...cheesecake s oříškovou drobenkou...

neděle, června 21, 2020


Hezké nedělní odpoledne!

Cheesecake peču celkem často, vy asi také! Je to skvělý dort, má spoustu variant. U nás je nejoblíbenější se slaným karamelem. Jenže tentokrát jsem ho potřebovala kus převézt a tak jsem volila trochu jiný recept. Povedlo se, byl vynikající a tak se podělím.

                               

Potřebujeme:
Korpus - 130 g sušenek (já používám Lotus), 60 g mletých mandlí, 45 g rozpuštěného másla

Tvarohová část - 375 g ricotty, 375 g Lučiny nebo jiného smetanového sýra, 180 g krupicového cukru, lžička vanilkového extraktu, 3 vejce, kůra z jednoho citronu

Drobenka - 100 g sušenek, 100 g lískových oříšků, lžíce tmavého cukru, 50 g rozpuštěného másla

Postup je asi všem jasný, ale pro jistotu. Do dortové formy dáme na dno pečící papír. Sušenky a další suroviny na korpus dáme do robotu, rozsekáme, přsuneme do formy a lžicí přitlačíme ke dnu. Dáme do lednice. 
Teď náplň - ricottu a sýry spojíme, přidáme cukr, vejce, vanilku a kůru a vše vymícháme v hladkou hmotu. 
Troubu předehřejeme na 140 stupňů.
Drobenku připravíme opět v robotu - rozmixujeme sušenky a oříšky, přidáme cukr a naposledy máslo.


Do formy na korpus nalijeme tvarohovou hmotu. Pečeme asi 70 minut, pak posypeme drobenkou a pečeme ještě asi 10 minut. Troubu vypneme, pootevřeme a dort v ní necháme chladnout. Na cheesecake nesmíme spěchat, chladnout musí velmi pomalu, jinak spadne.


Formu rozevřeme až když je úplně vychladlý, sám mírně odstoupí od okrajů formy a nepotrhá se.


Je skutečně moc dobrý, mírně karamelová chuť ve spojení s oříšky je prostě vynikající!

No, a když jsme trochu mlsali, co třeba procházka?
Moc hezká je v zámeckém parku v Židlochovicích. Do zámku se nedostanete, patří Lesům české republiky, ale i samotný park stojí za to.


Když budete mít štěstí, i vy je potkáte...
Žije tam stádo muflonů, pár jelenů a laní. Je jich prý kolem 20, nepočítala jsem je, vlastně jsem ani nepočítala s tím, že je potkám. Byla jsem tam totiž s Aaronem. A najedou tam prostě byli. Nevadila jsem jim ani já ani pes, neprchali, naopak, přibližovali se. Byli mezi nimi miminka menší než Aaron, odpočívali pod stromy. Šla jsem po pěšince skoro po špičkách, psa u nohy, připravená okamžitě otočit, kdybych viděla, že se nás bojí. Nebáli. Úžasný zážitek.





Mějte hezký zbytek neděle a opatrujte se.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena



You Might Also Like

45 komentářů

  1. Tak jsi mi zase udělala chutě Helenko, Také jsem přemýšlela co na víkend upéct, ale manžel prohlásil, že nic péci nemám, že na váze zjistil, že přibral...Tak jsem tento víkend pečení vynechala. Zámek Židlochovice i park jsou opravdu krásné. Pamatuji si, že tu kdysi bývalo plno muflonů na lukách ,kam chodívám na procházky. Teď tu snad vůbec nejsou. Vidět jsou jen srnky.Krásné fotografie. Děkuji za hezkou podívanou a přeji krásné dny. Jara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já peču často, ale dost toho rozdám. Sousedi mají kluky, tam se toho vejde :o)
      V Židlochovicích se mi líbilo, škoda, že je zámek naprosto nedostupný...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  2. Jooooj, ty mi Helanka vždy narobíš také chute :D Cheesecake robila u nás naposledy dcéra, s oreo keksíkmi, potvrdyujem to o tom pomalom chladnutí ;) Keby len spadol, to by ani nevadilo, ale on praskne!!! Už sme ale múdre, už sa nám to nestane :) Prajem dobrú chuť! Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, byl skutečně dobrý, tak jsem nechtěla, aby vešel v zapomenutí. S Oreo musí být taky skvělý!
      Moc tě zdravím a děkuji za návštěvu, H.

      Vymazat
  3. Helenko, ty koukám taky pečeš dorty a sladkosti stále jako já. Lotus sušenky používám i na vánoční cukroví, mám je moc ráda. měj se krásně. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, ano. Naštěstí je dost zájemců, tak na mě zbude vždycky jen kousek :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  4. Proste od kazdeho trochu, idealni spojeni. Hned ybch si dala - dortik i prochazku. Pekny vecer, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Pred časom som cheesecake robila často. Heli, navnadila si ma, budúci víkend viem, čo upečiem. Pekný večer. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já teď měla taky celkem dlouhou pauzu, o to víc nám tenhle cheesecake chutnal.
      Měj pěkné dny, H.

      Vymazat
  6. Ty mi zase dáváš))))
    Je večer, ale dala bych si.
    Zámecký park je krásný. Mám taková poklidná místa moc ráda.
    Přeji hezký týden Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, chápu, prohlížet se večer fotky jídla...
      V parku jsme si to fakt užili.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  7. Heleno, to je zajímavý cheesecake, takový recept jsem ještě neviděla. A pak je krásný - vypadá jako oáza klidu
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, pro mě to byla taky premiéra a dopadla skvěle.
      V parku jsme byli skoro sami, prostě paráda.
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  8. Helenko, já už moc nepeču, ale možná mě tvůj krásný dortík naláká. A krásný výlet. Měj pěkný vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, není to žádná složitost, třeba se ti bude recept hodit.
      Park jsem si prohlédla opravdu moc ráda.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. Cheesecake mám moc ráda,ale dlouho jsem ho nedělala,většinou si nevzpomenu.Zajímavá je oříšková drobenka.Tu určitě vyzkouším,ořechy máme moc rádi a dávám je do všeho sladkého.
    Krásná procházka po zámeckém parku.Také jsem myslela,že se v neděli projdu po zámeckém parku v Hoříně,ale vše oploceno.Zase jsem zjistila,že na informace na internetu se nedá spolehnout.
    Helenko,měj hezký týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, když máte rádi ořechové (já taky), tak je tenhle cheesecake pro vás to pravé, byl moc dobrý.
      Informace jsou někdy skutečně zavádějící a nepřesné, právě kvůli tomuhle parku jsem psala na infocentrum v Židlochovicích...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  10. Zase jedna dobrota od Tebe. Budu receptík vést v patrnosti. Určitě se bude hodit.
    Příjemná procházka zámeckým parkem.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Cheesecake k nakousnutí a zámek v Židlochovicích je moc hezký.
    Krásné fotky, Helenko.
    Přeju pohodový začátek týdne.

    OdpovědětVymazat
  12. dortík určitě všem chutnal,zámecké parky procházím ráda,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chutnal, Světlanko! I já chodím do zámeckých parků moc ráda, tady to je vlastně obora a byl to velký zážitek!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  13. Na cheescake se chystám už dlouho, budu muset zajet s mužem při příštím nákupu a podívat se po ricottě. Tady na vsi jí nekoupím...zbytek věcí už v pohodě. Už jsou holt ti mufloni a jeleni vycvičení. Určitě jsou zvyklí i somrovat o něco dobrého na zub ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, pokud se pustíš do pečení, budu ráda když si pochutnáte.
      Asi máš pravdu, protože jinak fakt přišli o všechnu ostražitost. Byl to krásný zážitek.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  14. Dobrůtku jsem s Tebou měla, úžasnou procházku k tomu ... co víc si přát 💙💙💙 Moc děkuji a krásný den ti přeji. Z💙

    OdpovědětVymazat
  15. Tedy Helenko, to mi nedělej. Taková dobrota. Asi si zakážu večer chodit k tobě na blog. Teď nebudu moct usnout. Krásný start nového týdne přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, ty jsi milá! Doufám, že si dobře spala :o)
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  16. Ahoj Helenko,
    zrovna cheesecake bych taky chtěla doma dělat. Ještě musíme dojíst mroží řezy (recept bude brzy na blogu) a na cheesecake jsem si už koupila tvaroh a sušenky.Přemýšlím, jestli nepřidat ještě nějakou ovocnou složku nebo třeba ten slaný karamel. Díky za tvůj recept! Měj se krásně:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mroží řezy, to zní zajímavě... Na cheesecake doporučuji něco trochu lepšího, než náš tvaroh.
      Je potom ještě lepší! S ovocem i slaným karamelem - velká dobrota!
      Měj příjemný den, H.

      Vymazat
  17. Zhodnotila bych to následovně, budu muset přestat blogovat, po skoro 10 letech .. asi jo.
    Kam přijdu, všude zahrada hříchu. U tebe opět další laskomina, opět slintám.
    Stoupnu si před almaru, vše mne pne, prsa mi tečou jako kojné ze všech podprsenek a v létě budu chodit v teplácích. Jsem smutná blondýna, která obdivuje každý krásný dort, včetně tvého :-) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá, vtipná jako vždy! Určitě to není tak hrozné!
      Simi, přeji hezký den. H.

      Vymazat
  18. Helenko, to je moc dobrý nápad. Nikdy jsem na cheesecake oříšky nedávala, dobrá by mohla být i nepečená varianta. Musím vyzkoušet.
    Měj se krásně. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě! O tvých dobrotách se mi občas zdá!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Helo, opět zajímavý recept, ukládám si ho. A určitě vyzkouším. Dík i za krásné obrázky z parku. S Tebou se pěkně cestuje. M.

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, ty mi děláš chutě. :o) Cheesecake občas dělávám, ale nepečený. Jo a procházky, ty já můžu. Židlochovice neznám, ale koukám, jak je tam krásně. Jsem mile překvapena, že je tam povolen vstup se psy.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, vyzkoušej i tenhle, je to dobrota!
      Předem jsem hledala místo, kam můžu s Aaronem.... Bylo tam moc krásně.
      Posílám přání hezkého dny, H.

      Vymazat
  21. S mandlemi a ořechy to neznám, zkusím, děkuji za tip, dobrý nápad, jinak peču taky cheesecake a mám ověřené, že když se jakoby nedopeče, je uprostřed ještě třaslavý, tak je pak jemný a vláčný, ta náplň není drobivá, ale krémová.. tip tety Helgy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helgo, kdo má ráda oříšky, ten si fakt užije, je to dobrota. Děkuji za typ, já ho drobivý nikdy nemám (už ho peču fakt dlouho), ale dobrý typ se hodí vždycky!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  22. Jejda mane ten cheesecake vypadá skvěle. Stále jsem tento druh ještě nezkoušela a to jsem měla hned několik příležitostí, ale možná tohle zkusím :) A koukám, že jste měli pěknou procházku... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, vyzkoušej, není to žádná věda! A chutná skoro každému!
      Procházka byla skutečně parádní!
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat