...letní dobroty...

čtvrtek, července 20, 2023

Příjemný večer vám všem!

Je to trochu bláznovství, rozpalovat teď troubu, ale když jsem narazila na Pinterestu na tenhle recept, prostě jsem musela. Vykoukl na mě totiž

Downton Abbey Lavender Tea Bread

Seriál Panství Downton jsem milovala a klidně se k němu občas vrátím, tak proč neochutnat levandulový chlebíček, který se tam podával k čaji.


Potřebujeme:
3/4 šálku  mléka, 1 lžíce čerstvých levandulových květů, 100 g změklého másla, 1 šálek cukru, kůra z jednoho citronu, 2 vejce, 1/4 šálku jogurtu, 2 šálky hladké mouky, 1 1/2 lžičky prášku do pečiva, špetka soli, vanilka

Do mléka nasypeme levanduli a zahřejeme těsně k varu. Odstavíme a necháme vychladnout. Máslo našleháme s cukrem do pěny, přidáme vejce, vanilku, jogurt a vše prošleháme. Přidáme levandulové mléko a spojíme s moukou, do které jsem zamíchali práškem, solí a kůru. Hladké těsto přesuneme do chlebíčkové formy, vymazané a vysypané, pokud je to potřeba. Já jsem použila jen pruh pečícího papíru - tip od Jitky - děkuji!
Pečeme cca 20 minut v troubě předehřáté na 170 stupňů. 
Špejlí vyzkoušíme, jestli je chlebíček dobře propečený.


Ještě teplý propícháme a přelejeme polevou z citronové šťávy a moučkového cukru. Já jsem tedy jen trochu osladila tu šťávu, chtěla jsem hodně svěží chuť.


Byla jsem zvědavá. Testoval manžel a přidal si. Sousedka taky :o) Určitě jsem ho nepekla naposled. Levandule mám zatím dost.



A na závěr přidám něco opravdu osvěžujícího.

Okurkovou limonádu

si připravíte snad a rychle. Menší oloupanou salátovku rozmixujeme s trochou moučkového cukru, citronovou šťávou. Takto připravený základ nalijeme do džbánu, přidáme led a citron a dolejeme vodou s bublinkami. Hotovo. Osvěží a dodá spoustu potřebných minerálů. 



Mějte se krásně!

Vaše Helena

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Helo, hned bych šla na návštěvu, než chlebíček zmizí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, zmizel rychle, ale kdybych věděla, že přijedeš, ráda něco upeču!
      Hezkou neděli, H.

      Vymazat
  2. Tedy Helenko,to musí být voňavá dobrota.Také si někdy něco přečtu a musím hned vyzkoušet.Teď jsem ale dlouho nepekla.Recept si píšu.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak ty to dobře znáš. Někdy prostě musím :o)
      Užij si neděli a děkuji! H.

      Vymazat
  3. Helenko, to vypadá lákavě. Zrovna dneska jsem si přinesla levanduli domů od kolegyně.
    Díky za tipy na další letní mňamky.
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to jednoduché pečení a opravdu nám chlebíček chutnal.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  4. Helenko, Ty jsi kouzelnice. Já jsem koupila manželovi meruňky, a byly tvrdé a kyselé s tak jsem zadělala na kynutý koláč ,potřela jsem vrstvu tvarohu ,poskládala meruňkami a posypala drobenkou. Měli jsme včera a dnes a ještě zbyde na zítřek ke kávě ..hlavně že jsem meruňky mohla zpracovat, když se samotné jíst nedaly.V koláči jsou dobré. Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já koupila meruňky jen tak na chuť a byly výborné. Koláče s nimi miluji, letos jsem ještě žádný nepekla. Dnes bude s angreštem, přijede Terka a ta ho miluje.
      Přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  5. Heleno, chlebíček vypadá zajímavě, ale asi se do něj hned tak nepustím. Dnešek jsem strávila u trouby pečením svatebních koláčků, příští týden mne čeká repete a z ulizování náplní jsem naslazená ještě teď večer. Ani tu zmrzku, co jsem si koupila, jsem nevytáhla z mrazáku...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ráda věřím, že ty nemáš na sladké ani pomyšlení!
      Hlavně, ať se všechno vydaří...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Helenko, Downton jsme s Magdalenkou taky milovaly. I ty následující filmy. Zvlášť Matthew nás velmi okouzlil :o)
    Chlebíček vypadá zajímavě, ale já mám proti levanduli v jídle nějaký blok. Jednou jsem dostala levandulovou čokoládu z Francie a nedalo se to jíst, jak to vonělo. Zkusila bych místo ní přidat citronový tymián. Ten mně nevadí :o)
    Přeji ti pěkný víkend, snad už nebude takové úmorné horko. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Matthew... Já miluji Meggie Smith a když přijela Shirley MacLain, to byl herecký koncert :o)
      Já tě chápu, levandule se skutečně nesmí dát víc než je předepsáno. S tím tymiánem by to mohla být velká dobrota.
      Užij si neděli, já jdu do kuchyně - přijedou děti :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Ahoj Helenko limonády dělám v létě taky, včetně okurkové - je to fajn osvěžení. Chlebíček bych ochutnala, levandule se nebojím ani v jídle, naopak. Jen se s ní musí opatrně, aby to pak nechutnalo jako aviváž, což se mě už taky jednou podařilo, teď už s ní šetřím. Tvůj moučník vypadá báječně ! Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, podepisuji se pod tvá slova a moc děkuji za milý komentář!
      Měj se hezky, pa H.

      Vymazat
  8. Helo pěkná letní lákadla, okurková limonáda je skvělá, také ji dělám. Přeju ti krásný víkend a děkuju za tvoje komentáře. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  9. Levandulový chlebíček vypadá moc dobře a ke kávě bych si ho určitě dala. Zaujala mne okurová limonáda- z okurky jsem tedy ještě žádné pití nedělala, takže určitě zkusím.
    Díky za receptíky a měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tu limču doporučuji, včera jsem ji naservírovala i mé mamce a pochutnala si.
      Děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  10. Helenka,
    opäť super tipy do kuchyne. Mne by u Teba určite veľmi chutilo :-)
    Prajem Ti krásny víkend, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  11. Lezarts

    V kolik se servíruje😁?
    Díky za recepty, předám opravdu nepeču a v tomhle teple, už ani náhodou. Máš můj obdiv!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, ona to zase taková hrůza nebyla... Domluvíme se, přijeď a ráda tě pohostím! Pa, H.

      Vymazat
  12. Helenko, chapu, ze Downton je velkym lakadlem:-), stejne tak chlebicek, musim rict, ze i limonada, dala bych si hned:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) Když musíš, tak musíš :o)
      Marcelko, chlebíček jsem pekla jen jednou (zatím), ale limču máme často...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  13. Vypadá to velice dobře! :-) Muselo to být chutné. Já teď budu dělat panna cottu a věnečky, těším se, až sepíši recept na blog, protože to jsou samé mňamky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jani. Panna cottu dělám celkem často a pokud myslíš věnečky z odpalovaného těsta, tak ty tedy jen občas :o)
      Ráda se na tvé dobroty mrknu!
      Posílám pozdravy, Helena

      Vymazat
  14. Helo, Panství Downton, to jsem sledovala moc ráda, ale zřejmě ne tak pozorně jako ty. Levandulový chlebíček mi v paměti neutkvěl 😁 Určitě je to výborný dezert, ale receptů s levandulí je všude hodně a já jí zase tolik nemám. Chci vyzkoušet levandulový cukr. Měj se fajnově, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, paní Patmoorová tam kouzlila dobrota, radost pohledět... A to nádobí, ach!
      Levandulový cukr je dobrý a třeba ti ještě trochu květů zbude...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  15. Helenko, hned bych si chlebíček dala. Vypadá velmi dobře. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych ti nabídla, Marti, ale byl hned pryč :o)
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  16. Helenko, zajímavé recepty, ale asi je neochutnám. Chlebíček bych si vzala, ale nepěstuji levanduli, takže spíše běžný biskupský. Okurkovou limonádu neznám - jsem milovnice okurkového salátu a syrové okurky mám ráda, mám je často, ale doma to jím sama, přítel okurky syrové odmítá.
    Ráda jsem se podívala, co se dá v létě vyrobit, tak přeji pěkný víkend s příjemnými teplotami. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za milou návštěvu. Manžel si limču taky ještě nedal, ale včera jsem nabídla mamce a ta si ji pochvalovala.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Chlebíček vypadá opravdu úžasně ♥♥ Domácí limonády miluju :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Helenko,
    salátovou okurku nemám moc ráda, takže limču oželím, ale ten chlebíček se mi moc líbí. Je to už druhý recept s levandulí, který bych ráda vyzkoušela.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, chlebíček je jednoduchý a moc dobrý. Opravdu jsme si pochutnali. Vyzkoušej!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Odpovědi
    1. Děkuji, Dominiko, ale jsou to jen takové jednoduché drobnosti.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  20. A já zrovna nedávno dostala několik pytlíčků s levandulí! No prosím, tomu říkám osud :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Chlebíček vypadá luxusně. Taky mám dneska v plánu něco péct - s rybízem, který už mám dlouho v mrazáku a chci ho konečně zdělat. Vidím to na muffiny nebo bublaninu :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Míšo! Pečení s rybízem miluje naše Terka, má ráda tu ostřejší chuť.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat