...k Jelínkům na Jelínka...

neděle, března 27, 2022

Příjemný nedělní večer všem!

Do Galerie Art v Chrudimi jsem vás vzala už mockrát. Minulý týden jsem si užili vernisáž děl pan Oldřicha Jelínka.


Spolužák a přítel pana Adolfa Borna. Dlouhé roky tvořili autorskou dvojici pro řadu časopisů (ABC, Dikobraz) a společně taky ilustrovali mnoho knih. Pan Jelínek v roce 1981 emigroval do Německa, proto jeho jméno zmizelo z našeho povědomí.


Stále žije v Mnichově, v roce 2020 oslavil devadesáté narozeniny a hlavně - stále maluje a kreslí. Jak je vidět na jeho práci, nijak se nebojí ani nových témat.



Možná máte některou z knih, které ilustroval, v knihovně.


Vernisáž byla dvojitá. Galerista Luboš Jelínek právě představuje malířku, ilustrátorku, grafičku, majitelku oděvní značky a lektorku výtvarných workshopů Jitku Petrášovou.


Dáma o téměř 50 let mladší než pan Jelínek, bezesporu velmi talentovaná a nesmírně příjemná a zajímavá žena. Na díla obou umělců se můžete mrknout buď osobně v Chrudimi, nebo na stránkách galerie.
Bylo to moc příjemné odpoledne.


A letem světem, tedy naší republikou. V týdnu Trutnov. Bylo tak krásně, vyšetřili jsme čas na procházku centrem města.



Z pěší zóny je vidět rovnou do Krkonoš...


Sen musím zajít pokaždé, když jsem ve městě - smečka gepardů Michala Gabriela před divadlem.


A letošní první - dobrá byla.


Počasí se asi pokazí, ale i tak vám přeji příjemný a úspěšný nový pracovní týden.

Vaše Helena

You Might Also Like

50 komentářů

  1. Helenko, moc fajn blogový článek, nejvíc se mi líbí kolo s koly sýra. Moc tě zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, jak stíháš tolik kulturních akcí? Tiše závidím...Chrudim vypadá na moc příjemné město a galerie je krásná. Zdravím a mávám. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono jich zase tolik není, ale snažím se. Potřebuji to k životu...
      Moc tě zdravím, Danuško! H.

      Vymazat
  3. Helenko, po delší době jsem zase nakoukla. Tolik zajímavých článečků jsem zmeškala.
    Přeji pohodový vstup do nadcházejícího týdne.🌞

    OdpovědětVymazat
  4. Zajimava vystava.Chrudim ani Trutnov nejsou od nas tak daleko.Mam plany,ale je nějak těžši je už plnit.
    Helenko,měj hezke dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, do Chrudim to máme opravdu kousek, v Trutnově to bylo pracovní, ale ono bylo tak krásně, že jsem se alespoň chvilku zdrželi :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Rychle jsem nakoukla na stránky galerie. Určitě si výstavy prohlédnu. Trutnov mám ráda. V době, kdy jsem tam pracovala na okresním oddělení ČSÚ jsem k němu měla hodně blízko. Ten už jen občas zajedu a sleduji, co se kde změnilo.
    Hezký den, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, galerii mám moc ráda a nejen proto, že galeristé jsou kamarádi.
      Trutnov, alespoň co mohu soudit má moc příjemné centrum.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Mnam, už se taky těším na první letošní zmrzlinu! Výstava zajímavá, obrazy se mi celkem líbí. Na výstavě jsem nebyla snad od střední školy :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, když vidím tu předpověď, asi to byla na delší čas poslední...
      Ale ono jaro přijde!
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Helenka,
    výstava je zaujímavá, mesto nádherné a tie výhľady...
    A prvá zmrzlina určite potešila, aj ja sa už teším na tú svoju prvú...
    Pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, jsou to takové milé chvilky ve všedních dnech.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Tak Helenko, nadpis mě spletl. Hned si říkám - to byla exkurze u Jelínka ve Vizovicích, možná s ochutnávkou. U nás doma se vůbec nepije (já jen suché červené), takže pro mne tohle kulturní okénko je příjemné a přínosnější ☺. Ve městech, která připomínáš, jsem nebyla, máme to z ruky, ale povědomí samozřejmě mám.
    Děkuji a přeji úspěšný nástup do nového týdne. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, žádné Vizovice, i když k vernisáži sklenka něčeho dobrého také patří!
      Haničko, měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  9. S panem Borneu jsme byli dlouhá léta téměř sousedi. Mám ráda tvorbu p. Jelínka. Díky za sdílený zážitek!☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to upřímně závidím, Renatko! Párkrát jsem se s ním potkala...
      Pan Jelínek je bezesporu zajímavý člověk.
      Rádo se stalo, pa H.

      Vymazat
  10. Helenko, moc děkuji, že jsem se mohla podívat na zajímavou výstavu. 🙂
    Přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Galerii Art se vždycky najde něco zajímavého.
      Nikolko, přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  11. Helenko, krasna pesi zona, z obrazu me nejvice zaujal kralik/zajic:-). Pekny tyden. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, i mě se ta pěší zóna moc líbí, a ten výhled...
      Zajíc je paní Petrášové.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  12. Kresby vypadají moc pěkně a je na nich i mým nezkušeným okem vidět jasná podobnost se stylem Adolfa Borna. Škoda, že stačila taková "drobnost" a jméno umělce, kterého bychom jinak všichni znali, zapadlo pod stůl. Tak alespoň že to dneska někdo napravuje :-)
    PS: Vidím správně pistáciovou? :-) Ta je moje oblíbená!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, pan Jelínek tvrdí, že teď velmi těžko i on sám určuje, co maloval on a co pan Born... Osudy hodně zajímavé, že.
      A vidíš správně - pistáciová a slaný karamel. Výborná byla...
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  13. Helenko, Chrudim jsem viděla v nějakém pořadu v TV, identifikovala jsem ji podle těch tygrů :-)
    Nebyla jsem tam, ale stálo by to za vidění a i s návštěvou galerie. Měla bych už něco udělat s naším kulturním životem :-)
    Měj krásné jarní dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, asi jsem to nepsala dost zřetelně - gepardi jsou před divadlem v Trutnově.
      Galerie v Chrudimi opravdu stojí za návštěvu, alespoň virtuální, stejně jako Chrudim samotná.
      Kulturu k životu potřebuji, stejně nestíhám vše, co bych chtěla...
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Helenko, prima výlet. Já ani v jednom místě nebyla, tak jsem si fotky užila a kulturní zážitek z výstavy byl bonus navíc :). Jo a gepardi jsou skvělí.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji. Ráda jsem tě maličko provedla.
      Užij si příjemný večer, H.

      Vymazat
  15. Helenko, moc hezká reportáž. Ty gepardi jsou nádherní. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, zdravím. Ráda jsem nakoukla na výstavu s Tebou. Do Trutnova jezdíme hodně často, máme tam vnučky. I do sýrárny tam chodím... Přeju příjemné dny. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, trochu mě mrzelo, že jsem v sýrárně nenakoupila, nabídka už byla hodně proškrtaná.
      I ty měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  17. I já jsem ráda nakoukla)))) Vypadá to na pěknou akci.
    Heli, přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, vernisáže v Chrudimi mám moc ráda. Dovedou tam vykouzlit skvělou atmosféru, vystavují kvalitu.
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Helo, zajímavá výstava, ráda jsem nakoukla. A procházku Trutnovem bych si také nechala líbit.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
  19. Viděla jsem nadpis a říkala si, že jste navštívili asi degustaci palírny ;-) a místo toho krásné fotky a inspirace na výlet, super! Krásné dny,jaro je tu,i když se ještě ochladí.... Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene :o) I když sklenku bílého jsem měla...
      Evi, i tobě přeji krásné jarní dny, H.

      Vymazat
  20. Helenko to je asi velice zajímavá výstava. Trutnov vůbec neznám, i když jsme tam jako dítě byla v Chotěvicích u Trutnova n v ozdravovně, ale nic si z těch míst nepamatuji, jen výlet do Hostinného, ale z toho už bych také nic nepoznala. Bylo mi tehdy sedm let a byla jsem vyplašené dítě, prvně z domova sama bez rodičů a někde jinde a navíc na celý měsíc. Moc hezké fotografie. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to se ani nedivím, že si z Trutnova moc nepamatuješ. Myslím, že se v posledních letech centrum hodně změnilo, i já si z dětství pamatovala trochu jinak. V každém případě tam byla procházka příjemná.
      A vernisáž v Chrudimi, to je taková jistota, že to bude hezké odpoledne.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  21. Krásne ste využili slniečkové počasie - tie kresby starého pána majú niečo do seba! Trutnov je krásny!!! Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ano, bylo moc krásně, momentálně u nás mrholí, skoro sněží...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Helenko, zajímavá výstava. Pěkné záběry z Trutnova.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jezdíme do galerie moc rádi.
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  23. To jsi měla, Helenko, krásný den! Ta zmrzlina nakonec musela být třešnička! :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj Helenko,
    já jsem letos ještě žádnou výstavu a ani zmrzlinu nestihla, ale snad se brzy poštěstí. Ti gepardi jsou boží:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat