...Praha pro teď naposledy...

sobota, srpna 21, 2021

Příjemný večer všem!

Dnes ukončím povídaní o našem pobývání v Praze. Budou to možná i trochu praktické tipy, třeba si vyberete a bude se něco hodit.

Cathedral Café - místo, které mi bylo doporučeno. Sama bych ho asi nenašla. Schované mezi Týnským chrámem a Ungeltem. Mají hezký interiér, ale zastřešený průjezd a dvorek - to je nádhera.


Zrovna připravovaly velký stůl pro společnost na večer - fotka jen velmi z dálky, nechtěla jsem rušit...


Občerstveni jsme pokračovali k Anežskému klášteru. V letní sezóně je celý areál je otevřený do 22 hodin (galerie pochopitelně zavřená). 
Vstoupili jsme do areálu branou u kostela sv. Františka z Assisi - z veku i uvnitř je vidět mísení romanského a gotického slohu.


Klášter založený Anežkou Přemyslovnou, i když nejdete dovnitř, stojí venkovní prostory za prohlídku.


Mám ráda, když se vhodně kombinuje historie s uměním současným - Jaroslav Rona, Podobizna s lebkou.


Ambit menších bratří - kouzelně upravené místo k relaxaci, rozjímání.


Zahrady Anežského kláštera jsou rozsáhlé, v severní části se teď v létě hraje divadlo. My tu byly téměř sami a bylo to moc příjemné - kdo by nechtěl být v centru Prahy a zároveň mimo davy.


Kdo by tohle nemiloval...


Večeřeli jsme tam, kam nás roky ani nenapadlo kouknout - Restaurace U Tří Pštrosů u Karlova mostu.
Velmi slušení ceny, skvělý servis, jídlo bez chybičky.


Další skulptura, opět Jaroslav Róna - Čtenář.


A ještě jeden typ, kam zajít na jídlo. Na Újezdu najdete thajskou restauraci NOI. Musím pochválit skutečně vše - jídlo, milý personál i krásné prostředí - hlavně tedy jejich půvabný dvorek. 


Podotýkám, že se nejedná o jakkoli honorovanou reklamu, chci je pochválit místa, která podle mě za to stojí. Co si budeme povídat, restauratéři to neměli jednoduché...

A na závěr malý kvíz. Co ten zadní dům? Představte si ho černobíle. Neznáte ho náhodou? Určitě ano...


Přeji všem krásný sobotní večer a hezkou neděli.

Vaše Helena

You Might Also Like

58 komentářů

  1. Helenko, to jsou krásná místa v nádherné Praze. Ukládám do paměti a určitě jestli ne letos tak příští rok zase do naší stověžaté matičky vyrazíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, jistě najdete další krásná místa..
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  2. tipy!!!
    typy jsou něco jiného

    OdpovědětVymazat
  3. Helo, opět krásné fotografie. Až pojedu za vnoučaty do Prahy, určitě nějaké to místečko navštívíme. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji.
      Určitě si to v Praze užijete.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  4. Nádhera,vždy se ráda podívám do Prahy.Spousty míst vůbec neznám.A ta kouzelná kavárnička.
    Do Prahy pojedeme až mi zavolají kvůli foťáku,ale nevím,zda se odvážíme někam podívat.
    Helenko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ani my ne. Jsem ráda, že jsme poznali zase něco nového, takhle objevovat můžeme spoustu let.
      Něco si vyber a udělej si radost, pokochej se.
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Helenko, hezká podvečerní procházka. Mám raději místa, kde není moc lidí.
    Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, v klášterních zahradách bylo moc krásně. A nečekaný klid.
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  6. Helenka,
    milujem Prahu a ukázala si mi nové nádherné miesta, ktoré musím určite niekedy vidieť :-)
    Pekný víkend, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, vím, že to máte daleko, tak to snad jednou vyjde.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  7. Další hezká procházka Prahou.
    Pěknou neděli. 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, zdravím. Děkuju za tipy a inspiraci. Krásné vše opravdu moc, ale ta kavárna na začátku - ach, ta je kouzelná...Tu si zapisuju, v Praze mám syna a jezdím tam na léčení,tak snad ji najdu. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je opravu velmi půvabná! Zašli jsem tam dokonce dva dny po sobě :o) Určitě ji najdeš, jen z ulice by nikdo takový krásný dvorek uvnitř nečekal...
      Přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko, na snímky se vždy ráda podívám, Prahu mám prochozenou, ale myslím tu starou, i tak je tam spousta míst, kde jsem nebyla, to ani není možné. Proto ten dům v kvízu asi neznám, možná je to foceno z okna, nic mi to neříká, ale nemohu tam znát všechno. Tady by se měli chytnout spíše Pražáci. Já mám Prahu dost daleko, cesta tam trvá 3 hodiny Pendolinem a asi jsem navštívila jiná místa, než máš na fotkách, zase je to jiná možnost a dát tipy - je výborné a díky za ně. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, ani my a možná skoro nikde nebyl všude. my to máme hodinu, jezdíme tam často pracovně a tak teď to bylo prostě jen pro radost.
      Budeš překvapená, dům určitě znáš :o)
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  10. Teda Helenko, krásná místa jste objevili. Skvělé tipy na posezení a super zpráva je, že ceny jsou únosné a všude chutnalo. Hezky jste si Prahu užili.
    Přeji pohodovou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné kavárničky, šikovně umístěné v průjezdech a dvorech. Fotky se mi líbí moc a jsem ráda, že jste si ten výlet do Prahy patřičně užili. Zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, v Praze se umí šikovně využívat průjezdů a dvorků, pak to je nádhera!
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  12. Heleno, krásné fotky, prima tipy. A musím říci, že ke Pštrosům by mne na jídlo nenapadlo jít, a to mám tuhle restaruaci u nosu.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nás taky ne, inspirovala mě kamarádka a pak jsem mrkla na menu - ceny nižší než u nás...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  13. Oj, ta kavárnička. Úplně pro nás. Díky za tip. Vyzkoušíme ji. Jinak krásný pražský výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezká, že :o)
      Byli jsme tam hned dvakrát :o)
      Evi, měj příjemný den, H.

      Vymazat
  14. Krásné fotografie. Zkusím hádat dům z poslední, serial Kamarádi? Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Alenko! Hned dvakrát! Máš pomyslnou medaili - trefila si!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  15. Helenko, krásná místa a to jsem si myslela, že Prahu znám... Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  16. Krásná místa! V Praze je pro mne hodně a hodně neznámých míst.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, i pro mě! Ale postupně alespoň některá objevíme...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenko, toulání v uličkách kolem Týna mám ráda, tak to jsem ráda za tip. Anežský klášter i Španělskou synagogu máme taky na seznamu. Vloni nám nepřálo počasí a synagoga byla ještě v rekonstrukci. Tak už se moc těším na Prahu.
    Měj krásný poslední prázdninový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc ti přeji, aby cesta vyšla a užili jste si krásné dny, H.

      Vymazat
  18. Tipů na krásná a přitom klidná místa v centru Prahy není nikdy dost. A na gotické stavby také ne :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, u tvých příspěvků se tak krásně odpočívá, fotografie jedna báseň.
    Měj se hezky. J

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, zajímavá reportáž. Já Prahu ráda procházím, fotím, sem tam si tam dám i kávu a něco k ní, ale na jídlo obvykle nejdu, to si dám zas až doma a tak, co jednou udělat něco podle Hely? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, teď je asi ten správný čas. Ceny jsou skutečně příznivé i na místech, kde by si to nečekala.
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  21. Helenko to jsou moc hezké fotografie. Děkuji za hezkou podívanou a reportáž. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  22. Helenko, krásná místa, ta kavárnička teda je. A jsem zvědavá na ten dům, doufám, že odhalíš, co je to za dům. měj se krásně Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc se nám tam líbilo!
      Jasně, že dům odtajním!
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  23. Jeeee, ta kavárna vypadá úžasně. Musím si ji dát na seznam. :)
    Hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelo, tak to jsem ráda inspirovala.
      Děkuji za návštěvu a zdravím, H.

      Vymazat
  24. Krásná procházka, Helenko. Praha je opravdu jedno z nejkouzelnějších měst na světě.
    Přeju prima dny.

    OdpovědětVymazat
  25. Já jsem pražanda každým coulem, a tak je pro mě hodně zajímavé vidět, jaká místa tě při návštěvě zaujala. :) A musím se přiznat, že v kavárně Cathedral Café jsem ještě nebyla a budu to muset napravit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi ctí inspirovat i pražandu :o)
      Lucie děkuji za návštěvu a doufám, že budeš v kavárně spokojená stejně jako my.
      H.

      Vymazat
  26. Helenka s Tebou sa tak krásne túla ... určite sa nechám inšpirovať! Ďakujem, Marta

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Helenko,
    ukázala jsi nám samá krásná místa, určitě bych ráda něco navštívila.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti budu přát, ať výlet brzo vyjde.
      Hani, měj hezkou neděli, H.

      Vymazat