...rouškové Velikonoce...

pondělí, dubna 13, 2020


Krásné velikonoční pondělí všem!

Navzdory všemu, co se kolem nás děje, Velikonoce byly. Jen trochu jiné.
Snažila jsem se dodržet rodinné tradice, nebo alespoň ty, které šly.



Jednomu mrňavému koledníkovi jsem uháčkovala taštičku na koledu, to se ještě nevědělo, že se koledovat nebude.


Napekla jsem jidáše, linecké slepičky, oříškové zajíce a jako vždy, asi 10 mazanců pro nás i kamarády. To už je taky taková tradice, i když se nepředávaly při posezení, ale u branky s rouškou na obličeji.


Tohle je pozornost za jeden mazanec - krásně naaranžované vejce.


Svátky jsme trávili převážně na zahradě, když tedy nepočítám kuchyň :o) Jestli něčemu tahle situace prospěje, je to naše zahrada. Manžel není tolik pracovně vytížen, a tak došlo i na opravdu dlouho plánované akce :o) 
...a kvete naše višeň. Nemůžu se vynadívat...



Ještě raději nemyslím na to, jestli letos uvidím moře... Aaron to neřeší, uloží se na slunci na naši improvizované chorvatské pláži...


Dnes pochopitelně došlo i na koledu


a obarvená vajíčka. Většinou na velikonoční pondělí jedeme s Aaronem někam ven. Dnes jsme zůstali doma.
Chybí mi rodina, přátelé, možnost jet kdykoli kamkoli. Ale i tak jsme měli hezké Velikonoce a vy doufám taky.




A na závěr - vtipů je všude plno, Marta nás pravidelně zásobuje, ale tenhle jsem u ní neviděla a je moc roztomilý!


Držte se a mějte pokud možno hezké dny!
Vaše Helena



You Might Also Like

55 komentářů

  1. Je vidět, že Aaronek si vždycky své místečko pro lenošení najde:-). Udělala sis Velikonoce krásné, Helenko. Jsou klidnější, to je pravda, ale to není nic proti ničemu. Taky jsme měli původně v této době být o dvěstě kilometrů jinde, ale co, doma je taky fajn. Jen ta rodina chybí, už je to v tomhle směru moc dlouhé...
    Hezký zbytek velikonočního pondělí.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, to tedy ano, on si umí udělat pohodlíčko :o)
      K tvým slovům není co dodat, musíme vydržet...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  2. U nás byly plány taky jiné, ale aspoň po letech trávíme Velikonoce doma.
    Člověk to musí brát z té lepší stránky, aspoň si užijete zahrady.
    Krásné odpoledne, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, u nás to bylo hodně podobné. Jako nikdy před tím, jsem ráda, že máme zahradu. Rodina mně taky chybí, hlavně mamka. A o dovolené u moře už jsem přestala přemýšlet. No je to divný rok.
    Klidné sváteční odpoledne.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, máš pravdu, že zahrada je teď skutečně obrovský bonus. S mamkou denně telefonuji, je to tak na půl hodinky, ale trochu vymluvit se musí. Snáší to naštěstí skvěle!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helenko, naše Velikonoce byly hodně podobné těm vašim, beránek, mazance, vajíčka v cibuli a zahrada a vůbec to nebylo špatné. Manžel je dneska v práci a tak mám takové hodně odpočinkové velikonoční pondělí bez vaření a zítra zase hurá do pracovního procesu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastičko, ani já si nestěžuji, ale chybí mi rodina, přátelé...
      Jinak to zatím celkem jde.
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  5. i tak měj hezké velikonoční pondělí,Sv.

    OdpovědětVymazat
  6. Helenka,
    krásne je u vás veľkonočne, verím, že ste si to užili i keď Aaron asi najviac :-) Aj mňa moji chlapi vyšibali, tak som si to užila a teraz sme sa vrátili z lesa.
    Upiecť 10 mazancov, páni, to už je niečo, verím, že potešili.
    Maj sa krásne a opatruj sa, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, Aaron si tuhle situaci vůbec hodně užívá - má nás doma, občas jedeme do lesa...
      A ty mazance, no to je už taková tradice, je to postupně, tak se to dá... Mám radost, že tak chutnají!
      Posílám pozdravení, H.

      Vymazat
  7. Helenko, máte krásné Velikonoce. Beránek napečen, vajíčka nazdobená, taštička uháčkovaná, jen chorvatská pláž mne dostává. Ta mne fakt pobavila. :o)
    Přeji hezký sváteční den. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, máme kamínky na víc místech - kolem domu a bazénu, on se na ně chodí vyhřívat .o)
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Moc krásný článek i krásné fotografie. Napekla jsi uháčkovala krásnou taštičku, Jsi šikovná moc Helenko. Vlastně díky Tobě a Jitušce, jsem se začala ve svých téměř 69 letech, háčkovat. Zkouším to přes měsíc a opravdu mě to baví. My jsme si vyšly dvakrát na procházku. Jednou k lesu a k rybníkům a podruhé jsme měli v plánu další rybník, ale skončili jsme u syna. Byli rádi, že jsme se zastavili a tak jsme poseděli u nich na zahradě. My sice také máme zahradu, ale jednu velkou pronajatou na polovic se sousedy a zrovna tam seděli oni, tak jsme tam nešli, protože jejich syn jezdí v Německu a tak se vzájemně sobě vyhýbáme, abychom se náhodou nemohli nakazit, kdyby něco přivezl. Tady ve městě ZATÍM naštěstí nákaza žádná potvrzená není. Ale člověk nikdy neví. Teď je tu plno chatařů a chalupářů a tak člověk nikdy neví. Navíc je tu mnoho lidí, kteří pracují za hranicemi a tam už nákaza bohužel je. Tak doufejme, že nás nic takového nepotká. Přeji Ti krásné a pohodové jarní dny a hlavně ZDRAVÍ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jejku, opravuji tu strašnou hrubku ...vyšli...s manželem...

      Vymazat
    2. Járo, moc děkuji za milá slova! Z tvého háčkování mám radost, to je tak hezké! Ať se ti daří!
      Ráda slyším, jak jste opatrní! Člověk sice trpí tou izolací, ale zdraví je prostě přednější! Stále to řeším s mou mamkou, nechci ji nechci jen koukat z okna, ale na druhé straně se o ni bojím. Ale je rozumná a opatrná, tak snad...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  9. Helenko, Velikonoce byly opravdu jiné. Trávila jsem je převážně na zahradě, začala jsem už v úterý, kdy jsem se pustila do rozsazování svých muškátových výpěstků, kterých je asi 800. Kytičkový magor, kterému je líto vyhodit to, co zakořenilo. Na počítač mi nezbyl téměř žádný čas. A ten, který byl, jsem trávila v kuchyni. Upekla jsem mazance a velikonoční věnec, nachystala další velikonoční jídla. Jen jsem tentokrát vynechala beránka a nebarvila jsem vejce. Nebylo pro koho. Malá vnoučata, která bydlí o patro níž, vídáme na distanc. Velká vnoučata jsme viděli před pěti týdny, nepočítám-li skype, nebo WhatsApp.
    Moc se mi líbí taštička pro koledníka a velikonoční aranž. Rozkvetlé višni držím palce, aby přečkala následující mrazivé noci (mě pomrzly koncem března hortenzie a fíkovník). Aaaron to vyřešil úplně nejlépe. Oblázková pláž hřeje stejně tak u nás, jako v Chorvatsku.
    Krásné a zdravé dny. A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, obdivuji tu porci muškátů! Musíš mít překrásná okna!
      Ten lidský kontakt, lépe řečeno jeho absence, to je asi to nejhorší na současné situaci.
      Děkuji za pochvalu, višeň zatím vypadá OK, i mě před časem zmrzly hortenzie a meruňka. Aaron, ten si pohodlíčko umí udělat :o)
      Moc tě zdravím a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  10. Helenko, kdo by podle fotek rekl, ze neslo o klasicke Velikonoce, tedy az na tu posledni:-). Pripravena se vsim vsudy. Pravda, zahrady z naseho pobytu doma profituji. Hezke dny a zbytek velikonocniho pondeli. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko,příprava byla, jen to samotné užívání bylo ve velmi úzkém "kolektivuů.
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Helenko,krásné Velikonoce jsi připravila.Já je letos odflákla,přesto jsem chlapům upekla mazanec a dnes ještě koblihy.Nikdo jiný u nás nebyl,rodina se bojí,aby nás nenakazila,kdyby náhodou něco.Ještě,že můžeme společně komunikovat na messengeru.Aaronek mně zase pobavil s chorvatskou pláží.Pokud uskuteční koridor do Chorvatska,tak se tam snad vypravíme.Hezké dny Helenko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, snažím se držet návyků a rituálů, aby se mi nerozpadl život. Jen ta izolace, ta začíná být přes všechny moderní technologie hodně dlouhá...
      Aaron, ten umí pobavit, to opravdu ano, měla si ho včera vidět v lese... je to kašpar :o)
      A co přinese léto... to teď asi opravdu nikdo neví.
      měj hezký den, H.

      Vymazat
  12. Heli, měli jste krásné Velikonoce se vším všudy)))
    Dneska jsem pekla tvoje rohlíčky a jsou opravdu jedna báseň))))
    Hezký povelikonoční čas přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji a mám radost, že se rohlíčky povedly a chutnaly!
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Helenko, však jsi byla pilná jak včelička. Trávíme všechen čas na zahradě nebo v lesích, jinak bych už asi měla ze všeho smutno v duši, ale musíme to vydržet. Na velikonoční výzdobu jsem neměla vůbec letos chuť, upekla jsem jenom mazanec, aby se neřeklo :o). Vajíčka nebarvila, beránka nepekla, ach jo...
    Opatruj se.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, nejsem. Ale snažím se dodržovat návyky a rituály, aby mě nepřepadl smutek... Bojím se o mamku, svou pratetičku, té je přes 90 let...
      Snad bude brzo líp!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helenko, po dlouhé době Tě čtu a najednou cítím,jak moc mi to chybí...posílám povelikonoční pozdrav a hlavně přeji moc zdraví! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, moc ráda tě tady vidím a děkuji za pozdravení!
      I tobě přeji hlavně zdraví, H.

      Vymazat
  15. Helenko, vidím, že ten náš velikonoční čas probíhal u všech podobně. Také jsem napekla, navařila a ve volném čase se věnuji zahrádce o trochu více, než když běží normální život - najednou je času více, opravdu jsem se zastavili a čekáme, co nám přinese budoucnost. Věřím, že bude zase dobře, ale bude to chtít hodně času a trpělivosti. Aaronek si čas opravdu dovede vychutnat. Spánek pod hřejivými paprsky sluníčka je báječný.Přeji ti pohodové dny, hlavně ve zdraví. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, hlavně ta trpělivost, já zvyklá vidět se tolik let ze zadu... Nějak se s tím popasuju, hlavně aby to všichni přežili ve zdraví!
      Aaron je naprosto spokojený, myslím, že bude koukat, až nastane normální režim...
      Měj se moc hezky, drž se! Pa, H.

      Vymazat
  16. Heleno, letos prostě byly Velikonoce jíné. Já zdobila mírně, vajíčka jsme nebarvili a mazanec a nádivku jsem dostala od mámy. Býváme na Velikonoce společně na chalupě, tentokrát jsme si vše předávaly s rouškami jen mezi dveřmi (přece jen mámě je 84, takže riziková skupina)..
    Višeň vám kvete krásně. Já doufám, že ta naše na chalupě si ještě dává na čas - na Vysočině ještě nejspíš budou mrazíky a já bych se ráda dočkala nejen krásných květů, ale i sladkých plodů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, mám to s mamko stejně, dokonce nechodím ani k ní domů, je to barák plný seniorů. Předávky probíhají venku na parkovišti. Snáší to dobře, já se nad tím nesmím moc zamýšlet...
      Višeň je stále úžasná, posílám její fotky kamarádům pro potěšení, když se pod ním nemůžeme sejít...
      Snad i ta vaše v pohodě vykvete.
      Měj se co možná nejlépe, H.

      Vymazat
  17. Byly nejsmutnější v mém životě, dcera chtěla s rodinou prostě přijet, neviděli jsme se od února.
    Řekla jsem ne, protože se prostě bojím. Chodím do práce, jsem mezi cizími lidmi celý den.
    Můžu si to vzít na triko, blbě by se s tím žilo.
    Když vidím tvé fotky, je to pohlazení po duši, děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, to chápu. Chápu vás obě! My jsme tu dceru měli na jeden den, vlastně jen na zahradě, mamku jsme ani nepřizvali... Velikonoční dobroty jsme jí předali na parkovišti, jak jsem psala už Stáně, nesmím se nad tím moc zamýšlet...
      Snad bude brzo líp!
      Moc děkuji a přeji hlavně zdravé dny, H.

      Vymazat
  18. Helenko, tak na ten vtip jsem opravdu nikde nenarazila. Díky. Krásné fotky ze zahrady a moc hezky vybarvená vajíčka. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tak to jsem ráda :o)
      Moc děkuji za pochvalu a přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  19. Helenko, krása a koukám, že máme podobná vajíčka :-). Vtip je dost dobrý. Krásné a poklidné dny, v mezích možností. měj se krásně Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, dělám takové už roky, tedy občas se vybičuji a zdobím voskem.
      Vtip se mi moc líbí.
      I tobě přeji hlavně klid a zdraví, H.

      Vymazat
  20. Helenko i přes všechno kolem jsi měla hezké velikonoce. Jaro se čím dál víc probouzí, o višni u sousedů jsem psala na blogu. U nás začíná kvést třešeň a jabloňové květy se také brzy objeví.
    Měj se hezky, jako to jen nejlépe půjde, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji za milá slova a přeji pevné nervy a hlavně zdraví, H.

      Vymazat
  21. Sice žádní koledníci u nás nazazvonili, ale i tak jsem úplně Velikonoce neignorovala. Několik vajíček jsem ozdobila, upekla mazanec, trochu jsem dům vyzdobila. Udělali jsme si minivýlet do přírody...
    Je vidět, že i u vás bylo pohodově.
    Měj se hezky!'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, to by snad ani jinak nešlo :o)
      Nestěžuji si, byly to hezké dny.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  22. Helenko, máš vše opět nádherné, dokonalé. Přiznám se, že my jsem velikonoce tak trochu vypustili. Tedy hlavně já. Ano, v rámci rodinného klidu jsem zachovala kompletní jídelníček, takže jsem z kuchyně skoro nevylezla. Ale nebyli jsem kompletní, takže pro mě to prostě velikonoce nebyli. Přesně jak píšeš, chybí mi rodina, přátelé. Chybí i to moře, protože vím, že ho letos neuvidím. Děsně závidím Aaronkovi. Držme si palce, ať je to brzy za námi.
    Krásné jarní dny, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, děkuji, ale dokonalé opravdu ne. Měli jsme naplánovaný celkem rušný rok, už jsme toho museli hodně zrušit nebo odložit, ale snažím se nepodléhat smutku.
      Drž se a nesmutni, bude líp! H.

      Vymazat
  23. Helo, jako vždy jsi krásně nazdobila váš domov. Pomalu se učíme žít v tom omezeném prostoru a času. Aaronek vám dělá radost. Zahrada se za péči určitě odmění krásnými květy a úrodou. Hezké jarní a zdravé dny přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji! Aaron je parťák, terapeut, udržuje dobrou náladu!
      U nás to s tou úrodou nebude horké, ale vylepšují se některé kouty zahrady :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  24. Helenko i přesto všechno jste měli krásné Velikonoce. Nad mořem netruchli. Myslím si,že i naše malí zemička má plno krás.
    Na každém dni si najdi něco hezkého. Měj se pěkně.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, měli, i když byly jiné.
      Nad mořem netruchlím, ale miluji ho a bude mě moc mrzet, když ho letos neuvidím. Krásy naší země objevuji celkem často, ale pobyt u moře je trochu něco jiného.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  25. Helenko moje milá.. opravdu byly jiné,ale i tak krásné. U nás jako obvyklé..já opět v práci.😊
    Věř tomu, že moře na Tebe počká a ty se dočkáš. 💙 Však všechno zlé jednou pomine. Posílám mnoho pozdravů a myslíme na vás.💙💙💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, letos tě to snad nemuselo ani mrzet, snad jen kvůli tomu krásnému počasí...
      Tady doufám, že tu nejsme zavření na věky!
      Moc zdravíme k vám domů a přejeme jen hezké dny, H.

      Vymazat
  26. Helenko, u nás byly Velikonoce stejné, jako již mnoho let. Od doby, kdy se moje mamka léčila z vážné nemoci a díky chemotrapii neměla žádný imunitní systém, koledníci k nám nesměli. Manžel odjížděl se synem a synovcem na koledu ke svým rodičům a my si dělaly "holčičí" svátky jara. Kluci už jsou dospělí, koledovat chodí sami, a nám ty naše "holčičí" svátky zůstaly.😊
    Přeji pěkný víkend. Hlavně zdravotně nezávadný.🌞🌷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emi, díky tomu, co si zažila ti tyhle svátky nepřipadaly jiné. Chápu.
      Chybí mi kontakt s přáteli, i když jsme doma naprosto v pohodě...
      Moc tě zdravím, hlavně zdraví! H.

      Vymazat
  27. Helenko, děkuji za tvůj milý a povzbuzující komentář!
    A koukám, že i v této nelehké době, jste si udělali krásné Velikonoce. Beránek se povedl a Aaronek si také jistě užíval.
    Chápu, že kontakt s rodinou a přáteli chybí, ale snad už to nebude trvat dlouho.
    Měj se krásně a podrbej Aaronka :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, já děkuji a doufám, že se u vás situace den za dnem jen zlepšuje.
      Držte se, moc zdravím! H.

      Vymazat