...Vánoce 2022...

čtvrtek, prosince 29, 2022

Krásný večer vám všem!


Tolik chystání, shánění, těšení a jsou fuč. Uteklo to a letošní Vánoce jsou minulostí. Byly rodinné, krásné a budu moc ráda vzpomínat. Hned po nich jsme odjeli na tři dny do Prahy - to byl další krásný dárek. Určitě vám budu postupně informovat, dárky jsem dostala moc krásné, jen jsem je zatím nestihla vyfotit.


Díváte se na hvězdy, které jsem připravila na blogerské posezení těsně před svátky. Loni nám ho překazil covid, ani letos se to nevyšlo podle našich představ - no život prostě přináší i chvíle, které nikdo nechce...



Takhle je holky dostaly. Dárky od nich vám určitě ukážu...


Vánoce u nás začínají 23. prosince - oslavou Adamova svátku a tradiční večeří s přáteli. Tradiční o Vánocích je i to, že nestíhám fotit :o) Ale něco málo přece mám - třeba skoro prostřený stůl na tu večeři.


Podávala se krůtí roláda (fotky nejsou), ale mám dezert. Pavlova a hned dva druhy - s pařížskou šlehačkou pro ty, kteří si myslí, že to nej ovoce je čokoláda (náš  Adam :o)) a klasickou. 



A Štědrý večer a jeden nedočkavec pod stromečkem...


Svítíme stále, ten večer jsme i zářili :o)


Tuhle nádheru jsem vám ukazovala, když jsem ji přinesla domů. Začala rozkvétat


a dnes... Kochám se.

A ještě barborky - na Štědrý večer jen tak nesměle, na Boží hod už v plném květu.

A na závěr si sem s dovolením uložím jednoduchý recept Perníková vosí hnízda

160 g mletých perníčků, 60 g mletého máku, 30 g moučkového cukru, 100 g másla, 1/2 lžičky citronové kůry - vše spojit dohromady a nechat alespoň hodinu v lednici. Formičku jsem vysypala mletým perníkem, jako náplň jsem použila vaječný likér s našlehaným kouskem másla. Jsou moc dobrá, třeba vám zbyly perníčky a je to dobrý způsob jak jim dát druhou šanci. 


Pro dnes končím, k Vánocům se určitě ještě vrátím.

Mějte příjemné poslední letošní dny.

Vaše Helena
 

You Might Also Like

40 komentářů

  1. Helenko, tak to jsme se pěkně sešly. Mám u sebe na blogu taky vánoční loučení :-) a v Praze jsme se mohly potkat, ne?
    Nazdobeno máš moc pěkně, kvete ti to krásně a Adam má nejspíš pravdu :-)
    Měj pěkné poslední dny letošního roku. Pa Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, jak vidím, nejen tématem příspěvku, ale i téměř na výletě v Praze...
      Moc děkuji a přeji příjemný první letošní večer, H.

      Vymazat
  2. Helenka,
    krásne u vás bolo a Amarylis je nádherný, biely ešte nemám :-)
    Darčeky si pripravila nádherné, ale tá strieborná hviezda je skvost, tie Ti museli dať práce...
    Aj ja ďakujem za milé darčeky, veľmi ma potešili.
    Pavlovky nádhera, musím ich vyskúšať s tou parížskou šľahačkou, bude zmena.
    No a naj je vianočná fotka s Aaronom, poškrabkaj ho za mňa, je úžasný :)))
    Krásny večer, pá
    a.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Adinko! Jsou to jen takové střípky, moc fotit jsem nestíhala.
      Aaron děkujeme a já zdravím, H.

      Vymazat
  3. Lezarts

    Pohoda a krása kouká z každé fotografie! I gurmáni si u Tebe přijdou na své.
    Hvězdičky jsi uháčkovala, tak krásné, že nejeden hvězdář Ti je musí závidět!! Určitě Tvá hvězdná pěchota, všechny obdarovaného potěšila!!!
    Přeji klidné dny a mávám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, děkuji, ty si moc milá! Krásný komentář...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helenko, to je krásy a pohody, ale Aaron pod stromkem jako socha! Krásně ti to kvete a už se nemůžu dočkat, co pěkného jste v Praze zažili. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji! Ta naše socha si potřebovala prohlédnout, co je pod stromečkem a i na stole - musí mít stále přehled!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Heleno, určitě jste měli krásné Vánoce a - z fotek dýchá správná vánoční pohoda. A i když tvrdíš, že jsi nestíhala fotit, tak máš fotek víc než já :). A Pavlova pro Adama je pro mne inspirace, protože já sice ráda i ovoce, ale čokoláda má taky něco do sebe :D.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji! byl to trochu šrumec, ale pohoda a hodně smíchu. Tak to má být. Adam a nejen on si tu Pavlovu pochvaloval, tak asi dobrý :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Helenko,nádhera,nevím,co obdivovat více.Jak píšou děvčata z fotek dýchá pohoda a je cítit s jakou láskou vše pro své blízké chystáš.Aaronek způsobně čeká na svůj dáreček.
    Ráda jsem nakoukla jako vždy.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za krásnou pochvalu. Perfektní to není, ale snažím se!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  7. Helenko, krásné shrnutí svátků. Hvězdičky jsou moc krásné a Aaronek jako vždy vyvolal u mě úsměv. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenka, moooc krásne...posielam pozdrav paa, Zuzana

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, jsem moc ráda, že byly vaše stávky krásné. Ty naše taky a vzpomínat na ně budu dlouho, jen kdyby to vždycky tak rychle neuteklo...
    Přeji ti krásný zbytek roku a ještě krásnější rok následující. ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, ano, jsou to dny, které moc rychle utíkají...
      Přeji příjemný den. H.

      Vymazat
  10. Moc hezké ohlédnutí za uplynulými Vánocemi. Krásné dárky pro kamarádky, všechno prostě jak má být. Umíš vše dokonale nachystat.
    Měj pěkné poslední dva dny tohoto roku.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji, dokonalé to není, ale snažím se :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Krásné háčkované hvězdičky! Letos jsem žádné nestihla, ale do konce roku mám vlastně ještě trochu času, že 😉
    Pohodový konec roku a do toho nového vykročení pravou ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ilonko, taky je dost věcí, které jsem chtěla a nestihla...
      I tobě přeji krásný rok! H.

      Vymazat
  12. Helo, tvoje vánoční výzdoba je opět skvostná, věřím, že jste si svátky všichni skvěle užili. Áronek u stromečku nemá chybu. Přeji klidný vstup do nového roku 😉

    OdpovědětVymazat
  13. Pavlova! Ještě před rokem by mě nechala zcela chladnou, ale letos nemůžu napsat než: ano, skvělé, schvaluju! Australané i Zélanďané se sice hádají o to, čí je to tradičnější jídlo, ale nepochybuji o tom, že by byli z toho, že má na vaší vánoční tabuli své místo, prostě nadšení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, ty si určitě ochutnala tu pravou a autentickou!
      U nás má své místo na stole většinou v létě s jahodami, tahle zimní varianta se taky ujala.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  14. Milá Helenko, pohodový zbytek starého roku a do nového přeji hlavně zdraví a štěstí. To ostatní si zařídíme a pořídíme. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc ráda tě tady vidím a moc děkuji za krásné přání! Nápodobně PF 2023! H.

      Vymazat
  15. Helenko, vše bylo skvěle připraveno a určitě všem chutnalo. Háčkované hvězdice se mi moc líbí. Do nového roku přeji hlavně hodně zdraví, štěstí a pohody. Ať je ten 2023 úspěšný rok! ☺

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, krásný vánoční čas je opravdu za námi a u tebe byl jak to bývá milý, rodinný s krásnými dárečky, které určitě moc potěšily. Přeji tobě a tvými milým do nového roku 2023 hodně zdraví, štěstí a lásky. ♥ Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, moc děkuji za krásný komentář a přání a nápodobně! H.

      Vymazat
  17. Helenko, darky pro kamaradky krasne, hvezdy ozdoby na prvni fotce maji uzasnou barvu. Je videt z clanku, ze to byly Vanoce vydarene. At je takovy i cely priti rok!!! A ja zkusim pristi rok i ty perikove ulky/hnizda, pokud nezapomenu.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Marcelko! Hvězdy jsou z Nanu Nana, ale už je mám spoustu let. Vánoce se vydařily, snad budou v pohodě i další dny...
      Ulky jsou moc dobré, ráda jsem upotřebila zbylé perníčky.
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  18. Ahoj Helenko,
    krásné svátky! Adam má skvělé chutě, my bychom si rozuměli:-) Aaronek je úplně boží, to je tak pěkný pejsek!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Adam jako malý jedl snad i citron a asi se přejedl :o)
      Aaron si Vánoce moc užíval, miluje, když jsou doma všichni...
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Stromeček jste měli mooc krásný! Doufám, že sis užila pohodové Vánoce v kruhu rodinném <3 O hnízdách z perníčků jsem neslyšela, ale vypadají teda k nakousnutí.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě máme, Míšo :o) Vánoce byly moc hezké. Hnízda jsou chutná, já mám ráda všechno ořechové, ale tohle je příjemná změna...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat