...trochu jiná Praha...

neděle, srpna 01, 2021

Příjemné odpoledne všem!

Před pár lety by nás ani nepadalo jet uprostřed letní sezóny do Prahy jinak než pracovně. Ale covid zasáhl do všeho. Do turistického průmyslu hodně silně. V Praze teď potkáte asiata tak maximálně jako majitele vietnamské večerky. Hotely poloprázdné, restaurace (ty které přežily) rovněž. Zajeli tam na pár dní, využili možnosti ubytovat se v hotelu, kam bychom se asi běžně nedostali. Doporučuji - ceny jsou skutečně příznivé.

Vybrali jsem si hotel Sax . Sám o sobě je velmi unikátním místem. Interiéry nás provedly minulostí, alespoň co se designu týče. 50 - 80 léta minulého století a originální kousky z těchto období.

Atrium a schodiště - ač jsme bydleli až nahoře, výtahem jsme nejezdili :o)

Nic ovšem nepřekonalo výhled z našeho pokoje - skutečně jsem se nemohla vynadívat...

Fantastická podívaná v noci

i při východu slunce. Chrám sv. Mikuláše a malostranské střechy...

Dny jsme si užívali skutečně naplno. Mnozí ještě spali a my už vyráželi...

Kdo by vyspával na takovém místě... Malou Stranu jsme prochodili křížem krážem.

Zastavili jsme se u domu, kde pracoval profesor Hejrovský,

zašli jsme na Malostranské náměstí - baroko kam se podíváš.

Procházka pokračovala vzhůru liduprázdnou Nerudovkou.

A když už jsme byli až U dvou slunců, pokračovali jsme dál ke Strahovskému klášteru.

Alespoň přes mříž jsem nahlédla do Baziliky Nanebevzetí Panny Marie.

Za tenhle výhled ten výstup opravdu stál - tolikrát jsem tam stála a doufám stát ještě budu, okouzlená tím pohledem.

Sadem Zachránců dětí (založen byl 2009 u příležitosti stých narozenin sira Nicolase Wintona) jsme došli zpět na Malou Stranu. Výhledy jsou naprosto dokonalé.

Už jsme skoro u hotelu - Lobkovický palác,  velvyslanectví SNR a balkon, kde Hans-Dietrich Genscher pronesl 30. září 1989 slavný projev k občanům NDR.
Vlevo vidíte Quo Vadis od Davida Černého.

Děkuji všem, kteří došli až sem. Vím, je to dlouhé a na téma Praha jsem ještě zdaleka neskončila. Ale fotky se v tom množství, které jsem nafotila, jen těžko vybíraly...

Mějte krásný zbytek neděle!
Vaše Helena

You Might Also Like

49 komentářů

1. Děkuji za krásnou procházku Prahou. Už jsem tam nebyla spoustu let. Asi nejvyšší čas to napravit. Měj pohodové dny.

1. Rijo, děkuji. Teď je asi ta pravá chvíle, na léto je turistů skutečně málo.
      Měj hezké dny, H.

2. Helo, výhledy z hotelového pokoje jste měli opravdu parádní. Turistů je tu teď opravdu málo, těch zahraničních ještě míň 😜 Věřím, že jste byli spokojení. Měj se krásně, zdravím 🌞

1. Evi, měli. Nějak jsem se nemohla z toho balkonu pohnout a jen jsem se kochala.
      Byly to opravdu moc hezké dny.
      I ty se měj moc krásně, H.

3. Helenko, moc ráda jsem se podívala. Je to lákavé, bez davů turistů. Jezdívali jsme do Prahy docela pravidelně a znám to tam, jen při poslední návštěvě přítele v tramvaji někdo okradl a přišel nejen o peníze, ale o všechny doklady.
    Těším se na další fotky. Díky za nahlédnutí. ☺

1. Haničko, my jezdíme do Prahy už roky celkem často, přesto jsem tentokrát byla na některých místech poprvé.
      Máte hodně nemilou zkušenost, to fakt není co závidět.
      Fotek je spousta, určitě budou :o)
      Pa, H.

4. Helenko, krásné fotografie. Pobyt v Praze jste si opravdu užívali. Těším se na pokračování.

5. Helenko,jsem nadšená.Nádhera.Umíte si užívat život a tak to má být.
    Těším se na pokračování.
    Měj hezký začátek týdne

1. Jituško, červenec byl hodně pracovní, hlavně manžel neměl jediný volný den. Tohle byl parádní relax. Pokračování určitě bude :o)
      Pa, H.

6. Helenko, to jsou moc krásné fotografie. Pobyt jste si opravdu užívali. Také jsem v Praze dlouho nebyla.

7. Měli jste Helenko super nápad. Liduprázdná Praha. To je prostě sen))))

1. Evi, ona úplně liduprázdná nebyla, ale rozhodně to bylo na pohodu.
      Moc hezké dny to byly.
      Pa, H.

8. Heli, opět krásný výlet, zkrátka si umíš vybrat a obdivuju to ranní vstávání:-) to by sis rozuměla s mým mužem, ten vstává už před východem slunce a já s dětma na dovolené vyspávám skoro do 10h:-D no není divu když jdeme spát skoro ve 2h ráno...včera jsme se vrátili z SK a švagr mi ráno říká: teprve jsi vstala? A já: to víš , časový posun:-D , ale s tebou bych vstala i v 6h ráno a procházela s tebou ranní Prahu;-) těším se na další fotky.

1. Hani, s tím spaním to má každý jinak. Mě bohatě stačí 6 hodin, spíš méně, do 10ti jsem snad nikdy nespala :o)
      A 6 by si vstávat nemusela, bylo cca 7,30, ale sobota a tak byl všude klid. Krásné ráno to bylo, i moc krásné dny, ještě vás budu informovat.
      Pa, H.

9. Heleno, prima výlet do míst, která já mám za rohem - na Malé Straně pracuji (i když se přiznám, že o hotelu Sax nevím). A uličkami Malé Strany courám spíš v poledne (v polední pauze, co máme na oběd) než ráno (to jsem ráda, že doklušu včas do práce, jen na pávy v kapry ve Valdštejnské zahradě krátce juknu).
    Těším se taky na pokračování

1. Stáňo, však jsem při tom našem toulání na tebe pomyslela...Hotel Sax je na Jánském vršku mezi americkým a německým velvyslanectvím. Cestu do práce máš skutečně luxusní!
      Měj pohodové dny, H.

10. Helenko, Praha nikdy neomrzí, viď. A je to prima využít, když tam není tolik lidí. Líbí se mě výhled z pokoje, to je krása ! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, neomrzí. Byla jsem fakt ráda, že nám to vyšlo, když jedeme pracovně není moc času na nějaké procházky a pod. Výhled byl skutečně luxusní!
      Měj se moc hezky, H.

11. Také jsem si vyplnila přání, navštívit Prahu bez turistů( téměř). Vrátilo mě to kapánek do 80 let, ale s rozdílem krásně upravených i přístupných míst které byla v zdevastována a uzavřena veřejnosti. Ale hezky jsem se vrátila spát do mého domu s výhledem na zahradu😁. Vaše ubytování opravdu bylo skvostné!!! A kdy dáme to kafe

1. Renatko, jsem fakt ráda, že nám to vyšlo, do poslední chvíle to nebylo úplně jisté. Normálně taky jezdíme domů, ale teď jsem si moc užili i rána i večery...
      Na to kafe určitě dojde, věřím tomu!
      Pa, H.

12. Děkuju za tu krásnou procházku! Teskním po Praze a doufám, že už brzo, už brzo to dám!

1. Rádo se stalo, Evi!
      Taky jsem se dlouho těšila... Určitě to brzo vyjde i tobě.
      Pa, H.

13. Helenko, my jsme takto poloprázdnou Prahu zažili vloni v červnu. Nezapomenutelné to bylo. Budu se těšit na další fotky.
    Krásný nový týden. Jitka

1. Jituško, ráda věřím! Praha se neomrzí, vždycky je co obdivovat...
      I ty měj krásné dny, H.

14. Taky děkuji za hezkou procházku Prahou. Já Prahu ještě nenavštívila.
    Hezký den. 🙂

1. Nikolko, určitě se vyprav. Je to skutečně krásné město.
      Děkuji a zdravím, H.

15. Helenko krásný výlet jste měli, Praha bez lidí je velký zázrak. Prázdné ulice bez turistů je balzám na duši.
    Měj hezké dny !

1. Jituško, ono to tak úplně bez lidí nebylo, ale tohle ráno jsem si fakt užili.
      Moc děkuji a posílám pozdravy, H.

16. Helenko, bydleli jste v krásném hotelu s nádhernými výhledy. Také bych se kochala. A uličky Malé Strany jsou takové romantické, nedivím se, že jste jimi prošli křížem krážem. Parádní fotky.
    Přeji pohodovou druhou půlku prázdnin. D.

1. Dáši, byly to moc hezké dny. Romantika, odpočinek, procházky ve dvou bez starostí...
      Moc děkuji za pochvalu a i tobě přeji hezké dny, H.

17. Ahoj Helenko,
    to jste podle mě měli skvělý nápad. Já jsem byla v Praze minulé léto jako průvodkyně a všichni jsme si užili to, jak je celkem prázdná. Prošli jsme se od Masarykova nádraží na Malostranské náměstí s velmi příjemnou odbočkou na Kampu. Malá Strana a okolí Hradu je fakt nádherné. Procestovala jsem opravdu dost zemí, ale pořád jsem přesvědčená, že Praha je nejkrásnější hlavní město.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

1. Že jo, Haničko! Jezdíme do Prahy celkem často, ale je to pracovně, teď to bylo něco úplně jiného... A ty večery...
      Děkuji a zdravím, H.

18. Helenko, i když Prahu znám, užila jsem si tvoje originální pohledy na ni. Měj pohodové dny.

19. Ten hotel, tak to je tedy paráda! Interiéry jak z Bondovek! To místo odkud jsi fotila Hradčany, to byla Bella Vista pod klášterem, že? Taky jsem tam stála a fotila a říkala si že to jméno sedí jak pr..l na hrnec! Ono se jak vloni, tak možná ještě letos daly pořídit třeba na Malé Straně i byty za zlomek původní ceny nejen ubytování v luxusních hotelech.

1. Vendy, Adam zas říkal, že jako ponorka Fantomase :o)
      Ano, některé fotky jsou od Bella Visty, respektive s terasy pod ní, protože měli ještě zavřeno. O co krásnější mají výhled, o to horší pověst (alespoň podle recenzí).
      Píšeš o bytech, všimli jsme si, co tam je neobydlených domů - opravdu hodně...
      Měj pohodový den, H.

20. Pfrocházeli jste skutečně nádherná místa, Helenko!

21. Dokonale, Helenko, ano, Praha je jina, ty pocty lidi jsou vyhodou pro nas turisty, pro obchodniky naopak. Krasne zabery nadherneho mesta/mista. M.

1. Marcelko, lidí pracujících v turistickém průmyslu mi je opravdu hodně líto. Kamarád má několik hotelů, něco o tom vím. Vždyť i hotel na Kampě, kde jsme se léta ubytovávali je teď opuštěný a hledá nového nájemce. A asi nebude sám.
      Měj hezké dny, H.

22. Helenko, nádhera. Historické centrum je krásné a hotel taky, výhled je naprosto nádherný. Ráda se dívám a přemýšlím, kdo tam asi bydlí.... určitě jste si to užili. Měj krásné teplé dny. Dana

1. Danuško, děkuji, byly to skutečné krásné dny. Někde tam bydlí třeba paní Syslová, potkali jsme ji jak venčí Máňu :o)
      Jinak je dost bytů prázdných...
      Měj se moc hezky, H.

23. Malá strana je naprosto kouzelná a uvědomím si to pokaždé, když mám to štěstí a vyskytnu se tam. Procházet těmi křivolakými uličkami se prostě neomrzí :-) Stejně jako výhledy na Hrad. Tak šťastně umístěné centrum jen tak nějaká metropole nemá.

1. Marie Veroniko, k tvým slovům není co dodat.
      Přeji krásný den, H.

24. Helenko, spát v hotelu a mít takový výhled by pro mne bylo krásné, ale nikdo by to nepochopil, když to mám do Hl.m. tak blízko.Ty ranní fotky jsou působivé. Jiřina z N.

1. Jiřinko, to je přece fuk! Hlavně, když by si byla spokojená. My to máme jen hodinku, ale ta rána a ty večery... ach!
      Pa, H.

25. Hezké fotky a suprově vybraný hotel, jednou jsme v něm byli na jednu noc a vše bylo na jedničku. Ale když jedeme do Prahy i s naším chlupáčem, tak si vybíráme hotel s ubytováním i pro psy a v tomhle zase jasně vyhrává Hotel Golf.