...malé radosti...

neděle, dubna 19, 2020


Příjemné nedělní odpoledne!

Dnes to bude taková troška do mlýna, respektive k výzvě Vendy "Blogeři radostí proti Covidu".

Radost si dělat musíme i ve dnech naprosto obyčejných. Tahle neobyčejná doba činí z radostí, i těch nejmenších, prostě nutnost.
Díváte se na prostírky, které jsem měla připravené pro přítelkyně - blogerky na předvelikonoční posezení. To se ze zjevných důvodů nekonalo, prostírky ležely týdny doma.


A pak mě napadlo zabalit je do obálek a prostě je rozvést. Holky bydlí v nedalekých vesnicích, občas přes ně jezdím. Obálky jsem bez zvonění nacpala do schránek. Měla jsem velkou radost z těch zpráv, které jsem četla, když holky obálky našly.


Volila jsem jemně žlutou směsovou přízi. Díky ní je údržba velice jednoduchá, stačí hodit do pračky, žádné škrobení a pracné vypínání. Prostě ideální prostírání na kávu na zahradě.



Každá dostala dvě.


Malá radost pro mě znamená udělat radost i někomu dál. A tak i druhá polovina mého příspěvku sem vlastně patří. Když jsem totiž viděla, jak se rodina vrhla na velikonoční nádivku, vzpomněla jsem si na recept na

Nádivkové muffiny

Velmi jednoduché, hodně jedlé. Potřebujeme:

kousek slaniny, 200g baby špenátu, můžeme použít i jarní cibulku, rukolu, pažitku a podobně, 250 g hladké mouky, 1/2 lžičky mořské soli, 2 lžičky prášku do pečiva, 1/2 lžičky jedlé sody, cca 100g hrubě strouhaného čedaru nebo goudy, 2 vejce, 75 g rozpuštěného a zchladlého másla, 250 ml kefíru nebo podmslí, nudličky mandlí


Slaninu nakrájíme na kostičky a opečeme dokřupava, vypečený tuk slijeme a slaninu necháme vychladnout. Smícháme suché složky, žloutky zašleháme do kefíru, ze bílků ušleháme sníh. Špenát nasekáme na drobné kousky a přidáme do mouky, stejně tak i slaninu, máslo a nakonec lehce vmícháme sníh.


Těsto přesuneme do košíčků nebo do silikonových formiček, které stačí jen vypláchnout vodou. Pečeme na 180 stupňů asi 20 minut.


Radost udělaly stejně jako nádivka na plech.


Všem přeji hezký zbytek neděle, pevné nervy a hlavně zdraví do dalších dní!
A dělejte si radost!

Vaše Helena

You Might Also Like

59 komentářů

  1. Helenko, ty umíš báječně udělat radost i jiným a to se cení. Prostírky se Ti moc povedly a věřím, že obdarované ženy z nich měly radost. No a bábovičky z nádivky... to je skvělý nápad, krásně vypadají a určitě i skvěle chutnají. Moc se mi líbí ty formičky.
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, ono mi to dělá radost!
      děkuji za milá slova, bábovičky mám z Tchiba, nedám na ně dopustit, žádné vymazávání, vysypávání, stačí vypláchnout vodou a po upečení se všechno krásně vyklopí.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  2. Helenko, to je parádní nápad dát nádivku do báboviček. Taková jednohubka, určitě vyzkouším.
    Pěkně jsi kamarádky potěšila a radost Ti to určitě udělalo také. Já jsem taky poslala nějaký ten balíček, když už se nemůžeme setkat osobně, co naděláme. Však ono to jednou skončí.
    Pěkný a klidný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, budu ráda. Chutnalo všem :o)
      S holkama se scházíme spoustu let, ráda jsem je potěšila v téhle divné době!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Chtěla bych místo složenek najít takovou krásu, to musí zákonitě potěšit každou ženskou.
    Já takhle těším Sofinku, když to jinak nejde.
    A vlastně jsou to všechno krásné, pozitivně naladěné fotečky a mne potěšily.
    Děkuji a přeji kouzelný týden plný radostí a zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, to je milé. Děkuji! Asi ti budu muset taky něco poslat, ať v té schránce nemáš jen složenky :o)
      Sofinka má úžasnou babičku!
      I tobě přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  4. Krásné prostírky určitě udělaly radost stejně jako bábovičky z nádivky. To je dobrý nápad.
    Já jsem včera potěšila manžela lívanci, které si přál a moc si pochutnal. Jen vyfotit jsem je nestihla.;-)
    Měj zdravé dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moc děkuji!
      Takové lívance, ty by mě taky moc potěšily :o)
      A to focení - to chápu!
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  5. Helenko,prostírání máš moc krásné,jsi na háčkování hodně šikovná.O to více takové práce těší,když s něma můžeme někoho obdarovat.Bábovičky z nádivky musely být skvělé,já bych si určitě pochutnala.Možná vyzkouším,někdy už nevím,co chlapům vařit,když mají pořád chutě.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji, ale je to jen takové jednoduché, opravdu jsem myslela na zahradu, terasu...
      S tím vařením to mám podobně - je horší to vymyslet, než uvařit :o)
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  6. Helenka,
    krásne si to vymyslela a určite si prekvapila a potešila blogerpriateľky :-)
    Nádievka vyzerá krásne ako minibábovky, a určite tak aj chutili... Mňa vždy potešíš svojimi príspevkami a krásnymi fotografiami.
    Prajem Ti pekný týždeň, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, děkuji. byla příležitost, tak proč jí nevyužít!
      Jsi moc milá, děkuji za tvá slova a přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Helo, prostírání ve schránce určitě překvapilo i potěšilo kamarádky - blogerky.
    Nádivka v bábovičkách určitě výborně chutnala všem. Recept vypadá zajímavě, určitě vyzkouším. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, ano, překvapilo :o)
      Budu ráda, když nádivka zachutná i u vás.
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  8. Helenko, to prostírání je nádhera a krásný nápad s překvapením do schránky. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
  9. Je jasné, že prostírání udělalo radost. Je moc heké. A ty bábovičky to je tedy nápad !!!!
    Klidné dny, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko, krásné radosti, prostírání, bábovičková nádivka. Tvoje radosti dělají radost dalším, nádhera.
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko bylo to velké překvapení a radost, když jsem obálku našla. Děkuji moc prostírky jsou moc krásné.
    Bábovičky s nádivkou jsou dobrý nápad, ráda vyzkouším.
    Měj hezké dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ráda jsem ti udělala alespoň malou radost.
      Bábovičky byl hned pryč :o)
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  12. Helenko,já to tvoje háčkování miluji. Jsi neuvěřitelně šikovná. A měla jsi dobrý nápad, jak překvapit kamarádky a udělat jim radost.Nádivka nám chutná, ale nenapadlo mě ji udělat takhle muffinovou bábovičkovou. Dobrý nápad.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, děkuji, ale tohle bylo hodně jednoduché!
      Nádivka je prostě jedlá, ať na pech nebo jako jednohubka.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  13. Ty bábovičky mne tedy nadchly. ono by se to dalo ještě vylepšit nějakou náplní do těch otvorů!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, ty pokušitelko!
      Než otevřou fitko, budu mít 100 kilo :o)
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Helenko, seš moc šikovná. Nádivka ve tvaru báboviček vypadá opravdu dobře. Krásný týden. Dana

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko, krásné prostírání, holky musely mít radost.
    Mám stejné bábovičky z Tchiba, ale používám jen málo, budu muset vyzkoušet asi taky slanou verzi ;)
    Krásný začátek týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, alespoň malá radost...
      Ty bábovičky používám docela často, dobře se s nimi pracuje, nemusí se vymazávat...
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  16. Prostírky pro kamarádky jsou moc pěkné a ty bábovičky bych si dala hned. Nádivky mám moc ráda, tak tuhle určitě také vyzkouším. Díky za nápad ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milou návštěvu, ráda jsem inspirovala!
      Přeji krásný den, H.

      Vymazat
  17. Helenko, prostírky jsou krásné, jako všechno tvoje háčkování. Určitě měly děvčata velkou radost. Babovičky z nádivky lákají ke snědku - škoda, že tak daleko a určitě už nejsou. Přeji ji ti sluníčkové jarní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, moc děkuji!
      Bábovičky zmizely skutečně rychle...
      Měj pokud možno hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Heleno, krásně jsi to vymyslela. Teď, když jsme všichni přece jen dost v izolaci, udělaly dárečky určitě dvojnásobnou radost.
    Slané muffiny jsem ještě nezkoušela, ale vzhledem k postoji, který má manžel k velikonoční nádivce, bych s nimi asi doma moc neuspěla. Ale na nějakou grilovačku nebo párty je to dobrý nápad, co přinést "do placu"
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáňo, taková malá radost, když to šlo, tak proč ne...
      Slané muffiny dělám docela často, většinou takovou italskou variantu - sušená rajčata, olivy, bazalka. Vždycky zmizí velmi rychle. Třeba se budou hodit i tobě.
      Přeji pohodový den, H.

      Vymazat
  19. Odpovědi
    1. Omlouvám se Vám, spletl jsem si blog. Ale pochvalu si samozřejmě zasloužíte.

      Vymazat
    2. Nic se neděje, děkuji za pochvalu! Jste kdykoli vítán!
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  20. Helenko, umíš udělat radost nejen sobě, když vytváříš jak prostírky, tak i muffinky, ale i druhým. A to se cení.
    Krásné jarní dny A.

    OdpovědětVymazat
  21. Heli-
    posílám pozdravení!!!
    Moc milou radůstku jsi vytvořila
    a myslím, že mooooc potěšila...
    V této době je krásné si dělat radosti♥
    A moc se mi líbil ten vtip v Tvém velikonočním příspěvku :o)
    Měj se hezky, užívej jaro i za nynějších zvláštních časů
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, taky tě moc zdravím!
      Děkuji, prostě jsem se přizpůsobila době, i když jí nechci podlehnout...
      Vtip je milý, že, taky se mi moc líbí!
      I tobě přeji jen krásné jarní dny, H.

      Vymazat
  22. Halenka viem si predstaviť tú radosť, nájsť takú krásu v obálke ... si úžasná! Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
  23. To muselo být radosti))))) Umíš krásná překvapení, holky si určitě potěšila.
    Muff vypadají moc dobřeeee))))
    Eva

    OdpovědětVymazat
  24. Správná ženská si prostě poradí i navzdory koronaviru. Byla by škoda děvčata o dárečky ochudit a věřím, že to pro ně bylo parádní překvapení.
    Pohodové dny, Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, děkuji.
      Proč nevyužít příležitosti, že!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  25. Helenko, ty jsi prostě úžasná..Krásné prostírání a ty mňamky...já nádivku letos úplně klasicky do pekáče z vlastních zahradních kopřiv:o))..to tvoje provedení je skvost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, to né! Jen jsem chtěla udělat radost.
      A nádivku jsem taky nejdřív měla v pekáči, ale když tak rychle zmizela...
      Měj se pokud možno hezky! H.

      Vymazat
  26. To je bezva nápad dát nádivku do formiček. Vypadá to moc hezky.👏👍
    Moc hezké jsou i prostírky. Ta malá kytička je pozvedla na mnohem vyšší level.👏
    Helenko, přeji ti příjemné jarní dníky.🌞🌷

    OdpovědětVymazat
  27. Helenko, krásné dečky a moc hezké překvapení jsi pro holky připravila! Opět jsem si s chutí prohlédla i Tvé předešlé příspěvky ... moc hezké! A Aaronek je opět úžasný, jak si leží na "pláži" z kamínků :) ... že oni si vybírají taková, kolikrát dosti nepohodlná místa k ležení :Đ Přeji Ti pěkné dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za krásná slova. Ty mě umíš vždycky tak krásně pochválit!
      A s pejsky máš pravdu, je s podivem, kde se mnohdy uloží...
      Měj pokud možno hezké dny, Helena

      Vymazat
  28. Tedy ty prostírky jsou krásné! A hlavně nápad podarovat kamarádky. Musím se přiznat, ze trochu - ale v dobrém - závidím, ze mate kamarádky blogerky poblíž sebe. Já tady žádné nemam a už tolikrát jsem si říkala, jak by byl fajn společný výlet, nebo nějaké setkání...
    Mějte krásné dny! Sabi :)

    OdpovědětVymazat
  29. Téda, musím říct, že nádivkové muffiny vypadají úžasně! Jsi moc moc šikovná! :)

    Shades of Silvie

    OdpovědětVymazat