...Rhodos 2023 - kapitola třetí...

středa, září 27, 2023

Příjemný večer vám všem!

Dnes vás vezmu na úchvatné místo. Elegantní architektura se tu snoubí s krásnými přírodními scenériemi v dokonalé harmonii. Zvu vás na prohlídku Kalithea Springs.


Už samotný vstup do tohoto komplexu je impozantní. Pergola s mozaikovým chodníkem, bugenvilie, levandule, juky a na konci výhled na moře... Dojdeme na konec terasy a před námi je Pramenný pavilon.


Orientální nádech všechny budov nelze přehlédnou, právě tady kdysi vyvěraly minerální prameny.


Termální prameny lákaly lidi od starověku. Znal je Hippokrates, koupat se tu císař Augustus, ale až italský guvernér Marco Lago nechal v roce 1927 místo upravit. Bělostný komplex pavilónů, teras, altánů navrh římský architekt Pietro Lombardi. Při práci ctil bohatou historii ostrova - kupole odkazují na orient, mozaiky jsou tradičním dílem místních umělců, sloupoví je připomínkou antiky.



I sem jsme vyjeli celkem časně. Hned jsem se rozběhla udělat pár fotek, protože během půl hodiny se prostor zaplnil lidmi. Ale musím říct, že všichni tu chtěli relaxovat a zažívat tu krásu. Byl tu klid.
Koupání je tu naprosto fantastické - mořská voda se tu míchá s tou termální.


Nad zátokou najdete hlavní budovu - rotundu a z ní opět úchvatné výhledy.



Mozaiky jsou všude a jsou opravdu překrásné.




Mohla jsem přihlížet přípravám na večerní koncert v rámci Rhodského festivalu. Rotunda je vůbec celkem vytížený prostor - konají se tu kulturní akce, svatby, často sem zavítají filmaři. Znát ji můžete třeba z televizního seriálu Hercules Poirot, díl s názvem Rhodský trojúhelník.



No, nevypadá to špatně, co říkáte. A to bylo na zemi připraveno snad sto svícnů...


Do komplexů lázní se platí vstupné (4 eura) a za dvě lehátka s slunečník zaplatíte 25 eur. K dispozici je restaurace, bar, v rotundě se promítá krátký film o historii místa.



Byli jsme tu před dvěma roky s Terkou a to místo nás okouzlilo. Moc jsem chtěla, aby si tu krásu užil i manžel. Prožili jsem tu opravdu nádherný den.



Užijte si krásný večer a zítra i sváteční den.

Vaše Helena

You Might Also Like

46 komentářů

  1. Lezarts
    Nelze, než souhlasit-nádhera!

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, ty nejen, že lahůdky připravuješ rodině, ale i nám na blogu. Díky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Je to opravdu vyjímečné místo a jsem ráda,že jsem ho mohla u tebe poznat.Nikdy jsem nic takového neviděla.
    Také jsem nikdy nebyla v Řecku.
    Helenko,měj hezký sváteční den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc ráda jsem vám ho ukázala. Třeba se tam někdo rád podívá...
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Kouzelné místo a ty mozaiky jsou nádherné. Krásný svátečný den přeje Večernice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, jestli se ti líbí mozaiky, to si v dalším příspěvku užiješ...
      Zdravím, H.

      Vymazat
  5. Nádherné místo, Helenko. Úplně se tam vidím!
    Krásný sváteční den přeji.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné místo, Helenko, a myšlenka, že si tam užíval samotný Augustus! Fotky máš krásné, ale že tam nejsou lidé? Jestlipak na taková místa jezdí "naši Řekové", kterých je v naší oblasti opravdu hodně a v Krnově mají dokonce památník - jako vzpomínku těm, kteří natrvalo přišli do republiky? To mě jen napadlo, protože i přítel má kamaráda Řeka jménem Antonis, ale stejně mu říká Tondo. ☺
    Užij si dnešní sváteční den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, někomu to je možná fuk, ale já mám na takových místech zvláštní, trochu posvátný pocit. I já měla spolužačku a mamka kolegyni v Řecka, pokud vím, část rodiny se tam vrátila. A vlastně Adamův spolužák má babičku Řekyni.
      A lidi na fotkách nemám, protože jsme tam byli hned ráno, jen co se otevřelo. Zátoka se pak rychle zaplnila...
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Je to prostě nádhera. Ty mozaiky !!! Naprosto věřím,že jste tam s manželem prožili krásný den !
    Měj se hezky a měj příjemné sváteční odpoledne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, ano, jsme moc ráda, že jsem tam vzala i muže. Potřebuji krásnu sdílet a nejraději s ním :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Heleno, krásné místo, krásné fotky. A ty mozaiky jsou úžasné.
    Hezký volný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáňo a mozaiky si ještě určitě užiješ :o)
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  9. Páni, to je nádhera! Ty mozaiky jsou úplně dechberoucí. Krásně jste se měli, překrásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, co budeš psát až uvidíš dnešní příspěvek :o)
      Byly to prostě krásné dny! Pa, H.

      Vymazat
  10. Helenko, to je skutečná nádhera. Zaujala mě také ta dlažba pokaždé jiná a vždy dokonalá, perfektní. Je to překrásné relaxační prostředí, nádherně a vkusně upravené, luxusní, dokonalé. Rotunda jako víno... Děkuji Ti za úžasnou podívanou do míst, kam se já nepodívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, chápu. Já se na ty podlahy nemohla vynadívat. S podobnými mozaikami jsme se setkali už i jinde v Řecku, na Krétě, většinou v klášterech...
      Je to moc krásné místo, ráda jsem tam zajela i podruhé...
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  11. Už som sa tešila na ďalší blog z Rhodosu ... je to nádhrné miesto, to bol zážitok, ďakujem ♥ Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  12. To je nádhera.
    Hezký víkend, Helenko. 🙂

    OdpovědětVymazat
  13. Helo, opravdu nádhera. Musel to být fakt skvělý zážitek. Přeji pěkný víkend, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, už po tvé první návštěvě mě lázně zaujaly a jsem ráda, že jsme je navštívili a zažili.
    Krásné fotky, musím pochválit.
    Krásnou neděli a i celý říjen ti přeji. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já si pamatuji, že jste tam zajeli a hlavně, že se vám tam taky líbilo.
      Děkuji za pochvalu, tam to jde samo...
      I tobě přeji hezké říjnové dny, H.

      Vymazat
  15. Heli, dík za řecké pokračování))) a zdravím z krátké dovči. Léto prodlouženo do alelujáaa.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  16. Z krás Řecka jsem měla možnost navštívit jen Zakynthos, krásný ostrov s ještě nádhernějším pobřežím a průzračnou vodou. Někdy bych se ráda určitě podívala i na pevninu. Díky za tipy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janino, já na pevnině taky ještě nebyla, ale Krétu máme hodně projetou, Rhodos a Korfu celkem slušně. Ale stále je co objevovat...
      Zdravím, H.

      Vymazat
  17. Moc se mě líbí mozaiky ! Měj se dobře, Helenko. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jsou opravdu moc krásné, podobné měli v několika klášterech na Krétě.
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Helenko, to misto je pusobive z fotek natoz v realite, verim. Krasne, ciste, dokonce alespon na fotkach bez lidi:-). Hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, byl to krásný den na krásném místě.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  19. Páni, tak to vypadá opravdu moc krásně. Ta rotunda je naprosto boží. A vstupné za příznivou cenu. Tu bohužel vybírají očividně na slunečnících xD

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, vstup je v pohodě, lehátek je přiměřeně, aby měl každý dostatečný komfort a hlavně se zachoval klid. Cena tomu odpovídá...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat