...rohlíčky jedna báseň...

neděle, dubna 05, 2020


Hezký nedělní večer všem!

Trochu si začínám myslet, že se za chvilku obsah mého blogu smrskne na vaření a pečení. Ale co, dobré jídlo zlepšuje náladu a ta se teď udržovat prostě musí. 
Tentokrát budeme péct bez droždí, pokud ho ještě kousek máte, šetříte ho, stejně jako já, na mazance.
Upečeme si křehoučké, nadýchané, prostě neodolatelné rohlíčky.


Plněné rohlíčky

Potřebujeme: 400 g hladké mouky, špetku soli, 250 g změklého másla a 200 g zakysané smetany
Těsto je jednoduché, všechny suroviny dáme do robotu, ten udělá práci za nás. Zabalíme do fólie a uložíme asi na hodinku do lednice.

Mezi tím si připravíme náplň. Jakou máte rádi. U nás byli včera s pudinkem (400 ml mléka a jeden pudinkový prášek, cukr podle chuti) a s jablečnými povidly s mandlemi. Dobré jsou s jakoukoli marmeládou, nutelou, tvarohem, dokonce můžete udělat i slanou nádivku (třeba špenát se sýrem) protože v těstě není cukr.


Těsto rozdělíme na 4 kousky, každý vyválíme na kulatou placku, rozdělíme na 8 dílků, ty naplníme a stočíme do rohlíčků.
Pečeme na 180 stupňů dorůžova a pak pocukrujeme, pokud tedy pečeme sladké :o)



No, a bychom po skončení karantény neměli sto kilo, občas vyrazíme do lesa. Tyhle fotky jsou myslím ze čtvrtka, nenechte se mýlit tím sluncem - ráno bylo sedm pod nulou a ještě po obědě to bylo ve vzduchu cítit.


Ostrý, svěží vzduch, modré nebe, probouzející se les, ticho, jen ptáci zpívali... prostě nádhera!







No, to je tak zhruba veškeré rozptýlení v době rouškové. Všechno je trochu jinak. Velikonoce budou jiné. Bez rodiny, bez přátel, bez koncertu, bez výletu... Hlavně, aby to pomohlo.

Držte se!
Moc vás zdravím!
Vaše Helena


You Might Also Like

51 komentářů

  1. Och mňam, tie rožteky vyzerajú úplne skvelo. Na tie pudingové by som sa rozhodne vrhla! :) Vďaka za recept, počas týždňa si ich rozhodne pripravím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, to jsem ráda, ať se povedou a hlavně ať si pochutnáš!
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  2. Mám droždí i zakysanku, ale nemám robota :o) Všechno ručně, aspoň mám nějaký pohyb.
    Rohlíčky vypadají lákavě. Asi budu muset péct denně, ať to všechno stihnu.
    A do lesa se musí, to je v rámci duševní hygieny potřeba.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, i já mám víc než historický kus, nechci nový, dokud funguje. Rukama to zvládneš, není to nijak těžké těsto.
      Les je skutečně nutnost.
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Helenka,
    rohlíčky vazerajú skvelo, mám pocit, že obdobné cesto mám aj na "martinské rohlíčky" a tie sú skvelé. Vďaka za pripomenutie, niekedy u nás budú tiež...
    Aj my chodíme do lesa, inak Kubko nechodí nikde, pre istotu. Posledné dve fotky sú naj, hladkám Aarona :-)
    Pohodové dni, hlavne v zdraví, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, ty martinské já dělám z kynutého těsta. Dobré jsou oboje :o)
      Pro děti to teď není jednoduché, hlavně pro ty aktivní, svět se jim trochu zastavil.
      Pohlazení vyřízeno, moc tě zdravím, pa H.

      Vymazat
  4. Heleno, rohlíčky vypadají moc pěkně. Já bych si je asi nejraději dala s povidly, možná s višňovou marmeládou. Teď ale musíme dojíst tvarožník, co jsem upekla včera a nevím, jestli mám před máminými mazanci dělat ještě zas něco sladké. Sezením doma se sice chráním před koronavirem, ale obávám se, že si zakládám na nepěkné faldy
    Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tvarožník jsem už dlouho nedělala a máme ho moc rádi. No, máš pravdu, peču skoro denně a ten pochod lesem denně fakt není... To budeme hezký holky :o)
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  5. Ahoj Helenko, rohlíčky vypadají báječně - určitě je vyzkouším.Velikonoce budou opravdu jiné, než jsme si představovali, ale musíme být silní - hlavně, aby všechna opatření pomohla.
    Přeji ti příjemný víkend a moc hladím Aaronka. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, moc děkuji!
      Na Velikonoce se snažím moc nemyslet a nesmutnit. Raději se zaměstnám, pak není čas na smutnění!
      Pohlazení vyřízeno, měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenko, ty rohlíčky se na mě po ránu úplně smějí. A tvůj parťák na procházkách mi vyvolal úsměv na tváři. Zdravím vás oba a přeji pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, chápu, už se dávno dosmály, zmizely fakt rychle :o)
      Jo, Aaron, ten umí udržovat dobrou náladu!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  7. Zakousla bych se hned ! Ještěže příroda nám umožňuje trochu se nadechnout. Ano, Velikonoce budou jiné, tak snad alespoň počasí nás nezklame. Modrá obloha se sluncem je balzám k nezaplacení.
    Klidný den, Heli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, lákáš, jdu kouknout jaká bude náplň. V lese je krásně a čtyřnohý kamarád šťastný, nejen on, viď.
    Měj klidné a zdravé dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, doufám, že jste si pochutnaly, ať už byla náplň jakákoli!
      V lese je nám dobře vždycky, teď to je skutečně duševní očista.
      Hezké dny i tobě, H.

      Vymazat
  9. Helenko, děkuji za recept bez droždí, stejně jako ty si schovávám poslední kostku na mazance. Rohlíčky vypadají krásně, brzy vyzkouším. A procházky v lese jsou teď ještě příjemnější, než kdy jindy. Aaronek je krásnej, je vidět, že už je z něj dospělej pes. Posílám veliké pohlazení.
    Hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, než jsem se dostala k odpovědi, asi u tebe voní ten mazanec.
      Děkuji za milá slova, Aaron za ty poklony, je to náš parťák!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  10. Helo, dobrý recept. Určitě vyzkouším. Procházka lesem s manželem a pejskem, to je balzám na duši. Zdravé jarní dny přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jsou moc dobré!
      Procházky jsou třeba pro udržení dobré nálady, i když teď jsme spíš na zahradě...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Hele, to vypadá úžasně! Jinak jsem obhlížela ty semenáčky bílé čemeřice a za chvíli budou k vyrytí. Tak ti pak dám vědět...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, moc děkuji!
      Jsi moc hodná, že si nezapomněla, ale prosím, teď na poštu určitě nechoď!
      Moc tě zdravím a děkuji! H.

      Vymazat
    2. Neboj, já je nejdřív musím nechat v kontejnerku trochu narůst aby bylo možné je na jaře vysadit. Takže bych ti je stejně poslala až někdy k podzimu. Když se jim bude dařit, můžeš je vysadit i na podzim.

      Vymazat
  12. Helenko, rohlíčky vypadají báječně. Děkuji za recept, určitě vyzkouším.
    Procházka lesem byla určitě prima a v této nelehké době přišla vhod. Velmi se mi líbí ta poslední fotečka Aaronka, je to fešák.
    Heli, měj se krásně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, nebudeš litovat, jsou skvělé!
      Les je opravdu úžasné místo, mlčí a pomáhá...
      Za Aarona děkuji a moc zdravím, H.

      Vymazat
  13. Další lákavá dobrůtka a je fajn,že není potřeba droždí.Já spoléhala na malý krámek jenže už nemají droždí ani tam.Tak jsem zrovna koukala na bochánek bez droždí.Nějak to vyřeším.
    Fotka s Aaaronkem na pařezu je úžasná.Jako by vnímal vážnost situace a snaží se nasát co nejvíce toho krásného jarního vzduchu.Úplně mně to zvedlo náladu.
    Helenko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, to droždí je fakt problém, mě pomohli skvělí kamarádi! Tvarohový mazance najdeš i u mě a byl moc dobrý!
      A ta fotka na pařezu - musím tě zklamat. Aby tahle zapózoval a věnoval mi vteřinu, stojí u pařezu manžel s dobrůtkou v ruce :o) Je to pacholek, ale milujeme ho!
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Milá Helenko tvé rohlíčky opravdu lákají,moc ráda vyzkouším. Moc děkuji za nádherné lesní fotky.. jsou opravdu uklidňující. A manekýn Šikulka je třešnička na dortu 😊... miláček. Posílám mnoho pozdravů a nejen to 😊😊😊. Krásné dny Vám všem přeji. 💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, to budu moc ráda, i když neochutnáš... Teď už jedu v mazancích, díky tobě!!💙
      Děkuji za Šikulku a moc zdravím všechny k vám domů! H.

      Vymazat
  15. Helenko, shodou okolností jsem včera k večeru pekla podobné - našla jsem recept na internetu, hl.mouka, máslo a smetana, sůl, dala jsem ořechovou náplň podle receptu a jsou moc dobré, jen mi nejde do hlavy, proč jsou dost tvrdé. Asi plynová trouba? nebo já trouba něco špatně? Dík za radu Jiřina z N.
    (potřebovala jsem zpracovat vlašáky)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, jistě se stejně snědly :o) Určitě si nic špatně neudělala, taky jsem měla roky plynovou troubu a už bych v ní neuměla péct. Tyhle jsou hodně nadýchané, trochu jako z listového těsta. Když náhodou zbudou do druhého dne, hodně zvláční asi díky náplni.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
    2. Helenko, díky, chodila jsem na ně hlavně já.Tu ořechovou náplň udělám brzy zas, moc mi chutnala. Zkusím na rohlíčky jiný recept a porovnám je.Jiřina z N.

      Vymazat
  16. Jsem nadšená, že je toto pouze virtuální, Helo, já bych měla fakt ten metrák, prostě voní až sem :-)
    Užívejte lesa, je třeba čerpat sílu z lesa, z přírody, nedojde dech.
    Přeji krásné slunečné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, není to teď jednoduché, času na pečení je dost, fitko zavřené...
      Naštěstí občas ten les...
      I tobě přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  17. rohlíčky jedna báseň,v lese je krásně,Sv.

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko díky za krásné foto a za recept bez droždí.U nás není už několik týdnů.Hned si ho jdu opsat.
    Krásné dny přeji.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mě zachránili skvělí kamarádi, jinak bych pekla tvarohové mazance. I když ty jsou taky moc dobré...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Helenko, slvela kombinace - rohlicky i les. Asi se do nich pustim. Do lesa to mam holt dal:-(. Pekne volno. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A i trochu nutná... Pohyb je potřeba!
      I my musíme autem, ale občas se utrhneme...
      Pa, H.

      Vymazat
  20. Nádhernou procházku lesem jste si udělali a Aron si to určitě užíval s vámi. Rohlíčky vypadají moc pěkně. Jen všechno zadělávám ručně, tak že podle receptu to těsto asi půjde zpracovat docela dobře. hned bych si dala. Mňam. ..vypadají úžasně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, Aaron to miluje, nepřej si slyšet ten koncert v autě, když ví, že bude les :o) A my taky!
      Tohle těsto půjde dobře i ručně, neboj!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  21. Rohlíčky vypadají mňamkově.😋 Okoukla jsem i novou jarní dečku. Je moooc povedená.👏👍 Vycházka do lesa nebo na louku bohatě stačí. Ostatní si vynahradíme v lepších časech.😊
    Přeji pohodový jarní den.🌞

    OdpovědětVymazat
  22. Helenka kľudne len peč, aj viac, keď slintám nad Tvojimi rohlíčkami, aspoň nepriberiem ... A vždy stokrát lepšie sú rohlíčky, ako čítať o korone. Už mi je zle z toho, ako zovšadiaľ vyskakuje a robí bu-bu-bu. No a Aaronek je foto-hviezda ♥ Pozdravujem a želám krásnu Veľkú noc! Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ty jsi moc milá! Děkuji za slova, které ti jdou nepochybně od srdce! Za Aaronka děkuji, je to naše láska!
      I já tě zdravím a přeji pokud možno hezké Velikonoce, H.

      Vymazat
  23. Rohlíčky určitě vyzkouším, děkuju za recept! Hned jak se nám podaří sejít se pospolu, tak je napeču... teď jsme stále jen ve třech, můj muž a moje maminka,tak pomalu nestíháme sníst, co se napeče a navaří... Krásné svátky! Eva

    OdpovědětVymazat
  24. Rohlíčky vypadají naprosto božsky. :-D Procházka lesem musela být skvělá. My máme kousek od domu oboru Hvězda, ale tam to bylo jako na Václaváku. Byli tam sousedé a raději odtamtud utekli. Zahrada je prý bezpečnější místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji! Jdu ti odpovědět a jejich fotky jsou fuč!!! Ach jo!
      V Praze to je asi problém, všude hromada lidí, kteří se chtějí nadýchat vzduchu...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat