...po cestě domů...

úterý, června 20, 2023

Příjemný večer vám všem.

Ano, i cesta domů se dá zpříjemnit zastávkou na nějakém hezké místě. Tentokrát jsem vybrala hrad Veveří. Nikdy jsem tam nebyla, na nádvoří mohou pejsci. Omrkneme středověk, po ránu tam budeme nejspíš sami, projdeme se my i pes a frčíme - to byla moje představa. A skutečnost: hrad stál na svém místě, balíme efektivně, v autě jsme se smáli, že musíme před hradem počkat, až přijede kastelán do práce. Jenže jsme nečekali sami. S námi ještě autobus seniorů :o) byli moc milí, o to nic, jen začali vytahovat svačiny a nabízet Aaronovi. On se nedá pobízet, ale čekala nás dlouhá cesta autem a namazanými houskami ho opravdu nekrmím. Takže jsem ujeli. Hrad stojí dlouho, snad ještě chvíli vydrží.


Rychle jsme hledali náhradní řešení. A našli. Zvu vás na procházku zámeckým parkem v Kunštátu. Kdysi jsme se tam zastavili na keramickém trhu, zámek jsme viděli jen z dálky.


Už cesta na zámecké návrší se mi moc líbila...


Terasové zahrady, zajímavé sestříhané stromořadí, upravené cesty. Opravdu radost pohledět.




I ze středověkého hradního příkopu je krásná zahrada...




Na jižní fasádě v 19. století přibylo dvojramenní litinové schodiště a na středu květné zahrady bazén s nymfou.


A zámek - i když jen z venku. Hrad tu stál už ve 13. století. Vlastníků tu bylo mnoho - páni z Kunštátu, Pernštejnové (ti ho přestavěli do renesanční podoby) a také český král Jiří z Poděbrad a Kunštátu.


Ještě podhled na zámek od desky, připomínající narozeniny krále Jiřího.


A ještě jednou ty zahrady...
Musím říct, že tenhle nádherní program se opravdu vydařil. Parádní procházka a pak už směr Praha na koncert Rogera Waterse. Ale to už jsem vám psala...




Přeji všem krásné červnové dny.

Vaše Helena


 

You Might Also Like

50 komentářů

  1. Heleno, takže se vlastně naplnilo, že všechno zlé je pro něco dobré. Veveří vám neuteče a kdoví, jestli byste se v dohledné době do kunštátnských zahrad vypravili.
    Moc se mi líbí ten příkop s mostem ...
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že náhradní volba byla ta správná. Krásné mladé aleje, z těch jsem unešená, hradní příkop a křížek jsou nádherné. Tam se asi nedostanu, takže díky za ukázku. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Večernice. je to moc hezké místo.
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  3. Náhradní místo se povedlo. Moc se mi líbí fotky.
    Měj pěkný už letní den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Náhradní řešení přišlo vhod)))) Helenko, vyfotila jsi nám nádherný výlet.
    Měj se moc hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Improvizace se tentokrát opravy vyplatila.
      Evi, měj krásnou neděli, H.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Já to pořád říkám, důchodci jsou neukáznění😁
    Ale i náhradní program shledávám zajímavý. To bude tou krásnou zahradou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, oni byli hrozně milí, jen ty svačiny si měli nechat pro sebe :o)
      Zahrada v Kunštátu je opravdu krásná!
      Pa, H.

      Vymazat
  6. Helo, našli jste skvělou náhradu. Zahrady jsou opravdu moc krásné i když Aaronek by si určitě nějakou tu housku dal rád 😀 Měj se hezky, moc zdravím, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, housku by si dal, je to všežravec, ale není zvyklý a ta cesta autem... prostě raději ne.
      Zahrady v Kunštátu jsou nádherné.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  7. Myslím,že jste neprohloupili.Zámecká zahrada je krásná
    i Aaronek vypadá spokojeně.Já dělám čelem vzad vždy,když se nahrne někam moc lidí.Naposledy se to stalo v Polsku.Musím mít na focení klid.
    Helenko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ona by ta výprava šla nepochybně na první prohlídku a na nádvoří by byl klid, ale nakonec jsme to udělali jinak a opravdu jsme nelitovali. Procházku jsme si fakt užili.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Helenko, na Veveří jsem byla léta zvědavá a pak se mi povedlo navštívit hrad dvakrát a moc spokojená jsem byla. Kunštát jsem bohužel uvnitř neviděla, jen zvenku, přijeli jsme tam kvečeru a neměli už šanci na prohlídku, při dovolené na Sykovci.I tak jsem si tvé krásné fotky užila a oprášila své vzpomínky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já si dokonce na tvé fotky z Veveří pamatuji. No nic, příště. Kunštát byl důstojná náhrada.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  9. Helenko, Veveří jsme navštívili loni, co se dalo jsem si tam prohlédla, samozřejmě okruh s průvodkyní, je to v pěkném místě nad přehradou, nelitujeme. Kunštát jsme nenavštívili, tak jsem ráda za fotky, jistě Aaron poradil, co se má fotit. Haf, to bylo hezké. 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, i mě lákaly ty výhledy na přehradu...
      Aaron je v pohodě, zvyklý, že ho bereme sebou, slovo výlet se u nás může říkat jen když opravdu nějaký hrozí - on je zabalený hned :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  10. Taky si myslím, že na vás hrad ještě nějakou dobu počká :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko to jsou zase nádherné fotografie z míst, která jsou mi neznámá i když při čtení článku mě hned napadl název dětské knížky, kterou naši kluci milovali a jmenovala se : "Na Veveří devět věží"...a měli ji moc rádi. Škoda, že jste se návštěvy hradu nedočkali ale jak píšeš, není všem dnům konec. Také zámek vypadá zajímavě. Přeji Ti Helenko krásné letní dny a doufám, že už nebudete muset při příští návštěvě odjiždět...Měj se moc krásně a přeji Ti příjemné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za milé vzpomínky! Ti lidé byli moc milý, jen Aaron z toho zájmu a přízně trochu divočil :o)
      My jsme zvyklý improvizovat, i když mám ráda řád a plány, ale takový už je život.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  12. Helenko, to je hezká zahrada a Aaronovi to tak sluší ! Je takový upravený, jak od kadeřníka:o). Mě moc chybí Kumík. Hezký víkend přeju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, často na vašeho Kumíka myslím... Nebude štěňátko, to většinou tu bolest zažene...
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  13. Kunštát vůbec neznám. Jsem ráda, že jsem ho díky tvým nádherným fotkám mohla poznat.
    Krásný víkend, Helenko!

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, skvele naplanovano, krasny objekt i zahrada, hezky vikend preju. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to blesková improvizace, Marcelko, ale vyšla.
      Přeji hezké poslední červnové dny, H.

      Vymazat
  15. Helenko, krásný náhradní program jste vymysleli. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, na priglu jsme trávili skoro každé prázdniny, ale hrad byl tehdy nepřístupný. Teď už je, ale ještě jsem neměla příležitost k návštěvě. No a Kunštát,,, mám za rohem, jezdím tam na keramické trhy, ale ze zámku jsem toho taky moc neviděla. Líbila se mně Podzámecká zahrada, kde se konaly trhy o covidu.
    Děkuji za procházku a přeji ti krásný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, však jsem na tebe v Kunštátu myslela... Ty trhy v zahradě musely být moc hezké!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  17. Jé, hrad Veveří, to byl původní plán letošní dovolené, ale nakonec jsme jeli do Libereckého kraje. :-) Aspoň jsem se podívala takto a těším se, až tam budu skutečně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, z Veveří jsou jen první dvě fotky. To ostatní je Kunštát.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Náhradní volba byla snad ještě lepší než ta prvotní :) Věřím, že příště vyjde i Veveří :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, nejdřív jsem byla trochu zklamaná, ale nakonec... nádhera!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  19. A já si říkala, že to nevypadá jako Veveří :D Kunštát máme kousek od nás a jako náctiletá jsem tam byla s rodinou. Teď si ho pamatuju hlavně z opravdových zločinů a vraždami, které se tam staly. Zvolili jste super náhradní program :) Já bych si teda cizímu zvířeti nedovolila nic dát.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, je mi jasné, že znáš obě místa. My to máme trochu dál, tak se po cestě ráda mrknu.
      A já bych taky nekrmila cizího psa, občas jen nějakou psí dobrůtku, kterou mám většinou sebou a vždycky po dohodě s majitelem...
      Zdravím, H.

      Vymazat
  20. Wau, našla si prekrásne miesto. :) Ma neuveritelnu energiu.

    OdpovědětVymazat
  21. Ak bol toto náhradný program, tak si mala naozaj šťastie a skvelú ruku na výber. :) Je to naozaj krása. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, taky jsem byli moc spokojení, je to krásný park, ty terasy jsou velmi působivé!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Ahoj Helenko,
    užila jsem si výlet s tebou, zde jsem nikdy nebyla a je to očividně škoda.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Kunštát doporučuji, jsou tam úžasné keramické trhy a jak je vidět, zámek taky stojí za vidění.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  23. Náhradní program se vydařil. Krásné místo. 🙂

    OdpovědětVymazat