...Telč mezi 8 a 9 ranní...

pátek, srpna 27, 2021

Příjemný večer, vážení!

Vstávali jsme opravdu brzo. Hodně brzo. Za tmy. Cesta sice nebyla tak dlouhá, ale situace na silnicích se nedá předvídat. O některých objížďkách a uzávěrách se skutečně člověk dozví až ve chvíli, kdy stojí před nimi. Nemáme ve zvyku přijít pozdě.
Přijeli jsme včas. Hodinu před plánovaným jednáním. Byla to úžasná hodina.


Prostě kouzlo. Téměř liduprázdné náměstí Zachariáše z Hradce. Jen pár místních připravujících své krámky a kavárny na otevření...



Oběhla jsem ho několikrát dokola, kochala jsem se tou renesanční krásou...


Vyšla jsem z náměstí a omrkla jsem přes hradby a zahrady pozdně románskou věž sv. Ducha, asi to nejstarší, do v Telči stojí...



Dům č. 61 - koupil ho pekař Michal a v roce 1555 ho nechal vyzdobit sgrafity. Ta se našla až v roce 1953 při rekonstrukci domu. Mám ho moc ráda. Je to nádhera, že.




Nárožní měšťanský dům č.15 s arkýřem a kamennými gotickými ostěními kolem oken. I tady byly biblické motivy dlouho zakryty.

Kamenná šestiboká kašna byla jako úžasné zrcadlo...



Krásné nádvoří universitního centra, umělecké objekty, kavárna, klid. Prostě nádhera.

Tudy se jde k věži kostela sv. Jakuba - jistě krásný výhled, ale bylo ještě zavřeno.

Kostel jména Ježíš - zrovna ho slečna otvírala a pozvala mě dovnitř...




Něco vám chybí? Zámek, že. Ten je neproniknutelně obehnaný lešením, rekonstrukce má skončit na jaře 2023.
Bylo to jedno z nejhezčích rán letošního léta.

Mějte příjemný poslední prázdninový víkend!
Vaše Helena
 

You Might Also Like

51 komentářů

  1. Helenko, dnes jsi mě svými fotografiemi z mého rodného města opravdu moc potěšila. V kostele Jména Ježíš jsem byla pokřtěná a bydleli jsme u Oldřichova náměstí v části Štěpnice. Nejhezčí měšťanský dům černobíle zdobený,(na sedmé fotografii), byl dlouhé roky natřený na bílo. Až později se při opravách zjistila nádherná výzdoba a dům byl kompletně zrestaurován. To jen na okraj. Do Telče jsme se dlouho nedostali a moc toužím se tam ještě vydat. Snad to vyjde buď koncem září nebo pak až někdy příští rok na jaře a ubytovat bychom se chtěli asi v hotelu Cererin nebo v penzionu Pod Věží. Naše známá, kam jsme jezdili a měli jsme u ní super ubytování, nám bohužel před třemi roky zemřela, tak to budeme muset řešit jinak. V nádvoří Jezuitských kolejí byla cukrárna. Je tam ještě? Moc jsi mě těmito fotografiemi potěšila. Přeji Ti krásný večer a pohodový víkend..

    OdpovědětVymazat
  2. To je krásné. 🙂
    Přeji ti hezký večer a pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, díky za krásnou ranní procházku Telčí. Mám ji moc ráda, je to malebné město.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Růženko! Náměstí je skutečně půvabné!
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  4. Heleno, Telč je krásná. A ještě když je liduprázdná... Když v práci plánujeme školení, tak ze všech tří možností, co můj zaměstnavatel nabízí vždycky preferujeme Telč (však už jsem tu taky nějaký telčský článek měl). Letos nám to ale zhatil covid - neškolili jsme se vůbec (a to jsme měli telč rezervovanou v krásném květnovém termínu)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, byla to fakt krásná náhoda.
      Budu ti přát, aby se další školení konalo!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  5. Krásné fotky, hned ráno jsem tam asi nikdy nebyla:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, děkuji! Já taky ne, byla to náhoda a jsem za ni ráda.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  6. Helenko, krásné, kochám se u tebe. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, a hlavně bez aut na náměstí ;)
    Telč je krásná.
    Přeju prima víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, auta tam pochopitelně byla, ale nebylo jich moc. S každou minutou přibývala.
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  8. Helenko, moc děkuji za krásné fotky z Telče. Je to perla, co dodat. V Telči jsme byli před covidem, jsou to právě dva roky. Také jsem nafotila náměstí, ale byli jsme i na zámku a mohlo se fotit, takže někdy to dám na blog.
    Přeji příjemný víkend. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, já děkuji za milá slova. ráda se podívám na fotky z tvého výletu. Zámek teď skutečně není skoro vidět.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. To vypadá velmi romanticky :-) Pokaždé, když o Telči slyším, tak si vzpomenu na jeden díl televizní soutěže O poklad Anežky české, ve kterém tam psala paní magistra učitelka češtiny z Telče a požadovala veřejnou omluvu za gramatickou chybu moderátora. To skutečně nemělo chybu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, to je tedy hezká vzpomínka. Děkuji za ni a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Helo, díky za krásné fotky z ranní Telče. Zavzpomínala jsem na návštěvu tohoto krásného města. Byli jsme tam na výletě s manželem a domy na náměstí jsou opravdu nádherné. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, to jsem ráda, že sis příjemně zavzpomínala...
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  11. Helenko, Telč je krásné město. Ty domy na náměstí s podloubím jsou tak kouzelné... Ráda jsem nakoukla. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší, Leni! Je to fakt krása!
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  12. Helenko, zažít Telč bez lidí a hlavně bez aut je neuvěřitelné. Já tam občas jezdím, ale náměstí je vždy plné aut. To se pak špatně fotí. No, je fakt, že takto po ránu jsem tam ještě nebyla. Krásné fotky.
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, auta tam pochopitelně byly, ale povedlo se pár fotek bez nich. určitě to bylo tou časnou hodinou, postupně přibývalo lidí i aut. Taky nemám ráda fotky s auty...
      Moc děkuji a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  13. Helenko těmito fotografiemi z mého rodného města jsi mě opravdu potěšila. Moc hezké fotografie jsi pořídila. Ještě můžu dodat, že černobílý krásně zdobený měšťanský dům byl dlouhá léta natřený na bílo. Až při opravě fasády se přišlo na tuto překrásnou výzdobu a dům byl zrestaurován do této úplně původní podoby. Mám někde černobílou fotografii, kde je dům ještě bílý. Moc hezké fotografie. děkuj za úžasnou podívanou. Ráno jsem psala komentář, ale zmizel. Možná spadl do SPAMu. Měj se krásně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to je moc hezké, netušila jsem a mám radost z tvé radosti! Já jsem taky našla jednu fotku, kde je dům zabílený, no hrůza!!!
      Tvůj komentář skutečně zmizel, pak se objevil mezi spamem. Kdyby si nenapsala znovu, vložila bych ho sem sama.
      Děkuji za milá slova a i za ten čas, který si mému příspěvku věnovala!
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Je to nádherné město. Jste Helenko úžasní cestovatelé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je. Byla to pracovní cesta s nečekaným bonusem. Určitě bychom se zdržely odpoledne, ale to ráno nemělo chybu.
      Pa, H.

      Vymazat
  15. Jó Telč...jedno z těch dokonalých měst, kde génius loci dýchá z každého okna. Moc děkuji za možnost ranní procházky, zase po čase..
    Měj se Helenko moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  16. Helo, to bylo krásné ráno v krásném městě. Vzpomínám na naší návštěvu Telče. Měli jsme štěstí, viděli jsme i zámek. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, bylo to nečekané a moc krásné. V zámku jsme před pár lety byli, teď bych stejně neměla čas.
      Pa, H.

      Vymazat
  17. Helenko,to je opravdu nádhera.A měšťanské domy v ranním slunci je úchvatná podívaná.
    Je to o něčem jiném,když je město ještě klidné,protože,jak jsou všude auta,lidi jsem z toho nešťastná.Neumím to fotit.
    Děkuji za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já tě chápu, mnohá místa kvůli autům ani nefotím...
      Tady to náhodou vyšlo, i když tam taky byly...
      Děkuji a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  18. Helenko, ty opravdu navštěvuješ jen samé skvosty:-) tyhle staré domy fakt miluju a ráno muselo být kouzelné....za to opravdu stojí brzy vstát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, tohle byla fakt náhoda. Krásná náhoda.
      Děkuji a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  19. To bolo nádherné ráno! Prekrásne mestečko, malebné domčeky ♥♥♥ ... Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Telč je opravdu kouzelná, stojí za návštěvu!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko,
    to jste užili Telč v krásnou dobu. Já jsem tam byla jen jednou, ale hodně se mi tam líbilo. To náměstí je nádherné.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, nečekané a krásně! Byla to skutečně kouzelná hodina...
      Přeji příjemný den, H.

      Vymazat
  21. Helenko, mám díky Tobě krásné nedělní toulání mezi 8 a 9 ranní. Děkuji.
    Měj hezkou neděli. J.

    OdpovědětVymazat
  22. Helenko, nadherne fotky, proste Telc, cesky poklad. M.

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko, tak to musel být moc hezký zážitek. Taky vyhledáváme doby, kdy je v ulicích a památkách klid. Pěkně jsi to nafotila, je to nádhera.
    Přeji ti týden plný pěkných zážitků. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl, Jituško. I v tom slunci byla některé místa tak tajemná, jakoby opuštěná... krása!
      Děkuji a i ty měj jen hezké dny, H.

      Vymazat
  24. Helenko, podnikáš krásné a zajímavé výlety! Prošla jsem si opět i Tvé předchozí příspěvky a ještěže tak :D ... bych málem přišla o zajímavé recepty, krásné fotky z dovolené i rozkošného Aaronka s dortíkem ♥ Věřím, že jsi měla moc pěkné léto :) Přeji Ti hezké dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za tvá slova a posílám srdečné pozdravy, H.

      Vymazat
  25. Helenko, to se ti opravdu moc povedlo, obejít Telč po ránu a s takovými nadýchanými mráčky, mám spoustu fotek z různých návštěv Telče, ale tyhle jsou opravdu unikátní. Snad jen jednou, to bylo chvíli pocukrováno po sněhové bouřce, by se s tvými dalo měřit.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc si tvých slov vážím a děkuji za ně.
      Zasněžená Telč musí vypadat nádherně!
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat