...z jehlic a z cest...

neděle, června 06, 2021


Příjemné odpoledne, vážení!

Kamarádka je už dvojnásobnou babičkou. Taková událost chce pochopitelně dáreček. Pro tyto příležitosti mám uložené popisy, které se mi líbí, a tak stačí jen vybrat ten pravý, chytit jehlice a klubko a jít na věc. 

Opět to je svetřík pletený v jednom kuse se zajímavým a doufám i pohodlným zapínáním. Dáreček jsem doladila obháčkovaným ramínkem. Používám na to ta plastová od spodního prádla, změkčím je vatelínem a obháčkuji.

Teď už jen vyprat a předat šťastné babičce.


A na závěr vás pozvu na místo, které miluji a procházku tam nikdy neodmítnu. Zelená Hora ve Žďáru nad Sázavou je místo, kde jsem byla už mockrát a přesto mě pokaždé nepřestává fascinovat Santiniho genialita.


Byla zima, fučelo, ale nám to nevadilo. Svah pod kostelem už byl dokončený, stoupat můžete buď po schodech nebo cestičkou vedoucí po vrstevnicích s lavičkami a výhledy. Momentálně tam už potkáte i stádo oveček, které se starají o trávu.


Výhledy na zámek jsou skutečně moc krásné!


Samotný kostel je bez lešení, s krásnou novou fasádou, na rekonstrukci čeká ještě ambit. Mnozí asi pamatujete hřbitov kolem kostela, ten je už několik let zrušený, provádí se tu terénní práce a obnovuje se louka poutníků. Teď už probíhají i prohlídky, tak pokud se do Žďáru vypravíte, užijete si příjemný výlet.




Přeji všem příjemné červnové dny!

Vaše Helena

You Might Also Like

60 komentářů

  1. Helenko, svetřík pro miminko je krásný, určitě potěší. A Zelená Hora je můj velký sen už pár let. Zatím se mi tam nepodařilo se podívat, tak děkuji za možnost nahlédnout na toto nádherné místo prostřednictvím Tvých fotek.
    Přeji prima neděli a posílám pohlazení Aaronkovi. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dáši!
      Já vím, že máte Zelenou horu celkem daleko, ale až to jednou vyjde, budeš nadšená.
      Pohlazení předáno, přejeme k vám domů hezký večer, H.

      Vymazat
    2. Omlouvám se za hrubku - pochopitelně je i Hora s velkým H!

      Vymazat
  2. Helo, svetr pro novopečenou babičku se mi líbí, a pozemek i kostel na Zelené Hoře známe a vítáme každou změnu k lepšímu.Pejskovi to také sluší.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, včera jsem předala, dnes se snad dostane až k miminku, tak uvidíme :o)
      ZH se skutečně vylupuje do krásy.
      Moc děkuji, pa H.

      Vymazat
  3. Helenko, mám moc ráda stavby Santiniho. Jedna kaple je i kousek od nás.
    Dáreček určitě potěšil. Je to nádherná práce. Když se Lolinka narodila, pletla jsem jí stejným vzorem růžový. Teď ho nosí její panenka.
    Přeji krásný nedělní podvečer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já taky a moc. Asi myslíš Panenské Břežany, tam jsem ještě nebyla, ale mám to v plánu!!!
      Děkuji za pochvalu, tvůj svetřík si vybavuji, byl parádní!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helo, Zelenou Horu jsme chtěli navštívit už dávno, ale zatím na ni nějak nedošlo. Doufám, že se toho výletu dožiju. Svetřík je moc hezký a vychytané zapínání je super. Zdravím 🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, jednou to vyjde, bude to krásný výlet.
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  5. Helenko ten svetřík udělá velkou radost ♥ a Zelenou horu vůbec neznám a tak ti děkuju za fotky a informace.Krásně jsem se virtuálně prošla :o)♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc děkuji a ráda jsem ti rozšířila obzor :o)
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenko, svetříček je moc pěkný. Trendy. Určitě udělá radost babičce i mamince.
    Zelené Hora je srdcovka, místo s duší. Santini byl prostě genius. Mám ráda i zámek, interaktivní výstavu v něm i nádherné okolí. Ráda se sem vracím.
    Ať se ti vydaří nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Jituško, moc děkuji. Obě dospělé děti mi řekly, že by takový klidně nosily :o)
      A jak čtu, ZH a Žďár vnímáš stejně jako my. Taky se rádi vracíme...
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Helenko, krásný svetřík, určitě udělá radost.
    Na Zelenou Horu bychom se letos zase mohli podívat.
    Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Heli, svetřík je překrásný, máš opravdu zlaté ruce. No a výlet parádní...ty si opravdu umíš vybrat krásná místa. Příjemný vstup do nového týdne přeju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji, ale byt tak jednoduchý, že by si to dala taky.
      ZH je opravu kouzelné místo.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. Svetřík je OK, zaujalo mne zapínání. Zelenou Horu jsem zatím viděla jen na fotkách nebo v televizi. Stavba je to nádherná!
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, i mě se to líbilo, vím, že miminka nemají rády přetahování přes hlavu...
      U zámku a na ZH je skutečně moc krásně.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Heleno, pěkný pletený kousek - zajímavý střih a mně se moc líbí barva. Ve Žďáru nad S. jsem ještě nebyla, ani na Zelené Hoře. Je ješttě tolik míst, kam bych se chtěla vypravit. Ale myslím, že bych to všechno nestihla, ani kdybych už byla v důchodu a neměli jsme chalupu a chatu...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, snažila jsem se, aby vyhovoval současné módě na miminka, tak snad jo :o)
      Ani já bych neviděla tolik míst, nebýt občasných pracovních cest, to je jedna z výhod...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Ahoj Helenko,
    jsi fakt moc šikovná! Svetřík je roztomilý a líbí se mi jeho barva. Zelená Hora je úžasné místo, moc se mi tam líbilo...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Helenka,
    svetrík pre mimčo je krásny a ramienko je čerešnička na torte :-) To bude radosti...
    A výlet ste mali krásny. Škrabkám Aarona.
    Pekný týždeň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To doufám, Adinko! Snad si toho broučka taky brzo pochovám...
      Vyřízeno :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  13. -To bude fešné mimčo v takovém modýlku!!!
    Jako vždy jsi Šikula👍🏻

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, zdravím. Zelenou Horu mám v plánu, ještě jsem tam nebyla. Svetřík je hezký, líbí se mě barva a zvláštní zapínání. A krásný pejsek ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, bude se ti tam líbit, je to úžasné místo!
      Moc děkuji - za svetřík i psa :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  15. Pletení musím pochválit, je to ruční práce, která mě nějak minula, spíš se mi to nedařilo, i když jsem se ručními pracemi zabývala. Ovšem Zelená Hora to je klenot - palec nahoru. Je fakt, že tam jsem nebyla, ale znám podobná místa a máš to hezky nafoceno! ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Haničko!
      ZH je skutečně fascinující, tam se to fotí samo!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  16. Helenko, krásný svetříček.
    Santini byl opravdu geniální, jeho stavby jsou úžasné.
    Krásný začátek nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji a souhlasím, ráda Santiniho stavby objíždím...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Helenko, krásný dáreček jsi vytvořila. A díky za reportáž. Měj klidný vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko,svetřík se mi moc líbí,obdivuji vždy tvoje nápady.Doladit dárek obháčkovaným ramínkem to je skvělé.
    Na Zelenou horu bych se ráda podívala,nadchl mě pořád o ni v televizi.
    Santiniho jsem obdivovala nedávno na zámku Králova Koruna.
    Aaronek jako vždy kouzelný
    Měj hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji, ale to není můj nápad, to Pinterest :o)
      Určitě si do Žďáru zajeďte, nebudete litovat.
      Aaron, to je prostě parťák!
      Pa, H.

      Vymazat
  19. Svetřík je hodně povedený, ten se bude miminku nosit! Žďár jsem měla zaplacený ještě s Třebíčí, ale bohužel, covid zasáhnul a výlet se nekonal. A jak jsem koukala, už ho letos cestovka v nabídce nemá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Vendy.
      To je škoda, je nás asi víc, co jsme měli někam jet a nejeli... není všem dnům konec, moc ti přeji, ať to vyjde co nejdřív!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  20. Do Žďáru už se chci podívat dlouho - a když teď vím, že je kostel zrekonstruovaný, tak je to dokonce i bezpečné a skutečně o tom můžu uvažovat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, je tam moc krásně, určitě si udělej výlet.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  21. To je krásný svetříček! Já se teď nad těmi maličkými kousky vždycky rozplývám :o) Tak ať udělá radost. Miminku bude hezky teploučko.

    OdpovědětVymazat
  22. Helenko krásný světřík jsi upletla a ještě mě potěšila výletem do Žďáru nad Sázavou. Tam je opravdu nádherně, ale znám ho jen z fotografií. Pokud se dostaneme letos do Telče, tak bych se tam ráda zajela podívat. Děkuji za krásnou podívanou a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Járo, moc ráda jsem tě potěšila. Za zastávku Žďár určitě stojí!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  23. Moc hezký svetřík Helenko, velmi praktické zapínání. A ten historický skvost, je to nádherné.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, je to jen taková maličkost, na tvá díla nemám, ale potěšil a to jsem ráda.
      Měj pohodové dny, H.

      Vymazat
  24. Helenko krásný model jsi vytvořila. Věřím, že se moc líbil. Na Zelenou horu se také chystám a moc těším, ještě nikdy jsem tam nebyla. Tak jsem moc ráda, že jsem nakoukla a vím co na mne asi bude čekat. Měj se moc hezky. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, děkuji!
      ZH si jistě užiješ, je tam moc krásně a co teprve uvnitř!
      Měj jen hezké dny, H.

      Vymazat
  25. Ten svetrík je dokonalý :)A fotky a výlet vyzerá krásne. Ja by som už tak veľmi chcela ísť na nejaký výlet.

    DISCOVERINGGLAM


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! A výlet - už jsem taky potřebovala vidět něco krásného, tady se to splnilo na 100%. H.

      Vymazat
  26. Helenko, krasa, darek i Zdar. Svetrik je vychytany, to zapinani maminku urcite nepotrapi, ba naopak. A obdivuji i mraky na fotkach, davaji tomu mistu uplne jinou naladu. Hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji. Dostala jsem moc milou zprávu - svetřík se líbil. Hurá!
      A ve Žďáru je krásně sna za každého počasí...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  27. Světřík je dokonalý, Helenko. Škoda, že by mi byl malý! A Zelená Hora... co dodat..ááách.

    OdpovědětVymazat