bez komentáře.
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Vždy je to o lidech , že ???
    Kostelík je ale opravdu nádherný.
    Měj se moc hezky Heli.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Heleno, kostelík je moc pěkný a chaloupky taky. Škoda rozpačitých dojmů z toho zbytku. A už vůbec nerozumím tomu, proč ti neprodali vstupenku na všechny okruhy. To jestli je stihneš projít, je tvůj problém a jejich zbytečná starost... Já jsem v Rožnově ještě nebyla, takže jsem se na fotky ráda koukla.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, Stáňo, je tam moc hezky. Dojem opravdu zkalily ty další "drobnosti". Ani my tomu nerozuměli...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  7. Helenko, nejdříve musím říct, že mě dost zajímá, jak tento rožnovský skanzen, který znám asi od svých 10 let, vnímá někdo ze vzdálených míst. A jsem překvapená, že máš rozpačité pocity. Valaši jsou, jak jsem mnohokrát poznala, lidé širokého srdce a vlídní i pohostinní. Moji kmotři byli z Valašska, tedy teta, strýc se tam přiženil a bohužel, tahle teta = moje kmotra, mi také nesedla. Ovšem pochopila jsem, že nemohu hodnotit podle jednoho člověka, byť takto blízkého, protože ti cizí se ke mně chovali velmi pěkně a to se nedá přehlédnout.
    Ve skanzenu v Rožnově jsem byla nesčetněkrát, pravda nejčastěji v Dřevěném městečku. My na Valašsko jezdíme rádi. Máme to blízko a do českých skanzenů daleko. Je mi to líto, a to nejsem Valaška. ☻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ta paní byla milá, ale měla své instrukce a těch se naprosto striktně držela, bez ohledu na okolnosti. Lidi jsou tam moc milí a příjemní, opakovaně jsme se o tom mohli přesvědčit. Valašsko je plné krásný míst (ještě bude příspěvek) a dobrých lidí.
      Přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  8. Helenko, kdysi jsem tam byla jako studentka, takže moje vzpomínky už nejsou nic moc. I přes tvé negativní zkušenosti jsi nafotila pěkné fotky. Ten kostelík je nádherný. Ovšem ten náhubek to je teda síla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Kostel je opravdu pěkný a na druhý pokus návštěvy musíš počkat až se změní pokladní a třeba to bude lepší. Měj se fajn a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podkladní to nebude, Večernice, to je návštěvní řád!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Lezarts
    Úřední nařízení, často potřebují “překladatele”, aby jeden pochopil logiku:) . Zjevně paní v pokladně nemá obchodního ducha.
    Kostel pěkně laděný do modrotisku. Přeji, aby příště návštěva skanzenu byla úspěšnější!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, logiku by tady jeden pohledal...
      Kostelík je opravdu kouzelný!
      Renatko, měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Ahoj Helenko,
    na fotkách to vypadá zajímavě, ale tedy jednání na místě moc nechápu.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Ve skanzenu jsem byla dávno a dávno , takže na fotky se vždycky ráda podívám. Kostelík se mi líbí moc. Ale vůbec nechápu to se vstupenkou. A ten náhubek taky ne. Ono je to všechno o lidech.
    Měj pěkný den, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, říkali jsme si, že se tam muselo něco stát, tohle jsme ještě nezažili a víš, že s Aaronem jezdíme všude možně...

      Vymazat
  13. na Valašsko se chystám o prázdninách, tak mi tvůj článek zrovna kápnul do noty! z fotek skanzen vypadá hezky, ale myslím, že my ho teda asi vynecháme :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, vůbec ne!!! To bude otevřené všechno a nebudete se psem, skanzen si jistě parádně užijete!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Čekala bych nějakou špatnou zkušenost, za kterou někdo provozovatele skanzenu pořádně prohnal. Vzhledem k tomu, že naposledy mě cizí pes zcela bez příčiny kousnul včera, pro to mám docela pochopení. Naštěstí byl tak malý, že jediný efekt byly poslintané kalhoty, ale už se mi stalo, že se to hojilo i řadu týdnů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bože, to snad néé! Jsem se psy celý život a vždycky jsem se s nimi domluvila. Chování psa je odraz jeho pána... Hned bych tě seznámila s tím naším, aby sis na psy opravila názor...
      Marie Veroniko, přeji klidný večer, H.

      Vymazat
  15. Hezké fotografie. V těch místech jsem nebyla teď už nemám ani šanci se tam podívat. Nedá se nic dělat. S pejsky asi mají špatnou zkušenost, proto asi tak přísný přístup. Je pravda, že všichni majitelé si myslí, že jejich pes nekouše, ale vím, že někteří lidé užívají léky po kterých jim jde z těla zvláštní odér, který psi vycítí a na tyto lidi útočí a je jedno, zda je to pes malý nebo velký. Už jsem to jednou zažila a paní, kterou pes napadl, toho psa dokonce delší dobu znala. Přesto po ní vystartoval... Naštěstí ji nepokousal, protože majitel včas zakročil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Járo!
      Ta špatná zkušenost je spíš s majiteli psů! To, co tu píšeš jsem nikdy neslyšela. Celý život máme psa, znám se s člověkem, který cvičí policejní psy a i s psovody. Taky vím, že canisterapie funguje i u velmi těžce nemocných lidí.
      Měj příjemné jarní dny, H.

      Vymazat
  16. Helenko, v Rožnově jsme byli před dvěma lety a taky s pejskem a nikdo po nás nechtěl, abychom dali Kejsi náhubek. Vlastně žádný z pejsků tam nemusel mít košík a nic. Leda že by se od té doby něco stalo a změnila se pravidla. Jinak se nám tam moc líbilo, dlouho jsem toužila se tam podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, myslím, že to je nové nařízení.
      Měj příjemný sváteční večer, H.

      Vymazat
    2. Tak to jsem moc ráda, že jsme stihli návštěvu ještě bez nařízení, to nevím, jak by Kejsi s nahubkem zvládla. Za 8 let ho měla asi jednou na 5 minut. Hezký den, Heli.

      Vymazat
  17. Helenko, fotky se ti moc povedly. Někdy nad nesmyslnými nařízeními taky kroutíme hlavou. Náhubek v liduprázdném skanzenu je fakt postavený na hlavu. To je zbytečná buzerace.
    Měj pěkný sváteční večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, co naděláme... Máme co vyprávět :o)
      Jituško, měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  18. Helenko, asi je to zazitek, na ktery jen tak nezapomenete, ale bohuzel spise kvuli tomu negativu. Verim, ze i nejake pozitivni dojmy zustaly:-). Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, Marcelko! Na Valašsku je krásně a s touhle perličkou jsem se musela pochlubit :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Chudáček Aaron! Naše Reshmi měla také náhubek jen jedenkrát. Loni na veterině, protože tam byla nová paní doktorka, která se očividně bála.... letošní návštěvu si musíme ošéfovat, aby tam byl někdo, koho známe....
    Hezké dny, e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, Evi, Reshmi je přece jen proti Aaronovi kus :o) On chodí k veterinářce bez vodítka, ona ho uplácí dobrůtkami, mazlí se s ním a tak ji má rád :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Helenko, krásné fotky👍👍👍, nad kterými jsem zavzpomínala na naší návštěvu tohoto místa. Co se týče vstupenek, dopadli jsme tehdy stejně. Chtěli jsme absolvovat tři okruhy, ale bylo nám též řečeno, že to nemůžeme zvládnout. Přitom jsme si na to vyhradili dostatek času. Takže jsme navštívili Dřevěné městečko a pak Mlýnskou dolinu. Kostel se nám také moc líbil, stejně tak i "Valašský Slavín", který je kolem něj.
    Aaarona je mi líto, že musel dostat náhubek. Úplně vidím ty smutné psí oči, které se ptají: "Proč?" a "Co jsem vám udělal?"
    Měj hezké dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, a to jsem si myslela, že máme nějakou specialitku, a ejhle, asi to patří k místnímu folkloru :o) Slavín se mi taky líbil, svůj kámen tam má i Emil Zátopek.
      Aaron se tedy divil pořádně, hlavu mu to nebrala a nám taky ne...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  21. Helenko zdravím, tak to by mě taky nenapadlo, že musí mít pes v prázdném skanzenu náhubek... Někdy by ho spíš potřebovali lidi ! Člověku to akorát pokazí výlet... Měj se hezky, omlouvám se dlouho jsem tu nebyla ani jinde, však víš proč... Pa Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to si tedy trefila! Tam jsme byli rozladění, máž i to ovlivnilo náš pohled na městečko jako takové, teď to je spíš úsměvné...
      Měj se moc hezky a opatruj se. H.

      Vymazat
  22. Ahoj Helenko, krásné fotky. Já skanzen navštívila snad 3-4 roky zpět v létě a to už tam bylo o něco živěji, ale máme v ČR spoustu hezčích skanzenů. Daleko víc se mi líbilo v Pustevnách a na tamní Stezce Valašce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, souhlasím, v Čechách jsou krásné skanzeny a jezdíme se na ně mrknout moc rádi.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat