...jaro u nás...

neděle, dubna 23, 2023

Příjemný podvečer, vážení!

To byla sobota, že! Dnes už tak krásně nebylo, ale včera jsem si to opravdu užila. Se sluncem se dostaví příval energie, řádila jsem doma i na zahradě. 
A taky jsem se kochala a jen tiše stála a poslouchala bzukot včel - naše stařičká višeň je v plném květu.


A není sama. Miluji všechny ty narcisy, tulipány, modřence. Mám jich po zahradě spoustu, občas i zapomenu, kam všude jsem ty cibulky nastrkala.

O cibulích pivoňkových tulipánů jsem věděla a netrpělivě jsem čekala. Skupinku mi sice přes zimu nějaké zvíře trochu rozházelo a myslím, že i něco snědlo, ale jinak - spokojenost. Jsou fakt krásné, na podzim přikoupím další...




A to takhle chodíte s peřinami na balkon a najednou tam najdete toto :o) I Aaronovi už sluníčko chybělo. A navíc - naše Kelišová sice vypadá, že spí, ale přehled o dění na zahradě má perfektní :o).

Čemeřice na slunci sice vybledla, ale stále vypadá moc hezky.

Jak jen to nazvat - prostě džungle. Před deseti dny tam nebylo skoro nic...

Kolem domu a na oknech kralují macešky a v hlavě už začínám mít plány na letní výsadbu.

Fotka vysloužilců - mísa dosloužila v kuchyni, židle už pamatuje lepší časy a sedět na ní je trochu risk. Macešky si nestěžují...


Užijte si nedělní večer!

Vaše Helena

You Might Also Like

49 komentářů

  1. Helenko, krásné fotky jarního kvetení.👍🌷👍 Plnokvěté tulipány jsou opravdu nádherné. Mívala jsem je také, rostly na kraji trávníku. Nikdo s cibulkami nehýbal a v průběhu let se jejich květy změnily na klasické.
    Keliška na balkóně je boží. 😂🤣
    Měj hezké jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji. Ty si nějaká zahradnice! Mám ty tulipány prvně, uvidíme, co uvidíme...
      Keliška spí :o) a já moc zdravím, H.

      Vymazat
  2. Helenko to jsou nádherné fotografie. Krásné květy máš na zahradě. Líbí se mi ta čemeřice. Já mám jen bílou, ale také ještě kvete. Úžasně si to užíval i Aaronek. Přeji vám všem krásné jarní dny. Po ochlazení určitě zase přijdou teplejší dny. Mějte se všichni moc a moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji! Už jsme takový den potřebovali všichni, Aaron si pohodlíčko udělat umí!
      Snad nebyl jediný...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko,včera byl nádherný den máš pravdu a snad jsme si ho všechny užily.Pohled na tvoji zahrádku je kouzelný,pivoňkové tulipány jsem snad ještě neviděla.Já jsem v týdnu sázela macešky na lodžii.To je můj kousek zahrádky.Aaronek má rád sluníčko,jako všechna asi zvířátka.
    Snad ho už bude více.
    Měj hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji, ale určitě mám rezervy :o) Macešky mám moc ráda, každé jaro je musím mít!
      Měj krásný den. H.

      Vymazat
  4. Helo, krásné to máte, je vidět, že i zahradě věnuješ hodně času. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji! Věnujeme se jí méně, než by potřebovala, ale tak to prostě je.
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Heleno, máš pravdu, že sobota byla jako malovaná. My jsme ji strávili na chalupě, kde toho tedy ještě kvete podstatně míň (zatím jen modřence, poněkud opelichané hyacinty a jedna statečná narciska, ani třešeň zatím ne) - prostě Vysočina. Radost mi kalil jen trávník, který nám z valné části sežrali larvy chroustíků a vůbec netušíme co s tím (protože ty potvory furt ještě jsou v zemi a na půl hektarové zahradě nemáme šanci je nějak vysbírat, i kdybychom ji celou přeryli).
    Ty tvé pivoňové tulipány vypadají moc pěkně
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, Vysočina si dává na čas, to je jasné!
      Moc si mě nepotěšila - vygooglila jsem si ty larvy a taky jsem jich u nás pár našla...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  6. Helenko, krásně ti to kvete. Plnokvěté tulipány mám taky nějaké, ale ještě se neukázaly. Ty žluté máš nádherné, jsou tak jarní až velikonoční :o)
    Macešky mám taky moc ráda, udělají na jaře velikou parádu až do muškátů. Až je mně líto je vytáhnout z košíků, aby udělaly místo letničkám.
    Sobotu jsem taky zahradničila (co mně ruka dovolila) a měla jsem tam taky chlupatého pomocníka. Je to příjemná společnost.
    Měj pěkný jarní týden a ať ti to dál pěkně kvete. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Jituško, na tebe fakt nemám! Popravdě - ty tulipány měly být takové bílozelené, někde udělali soudruzi chybu... :o)
      Taky mi bylo vždycky líto macešek, proto jsem si před lety alespoň na okna do ulice pořídila druhou sadu truhlíků, tak je nemusím hned likvidovat.
      Pomoc na zahradě se vždycky hodí, že :o)
      Měj hezké dny, pa H.

      Vymazat
  7. U nás jsou ještě tulipány uzavřené, ale bude jich kvést hodně. Ty tvé se mi moc líbí Helenko. Už i u nás se dalo minulý týden trochu na zahradě pracovat, tak jsem ohýbala hřbet 😀.
    Hezké dny ti přeji v novém týdnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Alenko! Ty máš nádhernou zahradu, až všechno rozkvete, bude to pastva pro oči!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Je to radost. Také mi to začíná kvést a práce na zahradě je v plném proudu. Můj kocourek ležel na slunci div se mu nekouřilo z kožíšku, všichni to slunce potřebujeme. Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Večernice, je to radost. A to zvířecí vyhřívání, to jich chvilkami i závidím :o)
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  9. Sobota byla tedy opravdu bezvadná. Sluníčko - tepličko. U nás na zahradě ještě stromy nekvetou a ani tulipány ještě ne. Ale i tak už na zahrádka jarně barevná je. Macešky mám taky na oknech, to jsou holky statečné. Ty Tvoje na poslední fotce jsou tedy moc hezké - fotogenické.
    Taky jsem na chvílí práci přerušila a na sluníčku vyhřívala - jako Aaronek, jen jsem tedy u toho neležela :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Hani, den jako korálek! Souhlasím - macešky jsou nesmírně statečné, zvládnou neskutečné rozdíly teplot bez úhony! Moc děkuji!
      A Aaronovi občas závidím, pohodlíčko si udělat fakt umí!
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  10. Lezarts

    Síla přírody v akci…pastelové potěšení v zahradě!

    OdpovědětVymazat
  11. Helenka,
    máš nádhernú záhradu a naozaj krásne kvietky, si veľmi šikovná i záhradnička :-)
    Maj sa krásne a pohladkaj za mňa Aarona, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  12. Helo, sobota opravdu byla nádherná, také už jsme si užívali na chatě. Fotky jsou moc pěkné, maceškám to ve staré míse a na staré židli moc sluší. Měj se hezky, přeji pěkný týden, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
  13. Tulipánky vypadají opravdu božsky. My máme zahradu jen vydlážděnou a ve stínu, takže o nějakých kytičkách nemůže být řeč. Grilovací sezónu jsme ale už zahájili!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, děkuji. Podle tvého popisu jsem si představila anglický dvorek - mezi dlažbou tam mají spoustu zelených rostlin a je to nádhera!!!
      Grilovat budeme až o víkendu, jste lepší :o)!
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Pravé krásné jaro)))užívej si tu krásu. Já mám pylovou alergii, tak pro mě nic moc.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to si tedy umíš jaro opravdu užít...Já na prach, ten je ve městě celoročně, stačí, když trochu zafouká...
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  15. Helenko zdravím. I já si užila krásnou sobotu, ale v Brně. Kytičky mám moc ráda, na zahrádku se taky těším, ještě jsem tam nic moc nestihla. Tvoje rostlinky mě potěšily, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, máš to krásné a trochu ti závidím ty včelky, u nás vůbec nic. Taky máme doma Kelišku, která vypadá, že tvrdě spí, ale... Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti! Třeba na meruňce, která kvetla v březnu jsem taky viděla jen pár včel, tam asi nebude nic...
      Moc zdravím tebe i Kelišku :o) H.

      Vymazat
  17. Heli, máš to nádherně vyzdobeno! Kytičky jsou moje srdcová záležitost a nejvíce mě okouzlily macešky, jsou přenádherné! Krásně to z článků jde cítit jarem a čistým vzduchem, máš to krásné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Calistko, moc děkuji za milý komentář a přeji příjemné jarní dny, H.

      Vymazat
  18. Nice flowers! Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, moc krásně jsi zachytila to kvetení na vaší zahradě, nejvíce mě zaujala višeň, protože my před okny máme třešeň a je to podobné. Z květů mě zaujaly ty krásné tulipány, ale potvrzuji, že časem se tulipány mohou změnit, hlavně v jednoduché a stanou se červenými. Tak mě napadá, že vy ni nemusíte na Floru do Olomouce, máte to na zahradě. 🍀 🌞 No, a takový spící "zahradník" je k nezaplacení. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji za milou návštěvu - před chvilkou jsem omrkla tu vaši nevěstu.
      O tom, že se tulipány mění vím, ale zatím všechny, co mám už toky na zahradě zůstaly u své původní barvy :o)
      A náš zahradník, ten si to umí užít :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko,
    vychutnala jsem si všechny fotky, krásně ti to kvete!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  21. Ano, sobota byla skvostná. Krásné fotky, jako pohlazení! :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Máte moc krásnou zahradu. My jsme měli před čtrnácti dny taky moc pěkné počasí, a tak jsme toho využili. Nejdřív káva na sluníčku, potom práce na zahradě. 🙂 Argo byl taky spokojený a taky o v všem vždycky ví - říkám mu Drbnička.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, jaro na zahradě je náročné, ale krásné. Pejsci se mají nejlíp :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat