...zamilovala jsem se...

pondělí, června 26, 2023

Příjemný večer, vážení!

...a nemám teď na mysli muže (toho miluji už dávno :o)), ale místo. Šumavu. 
Nabízím první reportáž z naší týdenní dovolené. Čeká vás malý seriál příspěvků plných úžasné přírody, zeleně, vody čisté a zurčící, ticha, modrého nebe, ale i památek a info o ubytování.


Náš první výlet směřoval k Černému jezeru. Byla jsem tam jako malá holka, manžel nikdy. Auto jsme nechali na parkovišti Spičácké Sedlo a pak po turistické značce příjemnou cestou k jezeru. Je to taková lesní asfaltka, cesta je vhodná i pro kočárky či kola.

Převýšení není nijak dramatické a po cca 3,5 kilometrech jsme tu.

Jeho krásu jsem se snažila zachytit na fotkách. Přidám hnějaká fakta - největší ledovcové jezero u nás, rozloha 19 hektarů, maximální hloubka 40 metrů, nadmořské výška 1008 metrů.

Černé je díky odrazu okolních stromů na hladině (což jsem za jasného dne až tolik neviděli), dno je tvořeno skálou, na které je asi 9 metrů kalu z pylu rostlin. Ten se tam ukládá tisíce let.

Včera jsem viděla reportáž od jezera a u něj davy. My jsem byli na Šumavě v první polovině června a byla to dobrá volba. Počasí bylo skvělé a třeba u Černého jezera a i po cestě k němu a od něj jsem potkali cca 20 lidí.

Konec slov, kochejte se.










Užijte si krásný letní večer a všem školou povinným přeji úspěšný poslední školní týden.

Vaše Helena


You Might Also Like

62 komentářů

  1. Helenko, tak to je krása - taky jsem tam párkrát byla a to jak s manželem, jindy s vnučkami, se sestrou apod., s vnučkami jsme jeli vozem s koňmi, mladší vnučka totiž miluje koně.Líbilo se tam i tvému pejsanovi, to je evidentní. Jiřina z N.
    těším se na vše od tebe ze Šumavy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, je to krása, moc jsem si to užili. I ty koně :o)
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  2. Helenko,ani se ti nedivím Už první fotografie z vašeho pobytu jsou toho důkazem,že Šumava je nádherná.Líbí ser mi,jak všude cestujete s Aaronkem.Důkaz toho,že pejsek není překážka.Fotografie s ním u jezera je úžasná.Těším se na místa,kde jste všude byli.Manžel má v těch končinách dvě sestřenice a tak jsme kdysi ještě s dětma a později i sami Šumavu hodně poznali.
    Akorát jsme měli často smůlu na počasí.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, byly to moc krásné dny a Aaron byl v sedmém nebi. Zosobněné štěstí...
      Brzo něco přidám. Pa, H.

      Vymazat
  3. Vija

    Helenko, kochám se, děkuji. Užíváme ochlazení a venkovní posezení, vítr ale dělá divy, mraky se honí kolem dokola. Měj hezké dny. J

    OdpovědětVymazat
  4. Zamilovat se do Šumavy❤️to je tak jednoduché. Krásné fotky Helenko.
    Měj se hezky. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Heleno, krásné fotky, které ve mně probouzí nostalgické vzpomínky. Na Šumavě jsme s mužem strávili tři krásné dovolené těsně před svatbou a po svatbě. Bylo to v době čerstvě otevřených hranic, přestříhaných drátů a otevření oblastí, kde nebyly žádné turistické značky. Romantika jako hrom. Ubytování bylo tedy slabší, ale lidí bylo podstatně méně než dnes, což nám maximálně vyhovovalo. A vlezli jsme i na pár míst, kam už se dneska nesmí (tenkrát ještě smělo).
    Těším se na pokračování :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji za tvé vzpomínky. To je krásné!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Helenko, taky mám Šumavu ráda a byla jsem tam mnohokrát, ale už dlouho ne. Díky za tu nádheru. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenka, krásne fotky. Na Šumave sme ešte neboli...a ako vidím, musíme to napraviť. Krásne dni ti prajem, Z.

    OdpovědětVymazat
  8. NÁDHERNÉ FOTKY, úplně bych tam teď chtěla být a cítit ten čistý vzduch a tak! Vypadá to úžasně a vůbec se ti nedivím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cilistko, ten vzduch, to byla opravdu nádhera.
      Prostě krásné dny.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  9. Patnáct let jsem tam jezdili na dovolenou a vždycky jsme objevili nové neprozkoumané místo. Šumava dokonale dokáže vyčistit hlavu a nabít baterky pro další život. Díky za připomenutí krásné přírody. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda věřím, Večernice. Ta příroda je neuvěřitelná!
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  10. Helenko, my byli na dovolené na Šumavě 3 x. Prošli jsme tolik krásných míst a myslím si, že je stále co objevovat. Jen to počasí - jednou na zimní bundy a jindy teploty vysoko přes 30. To pak nevíš, co si máš vzít sebou. Chodili jsme i po osadách (tam se líbilo úplně nejvíce), které zanikly, staré kostelíky se hřbitůvkem, všechna jezera, rozhledny i kopce nejen u nás v ČR, ale i na druhé straně hranic. Byla to krásná místa, krásné a pohodová dovolené. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, musím říct, že co se oblečení týká, měla jsem tři bundy :o) Člověk fakt neví... Ale počasí se nám nesmírně vyvedlo, bylo naprosto ideální na turistiku, prostě nádhera. Pár kapek spadlo až poslední den.
      Ty zaniklá osady nás taky hodně zajímaly, něco málo jsme viděli, ale musíme se vrátit.
      Děkuji za návštěvu a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Krásné fotky, děkuji za ně. Na Šumavu jezdíme už pětadvacet let, někdy i víckrát za rok. A pokaždé objevíme nová krásná místa, kde jsme ještě nebyli. Neumím si představit, že bych některý rok na Šumavu nejela. Mějte se krásně. (ig @ajaks007)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alice, moc vás tady vítám a děkuji za vaše slova. Teď už vás naprosto chápu!
      Přeji příjemný podvečer, H.

      Vymazat
  12. Lezarts

    Kochám se kochám a je opravdu čím. To jsou moje oblíbené destinace - horská jezera!

    OdpovědětVymazat
  13. Tak tento Tvůj fotečkový šumavský seriál bude pro mne jako dělaný. Já jsem totiž na Šumavě nebyla. Je to asi ostudné, ale nějak se zatím stalo, že se na to nedostalo.
    Krásné fotky, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ono to je přes celou republiku, tak to není jen tak na výlet. Ale zajet tam stojí skutečně za to!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Já jsem do Šumavy zamilovaná už dávno, byť jsem tam zatím nikdy nebyla. Ale stačilo co jsem kde u koho na blogu viděla nebo co jsem viděla v různých dokumentech nebo přírodopisných seriálech. Tedy jezero nádhera, ale ta příšerná kůrovcová kalamita okolo něj, tak to je děs....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Vendy! Všechny ty fotky ze Šumavy jsou tak lákavé.
      Cestou k jezeru jsem si říkali, že tady kůrovec nebyl, a pak jsem to viděli...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  15. Helo, Šumava je nádherná, na dovolené jsme tam byli několikrát. Parkoviště, lesní asfaltová cesta k Černému jezeru, na to si vzpomínám. Některé fotky od jezera jsou téměř totožné s tím, co jsme tenkrát nafotili. Také jsme byli nadšení, nejen touhle částí Šumavy, ale snad úplně všude. Měj se hezky, zdravím, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc ráda jsem ti vyvolala příjemné vzpomínky.
      Užij si víkend! Pa, H.

      Vymazat
  16. Helenko, krásný den.....
    Šumavu máme jako nejbližší hory a jezera jsem tím pádem navštívila už mnohokrát. Přesto se u nich pokaždé kochám a užívám si to. Moc děkuji za milé připomenutí.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, musím říct, že tu blízkost ti trochu závidím. Byli jsme okouzleni!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, to je nádhera. Vždy obdivuji Tvoje fotografie a kochám se nádherou, kterou jste si užívali. Na Šumavě jsem byla před lety, ale dole u Lipna, dál ne a moc ráda bych se podívala i tam dál. Ta příroda je fantastická. Pro mě přímo ráj na Zemi. Kochám se a přeji Ti krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, doslova se tady červenám a tvé uznání mě nesmírně těší! Tak se to fotí samo... Je to ráj a je potřeba ho chránit.
      Moc tě zdravím a moc a moc děkuji, H.

      Vymazat
  18. Já pocházím kousek od Šumavy, na túrách jsem tam strávila celé dětství a dospívání, nejspíš proto mě to tam už vůbec neláká se vracet. Vždycky mě ale překvapí, jak se ostatním na Šumavě a celkově na jihu Čech líbí :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, na jih a teď i na Šumavu jezdíme nesmírně rádi.
      Měj příjemný víkend, H.

      Vymazat
  19. Helenko, sestra tady byla před třemi lety a moc nám výlet doporučovala. Jen jsme sem neměli cestu. Fotky se ti moc povedly a návštěva jezera by se vyplatila.
    Těším se na pokračování a přeji ti pěkný zbytek týdne. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, od vás to je ještě větší kus než od nás. Je to nádhera, ta cesta se určitě vyplatí!
      Moc děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  20. Helenko krásná příroda ! A užil si to jistě i Aaron. Na Šumavu bych ráda někdy jela, už jsem tam dlouho nebyla. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je tam moc krásně a Aaron byl přešťastný. Chceme se vrátit.
      I ty se měj hezky, pa H.

      Vymazat
  21. Úžasné fotografie, to je jako z pohádky ♥♥

    OdpovědětVymazat
  22. Tie fotky sú také nádherné, že aj ja by som sa zamilovala ... Krásne dni, Marta (neviem sa prihlásiť, nech robím čo robím, aby som nebola anonym, ale Ty ma spoznáš :) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, občas to zlobí, děkuji za trpělivost a moc ráda tě tady vidím, Marti!
      Užívej léto! Pa, H.

      Vymazat
  23. Šumava, pro nás skoro neznámý svět. Loni jsme byli týden u Frymburku, takže tenhle kout trochu známe. Dík za povídání o dalších místech. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, já tam byla jako dítě a pak loni na sněhu. Tohle byl týden snů, chceme se vrátit.
      Příjemný večer, H.

      Vymazat
  24. Odpovědi
    1. Bylo tam moc krásně!
      Petro, děkuji za návštěvu a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  25. Ahoj Helenko,
    splnila jsem pokyny a kochala jsem se:-) Byla jsem tam jako dítě na škole v přírodě a moc se mi tam líbilo. Těším se na další články ze Šumavy.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, stále z té dovolené žiju! Byla to nádhera!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  26. Šumava jsou hory mého dětství. Tam jsem poprvé v 5 letech stála na lyžích. Nejčastěji jsme jezdili na Špičák pod hotel Hrnčíř. Tam to bylo bezpečné i pro děti. Letní turistika Šumavou jsou už jen vzpomínky, které si občas jedu se zájezdem oživit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za tvé vzpomínky. Dívala jsem se, kde je hotel Hrnčíř - je z něj bytový dům a nejsem si jistá, mám pocit že probíhá rekonstrukce...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
    2. Všechno se mění a dostává jiný smysl nebo využití. Za pár dní se projdeme kolem Vydry Z Ceňkovy pily na Antygl. Už se těším, doufám, že uvidíme v rezervaci i nějaké vlky.

      Vymazat
    3. Maruško, na pile jsem taky byli a šli jsme od Hradlového mostu na Antýgl podél Vchynicko-tetovského kanálu, krásná procházka. U vlků jsme nebyli, tam se se psy nesmí...
      Hezkou neděli, H.

      Vymazat
  27. Dlouho jsem tam nebyla, hezky jsem se tvymi fotkami, Helenko, pokochala:-). M.

    OdpovědětVymazat
  28. 😀 To opravdu je. Díky za návštěvu, Nikolko! H.

    OdpovědětVymazat