...Mikulov...

pondělí, srpna 03, 2020

Příjemné odpoledne, vážení!

Dnes se to nezdá, ale když jsme přijeli ve čtvrtek v podvečer do Mikulova, byla obloha azurová a teplota víc než letní...
Ubytovali jsme se kousek od zámku a tak byl příjemný stín v zámeckém parku jasnou volbou. Byla jsem tu přesně po 10ti letech a opět jsem se nechala tou krásnou okouzlit. Předem se omlouvám za množství fotek, ale tohle místo je tolik fotogenické.

Původně přemyslovský hrad daroval Přemysl Otakar II. Jindřichu Lichtenštejnovi a zůstal na 200 let je rukách toho rodu. Pak přišly finanční obtíže, hrad byl prodán uherskému šlechtici Ladislavu Kereczenyimu. Proslul krutostí, ale hrad se začal za jeho vlády proměňovat na renesanční zámek. Po jeho smrti daroval zámek císař Rudolf II. v roce 1575 Adamovi z Dietrichsteina a v rukou tohoto rodu byl zámek téměř 400 let.

Posledním žijícím potomkem rodu je princezna Mercedes Dietrichstein. Žije v Argentině na neúspěšně požadovala české soudy o navrácení rodového majetku.

Dost historie, pojďte se se pokochat tou krásou. Zámek nyní spravuje Regionální muzeum v Mikulově a musím říct, že jako návštěvník jsem neměla co vytknout.

Ráno jsem kolem obřadní síně židovského hřbitova vystoupala na Kozí hrádek. V 8 hodin bylo pěkných 27 stupňů :o),

ale za ty dokonalé výhledy na zámek a město to stálo za to!

Seběhla jsem zpět do města a kolem synagogy krásnou bránou po schodech k zámku, tentokrát ze severní strany.

Všude spousta květin v terasovitých záhonech,

zámek má hned několik nádvoří, lavičky lákají k posezení...

Na to jsem čas neměla a tak pokračuji dál kolem zámku. Impozantní schodiště vedoucí k zavřeným dveřím. Padla věta, že tam dobrovolně vystoupá jen blogerka :o)

No, ale nestojí ten výhled za trochu schodů?

Díky tomu jsem na jedné z teras objevila zámeckou bylinkovou zahradu s výhledem na Svatý kopeček.
Je na jižní straně a takovou vůni bylin jsem cítila snad jen ve středomoří...
Pod ní je zahrada, kterou vidíte na prvních fotkách. Tam se od večera chystalo natáčení cyklu Českem tam a zpět Českou televizí. Bylo zajímavé ty přípravy pozorovat, za pár minutami co vidíme v televizi je neskutečně práce spousty lidí. V tom horku mají můj veliký obdiv.

Mohla bych ještě pokračovat, ale pro dnešek stačí. Fotek je víc než dost.

Mějte příjemný první srpnový týden!
Moc vás zdravím!

Vaše Helena

You Might Also Like

55 komentářů

1. Helenko, moc děkuji za výlet. Mikulov máme piměrně blízko, byla jsem tam mockrát, ale tvoje oko bylo zase jiné. Takže děkuju, bylo fajn, ani vedro nevadilo;o).

2. Krásne fotky! Všetky články o výletoch ma veľmi inšpirujú tiež si na tieto miesta zájsť. :) Ďakujem za krásny tip. :)

3. Krásná reportáž o Mikulově. Nikdy jsem tam nebyla a tak jsem si užila krásné fotografie. Je tam moc hezky.
    Měj krásné dny.

4. Helenko to je nádhera! My jsme se právě vrátili taky z Moravy a byl to báječný prodloužený víkend s dcerou a jejím manželem. Mikulov jsme sice tentokrát nestihli, ale divadlo v Brně, Pálavu, Lednici...no a příště snad i ten Mikulov.
    Přeji ti krásné letní dny :)

1. Vlasti, ano! mela jsem velkou radost, když jsem na IG viděla tvou fotku - že se hrálo! A Pavlov, Děvičky...
      Je tam prostě krásně!
      Měj hezký den, H.

5. Helenko v Mikulově jsme byli před dvěma lety poprvé, také byl horký letní den, zámek jsme obešli ze všech stran a jako správná blogerka jsem jenom já z rodiny vystoupala na schodiště :)
    Jižní Moravu mám ráda, byli jsme tam pár let po sobě, letos tam naše cesty zřejmě směřovat nebudou.
    Měj se hezky, letně ...
    Jitka

1. Jituško, jak vidím, máme to stejně :o) kdo jiný by šel po schodech, které nikam nevedou, že :o) Tahle cesta Nebyla až tak plánovaná, ale moc jsem si ty volné chvíle užili!
      Měj hezké dny, H.

6. Helenko,děkuji za seznámení,je tam opravdu krásně.Znám Mikulov pouze z okýnka auta,když jsme cestovali k hraničnímu přechodu do Rakouska.To už je také hodně let.
    Nádherné fotografie.
    Měj hezké dny

1. Jituško, naprosto chápu, tak jsem to měla roky se Znojmem...
      Moc děkuji a zdravím, H.

7. Helenko, ráda jsem se s tebou podívala na místa, kudy jsme už také několikrát chodili. Synagoga je moc pěkná, uvnitř. Zámek, hřbitov a sv.Kopeček.
    Kdo by to tam neměl rád. Jen my jsme tehdy měli ne moc pěkné ubytování, bylo všude plno.
    Dělali jsme tehdy výlety do okolí. Příště jsme se ubytovali raději mimo toto město.
    Hezky jsi poběhala okolí zámku. Zdravím a těším se na příští příběh. Jiřina z N.

1. Jiřinko, o tom nepochybuji. Synagoga je letos zavřená, prohlídku židovského hřbitova jsem si zažili před roky a byla úžasná! Ubytování je asi trochu problém, i když je město plné penzionů, úroveň není vždycky nejlepší.
      Vzhledem k natáčení TV jsme se taky nedostali do hotelu, do kterého jsme chtěli.
      Měj příjemný den, H.

8. Pokochala jsem se. V Mikulově jsem zatím bohužel nebyla. Navštívila jsem Hustopeče, Břeclav, Lednici,viděla jsem hody v Prušánkách ( nádherné kroje), takže snad někdy i tam.
    Hezké dny !
    Hanka

1. Haničko, určitě doporučuji, centrum města je skutečně malebné!
      Moc tě zdravím, H.

9. Helenko, super výlet a nádherné fotky. V Mikulově jsme byli loni poprvé a moc se nám líbilo. Krásný výhled ze schodiště, tam jsme nebyli. :o)
    Přeji fajn dny. D.

1. Dáši, ráda věřím, je to okouzlující město.
      Na schody vystoupáš příště :o)
      Pa, H.

10. Moc krásná reportáž a podle mě těch fotografií klidně mohlo být i víc. Ráda si je prohlížím. Je tam opravdu moc krásně. Ty výhledy jsou úžasné, tam bych strávila plno času. Zámek je také opravdu překrásný. Tam jsem se nikdy nedostala a tak jsem vděčná za každé fotografické nahlédnutí. Děkuji Helenko za krásnou podívanou a přeji Ti příjemný večer a krásné další srpnové dny.

1. Járo, moc děkuji! Moc času jsem neměla, byl to zájezd částečně pracovní, ale i tak jsem si to užila.
      I já ti přeji pohodové dny, H.

11. Ale opravdu se nedivím, že jsi fotila. Moc hezké fotografie, a i chápu, že všechno se muselo vyfotit a jsem moc ráda, že jsi se tu s tím podělila. Mě nejvíc zaujala ta bylinková zahrádka. A jsem zas trochu moudřejší a vím, že v Mikulově je tak krásný zámek.

1. Les, je to velká nádhera. Zámek je v historickém centru, hned vedle je krásné náměstí, ještě nějaké fotky mám, podělím se :o) Ta zahrádka byla neskutečná!
      Měj hezký den, H.

12. Mikulov máme rádi, i okolí, Kopeček, jeskyně, Pálavu, víno ;)
    I počasí vám celkem vyšlo.
    U nás teď leje, ale už bylo sucho.
    Krásný den.

1. Ilonko, nedívím se.
      Bylo hodně horko, proto nedošlo na Svatý kopeček...
      A víno bylo moc dobré!
      Měj hezký den, H.

13. Helenko, děkuji. Tam už jsem taky dlouho nebyla, tak jsem si to ráda prošla prostřednictvím tebe. Měj pěkný den.

14. Helenka, nádherné mesto ten Mikulov. Boli sme tam 2x a vždy nás očarí, ďakujem za krásne fotky...pa Z.

15. Vidíš, syn byl v Mikulově v pátek... byli s partou na Pasohlávkách tak si dělali výlety. Já znám zámek jen z pohledu od benzínky, protože když jezdíme do Rakous, tak na ní máme čůrací zastávku :-D No je to krása, moc velká....

1. Vendy, mi tam byli od čtvrtka do soboty. Trochu práce a tak jsem to spojili se zážitky, když je tam tak krásně...
      Já jsem takhle měla dlouho Znojmo, jen benzínka, tranzitní město, a přitom tam jen tak krásně!
      Měj příjemný den, H.

16. Mikulov je jedinečný a neokoukaný))))
    Díky za procházku s tebou.
    Přeji hezký srpen. Eva

17. Helo, krásné foto. Ráda jsem si zavzpomínala na svou návštěvu Mikulova. Jen křížovou cestu na Svatý kopeček jsem nestihla. Tak se těším napříště. M.

1. Maruško, děkuji! Já taky ne, máme důvod se vrátit!
      Posílám pozdravy, H.

18. Timto smerem bych se rada take vydala, doufam, ze to nebude trvat deset let:-). Dekuji za prochazku, Helenko. M.

1. Marcelko, někdy to tak je... Tak ti moc přeji, aby to bylo dřív, je tam krásně!
      Měj hezký den, H.

19. Helenko, ty jsi byla takový kousek od nás. V Mikulově jsem bydlela skoro 13 let a zámek byl častým cílem našich procházek s dětmi. Na Svatý kopeček jsme ještě chodili s Nelinkou na procházku.

1. Já vím, Rijo, dokonce jsem viděla i směrovku na Nový Přerov :o)
      Žiješ v krásné koutu naší země!
      Moc zdravím, H.

20. Heleno, krásné fotky. Já v Mikulově byla akorát skoro před 40 lety bráchovi na vojenské přísaze (v listopadu, pršelo celý den, takže jsme seděli v nacpané hospodě, protože vycházky měli všichni :D). Takže teď jsem se ráda kochala tvými fotkami.

1. Stáňo, tak to by sis měla dojem z Mikulova trochu opravit, je to moc krásné město!
      Přeji hezkou neděli, H.

21. Milá Helenko, Mikulov mám ráda a hezky jsem si zavzpomínala na naši návštěvu. Ale bylinkovou zahrádku jsem minula. Tak někdy příště.
    Přeji Ti ještě krásné léto!
    Zuzka

1. Zuzko, to je fajn, že sis zavzpomínala. Zahradka s bylinkami je skutečně nádherná!
      Měj příjemný den, H.

22. Krásné a inspirativní a fotky jsou typicky letní.
    Já osobně jsem nyní uvítala tu ochlazovací pauzu, protože až tak veliký teplomil nejsem a déšť svou službu také vykonal.
    Přeji ti, aby i další tvé cesty za zážitkem byly naplněny a když přijde bonus v podobě krásné zahrady, sem s ním :-)

1. Děkuji, Simi!
      Mě teplo nevadí, i když je pravda, že záleží na tom, co musím zrovna dělat.

23. Ahoj Helenko,
    Mikulov je pro mě hodně z ruky, ale přesto jsem tam před dvěma lety byla. Bývala kolegyně tam pořídila penzion (bohužel o něj už přišla), tak jsem jela za ní na návštěvu a zároveň jsem se potřebovala podívat do Lednice a na Valtice, protože jsem tam měla tenkrát na podzim provádět. Mikulov jsem si pořádně projít nestihla, protože celou sobotu jsem strávila mimo město, v neděli jsme už zase jely s mamkou a ještě jednou kolegyní domů. Je to škoda, město z tvých fotek vypadá nádherně. Budu se tam muset zase zajet podívat:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

1. Haničko, to je opravdu škoda, protože myslím, že by se ti líbil. Třeba to jednou vyjde.
      Měj příjemný den, H.

24. Jé, Helenko, po čase jsem k vám na blog zase zabrouzdala a vidím Mikulov a dnes tam zrovna mířím:) Loni jsme se tam touto dobou toulali s mužem a na bylinkovou zahrádku jsme nenarazili. No, letos ji musím najít. Díky za krásný tip. Katka

1. Katko, doufám, že si Mikulov parádně užíváte! Bylinková zahradka je skutečně kouzelná!
      Přeji hezkou neděli, H.

25. Helenko do Mikulova se již chystám delší dobu a o to bude větší těšení, když vím co mne čeká.Bylinkové zahrada je nádherná s tím výhledem mne okouzlila. Měj pohodový víkend. Iva

26. Moc krásné fotky Mikulova ♥ Snad se mi též poštěstí toto nádherné město Moravy navštívit.