...Kréta - kapitola čtvrtá...

čtvrtek, října 01, 2020

Příjemný den, vážení!

Sice už máme říjen, ale já se ještě vrátím na prohřátou a sluncem zalitou Krétu. Navštívíme další klášter Zjevení Panny Marie - Moni Panagia Faneromeni. 
Přístup k němu není zrovna po dálnici. Uzoučké serpentiny nás 6 kilometrů posunovaly víš a víš. Nejprve jsme se o silničku děli s ovcemi a kozami, pak už tam byly jen ty kozí bobky. Při představě, že by jelo proti auto se mi dělalo trochu mdlo :o).  Ale jsem bezpečně nahoře. Trochu pevnost, co říkáte.


Ten vzhled má své opodstatnění, musel se často bránit nájezdům pirátů.



Uzavřený dvůr s několika schodišti, která nás dovedou na jakési terasy. Kostel kláštera je dvoulodní a vytesaný přímo do té skály. Šál jsem si pevně uvázala (nosím ho do klášterů, abych nepohoršovala, ale nikdy nebylo mé sporé letní oblečení problém), aby neodletěl a už jsem se jen kochala...

Výhledy jsou naprosto fantastické! Jak na skály, tak na zátoku Miranello a městem Agios Nikolaos v pozadí.



Podle legendy se pastýři každé odpoledne kamsi ztrácel beran. A tak se za ním jednou pustil a našel ho, jak pije vodu vytékající z jeskyně. U pramene se pastýři zjevila ikona Panny Marie. Odnesl si jí domů a jak to bývá, ikona se v noci vrátila zpět do jeskyně. A tak na tom místě začal budovat klášter. Ikona se prý dodnes zjevuje při různých náboženských svátcích. Kdo ví... Jisté je, že ten pramen tam stále je.

Tyhle dámy nás nenechaly na pochybách o tom, kdo že bude na té lavičce sedět...


Tak se loučíme s klášterem a sjíždíme dolů k moři. Jsou tam podle fotek vykopávky minojského města. Bohužel je naleziště uzavřené.
Jedeme si tedy užít atmosféru města Agios Nikolaos. Fotky z něj jsem vám ukazovala už loni. Moc se nám tam líbí. Spoustou stylových kaváren, taverny, kouzelné obchůdky a všudepřítomný šum moře a teplý vítr. Prostě ta pravá přímořská atmosféra.




Mějte příjemné dny!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena



 

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Helenko nádhera !
    Úplně cítím to ticho a klid, které tam muselo být. Tuto část Kréty vůbec neznám, třeba se mi někdy poštěstí se tam podívat.
    Kočičí dámy jsou jedinečné, mají jasno komu lavička patří.
    Měj hezké dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ano. Východ ostrova je divočejší a asi ještě víc autentický.
      Kočky nás fakt pobavily :o)
      Měj hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  2. Jelikož jsem na Krétě nebyla, milá Helenko, ráda jsem se tam podívala takhle, s tebou. A myslím si, že nejsem sama. Teplíčko, klídek, moře. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenka,
    opäť nádherné miesta. Nabudúce si asi aj my požičame auto a vyrážame po Kréte :-)
    Krásne miesta, kam sa s organozovaným výletom nikdy nedostaneme...
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, souhlasím. Když jsem viděla, jaké výlety nabízela delegátka, chytala jsem se za hlavu. Proč strávit den v autobuse a jet přes půl Kréty, když se i nedaleko dá najít tolik zajímavých míst... Ono je to kouzlo i v tom, že tam jsi většinou sama a ne s celým autobusem...
      Hezké dny i tobě, H.

      Vymazat
  4. Krásné fotografie z nádherného místa. Měli jste opravdu zajímavou a krásnou dovolenou. Líbí se mi ty tři kočky na lavičce. Jako by je tam někdo naaranžoval. Přeji Ti příjemné a pohodové podzimní dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, tam si to skutečně užíváme. Kočky nás pobavily :o)
      Měj hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  5. Helo, krásné ! Měli jste skvostnou dovolenou. Z fotek dýchá klid a pohoda. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to jsem ráda, protože klid a pohoda tam skutečně byla.
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  6. Ahoj Helenko,
    máš pravdu, ty výhledy jsou naprosto úžasné! Ta fotka s kočkami je boží, tu bych si hned zarámovala:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, byl to úžasný výlet. Ráda na Krétu vzpomínám.
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  7. Ráda jsem se vrátila s tebou do sluncem zalité Kréty.Je tam opravdu nádherně a asi pořád na co koukat a co objevovat.Číči na lavičce jsou úžasné,jak se pěkně srovnaly.
    Děkuji za nádhernou podívanou
    Měj Helenko,hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, i já se tam moc ráda vracím.
      Čičiny byly úžasné!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Hezky se na fotky dívá v těchto zasmušilých dnech.
    Díky za ně!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, Haničko, i když dnes byl moc hezký podzimní den.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  9. Mám doma tři ředitele, takže přesně vím, že když chci sedět, musím jinam. Když chci ležet, musíme ve čtyřech a ještě se o místo poperou, to je přesně svět kočičí :-)
    A ten řecký, ten je plný slunce, provoněného vzduchu od moře, ryb, skvělé kávy, ach.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, ráda věřím, že máš své zkušenosti :o) Však jsem si na tebe při pohledu na ty dámy vzpomněla...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  10. Helenko, takové krásné místo..... kam chodíte na tipy ohledně cestování po Krétě? Čerpáte z nějakého konkrétního zdroje, z nějakých webovek? Poraď, prosím, ať příště vím, kde tak krásná místa hledat :) Moc děkuju :)
    Jinak Agios Nikolaos, to je opravdu hezké město. My seděli na výborné kávě u laguny a neměla chybu. A kdybyste příště v A.N. hledali nějakou restauraci na oběd, večeři, zkuste Embassy. Není přímo na pobřeží ani úplně u laguny, je o uličku dál, ale jídlo úžasné a prostředí taky. O obsluze ani nemluvím. Vedou to tam starší a moc milí manželé.
    Jéééé, to jsem se myšlenkami vrátila zpět :)
    Helenko, měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, pokaždé se připravuji doma. Sama víš, že krom těch hlavních turistických atrakcí na Krétě zajímavá místa zrovna nepropagují. Před lety jsem náhodou narazila na https://www.cretanbeaches.com/en/
      Tam jsou přehledně snad všechna zajímavá místa, dokonce tématicky rozdělená (vykopávky, kláštery, pevnosti, přírodní zajímavosti a pod.) Když mě tam něco zaujme, hledám pak dál, prostě zadám název do googlu a ono vždycky něco vypadne :o)
      Děkuji za typ, pokud to příští rok půjde, chceme se vrátit víc na západ, tam jsme rozhodně všechno neprozkoumali :o) Všechno jídlo máme vždycky v hotelu, tak taverny moc vyzkoušené nemáme, ale dobře vím, že se na Krétě jí skvěle.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
    2. Moc děkuju, jdu hned kouknout na ty webovky :)
      Prima den ti přeji. P.

      Vymazat
    3. Peti, ráda! Vím, že mi to trvalo, trochu nestíhám, ale na výběr máme celkem čas, že :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
    4. Jj, téměř rok :o) A opravdu díky za ty stránky, je tam toho hodně, zatím nejvíc na jedněch webovkách, co jsem kdy našla :)
      Helenko, měj se prima. P.

      Vymazat
  11. Helenko, opět krása ke kochání. A ty kočky na lavičce mě pobavily. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, kochám se tou nádherou, cítím lehký vánek ve vlasech a vdechuju vzduch prosycený solí.
    Klášter je krásný a to, že vypadá jako pevnost, mně nepřekvapilo. S podobnými stavbami jsme se setkali i v Itálii.
    Ty tři kočky na lavičce jsou boží. 👍😀
    Měj krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, i já se ráda prohlížím fotky a vzpomínám...
      Kláštery jsou na Krétě opevněné celkem často, mnohdy to bylo jediné útočiště před tureckými nájezdy pro lidi z přilehlých vesnic. A vliv Benátek, ten tam je cítit na mnoha místech.
      Kočky zaujaly, že.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  13. Helenko, krasa, priznavam, ze ty serpentyny by pro me taky nebyly - uzke silnice, kde se snad ani dve auta minout nemuzou, zni jako zly sen. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ani já takový adrenalin nevyhledávám, ale na druhou stranu to je spíš náhoda, když tam jedno auto potkáš. A všichni místní s tím počítají, žádné nebezpečné situace jsem tam nikdy nezažila.
      Měj klidné pondělí, H.

      Vymazat
  14. Helenko; měli jste krásnou dovolenou. Tvoje fotky jsou tím pravým důkazem )))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ráda vzpomínám a klidně bych se vrátila...
      Evi, měj hezký den, H.

      Vymazat
  15. Helenko,krásné fotky,člověk by tam snad i bydlel,chvíli si to vždycky řeknu :) Je to krása.Moc pěkný víkend přeju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, často si to tam říkáme. Kréťané potřebují k životu daleko méně materiálních věcí, než máme my. A vypadají šťastně a spokojeně, i když život tam lehký určitě není.
      Užij si hezký den, H.

      Vymazat
  16. Tak ty kočičky jsou dokonalé. :D A smozřejmě celá Kréta působí naprosto nevšedním a kouzelným dojmem. Krásné fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baryn, děkuji za návštěvu a velmi trefné vystihnutí Kréty!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  17. Helenko, kouzelný klášter a na Agios Nikolaos mám také moc pěkné vzpomínky.
    Pěkný sobotní večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, byl. Kláštery na Krétě prostě milujeme. Ráda věřím, AN je úžasné město.
      Užij si hezký večer, H.

      Vymazat
  18. Heleno, krásné fotky s prázdninovou atmosférou - klášter, výhledy i ta kavárnička a lavička s kočkami.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko,jako vždy nádhera,..a ta lavička..,Sv.

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné fotky vypovídají o krásné dovolené, až je mi z té krásy i smutno, kdo ví kdy jí znovu zažijeme. Ale hlavně ať je vše v pořádku a jsme zdraví. J.

    OdpovědětVymazat