...po cestě domů...

pondělí, května 31, 2021

Příjemný večer, vážení!

Protože to vypadá, že bychom si zase mohli užívat trochu výletů a snad i dovolených, ukážu vám, jak jsme v Lednici bydleli. Knížecí dům je skutečně pár kroků od zámecké zahrady a poskytl nám skvělé zázemí. Zahrada a pergola se ještě upravuje, ale uvnitř je vše připravené pro pohodlný pobyt. 




Každý pokoj má svou barvu, tady jsem nakoukla do toho naproti...


Pokud jedeme nějakou delší trasu, snažím se najít nějaké místo, kde se zastavíme. Malé protažení se hodí nám i Aaronovi. První zastávka byla u zámku Budišov. Nešlo ani tak o zámek samotný, ten byl stejně ještě uzavřený, ale park.


V barokně přestavěném zámku má teď Moravské zemské muzeum depozitář přírodovědného oddělení. Veřejnosti je přístupná nejstarší kolekce vycpanin (kdyby to náhodou někoho zajímalo). Já mám zvířata raději živá.


Park není velký a v porovnání s tím lednickým může jen těžko konkurovat. Ale prošli jsme se. 




Rozhodně to není místo, kam se vyplatí jet přes půl republiky, ale zastávka svůj účel splnila a navíc, hned vedle je moc krásné zahradnictví...


Druhá zastávka. Povědomé? Nedivím se, při troše štěstí jsem se tam mohly potkat s Dášou, která vám včera tohle místo ukázala. Netín a hrobka rodu Lobkowiczů.



Novogotická hrobka s kaplí mě lákala už dlouho. Mám moc ráda tyhle stavby z režných cihel, připomínají mi Anglii.



Pokud by jste měli štěstí a trefili se do toho jediného dne v roce (15. září), kdy je možné podívat se i dovnitř, našli byste tu ostatky členů slavných rodů - Lobkowiczů, Harrachů, Podstatzkých - Lichtensteinů.


Poslední pochovanou je hraběnka Josefa Podstatzká - Lichtensteinová, rozená Harrach.  Zemřela v roce 2000 a bylo jí 94 let.


Jak vidíte, blogerky prostě přitahují stejná místa :o)

Mějte hezké, snad už teplejší dny.

Vaše Helena
 

You Might Also Like

49 komentářů

  1. Helenko; krásný příspěvek. Už na mě dýchá léto; prázdninování; cestování; výletování. Už mě to zase bere))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ač to byla práce (a pak zábava :o)), bylo to velmi osvěžující!
      Chápu, taky jsem měla absťák!
      Pa, H.

      Vymazat
  2. tak to je krásy...moc hezké fotky,ubytování si značím,bude se hodit,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, Světlanko, bydlelo se tam příjemně.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  3. Zase zajímavá destinace👍🏻
    Pohodové cesty přeji☀️

    OdpovědětVymazat
  4. Heleno, taky mám ráda stavby z režných cihel (i novogotiku). A park v Budišově určitě za zastavení stál, líbí se mi.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ty stavby jsou úžasné, jen jich na našem území nemáme tolik jako na západ od nás...
      Škoda, ale máme zase jiné skvosty.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Helenko, děkuji za pěknou reportáž. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko,ubytování jste měli moc pěkné.A seznámila jsi nás s krásnými místy.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  7. Užíváte si samé krásné výlety Helenko. Však už bylo na čase viď?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, byl to pracovní zájezd, ale trochu jsem si ho i užili :o)
      A na čase už fakt bylo...
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Jak je ta normálnost, kterou jsme kdysi brali jako samozřejmou, najednou nová a osvěžující :-) Pohled na apartmán a slova jako výlet nebo dovolená mají najednou úplně nečekanou příchuť.

    OdpovědětVymazat
  9. Takové ubytování by se mi moc líbilo. Hezký výlet.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Helenko,
    krásné fotky. Bydlení v Lednici vypadá dobře, takový pokoj by se mi taky líbil. Ten park u hradu je nádherný, ten by se mi taky líbil. U této hrobky jsem nebyla (já znám jen tu u Orlíku, která patří Schwarzenbergům). Cihlové stavby se mi taky líbí, stejně jako tobě mi připomínají Anglii, Holandsko a Skandinávii, kde to mám moc ráda. Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, bylo tam moc příjemně.
      Hrobek šlechtických rodů máme na našem území celkem dost, většinou to jsou docela zajímavé stavby. A ty cihly, to je prostě krása...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko, takže vy už jste s cestováním začali. Po dlouhé době, konečně možnost výletů i s ubytováním. Krásné ubytování i procházky v okolí. Měj se moc fajn, zdravím 🌻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, byla to pracovní cesta, už to nešlo odkládat. Teď už to jde, ale v době, kdy jsme ji museli naplánovat nebylo jednoduché najít ubytování. Trochu jsme si to zpříjemnili.
      Pa, H.

      Vymazat
  12. Krásné fotky. Úplně to na mě dýchlo takovou výletnickou atmosféru, nebo jak to říct. :D Prostě bych někam takhle taky vyjela.. Vypadá to tam hezky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelo, naprosto to chápu, už jsem měla taky absťák.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  13. Helenko, zdravím. Krásné ubytování a zastávky při cestě taky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkné ubytování a zastavení při cestě také nemá chybu.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Díky za rozšíření obzorů - Budišov znám jen ten nad Budišovkou, tak jsem se už podívala. Fajn jsi napsala, že třeba to není místo, kam jet přes půl republiky, ale pokud tam člověk je, má možnost to projít a poznat. Ubytování se mi líbí.
    Přeji pěkný den ☺.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, já jsem do nedávna znala taky jen ten na Budošovkou. Tenhle je u Třebíče.
      Ubytování bylo skutečně pohodlné!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  16. Helenko, prave jsem komentovala hrobku i krizovou cestu u Dasi:-), nadherne misto. Lednickemu arealu se asi vyrovna maloco, ale i tohle misto ma sve kouzlo. Navic to zahradnictvi!!!:-) Uz se tesim, az i my vyrazime, pokud vse vyjde, tak uz brzy:-). Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, byla to neuvěřitelná náhoda :o)
      To zahradnictví - manžel měl celkem obavu, co přivleču :o)
      Moc ti přeji nějaký parádní výlet!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Heli, pěkné zastavení. Hrobky mě fascinují a tuhle vidím poprvé. Moc krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji za milý komentář. My jsme byli z hrobky taky nadšení!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  18. Helenko, krásné a Lednice? to je moje srdcová záležitost, neskutečných pět let studentského života :-). krásný víkend. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, víš, že jsem na tebe v Lednici vzpomněla - skutečně luxusní prostředí na studium!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  19. Helenko to je ale krásné místo . 💙💙💙💙

    OdpovědětVymazat
  20. Už se těším na dovolenou v Česku. Navnadila jsem se u tebe6. Je u nas5 mnoho krásných míst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, máš pravdu, žijeme v moc krásné zemi!
      Ať se ti dovolená vydaří!
      H.

      Vymazat
  21. Krásné ubytování jste měli, Helenko. Hrobku jsem obdivovala už u Dáši, krásná stavba. Hned bych někam vyrazila. Doufám, že alespoň nějaký výlet letos zvládneme,
    Krásnou neděli, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, bylo nám tam moc hezky a jsem ráda, že i zastávka u hrobky vyšla.
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  22. Helenko, také mě to nalákalo na cestování :-) Moc hezký pokojík, vybrala bych si ten zelený. A ty stavby jsou úžasné. Ale i zastávka v parku stála za to. Moc hezké fotografie. Děkuji za zprostředkovaných zážitek. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, my jsme si vybrali pokoj bílý, ale byl v patře a po domluvě s majitelem nám dal červený, větší a v přízemí. S Aaronem to bylo tak pohodlnější.
      Děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  23. Ahoj Helenko, mám to stejně. Pokud jedu delší trasu, chci se někde zastavit, protáhnout a zároveň poznat nové místo. Ubytování jste měli krásné a na zámku Budišov jsem nikdy nebyla, ale k zastavení určitě stojí. Také si umíte parádně zpříjemnit cestovaní a tak to má být. Hezké fotky a Budišov se mi líbí. Jdu se podívat do mapy, kde že se nachází. :o)
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, je mi to jasné! Člověka to sice táhne domů, ale při řízení je potřeba obrovská koncentrace a tak je zastávek třeba. Pro si je neudělat hezké, že. Budišov je u Třebíče.
      Moc tě zdravím a přeji šťastné cesty! H.

      Vymazat