...hotové raz dva...

středa, května 19, 2021


Příjemný den, vážení!

Rychlé vaření neznamená, že je špatné. Nenabízím dnes slavnostní oběd, spíš něco, co zvládnete vykouzlit během chvilky a dobře se najíte.

Nejprve rajčatová polévka s kukuřicí

Na trošce rozpáleného olivového oleje orestujeme drobně nakrájený kousek řapíkatého celeru, cibulku a mrkev. Přidáme trochu tymiánu a kdo má rád špetku chilli nebo kousek pávivé papričky. A ještě lžičku hnědého cukru. Snížíme teplotu, zalijeme plechovkou rajčat a prohřejeme. Po 10 minutách přidáme plechovku sladké kukuřice, osolíme, opepříme a prohřejeme. Rozmixujeme tyčovým mixérem, možná trochu zředíme, dochutíme bazalkou a hotovo. 
Až budou rajčata ze zahrádky, bude ještě lepší, ale jinak se mi osvědčilo, že než rajčata bez chuti z obchodu, to raději ta plechovková.

Podáváme s kouskem pečiva a hoblinkami parmezánu.

Na druhé jídlo musíme sice myslet trochu dopředu, ale když vše nakrájíme, uvaří se pak vlastně samo.

Fazole po burgundsku

Potřebujeme: předeme namočené velké fazole (cca 200 g), 1 cibuli, 2 řapíky celeru, 250 g žampionů, 4 mrkve, 2 stroužky česneku, kvalitní rajčatový protlak,  250 ml červeného vína, 500 ml vývaru, bobkový list, sůl, pepř, 3 lžíce olivového oleje, sušený tymián

Fazole uvaříme do měkka, slijeme a necháme okapat.

Na olivovém oleji orestujeme zeleninu, přidáme houby, česnek, okořeníme, přidáme protlak. Když začne trochu tmavnout, přilijeme víno, přivedeme k varu, necháme částečně odpařit, zalileme vývarem a dusíme asi 20 minut, pak je čas přisypat fazole a podusíme ještě asi 15 minut, aby se chutě propojily.


Pro ty, co nemusí nebo zrovna nechtějí maso skvělá porce bílkovin. Tohle jídlo je opravdu skvělé ohřívané. 




Nechte si chutnat! Moc ráda si přečtu nějaký typ na vaše osvědčené rychlovky.

Moc vás zdravím!

Vaše Helena


You Might Also Like

44 komentářů

  1. U mě rychlá jídla vítězí a tohle vypadá velice chutně👍

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, rychlovek není nikdy dost, vyzkouším.
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
  3. Mám ráda rychlé vaření, díky za recepty.

    OdpovědětVymazat
  4. Helenka,
    obe jedlá vyzerajú výborne. Rada vyskúšam, hlavne ten druhý recept nám bude určite chutiť :-)
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, děkuji. Fazole byly skutečně skvělé, máme rádi stejně připravené hovězí, ale nemusí se stále jíst maso.
      Hezké dny i tobě, H.

      Vymazat
  5. Rychlovky jsou skvělé, ty fazole bych si dala hned. Měj se hezky, zdravím 🍀

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, jak polévka, tak i fazole vypadají skvěle. Jen bych si to udělala bez hub, které nejím. 😀
    Mou oblíbenou rychlovkou je balkánské kuře. Dělám ho z prsíček, která nakrájím na kostky, osolím, opepřím a osmahnu na olivovém oleji, pak je vyndám, orestuju nahrubo nakrájenou cibuli a česnek. Pak zeleninu, kterou mám k dispozici, lilek, papriku a nakonec rajčata. Jako koření používám čubricu a když není, tak bylinky (bazalka, provensálská či italská bylinná směs). Chutná to i ohřívané. Jíme to s rýží, či chlebem. Jdou k tomu také hranolky.
    Měj prima den. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Alenko! Moc se mi líbí i tvůj recept, takové dobroty mám ráda.
      Měj hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  7. Zajímavé recepty a určitě jste si pochutnali. Manžel je konzervativní a nové věci nerad přijímá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já vím, někteří muži takoví jsou. Ten můj naštěstí ráda ochutnává...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Heleno, tak mne bys dneska neuctila - nejsem polévková a nejím fazole. Nicméně na fotkách obě jídla vypadají skvěle. U nás je jako rychlovka oblíbený kuskus s kuřecím masem a sušenými rajčaty (nesmí ještě chybět česnek a pak přidávám zeleninu, co mám zrovna doma - kousek cukety na kostičky, zbytek cherry rajčátek, kousek červené kapie, pórek, naťovou cibulku... - ne tedy všechno najednou ;-))
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, po pravdě jsem si na tebe hned vzpomněla - tohle prostě není tvůj šálek kávy, tedy čaje :o)
      Kuskus děláme hodně často, ani maso v něm mít nemusím. Jsou z něj dobré obědové saláty.
      Měj hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  9. Helenko,já bych si u tebe pochutnala.Fazole a vůbec všechny luštěniny mám moc ráda.Na rozdíl od manžela,tomu vařím jedině klasiku.Možná něco vyzkouším.
    Děkuji a přeji hezké dny

    OdpovědětVymazat
  10. Mňam na všechno Helenko, to je moje gusto. Vařím rajčatovou polévku s noky a je to dobrota, takže tvůj recept vyzkouším co nevidět. Svá naložená rajčata ještě mám ve sklepě :-). A fazole, to je také mňamka. Luštěnin se u nás nikdo nebojí 🤣.
    Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, mám radost. U vás se nebojíte ani luštěnin a novinek, to je super!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Helenko, tak toto jsou jídla, které bych jedla jen já a s chutí. Stejně tak, jako brokolicovou, pórkovou, květákovou, dýňovou polévku a další zeleninová jídla. Přesto, že je jím sama, občas je vařím, ale rajčatovou jsem ještě nedělala. Takže děkuji za tip, obě jídla vypadají lákavě.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji! U nás se taky dělají hodně tebou jmenované polévky, všichni si pochutnají!
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  12. Helo, obojí je zajímavé. Fazole mám moc ráda a polévky také, jen bych to nemixovala, mám ráda zeleninu v jídle - ty uvařené kousky, čím víc zeleniny, tím pro mne lépe.Maso moc nemusím, ale vajíčka, sýry, ryby, ovoce a zeleninu - to jo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, klidně nech polévka bez mixování. On když se udělá krém, chutě se propojí, ale bude určitě dobrá i tak.
      Jíš samé dobré věci!
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  13. Obojí vypadá lakavě. 🙂 I když na fazole moc nejsem, na tenhle způsob bych je zkusila.

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Helenko,
    skvělé recepty, rychlovky se vždy hodí. Já dneska budu dělat špagety, ale musím počkat, až skončí porada (která zatím vypadá nekonečně...).
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, těstoviny jsou skutečně i u nás hodně oblíbené, možností je snad nekonečně...
      Na plotně mi právě bublá ragú na lasagne...
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  15. Helenko, rychlych jidel neni nikdy dost. Tu rajcatovou delam take z plechovek, kvalitnich, a mlaskame doma vsichni:-). M.

    OdpovědětVymazat
  16. Zaujal mě recept na ty fazole. Česnek a fazole miluji, takže mě tato kombinace opravdu zaujala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, vyzkoušej, u nás měl tenhle recept úspěch.
      Přeji hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  17. Helenko, fazole a všechny luštěniny mám ráda a často je vařím. Já jsem včera připravovala chřest, taky rychlé. Dělám ho na páře,přeleju troškou másla a posypu nasucho opraženým sezamem,k tomu brambory.Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, u nás jsou luštěniny taky velmi oblíbené!
      A chřest, hlavně zelený, ten opravdu miluji. Se sezamem, to musí být dobrota.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  18. Helenko, čím jsem starší, tím víc miluju rychlá jídla. Navíc teď vařím, co jsem doma, téměř každý den a stát u plotny mě fakt nebaví. Rajčatovou polévku nemám ráda, ale ty fazole bych si dala. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, chápu! Taky vařím denně, někdy je fakt problém vymyslel, co jsme ještě neměli...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Perfektní recept, píšu si. Já mám v poslední době oblíbené tak nějak leccos na kari. Cibulka, na to lžičku kari, garam masaly, koriandru a kurkumy, zalít kokosovým mlékem, přihodit prakticky jakoukoli zeleninu (vynikající a rychlá je dýně na kostičky), nechat chvilku povařit a podávat třeba s kuskusem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, to mě skutečně těší! Kari hodně vaří moje dcera, musím do indických receptů trochu proniknout. Počin jsme už udělala, mám na zahradě koriandr :o)
      Měj příjemnou sobotu, H.

      Vymazat
  20. Také se mi recepty moc líbí. Do té rajčatové polívky jsme ještě nezkoušeli přidat kukuřici, to je prostě taková lepší rajská s parmazánem :-) A fazole vypadají také moc lákavě.

    OdpovědětVymazat
  21. Helo,mám oblíbený recept na jedeno rychlé jídlo. Je to mléčná polévka. Do mléka zavařím domácí tenké nudle a strouhaný muškátový oříšek. Je to lahoda.
    Zdravím do Pardubic. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, věříš, že mléčnou polévku jsem asi od dětství nejedla...:o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  22. helenko, jako obvykle zajímavý recept, určitě vyzkouším, děkuji. Měj se krásně. Dana

    OdpovědětVymazat